Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:05

Hoi,

Ik zoek outdoor laarzen tegen een betaalbare prijs. Voor velen is even 100euro uit hun zak nemen voor een paar laarzen niet veel,
ik vind dit persoonelijk wel heel veel. Ik zou graag laarzen willen waar je mee kan rijden natuurlijk maar die ook heel goed tegen regen en water, sneeuw, modder... kunnen.

Als je laarzen weet van een betaalbare prijs die toch zeker 2jaar mee gaan met zuinig gebruik zou ik heel blij zijn met de tips. Dit kunnen er dan zijn van 100euro maar ik zie dan graag dat die ook langer meegaan dan een half jaar (100euro voor laarzen die maar een half jaar meegaan :n ).... zodat het zich uitbetaald op termijn.

Ik rij vaak in de regen en mijn huidige konden daar toch niet zo goed tegen, ze gaan nog wel enkele weken mee gaan maar de zool begint los te laten... waren eigenlijk geen paardrijlaarzen maar hadden wel een hiel waardoor ze er geschikt voor waren en ze zaten gewoon lekker :j .

Owja ze mogen er wat lomp uitzien, ben geen dressuur miep (het hoeft voor mij dus niet perce shiek).

Nu hopelijk weet iemand de ideale laars voor mij.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:17

Ik volg even, zoek ook nog mooie outdoorlaarzen voor max 150euro :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:18

Ik heb ze van HKM, fijne laarzen, bont gevoerd, waren 90 euro (rond die koers).
Maar om mee te rijden vind ik het niks :n Neuzen zijn te breed IMO.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

stef schreef:
Ik heb ze van HKM, fijne laarzen, bont gevoerd, waren 90 euro (rond die koers).
Maar om mee te rijden vind ik het niks :n Neuzen zijn te breed IMO.

Dat valt dan ook al af voor mij.. Zou graag een outdoorlaars hebben die eventueel ook in de zomer gebruikt kan worden zonder dat mijn voeten verdrinken in het zweet :P Heb idd al gedacht aan jodphurs, maar daar moet je niet mee in de regen lopen, dan heb je natte benen :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:43

je hebt ze ook zonder bontvoering hoor :j Overigens heb ik ze van de zomer gewoon gedragen zonder problemen, maar ik ben daar erg makkelijk in :j

crosspiloot

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-08-12

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:49

Het probleem van outdoorlaarzen - versus rijlaarzen is dat outdoorlaarzen vaak een grover profiel hebben, dit is dus niet altijd even veilig. Ook is het voor de zolen niet goed, heb ooit eens gehoord dat er een brug in rijlaarzen zit en bij normale schoenen of outdoorlaarzen zit geen brug. Dan heb je de zolen sneller kapot. (die breken waar je stijgbeugel zit zeg maar) Ook zijn outdoorlaarzen vaak niet verstevigd aan de binnenkant op de kuit, waardoor ze ook sneller slijten.
Je zou van de Divoza het model ''canada'' kunnen proberen, (die zijn rond de 30 euro) om mee te rijden in de winter zodat je droge voeten houd bij modder en sneeuw. En als je er dan nog laarzen bij wil kun je een goedkope outdoorlaars zoeken. Bij Divoza hebben ze een wat korter model outdoorlaars voor € 69.00 dacht ik

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:03

Hier zijn 2paar laarzen geen optie. En de gewone paardrijlaarzen zijn voor mij meestal te hoog en te "shiek"... . Ze moeten tegen water kunnen, hoeven geen binnenvoering hebben voor de warmte (ik heb zoizo nooit geen koude voeten).

Moet toch te vinden zijn lijkt me ? Ik vind persoonelijk de mondoni lifestyle's van de divoza heel erg mooi, het gene wat mij een beetje tegengaat is dat ze snel slijten zo te horen.

*Edit'je; Ik rij enkel(grondwerk natuurlijk ook, ...) buiten met mijn paard (buitenritten).. ben geen bakruiter.
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-08-12 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:07

en die van IR? Zijn zéér vergelijkbaar met de HKM, iéts duurder, 109 euro

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:09

Ik heb leren laarzen van IR gehad, drama.
Waren zo kapot, die raad ik sowiezo af.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:15

Horka is ook niet om aan te raden. Had winterboots waar ik ook mee wilde rijden. Hebben ze precies een naad over de neus lopen waar het leer indeukt tijdens het lopen. Gevolg, binnen 1 maand (2x per week gedragen) is de naad gescheurd. Nieuwe laarzen mogen uitzoeken (dan maar zomerlaarzen die ik alleen aantrek vlak voor ik erop stap).

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:20

Ik zag er HELE mooie van Ariat.. Ben er gewoon verliefd op.. Maar +330 euro is me toch echt té duur. (Tenzij de ouders bij betalen natuurlijk.. O:) )

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:21

imperial heeft wel mooie dacht verkoop prijs 109 euro

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:27


Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:28

Lipica's op maat gemaakt, heb ik 180 euro voor gegeven

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:11

Ik heb vorig jaar op Horse Event outdoorlaarzen van Human Nature met korting gekocht. Misschien hebben ze die actie dit jaar ook wel.
Trouwens in de winteropruiming hebben ze ook vaak interessante aanbiedingen in de ANWB-winkel.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:58


Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:44

Die van Divoza bevallen mij goed. Van ANWB liet de zool heel snel los. Gekocht in de uitverkoop en geen bon meer, maar anders was ik er mee terug gegaan. Ik rijd niet met die van divoza omdat ik met de rond onder het zweetblad kom. Maar verder wel door modder enzo. Blijven goed.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 00:25

Oke dankje, verdere tips mogen nog komen :).

Nu mijn laarzen hebben het eerder begeven dan voorzien. Ik zit er aan te denken om gewoon korven aan te kopen (wou ik zoizo al doen eigenlijk).

Ik kwam ook deze tegen: http://nl.kapaza.be/antwerpen/ook-graag ... 966127.htm alleen lijkt het mij dat deze gewoon een regenlaars basis heeft met dan wat neopreen vanboven.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:34

die van hierboven schijnen wel fijn te zijn inderdaad. ik vind ze zelf alleen niet zo mooi :o

ik heb die van IR, als je de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt kun je ze voor ongeveer 80 a 90 euro aankomen. ik rij er niet mee, maar heb andere mensen het wel zien doen. wel rekening houden met de brede neus.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:38

Mijn mondoni outdoor laarzen bevallen super, met een beetje goed onderhoud kunnen ze een hele hoop hebben. Enige nadeel is bij mij dat van eentje de voering loslaat, maar dat komt omdat die kuit dikker is en maar net past.

Aureliee
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-08-12

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:40

Laarzen uit Decathlon ' Koodza.
Goedkoop! & heel goede kwali!.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:42

De Ariats zijn nog vele malen duurder maar mijn moeder loopt er al 3 of 4 jaar op..... :)

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:43


Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:44


ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:11

Over het uiterlijk valt te discussieren, maar bagger-, regen-en kouvrij dan moet je de muckboots nemen!
Ik heb de tyne en de jodphurs. Ik merk dat de tyne warmer zijn dan de jodphurs. Ze zijn nu wel iets te warm, maar tis mijn beste aankoop ever!