Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 23:00

http://www.bokt.nl



De Britse paardenvereniging (BEF) heeft afgelopen dinsdag de ‘Futurity Evaluations’ gehouden voor jonge dressuur en eventingpaarden. De top drie kregen elite predikaten toegekend, daarvan waren er twee in de dressuur en een in de eventing. Achttien paarden kregen een eerste premie, waarvan er elf aan eventingpaarden zijn uitgedeeld. Horseandhound.co.uk doet verslag.

De keuringmeesters in Catherston, Groot-Brittannië waar de keuring was waren onder de indruk van de kwaliteit. Alle drie waren het unaniem eens over de potentie van de top drie.

De topscoorder van de dag was Timolin (v. Totilas) van fokker Aram Gregory. Hij krijg een gemiddelde van 9.38 punten. De moeder is Samira (v. Sion). Samira is in de dressuur uitgebracht door de vrouw van de fokker, de inmiddels overleden Olympische dressuuramazone Jane Gregory-Bredin. Leuk om te vermelden is dat Timolin is vernoemd naar de eerste pony van Gregory, een Connemara die voor 175 pond door haar peetmoeder was gekocht. In 1976 won de combinatie de clubkampioenschappen op juniorniveau. Gregory overleed helaas op 1 april 2011 op 51-jarige leeftijd aan een hartaanval. Niet helemaal duidelijk wordt of Gregory de geboorte van Timolin nog heeft meegemaakt.

Voor de jaarling was het de eerste keer dat hij van zijn vertrouwde erf af was. Volgens een woordvoerster van BEF laat de jaarling zich goed zien. Ook heeft hij de potentie om op het hoogste niveau mee te doen. “De Futurity geeft een goed beeld van de Britse fokkerij. Het is een geweldige manier om je fokproducten te laten keuren door mensen die onafhankelijk zijn.”, aldus de woordvoerster. Volgens de woordvoerster is de wereldwijde economische recessie ook goed te merken in de Britse fokkerij, maar ze merkt op dat ze hoopt dat mensen weer meer gaan durven na het zien van successen zoals van Woodlander Farouche. Woodlander Farouche (v. Furst Heinrich) is een Brits gefokt paard en deed zowel dit jaar als vorig jaar mee aan de Wereldkampioenschappen voor jonge paarden in Aken.

Het tweede elite predikaat ging naar Catherston Definitive (Catherston Dazzler x Celony). Dit paard, gefokt in de eventing richting, kreeg een gemiddelde van 9.33. Zijn moeder is een volbloedmerrie van Primitive Rising. Uit dezelfde moeder kwam met een 8,89 het beste eventingveulen, Cedrik (v. Royaldik).

Het overall veulen met de hoogste score is het hengstje Lord Barnaby B (Lord Carnaby x Don Frederico), die een gemiddelde 9,0 kreeg. Het hoogste geplaatste dressuurveulen is Seagry Tobias, die met een 8,93 een eerste premie kreeg. Dit hengstveulen is eveneens van Totilas, maar uit een Sandro Hit merrie.

De beste tweejarige is Audacio Equites (Grafenstolz x Kuwait Beach). In de eventing richting kreeg dit jonge paard een 8,94.

In de springrichting ging de hoogst geplaatste positie naar de tweejarige Mylow (Peppermill x Carousel), die een gemiddelde 8,82 kreeg. Hoogste geplaatste jaarling in deze richting was Grenachie (Ustinov x Ircolando)


foto van Timolin

Anoniem

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:17

oeh een totilas met een ander kleurtje :P mooi dier

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:19

Ik had ook een zwart veulen verwacht haha. Mooi beestje!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:09

Ehm Sion stamt niet van Sandro Hit af..dus waren er nog meer Totilassen uit Sandro-hits..of toch maar eentje?

Mooie jaarling zeg..ben heel benieuwd naar die als volwassen paard.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:31

Sion is een zoon van Sultan. Sion is eigenlijk KWPN gefokt maar was in Duitsland goedgekeurd en gestationeerd in Duitsland.

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:05

Die Timolin ziet er al best ontwikkeld uit voor een jaarling!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 24-08-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht uit de post gehaald.

royal_dutch

Berichten: 369
Geregistreerd: 19-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:16

echt een mooi dier

readyornot
Berichten: 58
Geregistreerd: 30-04-09
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:11

Ik. Ben heel benieuwd naar de totilas veulens denk allemaal super veulens

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:21

Ben ik de enige die die foto nou niet bepaald flatterend vind?

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:23

Liselot schreef:
Ben ik de enige die die foto nou niet bepaald flatterend vind?

Nee, ik vind er ook niet veel aan eerlijk gezegd.. :+

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:42

readyornot schreef:
Ik. Ben heel benieuwd naar de totilas veulens denk allemaal super veulens


Nee ze vallen best wel tegen. ook op de veilingen verdienen ze net het dekgeld terug

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:26

Liselot schreef:
Ben ik de enige die die foto nou niet bepaald flatterend vind?


Ach, het is een jaarling. Persoonlijk vind ik het best een royale jaarling.
Maar of we wat aan die foto hebben? Ik denk dat geen enkele foto een juist beeld kan schetsen, hoe mooi dan ook. Een filmpje zouden we veel meer gebaat bij zijn.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:30

voor een jaarling vind ik het dier er erg goed uitzien, maar dat zegt nog niet veel over de potentie in de hogere dressuur in mijn ogen :n

Featherlight

Berichten: 893
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:10

Liselot schreef:
Ben ik de enige die die foto nou niet bepaald flatterend vind?

Ik ben er ook nog niet heel erg onder de indruk van, maar dat komt denk ik nog wel als het dier volgroeid is :)

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Totilas nakomelingen krijgen in UK hoge scores op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:11

Je moet een paard ook niet als jaarling beoordelen, sommige hele leuke beesten zijn als jaarling spuuglelijk en sommige onbenullige geiten zijn als jaarling juist weer beeldschoon (nou ja, voor een jaarling dan he).

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:52

Janine1990 schreef:
Liselot schreef:
Ben ik de enige die die foto nou niet bepaald flatterend vind?


Ach, het is een jaarling. Persoonlijk vind ik het best een royale jaarling.
Maar of we wat aan die foto hebben? Ik denk dat geen enkele foto een juist beeld kan schetsen, hoe mooi dan ook. Een filmpje zouden we veel meer gebaat bij zijn.



Tuurlijk is het een jaarling, maar als het zo'n bewegingstopper is blijft het achterbeen wel gigantisch achter op deze foto :)
ook vind ik de verbinding van hoofd naar hals erg zwaar

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:04

ik ga er nog niets over zeggen, jaarlingen kunnen nog alle kanten op gaan ik wacht wel tot ze 3 zijn