Ik kon hem niet laten zitten...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:13

Ik kijk eigenlijk nooit op marktplaats bij dieren, want je ziet zoveel schrijnende gevallen. Maar ja, donderdagavond kon ik het niet laten. En toen zag ik deze advertentie. Ik kon wel janken. -O-
Ik heb meteen gemaild, en ga hem volgende week ophalen! Uiteraard betaal ik niets. Het is voor mij wel 4 uur heen reizen en 4 uur terug reizen. Van Oost-Groningen naar Tilburg. Maar ik kon hem niet laten zitten. Mijzelf kennende blijft zo'n diertje maar door m'n hoofd spoken en ik ben dan niet eerder rustig voordat ik weet dat het goed komt. Dus Alvin (zo heet hij, maar ik ga hem een andere naam geven, want een nieuwe start verdient een nieuwe naam) en ik gaan volgende week samen naar het hoge noorden treinen. En dan komt hij bij mij in de volière met 9 vriendjes. Hij zal niet weten wat hem overkomt! *\o/* *\o/* *\o/*

Naamsuggesties zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:16

Wat goed! Hij zal inderdaad niet weten wat hem overkomt! Ik heb weinig verstand van vogels maar deze is z'n kooi al eventjes ontgroeid lijkt me :\

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:16

Ik zag de titel en dacht gelijk dat moet Alvin zijn. Vind dit zo top dat je dit doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:18

Yessy schreef:
Wat goed! Hij zal inderdaad niet weten wat hem overkomt! Ik heb weinig verstand van vogels maar deze is z'n kooi al eventjes ontgroeid lijkt me :\

Het ergste is nog dat hij er nog nooit in zijn hele leven uit is geweest. Hij heeft dus nog nooit kunnen vliegen. ;( Klimmen kan hij ook niet door de verticale spijlen. En vriendjes kent hij al helemaal niet. ;(

Hij gaat het vast heel leuk vinden bij mij! *\o/*

@Wilawander: Jaaa! :D Ik moet trouwens ook nodig weer foto's maken van m'n andere vogels, heb nog nooit een foto laten zien van jouw texas clearbody (die trouwens Freule heet omdat het een echt dametje is :D ) in de volière. <3

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:21

De mijne zitten lekker met zn 2e :)

Een popje en een mannetje. Die kooi op de foto is wel veel te klein.

Die van mij kunnen de kooi ook niet uit omdat ze helemaal niet tam zijn. En we hebben honden, dus dan kruipen ze gelijk achter de kasten. Zie ze dan nog maar eens te pakken te krijgen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:23

Jeetje zeg wat een kooi.....bah ik heb altijd al een hekel aan die dingen gehad.
Mijn zus hield haar twee grasparkieten ook in zo een kooi,zo intens zielig.
Toen ik ze ovenam het eerste wat ik deed was zo een grote kamervoliere aanschaffen.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:28

hee wat gaaf van je! veel succes met je nieuwe vriendje. Ik vind Mazzel of Boffert wel toepasselijk als naam.


Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:30

Freule hahaha dat past. Ja ben heel benieuwd naar haar. Haar broertje is erg mooi geworden.

Ja in een kooi en dan niet eruit dat is zo sneu. Zelfde als dat je zelf de hele dag in een kamertje van 1 x 1 zit. Vreselijk. Heb ook al heel wat van die zielige gevallen opgevangen hier. Die zijn echt dankbaar hoor.

natas_joy

Berichten: 1360
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:31

Wat super lief van je dat je hem gaat ophalen! En dan nog zo lang reizen ook, veel succes! Wat zal hij een gelukkig leven krijgen :)

** Lotje & Pluisje **

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:59

wat gaaf en wat zal hij het heerlijk vinden!!
Ik heb ook 2 parkietjes in een kooi maar die komen er dagelijks uit (zijn er meer uit dan dat ze erin zitten :D) en hebben elkaar

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:58

Ik ga hem morgen ophalen. *\o/*

Ik vertrek om 7.15 en met een beetje geluk ben ik om 16.00 weer thuis. :+

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:01

Top van je, dat je dit doet! Echt sneu dat 'ie nooit heeft kunnen vliegen/klimmen/spelen :(:)
Maar nu krijgt 'ie het vast stukken beter bij jou :D

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:36

Wat sneu zo'n klein kooitje!
Wel echt fantastisch dat je hem gaat 'redden', zeker omdat het zo ver weg is!

Qua namen, geen idee? M'n vader had er ooit een die had als naam Bobby.
Hoe heten je andere vogeltjes? Misschien dat je een passende naam erbij kunt verzinnen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:47

Mijn vogels heten Peer, Pover, Polijf, Piraf, Piwi, Robijntje, Spock, Violette en Freule.

En overleden zijn:

Pier, Piraat, Plectrum en Pippi.

Op een gegeven moment vond ik het zo moeilijk om nog originele 'P-namen' te bedenken dat ik ben overgestapt op andere letters. :D :+

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:48

Hihi, deze past wel bij je P collectie: Patsboem (je was toch zo 'patsboem' ineens aan 't beestje verkocht? :)) )

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:51

Mijn oma noemde ieder vogel pietje :D
Goed van je TS! Hij krijgt de tijd van z'n leven bij jou

Aaron
Elmar
Lucky

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:53

Zo heb ik er ook eens eentje opgehaald. Een Engelse parkiet in het kleinste Hagen Vision kooitje. Alleen, en mocht er nooit uit...

Zij zit nu met een ander popje (gekocht als mannetje, maar helaas) in de grootse Hagen Vision kooi en mag er bijna elke dag uit.

Helaas moet ik haar wel vaak "redden". Omdat ze engels is, zijn haar vleugels te klein voor haar lijfje (of lijfje te groot voor haar vleugels?) en komt ze soms niet meer uit standje 'opstijgen'.
Dan kom ik thuis en dan zit ze op de vloer en komt nog maar 40 cm van de grond. Inmiddels zijn we beiden doorgewinterd: houten zitplek op de grond, bureaustoel erbij, en dan vliegt ze van de zitstop op de bureaustoel in de kooi.
Jammer dat mensen zulke parkieten gefokt hebben....

Mijnes zijn trouwens ook beiden niet tam, vooral het tweede popje is héél schrikkerig en wild, maar ze mogen toch los. Ze vliegen vanzelf weer naar de kooi, hebben ze mij niet voor nodig (behalve de engelse dan af en toe) dus ik vind niet dat een parkiet perse tam hoeft te zijn om los te kunnen laten.

Wat wel gezegd moet worden: ze hebben bij mij hun eigen kamer.

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:56

Wat een leukerd! Fijn dat dit vogeltje het zo goed gaat krijgen! :)

Oei, een naam... Het is wel een geluksvogel he? Is Lucky iets?

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Ik kon hem niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:14

Patsboem is inderdaad wel leuk haha x'D

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 6 bezoekers