Vervelende buren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Vervelende buren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 17:21

Bah bah bah,

Met enorm veel haat gevoelens zit ik dit te typen en frustraties van alle kanten..

Ik heb extreem vervelende buren, ze zeuren over elk klein ding:
de kliko stond bij ons in de tuin voor ons huis en de kliko zou dus stinken (zit alleen maar aarde in, en mijn opa rook helemaal niks net als ons? >;) )

Wij hebben 9 jaar twee hondjes gehad (teckeltjes) en die bleken elke ochtend van 7 tot 12 enorm te blaffen en niet te stoppen, de arme buurman ging elke ochtend maar met zijn kinderen zwemmen omdat het niet te houden was... (Ik heb een jaar lang thuis gezeten en ben elke ochtend thuis geweest en heb niks gehoord. in die andere 8 jaar heb ik ze nooit horen klagen over de hondjes)
Die teckeltjes hebben we via een herplaatser herplaatst voor HUN, omdat we totaal geen ruzie met de buren willen.

Ik heb zelf een ferretery aan huis. Nadat ik fretten voor de hobby had wilde ik graag gaan fokken en heb dit jaar de fretten aangeschaft die dienst kunnen doen voor mijn ferretery. De buren lopen te klagen dat ze het ruiken in de tuin bla bla bla.
Nou goed, fretten hebben een eigen geur, vooral de ongecastreerde mannen onder de fretten en die heb ik 1 zitten die al geslachtsrijp is. Ik boen elke dag met citronella alle hokken en de stoep en de schutting aan hun kant voor de geur, blijkbaar helpt dit niks.

Nu heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen door een virus/infectie (van de fretten uiteindelijk) en ben ik genoodzaakt om de fretten weg te doen. Ik heb met de buren gepraat toen ik ontslagen was uit het ziekenhuis, dat ik met de geur bezig ben en de fretten niet binnen een week allemaal weg zijn, dat ik het op mijn gemak wil doen en vooral een goed tehuis wil vinden (vooral omdat ik hier niet alleen financieel maar ook emotioneel schade aan heb). Ik heb hun ook gezegd dat ik ook last van hun kinderen heb, en dat ik niet overal over wil zeuren en het enorm vervelend vind om via mijn ouders te horen dat ze geklaagd hebben en dit niet face to face gaat of rechtstreeks via mij.

Nu dacht ik het gesprek redelijk goed afgesloten te hebben, ze vonden het prima en drongen niet aan om alles weg te moeten doen.
Die man had nog wel geschreeuwd naar mij en mijn partner dat het dierenbeul is om in een rijtjeshuis en al helemaal in Nederland dieren te houden, we hebben een herder thuis en in Spanje moet je echt meer ruimte hebben omeen hond te mogen hebben. al met al; ik ben een enorme dierenbeul (evenals mijn ouders en alle andere mensen die dieren hebben in Nederland).

Nu zouden ze wel normaal met ons omgaan, we zouden hier geen ruzie over maken want dat wilde ze niet en ze zijn al helemaal niet de vervelendste buren (hun eigen woorden).

Nu was mijn vader vanmiddag buiten en telkens als de buren iemand naar buiten onze tuin in horen lopen maakt ze opmerkingen als:
Nou *naam kind* niet te hard schreeuwen, de buurkindjes moeten slapen.. OVERDAG (Ik heb zelf nooit wat gezegd over slapen of watin die richting, alleen dat wij ook wel is last van hun hebben)

Nu hoorde mijn vader net weer:
Nou kinderen zullen we Piet piraat muziekopzetten?
Kinderen: Jaaaa
Buurvrouw: Neee, dat vind ons buurmeisje niet leuk.

Het is enorm frustreren om geen opmerking terug te maken, vooral omdat ik alles met hun besproken heb, nooit problemen met hun heb gehad en omdat ik tijdens het gesprek iets over hun kinderen heb gezegd is het nu een groot feest hier.
Wat moet ik hier nou mee?

Het is dat vanwege mijn gezondheid de fretten toch weg moeten anders had ik het extra hard laten stinken voor ze.

Ik zal vast wat informatie vergeten zijn, maar ik moet echt even mijn ei kwijt. ik weet niet wat ik misdaan heb. Mijn ouders maar ook andere mensen in de buurt kunnen het niet begrijpen, ik weet wel dat de ouders van de buurvrouw ook met iedereen ruzie heeft dus van een vreemde heeft ze het niet. :+

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vervelende buren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:26

Negeer het gewoon, fretten kunnen idd goed stinken ondanks dat je alles schoon houd en wbt de teckels, wie zegt je dat ze stil zijn als er iemand thuis is, dit is meestal een probleem met honden. Dus je kunt niet hard maken dat ze niet blaften terwijl jullie niet thuis waren. Jammer dat je ze weg hebt moeten doen maar probeer vanaf nu de buren te negeren want je schiet er niets mee op.

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Vervelende buren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 17:29

Ik heb ook nog niet gereageerd. maar het wordt wel lastig soms :o

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Vervelende buren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:38

Ik zou zeggen gewoon negeren en anders eventueel hulp van de gemeente in roepen over burenoverlast..
Ik denk dat ik op een gegeven moment (per ongeluk) een hele emmer water over de schutting zou laten vallen :=

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Vervelende buren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:42

Negeren, wij hebben ook azijnpissers naast ons, de buurvrouw luistert ons gewoon af aan de schutting (kan je namelijk net aan zien)

ik maakte voorheen ook vaak opmerkingen, je bereikt er alleen niets mee. Zeg ze ook geen gedag meer trouwens, ze zoeken het maar uit, maar zou geen traan laten als ze uit elkaar gaan en gedwongen elders moeten wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:42

DesireeK schreef:
Ik zou zeggen gewoon negeren en anders eventueel hulp van de gemeente in roepen over burenoverlast..
Ik denk dat ik op een gegeven moment (per ongeluk) een hele emmer water over de schutting zou laten vallen :=

ja nadat ze geboend heeft :')

Papegara
Berichten: 1841
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 17:43

Hahaha, om eerlijk te zeggen, ik zou ze best willen stangen, of althans de fretten alleen al houden om hun plezier te bederven (was het maar mogelijk). Maar ik ben over een aantal jaren het huis uit (hopelijk) en dan zitten mijn ouders met de ellende, dus dat is de reden dat ik met mijn goede verstand maar niks doe of terugroep.. anders had ik je gedachte wel gedeeld :+