paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
et97
Berichten: 266
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Veenendaal

paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:32



Karin Susanne en ik wilde met zn 3en naar de schalm. Dus Susanne en ik kwamen met Nicky en Cheyenne, de pony's, naar Karin.
Toen gingen we even oefenen met springen in de wei met Cheyenne en Nicky en Eowyn stond dus nog vast aan het hek. Maar ze wilde ook graag in de wei naar ons toe dus trok ze het halstertouw los en sprong over het hek heen. Maar de deur zat niet dicht, en ze raakte de deur waardoor die open viel en met haar mee ging. Met de landing kwam ze daardoor tegen een scherpe punt die een hele diepe wond ik haar rechter achterbeen sneed. Ze galoppeerde keihard weg waardoor het bloed letterlijk uit haar been spoot. Maar we waren alleen thuis dus Susanne en ik rennen als een gek naar binnen om de dierenarts te bellen terwijl Karin en Anne-marie Eowyn probeerde te vangen. Toen de dieren arts kwam moest de wond gehecht worden alleen Eowyn bleef onder het hechten aan een stuk door trappen (de spier moest van binnen ook gehecht worden) waardoor de dierenarts het laatste stukje niet meer kon hechten. We zijn uiteindelijk niet meer naar de Schalm gegaan.
Dit was gebeurd op 16-Juni en na een maand was het al bijna over. Je ziet nu nog el een lelijk litteken zitten...

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:34

Wow! Dat je het ook op film hebt is wel ''leuk''.
Heeft ze geen last van die spier meer?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:36

Jeetje! Heftig! Gelukkig viel de schade nog mee :j

Maar waarom stonden ze vast terwijl er niemand bij was? :?

et97
Berichten: 266
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:58

Geryon schreef:
Wow! Dat je het ook op film hebt is wel ''leuk''.
Heeft ze geen last van die spier meer?

Haha jaa inderdaad! Nee ze loopt gewoon lekker en weer helemaal normaal (:

vuurneon schreef:
Jeetje! Heftig! Gelukkig viel de schade nog mee :j

Maar waarom stonden ze vast terwijl er niemand bij was? :?

Jaa best wel...
Nou zulke dingen zijn achteraf altijd makkelijk te zeggen, maar wij konden van tevoren niet ruiken dat zij eroverheen ging.. Maar we dachten we kunnen haar vanaf de wei gewoon makkelijk zien en haar in de gaten houden maar niemand keek op dat moment omdat ik net met Cheyenne over de sprong ging..

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:44

So zeg dat is een wond !;o Gellukig loopt ze weer goed !

DW_Dressage

Berichten: 2115
Geregistreerd: 13-09-11
Woonplaats: Drenthe

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:34

Pfoe, gelukkig viel het mee..

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:13

Oef zit er niet prettig uit! Gelukkig hebben jullie gelijk de da gebeld :j

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:59

Dat is schrikken. Gelukkig dat jullie direct een DA gebeld hebben en het zo netjes genezen is. Voor hetzelfde geld was het veel slechter afgelopen.. :j

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:12

he gatsie, hier ook al? bij ons op stal was een maatje van een pony de wei uit gehaalt en die pony wilde erachteraan, nou sprong over het hoge ijzeren hek en bleef nog wel even haken.. we dachten dat die zn benen zou breken, nou , gelukkig niet gebeurt, alleen wat schrammen...

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:48

Ik vind het wel raar dat je die pony daar vast laat staan, precies voor een weiland. Als ik een poy was zou ik hetzelfde hebben gedaan.
Wel schrikken voor jullie en gelukkig dat het goed geneest!

et97
Berichten: 266
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:40

yape schreef:
So zeg dat is een wond !;o Gellukig loopt ze weer goed !

`Jaa inderdaad!! Het vel hing helemaal los toen het nog niet gehecht was...;s Maar inderdaad gelukkig is het weer goed!

DW_Dressage schreef:
Pfoe, gelukkig viel het mee..

Precies ja!! Alleen die wond dan...;s

dancer_ schreef:
Oef zit er niet prettig uit! Gelukkig hebben jullie gelijk de da gebeld :j

Best wel hele grote wond ja...;S

Aukelizzy schreef:
Dat is schrikken. Gelukkig dat jullie direct een DA gebeld hebben en het zo netjes genezen is. Voor hetzelfde geld was het veel slechter afgelopen.. :j

Jaa! Het kan erger aflopen....

vigo_is_lief schreef:
he gatsie, hier ook al? bij ons op stal was een maatje van een pony de wei uit gehaalt en die pony wilde erachteraan, nou sprong over het hoge ijzeren hek en bleef nog wel even haken.. we dachten dat die zn benen zou breken, nou , gelukkig niet gebeurt, alleen wat schrammen...

;oo. Gelukkig kwam Eo vrij snel los, maar best schrikken is dat he? Ik durfde niet te kijken, ik had mn handen voor me ogen en in elke arm een pony, Cheyenne en Nicky, maar ik vond het er zo zielig en eng uit zien ;o

SunxLove schreef:
Ik vind het wel raar dat je die pony daar vast laat staan, precies voor een weiland. Als ik een poy was zou ik hetzelfde hebben gedaan.
Wel schrikken voor jullie en gelukkig dat het goed geneest!

Maar je gaat toch niet van tevoren bedenken, hmmm msschien springt eowyn wel over het hek heen :? Want we konden haar prima in de gaten houden vanafd de wei. Alleen omdat op dat moment iedereen naar Cheyenne en mij keek...

