Strakke buik door paardrijden, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:13

Tijdens mn zwangerschap vorrig jaar was ik ruim 20 kilo aangekomen. Nu had ik altijd een erg laag gewicht, maar ik zou er toch graag wat zwangerschapskilotjes af hebben. Ook omdat ik sommige kledingstukken niet meer pas wat ik toch wel erg jammer vind..
Nu gaat het mij eigenlijk meer om dat mn buikzak (plek waar de baby gezeten heeft, die dus uitgerkt is) weer strakker wordt. Dit wil ik doen door te paardrijden. Alleen wat zijn nou echt dingen die goed voor je buikspieren zijn met rijden?
Ik heb een jong groen paard, en een brave beleerde op stal staan. Nu rijd mijn vriend meestal op de brave, en ik standaard op het groene paardje. Deze kent stap en draf. Doorzitten vind ze nog wat spannend. Voor de galop wil ik haar eerst ontspannen kunnen doorzitten. Ik rijd gemiddeld om de dag (tenzij het weer er echt niet mee werkt dat het veel te warm is..).

En misschien nog andere tips voor een strakke buik?


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:15

Is het niet gewoon je huid dat wat uitgerekt is? Daar valt niet veel strakker aan te maken met oefeningen toch? Of wel?


Heel veel doorzitten is heel goed voor je buikspieren..

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:16

Doorzitten! Als ik met ijslanders ga rijden dan tölten we wat af, heb de dag erna altijd spierpijn aan mijn buikspieren :D

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:18

Bv verlichte zit ..

Verder is met doorzitten of algemeen het rijden juist niet de bedoeling je buikspieren aan te spannen.

Als je je buikspieren spand zal je sneller de neiging hebben om voorover te zitten en verhinder je je ' voorwaartse zit ' ..

Anoniem

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:26

Doorzitten heb ik ook niet het idee dat dit werkt voor mn buikspieren.. Plus dat mn paardje dat nog niet te veel aan kan. Dit ben ik haar nog aan het leren maar vind ze erg spannend. Mn huid is inderdaad uitgerekt incl striae, maar ik ben strakker geweest dan dat ik nu ben :o

Nu moet ik zeggen dat ik de laatste tijden ook wel erg veel lekkers gebakken heb wat ik momenteel niet meer doe (alleen nog als ik ongesteld ben of mn vriend er om vraagt). Want als we het niet in huis hebben hoeft het ook niet op!
En ook heb ik tijdens mn zwangerschap een cola verslaving ontwikkeld wat met dit warme weer niet echt mee werkt. Ik heb nu al wel de omslag gemaakt van de hele dag cola drinken naar alleen savonds. Dit ben ik al aan het afbouwen naar 1 glaasje per avond (en dan poets ik vroeg mn tanden zodat ik daarna alleen nog maar water drink haha) en de bedoeling is dat ik dat weer ga minderen naar alleen in het weekend. Maar zover ben ik nog niet haha (echt een cafeïne verslaving zegmaar..).

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:29

Niet teveel cola drinken hoor!! Deed ik ook altijd.. Totdat m'n tandarts zei ik echt vergevorderde tanderosie had door al het koolzuur van de cola..

Niet de bedoeling om je buikspieren te spannen met doorzitten? Ik rijd carroussel (dus doorzitten) en de nieuwe mensen die geen buikspieren hebben, hebben altijd erg veel moeite met doorzitten. Questie van trainen.

Als je je buikspieren niet spant met doorzitten blijf je echt niet goed zitten en kom je niet goed genoeg mee in de beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:31

Haha, ik heb een fries, en zit echt wel goed mee in de beweging, maar voel mn buikspieren nooit, ik span ze tenminste niet bewust aan :+
Maar doorzitten werkt dus wel echt? Hoeveel doorzitten raad je dan aan?


CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:35

Een tijd zonder beugels rijden.

Koop mijn boek via je lokale boekhandel of hier: https://www.bol.com/be/nl/p/beestige-dr ... b9a4d5f70d

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:36

Lange tijd zonder zadel rijden! dat werkt echt ik heb daar namelijk echt buikspieren van gekregen! (je ziet zelfs lichtelijk 4 blokjes zitten := ).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:41

Er is een heel topic over hoepelen :) misschien is dat iets voor je :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:34

Helaas moet ik je mededelen dat je door alleen paardrijden geen strakke buik krijgt.
Wat goed is om een zwangerschapsbuikje weg te krijgen is bijvoorbeeld kracht training en pilates.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:46

Uitmesten werkt ook!

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:50

Oreo schreef:
Uitmesten werkt ook!


