Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ownwise
Berichten: 249
Geregistreerd: 27-09-11

Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:23

Citaat:
Zevenvoudig Tour de France-winnaar Lance Armstrong verklaart op zijn website de strijd met antidopingsagentschap USADA op te geven.

USADA beschuldigt de ex-wielrenner van dopinggebruik. Armstrong heeft in een kort geding geprobeerd de aanklacht van het agentschap van tafel te krijgen, maar zijn verzoek is afgewezen. Door zijn beslissing zet hij zijn zeven tourtitels op het spel.

'In ieders leven is er een moment dat je tegen jezelf moet zeggen, genoeg is genoeg. Voor mij is dat moment nu gekomen.', aldus Armstrong. 'De strijd heeft een enorme tol geëist van mijn gezin en mijn werk voor mijn stichting.'

Armstrong is tijdens zijn wielercarrière nooit positief getest op het gebruik van doping. Toch denkt USADA hem veroordeeld te krijgen voor het gebruik van prestatiebevorderende middelen. Het antidopingagentschap zegt in een reactie dat het Armstrongs zeven tourzeges af wil nemen en hem wil uitsluiten van wielerwedstrijden.


Bron: http://nieuws.nl.msn.com/armstrong-staakt-dopingstrijd

En ik snap dit dus niet...
Zoals hier staat, is hij nog nooit positief getest op het gebruik van doping.
Toch wil dat agentschap hem veroordeeld krijgen.... die laatste alinea, ik krijg er de kriebels van.

Mijn vraag is dus waarom?
Meer mensen die het niet snappen of het mij anders uit kunnen leggen?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

Als ze geen bewijs hadden hoefde Armstrong zich er ook niet zo druk om te maken toch? Zoals het hier staat is het wel een vreemd verhaal.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:05

vind het sowieso een vreemd verhaal zoals het hier staat :=
Maar iedereen gebruikt toch doping tijdens de tour :o

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:25

Er zijn oudploeggenoten die verklaringen tegen hem hebben afgelegd, daar baseren ze zich op. Op verhalen van renners die mogelijk rancune voelen en jaren na dato ineens een bekentenis af gaan leggen. En zelfs als hij wel iets heeft gebruikt, zoals velen in die tijd, lijkt het me geen goede zaak dat er een heksenjacht op één renner gaande is vanuit een zogenaamd objectieve en onafhankelijke organisatie.

Vero: ik denk van niet.
Ten eerste omdat de controles inmiddels zó streng zijn (hele jaar door, bij de allerbeste labaratoria) dat het volgens mij niet bestaat dat de, pak 'm beet, 400 toprenners een groot deel van het jaar doping gebruiken (want een renner presteert niet alleen in de Tour de France, maar ook in andere rondes en ritten) zonder ooit betrapt te worden. Daarnaast zou ik zelf bijvoorbeeld liever 10e worden op eigen kracht dan 1e op doping - en ik geloof niet dat ik de enige ben met zo'n mentaliteit, noch dat die spontaan verdwijnt als je topsporter wordt.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:26

Op verhalen van kunnen ze zich echt niet gaan baseren, dus ze moeten bewijs hebben wat die verhalen waar maakt.
Anders is het gewoon een hoop gebakken lucht..

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:36

En toch is dat wel wat ze zelf zeggen. Verklaringen van ploeggenoten, samenwerking met een arts die vaker doping voorschreef, een ploeg met veel dopinggebruikers. Hij is zelf echter nooit betrapt op iets. Ze hebben oude staaltjes recent opnieuw getest geloof ik, weer negatief. Ze hebben nooit (sporen van) doping in zijn lichaam gevonden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:41

pfff hebben ze niets beters te doen?
Of willen ze zich profileren over de rug van een ander?
Ik vind dit nergens over gaan.
Hij getest en was negatief en dan moet het klaar zijn.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:13

DaniBanani schreef:
Vero: ik denk van niet.
Ten eerste omdat de controles inmiddels zó streng zijn (hele jaar door, bij de allerbeste labaratoria) dat het volgens mij niet bestaat dat de, pak 'm beet, 400 toprenners een groot deel van het jaar doping gebruiken (want een renner presteert niet alleen in de Tour de France, maar ook in andere rondes en ritten) zonder ooit betrapt te worden. Daarnaast zou ik zelf bijvoorbeeld liever 10e worden op eigen kracht dan 1e op doping - en ik geloof niet dat ik de enige ben met zo'n mentaliteit, noch dat die spontaan verdwijnt als je topsporter wordt.


mwa, vraag het me af. Lichaamseigen doping is moeilijk te traceren. Er gaat ook zoveel geld in om dat het me niets zou verbazen als er een heel team met artsen oid doping zit te ontwikkelen.
Bovendien lijkt het mij technisch echt onmogelijk om alleen op eigen kracht van je lichaam zoals bv in de tour dagen achtereen zo'n eind te fietsen. Dat hou je een dag vol, maar nooit een paar weken achter elkaar.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:14

Ik snap het ook niet, ik dacht altijd dat je onschuldig was tot je schuld bewezen werd?

