help, alleen passier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 08:54

Hoi bokkers,

Tja.. alweer een zadeltopic, maar elke rug is anders en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben rustig op zoek naar een dressuurzadel voor mijn merrie. Ze heeft wel een beetje schoft en boommaat 29/30, smal boven met ruime ribbenpartij.
Voor het springen heb ik een Passier comet II.
Helaas gaat het met de dressuurzadels niet zo vlot... Passier lijkt bijna de enige juiste, maar de prijskaartjes zitten mij tegen.
Wat heb ik geprobeerd: Kieffer, Bates, KN -> helaas allemaal niet passen.
Stübben, Wintec/Bates, KN, Kieffer, Fryso, Massimo, Rossner, Pagony, Hulsebos en boomloos gaat ook niet werken volgens mijn zadelmaker. Natuurlijk overleg ik ook met hem etc.
Maar hoe is het met de ideeën van bokt?

groetjes Emma

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user


_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:57

Een Ruiz Diaz misschien, kan je de boom van verwisselen?
Heb er zelf eentje en zit perfect :D
Ruiz Diaz Jessica heb ik.
Suc6 met je zoektocht

Pownie Dressuur B+5 L+8 Vaardigheid L+3

Britt

Berichten: 18878
Geregistreerd: 18-04-04

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:00

Ik heb een Startrekk Dressuur (boomloos, maar zie je niet aan de buitenkant) en die ligt juist super op rondgeribte paarden, ook als ze smalle schouders hebben :j

Heb je Anatomica ook al eens geprobeerd? Die heb ik ook al vaker heel aardig zien liggen op paarden met jou omschrijving.

KletsKoekje
Berichten: 3300
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:02

Mooi zadel Dingetje, daar ben ik niet bekend mee, ziet er zo vanaf foto wel fijn uit.
Ik heb zelf een Euroriding Titan II, ook erg goed aan te passen, en fijne pasvorm.
Succes

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:03

Een massimo wordt aangemeten en aan de hand van die gegevens pas gemaakt.
Dus misschien dat je daar toch iemand voor kunt laten komen.
Zonder echt te proberen weet je het nooit zeker.
Ik heb ook een paard waar niet veel zadels oppassen.
Maar doordat een massimo op zoveel punten aangepast kan worden zijn we momenteel op ons exemplaar aan het wachten.

<3 Silence en Jimmy <3
Laatste nieuwe topic: [EJL-ITP] 2013 met Silence en Jimmy.

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 09:05

Ik ga zelf niet aan de boomloze beginnen. Moet straks elke dag dressuurles rijden en nog weekend op concours. Met mijn rugklachten kan je mij straks afdragen, maar bedankt voor de andere tips.
Die neem ik volgende week zeker even door met mijn zadelmaker. Ruiz Diaz weet ik zo niet, ben meer van de Europese makelaardij.

Voor Massimo, denk ik dat ik een andere zadelmaker nodig heb. En daar begin ik niet aan. Euroriding kijk ik ook nog even naar.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:05

Als een passier goed ligt, probeer deze dan tweedehands te krijgen. Staan er zat op internet voor leuke prijsjes.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:07

Ziet er comfortabel uit KletsKoekje de euroriding.
Ben zelf erg blij met de Ruiz Diaz, in het begin wat pijn in de billen gehad maar zou niet anders meer willen!

Pownie Dressuur B+5 L+8 Vaardigheid L+3

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 09:09

Lizz schreef:
Als een passier goed ligt, probeer deze dan tweedehands te krijgen. Staan er zat op internet voor leuke prijsjes.


Heb ik ook naar gezocht, maar de echte mooie GG liggen toch nog rond de 350/400. Met aanpassen door een zadelmaker kom je dan al snel rond de 450/500 uiteindelijk uit.
Dat hebben ik gewoon niet op het moment en zonder werk groeit de geldstapel nog niet zo hard.
Ik neem alle tips in ieder geval door met mijn zadelmaker. Euroriding ziet er ook goed uit.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:11

Waarom begin je daar niet aan??? Gaat er toch om dat je een passend zadel vind?
Ze hoeven alleen maar aan te komen meten, verder kun je toch gewoon bij je eigen zadelmaker blijven.

Edit: ik zie je post over de kosten.....dan wens ik je nog veel succes om iets kwalitatieve goed te vinden.