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:30

Citaat:
SunxLove schreef:
Ik vind het wel raar dat je die pony daar vast laat staan, precies voor een weiland. Als ik een pony was zou ik hetzelfde hebben gedaan.
Wel schrikken voor jullie en gelukkig dat het goed geneest!

Maar je gaat toch niet van tevoren bedenken, hmmm msschien springt eowyn wel over het hek heen :? Want we konden haar prima in de gaten houden vanafd de wei. Alleen omdat op dat moment iedereen naar Cheyenne en mij keek...


Zelfs als je keek was je te laat om er heen te gaan. Maar waarom zou je een pony daar zolang laten staan?

et97
Berichten: 266
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 09:26

SunxLove schreef:
Zelfs als je keek was je te laat om er heen te gaan. Maar waarom zou je een pony daar zolang laten staan?

Zolang? -,- toen stond ze net paar minuten vast

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:38

Als ik het dus goed begrijp, heb je de pony vast gezet aan een hek en ben je gaan rijden/springen?
Mag hopen dat je van deze heeeele domme aktie hebt geleerd en zoiets nooit weer doet..Arme pony..

Anoniem

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:46

ik zet ook wel eens een ander paard vast aan de poetsplaats vast als ik ga rijden hoor, kan niet geloven dan niemand van jullie dat doet? het heeft toch geen zin om hier nu nog over te gaan lopen muggenziften, zoals ik kan opmaken uit de berichten/topic zijn met best verstandige meiden die juist hebben gehandeld na wat er gebeurd is, je kan niet ruiken dat een paard zomaar over een hek haar springen, de meeste paarden doen dat namelijk niet, en aangezien het paard gewoon vast stond (van wat ik begreep niet aan het hek) vind ik het erg irritant dat er weer zo gereageerd moet worden, jeetje.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:50

Nee Frederieke, ik zet absoluut geen paard ergens vast en ga erbij weg..Al teveel ongelukken op dat gebied gezien in mijn leven..
En ff goed lezen! Paard stond vast aan een hek. Heb je enig idee wat er gebeurt was, als het hek was losgeraakt en mee was genomen door het paard??
Beetje nadenken lijkt mij bij sommige hier geen overbodige luxe!!

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:56

Frederieke_ schreef:
ik zet ook wel eens een ander paard vast aan de poetsplaats vast als ik ga rijden hoor, kan niet geloven dan niemand van jullie dat doet? het heeft toch geen zin om hier nu nog over te gaan lopen muggenziften, zoals ik kan opmaken uit de berichten/topic zijn met best verstandige meiden die juist hebben gehandeld na wat er gebeurd is, je kan niet ruiken dat een paard zomaar over een hek haar springen, de meeste paarden doen dat namelijk niet, en aangezien het paard gewoon vast stond (van wat ik begreep niet aan het hek) vind ik het erg irritant dat er weer zo gereageerd moet worden, jeetje.



Vienna, Silke en Breezer moesten ook maar gewoon blijven staan... Is wel zo handig als je op show moet enzovoorts :=
Of als je er net 2 van de wei hebt gehaald en ze moeten nog even wachten tot jij de stal hebt uitgemest (maar ze moeten al van de wei af)

Een paard aan het hek is idd wel weer riskant, een paard hoort vast te staan aan iets wat niet los komt.

Vienna is ook wel eens over een nog wat hoger hek van de bak gesprongen, stond even los in de bak terwijl ik uit mest, ik kijk om en ze springt er over.. Gelukkig raakte ze het hek niet eens, maar jeetje je schrikt wel, laat staan als een paard dan ook nog eens zo'n wond heeft! Gelukkig is het nog aardig goed afgelopen...

SaSalover

Berichten: 1667
Geregistreerd: 05-01-11

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:40

Oh, typisch bokt.. Ts plaatst een topic over een ongelukje, en natuurlijk moet iedereen weer commentaar hebben. Je kan niet weten dat een paard ineens gaat springen, is niet echt van zelf sprekend dat dat gebeurd.. @Zammie; ze lieten hem toch niet alleen? Ik vind dat bokt is wat minder commentaar moet leveren over ongelukjes. Het is gebeurt, laat het nou maar.

Ts: jullie hebben goed gehandeld, kan gebeuren, hopen dat het in de toekomst niet meer gebeurd. En mooi dat alles nu weer goed gaat met het paard. :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:45

Achja, gebeurt is gebeurt. TS zal er wel uit geleerd hebben ;)

Jullie hebben het goed opgelost. Ongelukjes gebeuren wel eens.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:35

Tja, laten dit soort "ongelukjes" nou heel gemakkelijk te voorkomen zijn..Wat als de pony met hek en al op de loop was gegaan? Dan hadden jullie het ook allemaal een ongelukje gevonden? Nee, dan was het commentaar niet te overzien geweest..
En hier laat ik het bij..Ik hoop alleen dat TS de volgende wat beter nadenkt bij dit soort dingen..

Anoniem

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:46

moet je eens heel goed kijken, als je naar het fimpje kijkt zie je dat het paard ergens anders vandaan komt als hij naar het hek toe loopt.

Anoniem

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:47

voordat de stippelpony nog over het sprongetje heen gaat.

SaSalover

Berichten: 1667
Geregistreerd: 05-01-11

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:40

Ja, volgens mij trekt ie zich eerst los, neemt een aanloop, en dan springt ie..

carmen99

Berichten: 1071
Geregistreerd: 14-01-11
Woonplaats: Friesland

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:47

Wow ziet er best wel eng uit... %)

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: paard springt over het hek en houd een vieze wond over (Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:08

Sow wat is dat schrikken :(:)