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:54

De ploegen waar Amstrong voor reed en waar hij een belangrijke stem in het kapittel had, gebruikten (volgens de verklaringen van oud collega's) structureel doping. Het ging er in dit geval niet alleen om dat Amstrong zelf doping gebruikte, maar dat hij andere renners daar ook toe aanzette (het was verplicht om te gebruiken als je bij hem in het team reed) Het gaat echt verder dan alleen maar zelf doping gebruiken, vandaar dat er tegen hem een levenslange schorsing wordt geëist in plaats van een tweejarige schorsing.

De waarschijnlijke reden waarom hij de straf accepteert is omdat er nu geen inhoudelijke zaak volgt en alle details dus niet naar buiten komen, waardoor hij kan blijven beweren dat hij er door de USADA ingeluisd is. Hij heeft nog zoveel beroepsmogelijkheden dat er eigenlijk geen andere verklaring te verzinnen is, dan de angst om de details in de openbaarheid te krijgen.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:40

Vind het ook erg triest dat ze hem maar lastig blijven vallen.
Of het hij nu toch aan de doping zat of niet. Hij is al zoveel jaar gestopt met het wielrennen. Laat het toch rusten denk ik dan.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:41

verootjoo schreef:
vind het sowieso een vreemd verhaal zoals het hier staat :=
Maar iedereen gebruikt toch doping tijdens de tour :o


want jij bent in bezit van alle bloedprofielen :+
Dan kan de hele sportwereld wel onder de doping zitten.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:45

Karl66 schreef:
Hij heeft nog zoveel beroepsmogelijkheden dat er eigenlijk geen andere verklaring te verzinnen is, dan de angst om de details in de openbaarheid te krijgen.


Dat vind ik een behoorlijk valse verdachtmaking Karl.

Ik vind het volstrekt geloofwaardig dat die man zegt dat ze in de poep kunnen zakken en verder wil leven.
Dat kwali-tijd van leven hem meer waard is dan het echt eindeloze gezeur van zich verdedigen tegen een spook van verdachtmakingen en verklaringen tig jaar na dato.

´Honi soit qui mal y pense.´ geldt zeér zeker ook voor jou Karl.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:45

furious schreef:
verootjoo schreef:
vind het sowieso een vreemd verhaal zoals het hier staat :=
Maar iedereen gebruikt toch doping tijdens de tour :o


want jij bent in bezit van alle bloedprofielen :+
Dan kan de hele sportwereld wel onder de doping zitten.


Zou me ook niks verbazen, maar ik dacht dat het van de wielersport wel algemeen bekend was :o

Stoof

Berichten: 1308
Geregistreerd: 17-05-09
Woonplaats: Tessenderlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:45

Ik dacht dat hij contact had gehad met een beruchte dopingdokter en dat hij die man veel geld heeft betaald, daardoor is deze kwestie aan het licht gekomen.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:47

Vooral vroeg was er veel doping in het wielrennen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:49

En jij denkt dat dat nu niet meer is? Lijkt mij dat ze gewoon steeds meer onderzoek doen naar middelen die niet in bloed of urine zijn terug te vinden.

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:50

Nee dat ook niet, maar nu hebben ze zoveel informatie over de renners. Dat ze op die kleinste dingen worden gepakt.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:53

Hij is al zijn zeges dus al kwijt. Triest hoor dat er na zoveel jaren nog zoiets gedaan wordt. Lijkt me dat als hij daadwerkelijk doping had gebruikt dat jaren geleden al bekend was. Kan me voorstellen dat hij helemaal.klaar is met de heisa erom em dat hij het gewoon wil laten voor wat het is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:54

Nou, hij is ze nu echt kwijt....

Ik weet echt niet watbik er van vind. De nummers twee zijn ook geen van alle zuiver op de graat.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:57

Armstrong heeft altijd juist geld in goede dopingcontrole gestoken; ook dat schijnt verdacht te zijn.

Los van schuldig zijn of niet; ik snap wel dat een mens op een gegeven moment alle heisa en vooral alle stress die er bij komt kijken meer dan zat is. Of degene nu gelijk heeft of niet, soms weegt gelijk hebben niet meer op tegen de energie die het vraagt je gelijk te bewijzen

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:57

oud wielrenners zeggen zelf; alles wat niet traceerbaar is is geen doping.

Maar goed, ik vind het een belachelijke zaak om nu naar al die tijd nog op basis van een stel verklaringen van oud ploeggenoten met modder te gaan gooien.

Die man is een HELD jammer dat het dan zo moet gaan.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:05

Ben het wel met Karl eens dat iemand niet zómaar 7 titels eraan geeft....

Bovendien:

Citaat:
Volgens het anti-dopingbureau, de U.S. Anti-Doping Agency (USADA), zou bloed van de renner uit 2009 en 2010 in handen hebben, waaruit zou blijken dat er mee gerommeld is. Het bloed van Armstrong zou EPO, groeihormonen, testosteron en steroïden bevatten, en wellicht sporen van bloedtransfusies vertonen.


Ik vind zijn opgeven anders onbegrijpelijk. Hier zijn ook nog eens miljoenen mee gemoeid.... En juist door te stoppen, brengt hij zijn familie is diskrediet. Die zijn voortaan familie van de man die doping gebruikte....

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:12


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:13

Hij heeft alles al verloren.

Eigen schuld dikke bult hihi :=