<3 Silence en Jimmy <3
Laatste nieuwe topic: [EJL-ITP] 2013 met Silence en Jimmy.

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 09:15

Silence schreef:
Waarom begin je daar niet aan??? Gaat er toch om dat je een passend zadel vind?
Ze hoeven alleen maar aan te komen meten, verder kun je toch gewoon bij je eigen zadelmaker blijven.

Edit: ik zie je post over de kosten.....dan wens ik je nog veel succes om iets kwalitatieve goed te vinden.


Met mijn springzadel ging het ook goed. 2de hands is nog best veel te vinden. Ik spaar gewoon ook door.
Ik verander ook niet zomaar van hoefsmid, dus ook niet van zadelmaker. Maar als hij massimo toch nog een optie vind ga ik wel verder stappen ondernemen. Maar ik heb nog nooit boommaat 30 massimo's gevonden..

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

luckyboy5
Berichten: 633
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:19

Inderdaad , iedereen doet altijd zo overdreven over de prijs van een zadel. Hij moet schijnbaar duur zijn om goed te zijn. |o

Ik heb zelf ook een heel goedkoop zadel. Het is nieuw een "middenmoter" , maar ik heb hem voor 300,00 gekocht.
Het past perfect , en dát is het belangrijkste!

En inderdaad , de zoektocht is dan wel vaak veel langer, maarja , dat moet je dan op de koop toenemen, 2 de hands is er wel veel op de markt , maar je moet wel heel kritisch zijn!

Succes met zoeken!

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 09:24

luckyboy5 schreef:
Inderdaad , iedereen doet altijd zo overdreven over de prijs van een zadel. Hij moet schijnbaar duur zijn om goed te zijn. |o

Ik heb zelf ook een heel goedkoop zadel. Het is nieuw een "middenmoter" , maar ik heb hem voor 300,00 gekocht.
Het past perfect , en dát is het belangrijkste!

En inderdaad , de zoektocht is dan wel vaak veel langer, maarja , dat moet je dan op de koop toenemen, 2 de hands is er wel veel op de markt , maar je moet wel heel kritisch zijn!

Succes met zoeken!


Tja, blijkbaar. Marktplaats hou ik in de gaten en heb mijn zadelmaker ook gevraagd of hij zijn ogen open wou houden. Of zelf nog iets heeft liggen.
Een nieuw zadel zit er gewoon niet in.
Dankje.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

Vientje

Berichten: 4935
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:27

Als je zeker weet dat Passier goed past (/kan passen), denk ik dat je de kortste klap maakt door toch rustig door te sparen totdat je wél die tweedehands Passier inclusief na laten kijken kunt betalen. Dan heb je een A-merk zadel dat aangemeten en nagekeken is, voor nagenoeg niks vergeleken met de nieuwprijs (en aangezien je al een passend springzadel hebt liggen hoef je in de tussentijd ook niet je paard met vakantie te sturen, dat scheelt ook een boel :D ). Veel lager dan 400/500 euro kom je nergens mee als je ook nog zeker wilt weten dat het kwalitatief in orde is en past. Zie het als een investering zou ik zeggen :) Succes!

Miep & Pinda & Jipje :+:


emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 09:32

Vientje schreef:
Als je zeker weet dat Passier goed past (/kan passen), denk ik dat je de kortste klap maakt door toch rustig door te sparen totdat je wél die tweedehands Passier inclusief na laten kijken kunt betalen. Dan heb je een A-merk zadel dat aangemeten en nagekeken is, voor nagenoeg niks vergeleken met de nieuwprijs (en aangezien je al een passend springzadel hebt liggen hoef je in de tussentijd ook niet je paard met vakantie te sturen, dat scheelt ook een boel :D ). Veel lager dan 400/500 euro kom je nergens mee als je ook nog zeker wilt weten dat het kwalitatief in orde is en past. Zie het als een investering zou ik zeggen :) Succes!


