Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 01:40

Iedereen op school kent mij als dat gekke vrolijke meisje. Het meisje waar je altijd mee kunt lachen. Maar intussen voelt dat meisje zich alleen, niemand die dat ziet..

Ik heb lang getwijfeld of ik wel een topic moet openen. Ik wil niet klagen of zeuren, want uiteindelijk ligt het toch echt bij mezelf. Maar ik wil het van me afschrijven en misschien is er iemand die dit leest die tips voor me heeft.

Dit jaar ben ik begonnen aan een hbo opleiding. Alles ging eigenlijk super goed en ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoeld. Iedereen op de opleiding weet hoe ik ben en ik kan ook echt mezelf zijn. Lekker gek doen. Ik heb genoeg meisjes waar ik op school mee optrek, maar niet echt goede vriendinnen. Het is allemaal behoorlijk oppervlakkig en nu in de vakantie heb ik ook niemand van hun gezien. Iedereen heeft hun ook nog eigen vriendinnen.

Ik weet eigenlijk niet of ik die wel heb.. We hebben wel een groepje van 4 meiden, daar ben ik dit jaar ook mee op vakantie geweest. Maar verder gaan we helemaal niet veel met elkaar om. Op vakantie was het wel gezellig, ook geen echte ruzie gehad. Wel merkte ik dat ik op vakantie niet echt mezelf was, niet zoals op school. En als ik dat wel was kreeg ik al snel commentaar. Yvette doe toch eens normaal etc. Ook waren er dingen die zij drie deden waarvan ik dacht kom op gedraag je eens volwassen, zoals dingen van ons balkon afgooien etc. Ik heb het gevoel dat ik helemaal niet bij hun pas. Ik ben zo anders, omdat ik al een jaar hbo erop heb zitten ben ik een stuk volwassener geworden dat zijn zij totaal niet. Ook als er iets is kan ik dat niet bij hun kwijt, het wordt dan weggelachen. Ook maken ze stomme opmerkingen over het paardrijden. Oh lekker zuurvlees etc, oh kijk eens deze schoenen die ik heb zijn van ponyvacht gemaakt, wil je voelen. Uit die opmerkingen maak ik op dat ze niet eens weten wat de paarden voor mij betekenen. Ook dat ik zoveel met fotografie doe weten ze volgens mij niet eens. Het is toch erg als je vriendinnen niet eens weten wie je bent…

Ook qua relaties heb ik totaal geen (goede) ervaring. Ik heb vorig jaar een vriend gehad, maar dat was een heel drama (verhaal apart, het komt er op neer dat hij vreemd ging, loog over alles, nog een relatie had etc). Gelukkig heeft die relatie maar 2 maanden geduurd. Maar dat is ook wat ik mis een vriend, iemand die van je houd, iemand die naar je luistert. Ik ben nu 18 en ik heb dus eigenlijk nog nooit een serieuze relatie gehad, ik weet dat ik nog tijd genoeg heb, maar toch ik heb het gevoel dat ik iets mis.

Ik voel me gewoon zo alleen. Ik heb geen goede vriendinnen geen vriend. Dus niemand waarbij ik iets kwijt kan. Ik wil gewoon een goede vriendin waarmee ik kan lachen, iemand die me door en door kent. Iemand die er ook voor me is als ik het moeilijk heb, iemand bij wie ik alles kwijt kan.

Ik heb tot 2 jaar geleden ongeveer altijd wel goede vriendinnen gehad, maar uiteindelijk zijn we uit elkaar gegroeid.

Nu wil ik gaan stoppen met de opleiding (de opleiding is me te makkelijk en heb mijn propedeuse dus wil uni gaan doen). En nu ben ik dus bang dat ik die meisjes van school (waar ik me dus wel thuis bij voel, maar niet echte vriendinnen zijn) ook nog kwijt raak.

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS


yaylavb
Berichten: 676
Geregistreerd: 13-02-12
Woonplaats: vlijmen

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 02:38

Ik begrijp best hoe je je voelt ,heb ook geen 'echte' vriendinnen waar ik alles tegen kan eggen.
bij mij kwam het (denk ik ) doordat ik nooit veel/lang op een school heb gezeten ,maar ik heb nu gelukkig wel een goede vriend.maak je op school ook geen niewe vriendinnen ?
Ik héb helaas geen tip ofzo voor je maar nu weet je wel dat je niet de enige bent.
Sorry als er veel spelfouten in zitten doe het via mobiel en die werkt niet echt mee