Uitmesten is leuk als cardio, maar niet om doelgericht je buik strakker te krijgen.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

Aestrith

Berichten: 270
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:54

Ik rij nu sinds een maand of 2 niet meer, heb wel hetzelfde gewicht als toen die tijd, maar ik merk echt dat mn buik slapper is, ik voel mezelf veel dikker nu ;( maar ik ben te lui te gaan sporten :')

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:00

paardrijden is niet echt een krachtinspanning in je buik volgensmij. om goed mee te bewegen met je paard moet je verschillende spieren steeds aan en ontspannen. maar het is niet zo dat je nu echt een sixpack gaat krijgen van doorzitten, je krijgt immers(helaas), ook geen dikke armen van hele dagen kassa draaien:(. misschien kun je 1 keer in de week gaan zumba-en of een ander fitness ding in een groep. daar krijg je ook weer meer conditie van wat helpt met paardrijden. ik zelf ga hardlopen om fit te blijven.

ik heb de genezing tegen cola verslaving, als je cola fles leeg is met water vullen en die in de koelkast leggen. pak automatisch de fles met de rode dop, dan zit er (helaas) water in, en dan drink ik dat maar. vind het eigenlijk net zo lekker haha.

braooop

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:03

Aestrith schreef:
Ik rij nu sinds een maand of 2 niet meer, heb wel hetzelfde gewicht als toen die tijd, maar ik merk echt dat mn buik slapper is, ik voel mezelf veel dikker nu ;( maar ik ben te lui te gaan sporten :')


Slapper worden door paardrijden kan niet.
Nogmaals als je echt strak wilt worden zul je kracht training moeten gaan doen.
Met kracht training:
word je lichaam strakker = centimeters verliezen
spierpercentage gaat omhoog - verpercentage gaat omlaag
met een hoger spierpercentage ga je in rust ook meer calorieen verbranden wat wanneer je af wilt vallen erg gunstig is.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:15

Doorzitten en zonder zadel rijden :j
Beide misschien niet zo handig met een groen paard maar wel goed voor je buik :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:21


Koop mijn boek via je lokale boekhandel of hier: https://www.bol.com/be/nl/p/beestige-dr ... b9a4d5f70d

Aestrith

Berichten: 270
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:37

Raponsje schreef:
Aestrith schreef:
Ik rij nu sinds een maand of 2 niet meer, heb wel hetzelfde gewicht als toen die tijd, maar ik merk echt dat mn buik slapper is, ik voel mezelf veel dikker nu ;( maar ik ben te lui te gaan sporten :')


Slapper worden door paardrijden kan niet.
Nogmaals als je echt strak wilt worden zul je kracht training moeten gaan doen.
Met kracht training:
word je lichaam strakker = centimeters verliezen
spierpercentage gaat omhoog - verpercentage gaat omlaag
met een hoger spierpercentage ga je in rust ook meer calorieen verbranden wat wanneer je af wilt vallen erg gunstig is.


Nee, het is ook juist door het gebrek aan paardrijden dat mn buik slapper is ;)

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:51

Sorry, las het verkeerd, vond het al een erg vreemde kreet. :')

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:03

Als het je lukt zou ik gewoon elke dag gaan rijden haha! Ene dag op de brave en veel doorzitten en de andere dag op de groene gewoon lichtrijden. Nu ben ik van mezelf behoorlij k slank, maar heb wel echt een sixp door het rijden (doe namelijk niet aan een andere sport ofzo) door goed mee te gaan met de beweging van het paard, train je de buikspieren automatisch

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:15

Dan zou iemand me toch moeten verklaren waar dat wasbordje vandaan komt en mijn neefjes die intensief krachtraining volgen veel slappere onderbuikspieren hebben dan ik. En ik rijd toch echt bijna elke dag paard en fiets dan een half uurtje verder lig ik voornamelijk op de bank of zit ik op een stoel te luisteren naar de leraar. Bij zitles een oefening gekregen om te testen of je de goede spieren gebruikt je moest de hand die onder je rug werd gelegd platdrukken met je benen omhoog beide neefjes gilden het uit van de pijn(nu zijn het kleine drama kings) en bij hen voelde ik amper verschil.


Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:29

Luz_ElenaE schreef:
Dan zou iemand me toch moeten verklaren waar dat wasbordje vandaan komt en mijn neefjes die intensief krachtraining volgen veel slappere onderbuikspieren hebben dan ik. En ik rijd toch echt bijna elke dag paard en fiets dan een half uurtje verder lig ik voornamelijk op de bank of zit ik op een stoel te luisteren naar de leraar. Bij zitles een oefening gekregen om te testen of je de goede spieren gebruikt je moest de hand die onder je rug werd gelegd platdrukken met je benen omhoog beide neefjes gilden het uit van de pijn(nu zijn het kleine drama kings) en bij hen voelde ik amper verschil.


Dat iemand aan kracht training doet wil niet zeggen dat iemand het ook goed doet.
Lopen hier genoeg "patsertjes" op de sportschool rond die elke week komen klagen dat ze maar niet gespierder worden maar het vertikken om de juiste voeding te eten, de oefeningen met genoeg gewichten te doen en zodra het iets te moeilijk word de makkelijke weg kiezen.

Een wasbordje van paardrijden dat gebeurt niet hoor.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:36

Ik heb blokjes van mijzelf heb een laag vet percentage en doe er weinig voor probeer zelfs aan te komen . Na mijn zwAngerschap had ik al vrij snel weer blokjes alleen het onderste stukje buik bleef en blijft slap dit is uitgerekte huid wat niet meer terug gaat . Al is het nu mega strak bij mij .. Hoe ??!! Ben weer zwAnger :p

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Strakke buik door paardrijden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:37

En ehm wasbord door paardrijden kan wel.. Ik sport niet en rij alleen paard en heb een behoorlijke wasbord wil eventueel foto plaatsen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Azmay, Dammie, DeEenhoorn, Emj_23, GoogleAdsense, Padoertje, Rauka en 171 bezoekers