Abortus ... of toch houden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MADExLIEFJE
Berichten: 68
Geregistreerd: 23-08-12

Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 17:26

(goedgekeurd SA)

Nog voor ik zeker wist dat ik zwanger was, had ik al een besluit gemaakt > abortus.
De test gedaan, en ja positief, dus ook naar de huisarts geweest.
Begin deze week zoals gepland naar een abortuscentrum geweest en daar begon de twijfel.
Vroeger was ik sterk tegen abortus, omdat ik dacht "er zijn altijd oplossingen" maar nu ik zelf in de situatie zit waarin ik moet kiezen moet ik mijn mening herzien.
Ze hebben een echo gemaakt en ik ben nu 18 weken, ze vroegen of ik mee wou kijken op het schermpje "nee liever niet".
Dus daar lag ik, werd wel wat nieuwsgierig hoe 'het' eruit zag dus ik vroeg of ik toch mee mocht kijken.
Ik weet niet meer wat ik verwacht had om te zien, maar ik schrok toen ik een hoofdje kon herkennen op het scherm.
Ik heb gevraagd het toestel terug om te draaien en weg was het scherm, maar het beeld dat ik nog steeds te zien krijg is er nog.
Kan ik het wel laten weghalen? Kan ik het wel laten geboren worden? Kan ik dit allemaal aan?
In het centrum raadden ze aan om toch een abortus te doen aangezien de vader familie is (ongewenste seks & ongewenste zwangerschap).
Dus als ik het toch houd is dat met meer risico's dan anders, ergens weet ik dat ik beter abortus kan laten doen, maar die beslissing is zo zwaar.
Ik heb nog enkele dagen om te beslissen.

Persoonlijke vragen via pb aub
Bedankt voor het lezen!


Happy16

Berichten: 4610
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:28

kan je hier niet mee helpen, maar ik zou er heel goed over na denken, wat een vreselijk moeilijke keuze...

sterkte :(:)

Levi <3

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:30

Jeetje, wat sta je voor een moeilijke beslissing! Begrijp ik goed dat de vader familie van jou is? Voordat je een beslissing maakt zou ik me goed laten inlichten over wat daar de risico's van zijn.
Ik heb gelukkig nooit voor zo'n beslissing gestaan, maar als de vader en ik familie zouden zijn, dan zou ik er niet te lang over nadenken en het weg laten halen.

Heel veel sterkte met je beslissing!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:30

Wil je succes wensen met de keuze die je maakt, ben zelf 28 weken zwanger dus het zou niet eerlijk zijn als ik mn mening geef.

Dikke knuffel en mn pb box staat open voor je !!

www.fashionlizz.nl

Trotse mama van Lizzy !

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:30

pff zwaar voor je
bedenk ook andere oplossingen bv adoptie je hebt er heel veel verschillende varianten van
18 weken is al wel een heel eind persoonlijk zelf vind ik het te laat om het weg te laten halen
suc6 met deze moeilijke keuze

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:31

Jeetje wat een heftig verhaal... Ik kan je hier ook echt niet mee helpen. Is er niet iemand waarmee je hierover kunt praten?

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:31

Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.

Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.

Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Pentax

Berichten: 2948
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Achter mijn neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:32

Een baby/foetus van deze leeftijd leeft vaak nog even na de abortus. Wist je het niet eerder?

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:32

Diaz schreef:
Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.

Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.

Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!



Ook als de sex niet gewild was en het famillie is? Vind dat toch een ander verhaal..

www.fashionlizz.nl

Trotse mama van Lizzy !

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:32

Kun je met iemand praten, proffesioneel?
Het is moeilijk om binnen een paar dagen een keus te maken zeker als je nu twijfelt en ik denk echt dat je
er met iemand over moet praten. Ongewenste sex en zwangerschap en dan ook nog een keuze zoals dit moeten maken..
Sterkte en ik hoop dat je straks 100% achter je keuze staat, welke dan ook!

Aaron
Elmar
Lucky

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:33

Diaz schreef:
Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.

Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.

Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!


Je punt is begrijpelijk, maar denk je er hetzelfde over als je weet dat de vader familie is van de moeder? Probeer jezelf even in te denken hoe dat is... En wat dat voor het kindje kan betekenen (gezondheid, weten dat je ouders familie zijn, dat de seks die zij hadden, en dus de zwangerschap, niet gewild waren...?).

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:34

In een geval van ongewenste seks vind ik dat toch een ander verhaal.
Kan me voorstellen dat je het dan niet wilt.
Sterkte..

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:34

Kel_91 schreef:
Diaz schreef:
Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.

Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.

Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!



Ook als de sex niet gewild was en het famillie is? Vind dat toch een ander verhaal..


Ben ik helemaal met je eens inderdaad. Daarbij vind ik niet dat 't aan ons is om hier TS te gaan overhalen om zus of zo te doen. Dat zal ze echt zelf moeten beslissen.

manfredie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:35

het is gewoon moeilijk om daar een beslissing over te maken.
ik kan het niet voor je doen...ik wens je wel heel veel sterkte met het maken voor de voor jouw juiste beslissing.

:¨·.·¨:
`·.Manfred and Poco 4ever in my hart and in my mind.....
Blues is my new soulmate.....since 16th of may 2010


SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:37

oeff moeilijk... waar je ook voor kiest héél veel sterkte!!

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:37

Persoonlijk zou ik kiezen voor abortus gezien het verhaal er achter.
Maar ook belangrijk is: hoe sta je zelf in het leven? Ben je klaar voor een kindje?
Het blijft een erg persoonlijke beslissing en in principe is het altijd de juiste, welke je ook neemt.
Ik wens je erg veel wijsheid toe en veel sterkte.