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 03:47

het is precies alsof je mijn verhaal neerzet. ik heb maar een goede vriendin en voor de rest wel vriendinnen maar als het vakantie is dan heb ik nauwelijks contact. (ligt helemaal aan mij) als het heel erg is dat je depressief bent/wordt kun je altijd naar je huisarts die kan je doorverbinden naar een psycholoog. en anders met een van je vriendinnen eens goed praten je hart luchten. zeg waar je je aan ergert en laat het allemaal eens gaan. ik zelf heb ook nooit een serieuze relatie gehad en ben redelijk getikt en een redelijke nonchelante (durf met iedereen te praten en lol te maken), maar ik maak niet snel vriendinnen voor het leven. aanvaard dat gewoon, en probeer met een paar goed bevriend te zijn. ofwel moet je bereidt zijn je leven om te gooien, en initiatief nemen. met vrienden sturen, op stap gaan, altijd mee doen met de bende. dan leren ze je kennen en heb je al sneller een goede band met iemand.
misschien een directe vraag maar heb je faalangst/bindingsangst, ik heb dat namelijk en daarom dat ik moeilijker diep kan gaan in een relatie zowel vriendschappelijk als bv een vriendje.
ja kan ook bij een club gaan, of samen met je vriendin naar een club zodat je tijd doorbrengt met elkander

it's beginning to look alot like Kerstmuts

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 09:30

@yaylavb op school heb ik wel een groepje meisjes waar ik mee om ga. Op school is het altijd super gezellig. En we gaan ook heel soms wel eens op stap, maar dan houdt het op. Verder zie ik hun buiten school niet. En aangezien ik nu ga stoppen met mijn opleiding, zal ik hun ook niet meer vaak gaan zien.

@craiester Depressief ben ik niet, gelukkig. Ik heb nog genoeg dingen die ik doe die voor afleiding zorgen. Maar ik mis gewoon iemand waarbij ik mijn hart kan luchten, iemand die me door en door kent.

Of ik bindingsangst heb? Geen idee, met jongens misschien wel, maar dat komt doordat mijn ex mijn vertrouwen kapot heeft gemaakt. Maar van te voren heb ik hier nooit iets van gemerkt. En met vriendinnen, ik heb eerst altijd wel een goede vriendin gehad, maar sinds de laatste 1-2 jaar niet meer. En ik wil ook heel graag een goede vriendin leren kennen, maar ja waar? Want die zullen niet zomaar uit de lucht komen vallen haha.

Ik denk ook wel dat ik volgend jaar wel nieuwe vriendinnen ga krijgen, aangezien ik een nieuwe opleiding ga volgen en ik wil daar ook lid worden van een studentenvereniging. Maar nu in dit jaar dat ik niet naar school ga zou ik ook graag een goede vriendin willen. Maar ja waar kom ik die tegen? Ik wil wel een ander bijbaantje gaan zoeken, dus misschien dat ik daar leuke collega's krijg?

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:53

Jij bent de enige die daar verandering in aan kan brengen. Je hbo kennissen (zoals ik het dan maar even noem), of je vroegere vriendinnen kan je natuurlijk zelf bellen of sms'en om wat af te spreken. Vriendschappen moet je hard aan werken; die ontstaan niet zomaar en duren al helemaal niet voort zonder dat jullie er van beide kanten veel aandacht aan besteden.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:07

Ik ken je verhaal ook wel, ben een lange periode goed ziek geweest en toen zijn heel veel 'vriendinnen' met de noorderzon vertrokken.
Heb er wel iets moois aan over gehouden, namelijk een goede vriend en sindskor t een vriendin die me in alles snapt! <3 en nog een paar oppervlakkige vriendinnen.
ik denk dat het tijd nodig heeft en alles vanzelf komt, als je jezelf maar een klein beetje bloot durft te geven en hun snappen dat niet, dan zijn ze je ook niet waard!
ik zie mijn 'oude' vriendinnen nog wel eens, maar die zijn mij niet eens waard, het is nu hun probleem dat ze mij hebben laten stikken, want nu het goed gaat ben ik weer nodig...

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:36

Kan je zelf niet voorstellen om iets na school te doen met die schoolvriendinnen dan? Het gaat meestal niet zo vanzelf...
Ik zie mijn beste vriendin de laatste tijd echt weinig (nu 3 maanden geleden) maar als we afspreken is het net zoals vroeger, omdat wij zo'n goede "basis" hebben opgebouwd blijven wij beste vriendinnen ondanks we elkaar niet veel spreken/zien.

Yellow Yakary ♥❤♥ Casual at Full Moon ♥❤♥ Shira-Yumi ♥❤♥ Charlie Knoxx ♥❤♥ Oh Notorious Infinity

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:38

Het is dat je zo ver weg woont anders zou ik graag een keer een terrasje met je pakken hoor! Kan met iedereen door één deur en vrienden heb je nooit genoeg toch? Dus mocht je een keer richting het noorden/oosten komen geef je maar een gil. :D

Los hier van: vrienden maken moet je ook zelf veel energie in steken, zoiets gaat niet helemaal vanzelf! :)


karinsd

Berichten: 386
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor de buitenwereld dat vrolijke meisje, van binnen alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:03

Hoihoi,

Ik ken dat veel van mijn vriendinnen zijn getrouwd met kinderen en ik heb nog geen relatie. Dus voel me vaak alleen, en als we wat gaan doen gaat het alleen maar over de kinderen of moeten ze snel weer naar huis voor de kinderen is soms niet leuk en lastig.

Hallo :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Besje, BETUWE, Corelli, Dancyy, Danielleeee_, Dayanara, Esbjerg, GoogleAdsense, GrapeshotBot, love_mandy, Michelle_96, Mo_86, MyrtheJ, Nanne, Niki_, Nustice, Paardje02, Renss, Roulette_, thirteenn, Touchem, Zebrastreep en 141 bezoekers