Ik hou het zeker ook in de gaten. Misschien dat ik nog een uitstapje naar de ijslanderwereld maak. Op mijn vorige merrie had ik een Goertz Tolt en die gaan op het moment redelijk goedkoop de deur uit.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:39

Een Jorge Canaves (JC) zadel is top en een echte aanrader!
heb er zelf ook 1, en mijn pony heeft jaren lopen kloten met zadels en dit is de enigste die goed zit.
Hij heeft een redelijk hoge schoft en is best smal, daardoor lagen de meeste zadels half op zijn nek, maar met jc niet.
ik moet wel zeggen dat ik hem 2e hands heb gekocht, anders zou het te prijzig zijn ;)

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:13

Ik heb het hier og niet zien staan maar Antares zadels ... Ik hoor er heel veel goeds over!!! een jongen vn school zit in de springsport en is gesponserd door dat merk n hij wilt duidelijk niets anders meer ;-)

http://www.antares-sellier.com/

muis_lover
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:29

misschien een fryso? Zit heerlijk en zijn bijv de legacy is speciaal ontworpen voor paarden met zo'n soort bouw. Ze zijn ook erg goed tweedehands te krijgen.

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 11:57

muis_lover schreef:
misschien een fryso? Zit heerlijk en zijn bijv de legacy is speciaal ontworpen voor paarden met zo'n soort bouw. Ze zijn ook erg goed tweedehands te krijgen.


Fryso staat al in mijn rijtje van geen goede optie. Helaas.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

DoTiramisu

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: In de buurt van mijn paardje (Bavel)

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:28

Ik zou zeggen ga eens bij een ruiterstore kijken die ook 2e hands zadels verkopen.
Ik heb ook een Passier zadel 2e hands ( is gewoon nog nieuw ) heb er 500 euro voor betaalt!!

Toen destijds bij Drunens ruiterhuis.

Vzh springzadel te koop: http://www.bokt.nl/markt/ad/55565/leuk- ... el-17-inch Mijn lieve paardje Tiramisu

Lieve kleine Bubbel.., 08.02.2013!

Sometimes horses just find you

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:36

Heb je al eens naar Kent and Masters gekeken?
Goede kwaliteit leer en verwisselbare boom, zijn er ook voor paarden met hogere schoft.
Aangezien die zadels nieuw niet heel duur zijn kun je die 2de hands nog wel eens voor een leuke prijs vinden!

Wie geen grote dingen kan doen, moet kleine dingen groots maken

BritHittepit

Berichten: 2515
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:51

ik heb ook een kent and masters, ik had eerst een wintec en deze paste niet omdat haar schouder heel ver doorlopen en ze geen schoudervrijhad had, de kent and masters zijn heel aanpasbaar, dit zadel ligt wel goed, ik heb ook nog een prestige maar deze paste ook niet (boom was te smal)

de nieuwprijs van mijn kent and masters was 990€ en heb hem gekocht bij een msfc zadelpasser dus deze heeft ze dan ook aangepast op mijn paard... misschien toch het overwegen waard...

You're not working on the horse, you're working on yourself!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 02:11

Ik vind het knap dat je zadelmaker op voorhand al kan zeggen dat bepaalde merken niet zullen passen.
maar goed, ieder zijn ding.

Sommer, Hennig zijn ook duitse Merken en met vooral de eerste heb ik goede ervaringen. Kunnen aangepast worden. Max Benz.
Dan heb je nog Jaguar/ Harry Dabs, Barnsby en met deze heb ik ook goede ervaringen.
County

Prestige (Italiaans)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

koetjeboe

Berichten: 4402
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: help, alleen passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:42

Ik he een passier grand gilbert dressuur.Tweedehands gekocht voor 330 euro.
Volgens me zadelmaker was het toen een jaar of 6 oud.
Passier heeft een boom door door een goede zadelmaker kan worden verbreed of versmalt.
Ik heb hem toen gewoon gekocht en later pas laten maken.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:40

Alane schreef:
Ik vind het knap dat je zadelmaker op voorhand al kan zeggen dat bepaalde merken niet zullen passen.
maar goed, ieder zijn ding.

Sommer, Hennig zijn ook duitse Merken en met vooral de eerste heb ik goede ervaringen. Kunnen aangepast worden. Max Benz.
Dan heb je nog Jaguar/ Harry Dabs, Barnsby en met deze heb ik ook goede ervaringen.
County

Prestige (Italiaans)


Hij kent natuurlijk de vorm van de bomen en de rug van mijn paard ;)
Ik heb een lijstje met alle merken gemaakt die zijn genoemd en de redenen.

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annaxmaex en 16 bezoekers