Liever spijt van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt.

MarjanB

Berichten: 16308
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:38

Jeetje.. echt moeilijk!

Hoe oud ben je en ben je in staat om het kind zelf op te voeden? Daarnaast komt het kindje straks in een veilige omgeving terecht? Als diegene die jou heeft misbruikt ook bij een toekomstig kind kan zou ik het daarvoor behoeden. En hoeveel kans is er op gezondheidspronlemen?

Heel veel sterkte met je beslissing wat je ook doet!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:38

Jeetje wat een kl*te situatie. Ik zou eerst uitzoeken hoe groot de risico's zijn ivm familie, en of het kindje nu gezond is, ze kunnen nu al heel veel zien op echo's. En verder... Ik wou dat ik een passend anwoord voor je had. Zou adopie evt een optie voor je zijn? Weet niet of je dat nog kan beslissen als het eenmaal geboren is. En dan heb je natuurlijk nog de vraag of mensen (fam) mogen weten dat je zwanger bent.
Wat je beslissing ook is, maak hem met je hart. Heel veel sterkte meid.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:40

Jeetje.. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit abortus zou doen, maar in jouw situatie zou ik ook ontzettend twijfelen. Kan je huisarts je hierbij helpen misschien? Al is het maar om even samen met je de situatie helder te krijgen, alles op een rijtje te zetten.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst! :(:)

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Leedebee

Berichten: 2136
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:41

Phoe dat is heftig! Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen als je ziet dat het toch een "mensje" is en je moeder instinkt (en hormonen) zullen daar ook een rol in spelen, maar aan de andere kant...
Afgezien van het extra risico is dit kindje het resultaat van een "ongewenste handeling" (laat ik het maar even zo noemen). Als het dan geboren is zal je misschien iedere keer als je het kindje ziet herinnerd worden aan die gebeurtenis (of misschien ook niet hoor). Daarbij komt ook nog het feit dat het kindje vroeg of laat gaat vragen "Wie is mijn papa?" Allemaal dingen die voor jou problemen kunnen geven, maar zeker ook voor het kind (als het wat ouder wordt).

Het lijkt me ongelofelijk moeilijk en ik wil je heel veel sterkte wensen! :(:)

Stip heeft nu ook een eigen Youtube kanaal! https://youtube.com/@welshcobstip

**************************************************

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:42

Paar botte reacties hier, hou je ongezouten mening en nare feitjes lekker voor je en ga naar het abortus-discussie-topic ;)

Meid wat een enorm lastige keuze! Helaas een keuze die je toch echt zelf moet maken :(:) Ik zou zeggen volg je gevoel maar het is natuurlijk hoe dan ook lastig. Is eventueel adoptie geen optie?

In ieder geval enorm veel sterkte, niet alleen vanwege de moeilijke beslissing maar ook vanwege de 'ongewenste seks'.. :(:) Wat moet dit lastig voor je zijn. Welke keuze je ook maakt, veel sterkte!

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:44

Wat een moeilijke beslissing, heel veel sterkte er mee :(:) !
Een ander kan de keuze nooit voor je maken, jij moet verder, of met de baby of met het feit dat je abortus hebt laten plegen. Als vooral de angst voor afwijking speelt zou je ook nog testen kunnen laten doen en aan de hand daarvan een beslissing kunnen maken. Denk dat je bij jezelf moet nagaan of je dit kind wel of niet wil hebben en dat kan jij alleen bepalen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:44

In hoeverre is adopteren voor jou een mogelijkheid?
Wat een erge situatie ts! 18 weken is al zo ver!

Niet banketstaaf maar poetsen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:48

Zou je het aankunnen als er straks iets mankeert aan je kindje ? Ik ben van mening dat je er toch wel van houd of het nou gehandicapt is of niet, alleen de familie kwestie lijkt mij iets moeilijker hoe ga je dat straks doen ? Ik weet natuurlijk niet wie de vader is of dat het iemand is die je vaak tegen gaat komen of niet en hoe leg je het je kind uit als hij/zij wil weten wie hun vader is....
Bedenk ook dat een kindje alles gaat veranderen in je leven je hebt er een hele verantwoording bij en dat voor 18 jaar of langer.
Het lijkt me heel moeilijk om een keus te moeten maken maar je zegt zelf dat je de keus eigenlijk al gemaakt had pas bij confrontatie ermee bezweek je ervoor, daarnaast maak je nu ook al behoorlijk wat hormonen aan die geloof het of niet je keus ook beïnvloeden.
Ik ben zeker niet voor abortus in het algemeen maar ik geloof wel in de uitzondering op de regel.... in mijn ogen ben jij die uitzondering en heb jij het recht om er een eind aan te maken of niet!

Ik wens je heel veel sterkte en laat je niet teveel beïnvloeden door anderen zij leven jou leven niet en leven ook niet met de gevolgen ervan!!!! Succes en m'n pb staat open voor je!

Broken crayons still color

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:49

Jeetje wat vreselijk. Ik heb er geen woorden voor. Een heel verdrietig verhaal.

Ben jij nu veilig voor je familielid, en, mocht je ervoor kiezen om je kindje te houden: is je kindje ook veilig voor deze persoon?
Mocht je bang zijn voor ziektes dan kun je wellicht al een medische echo krijgen om te kijken of het gezond is.

Ik ben echt ondersteboven van je verhaal. Ik kan de beslissing niet voor je maken, maar volg je hart.

Heel heel veel kracht en sterkte gewenst. Ik hoop dat je veilig bent nu.

Heel veel liefs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bo_Y, Kever, linoleum, SennaS, YandexBot en 36 bezoekers