Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 11:53

Hallo, Ik heb een paard samira, was in Nederland een heel goed paard dressuur op hoog niveau, in de wei, tijdens het draven, doet ze de piaf *D , ik herken het wel, maar weet egt niet hoe ik het haar moet "vragen" of "laten doen" als ik op het paard zit :? . Ik weet niet er hier op bokt mensen zijn die wel van de piaf af weten, geef me raad, want ik wil het uit proberen... :)
Ze doet regelmatig nog anderen dingen die lijken op buigen en het bokken maar dat het mens heeft aangeleerd zoals, Stijgeren en dan meteen springen in de lucht, en tijdens dat ze in de lucht hangt bokt ze nog eens met haar twee voorbenen... :\

Naja dat wil ik maar liever niet uitproberen, maar ik ben heel erg benieuwd naar de piaf... dus, wat moet ik precies doen als ik er op zit en wanneer het het makkelijkste is zoals in een bocht of anderen figuren, enz... :9

Ok ik ben benieuwd!!! +:)+


Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:55

Misschien een instructeur in de hand nemen en les gaan krijgen? :)*

Black is the colour of my true love's hair

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:59

Tijdens draven in de wei piaffe? Steigeren en springen in de lucht? Bokken met de voorbenen?

Tijdens het draven in de wei zal je geeneen paard piaffe zien doen hoor. Je bedoelt denk ik passage-achtig draven. Dat steigeren en springen in de lucht heeft niks te maken met dressuur. Bokken met de voorbenen heb ik nog nooit gezien, ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Als ik dit zo lees denk ik dat je alles behalve bezig moet zijn met proberen er iets uit te rijden. Ik zou goed les nemen en bij het begin beginnen. Rechtuit, aan 2 teugels, controle houding en tempo.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 23-08-12 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:00

Dat je paard het in de wei doet wil het nog niet zeggen dat ze het ook al onder het zadel kan lijkt mij. Piaff is een oefening uit de hogere dressuur en daar moet je samen als combinatie aan toe zijn. Dus ik denk dat je lekker moet gaan lessen totdat jullie er aan toe zijn om aan zulke oefeningen te beginnen, want een paard moet wel sterk genoeg zijn om een goede piaff te kunnen rijden. Weet je of je paard dat bij de vorige eigenaar heeft gedaan?

Mijn pony kan in de wei ook goede slidingstops maken, maar met een ruiter erop is het toch moeilijk, omdat ze ook de balans moeten kunnen bewaren en ze moet eerst leren wat ik van haar verwacht, want ze heeft het nog nooit eerder onder het zadel gedaan.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:01

-> RT-P

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:02

Ja das waar dat kan, maar ik zit hier in frankrijk, en er zijn hier wel een goeie instructeur maar das is erg ver weg en hier in frankrijk doen ze bijna geen dressuur meer springen of eventing... Maar toch bedankt!
Ik denk dat het wel moeilijk is, die piaf maar ik verveel me hier heel erg, dus ik heb alle tijd!! ;)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:04

Als je weet dat ze op hoog niveau dressuur heeft gelopen, dan weet je denk ik ook wel wélk niveau?

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:10

@Milanzuidema ik ben half Frans, in Frankrijk doen ze echt nog wel veel aan dressuur, hoor!

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:12

Ik rij al heel lang paard, heb twee alround kwpn paarden de ene meer dressuur dan springen en de anderen andersom, ik heb mijn eigen carriere, 4 boxen, stapmolen en longerbak, ik ben geen beginner zoals jullie denken, hoor ik best verstand, in de wei doet ze dat egt, ze heeft 2 jaar op hoog niveau gereeden en daarna een meisje heeft ze niets er mee gedaan niet inenten en ontworming niets... 2 jaar op stal, dat is lang maar nu is ze weer helemaal terug! Ik weet het niveau niet want zoals ik heb gezegd dat ik geen contact heb met de voor voor eigenaar... dus nee vindt ik wel jammer!

Het is egt een super paard, ze reageert perfect op de stem met het longeren en rijden, heeft wat inventing gedaan, dat wel op laag niveau dus ook niet zo hoog enz, ze springt 1m20, zij is meer dressuur, mijn anderen paard niet, die is best moeilijk in dressuur ook een beetje stijf maar het komt al ze doet het steeds beter... maar we hebben het nu over samira, ik zou het niveau graag willen weeten maar weet het jammer genoeg niet... anders zal ik me daar op aan passen...

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:15

Ja natuurlijk doen ze hier wel dressuur maar niet overal, dus niet erg hoog in mijn buurt, ik zou egt wel 3-4 uur moeten rijden alleen heen al om een aardigen dressuur les te krijgen.. Dus wat ik daar mee wil zeggen is dat ze wel dressuur doen maar niet veel op hoog niveau, in nederland doen ze toch ook meer aan dressur dan heel hoog spring top niveau of alrount dus iventing...

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:16

:= is de vakantie nog niet afgelopen?

30-11-2015
03-07-2018

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:19

Nee, hier in frankrijk heb je 2 maanden vakantie, dus ik heb nog vakantie tot 4 september!!!
Wel mazzel!! :j

Whizzard
Berichten: 1367
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:19

Als je zo gevorderd bent dan weet je vast wel dat het eventing is in plaats van iventing. Je zou dan vast ook genoeg zelfkennis moeten hebben dat, ook al rijd je volgens je zelf al goed (je bent pas 13), je niet zomaar een piaffe moet gaan rijden. En het in de lucht springen en bokken klinkt meer als een oefening uit de vrijheids-dressuur. Neem toch maar les :) . Je klinkt wel ambitieus als je 6e post al over de piaffe gaat.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:19

tita schreef:
:= is de vakantie nog niet afgelopen?

Wat ik dacht :')

Ja dat is psv, dat is mijn club, daar ligt mijn hart, mijn nummer één!! :+:

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:23

_O-

Maar ok, je heb alles op de rails.....
Als jouw paard zo goed is en je heb alles dan kan je ook een goede instructeur zoeken.
Zelfs in Frankrijk.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:25

Ik snap dat het je leuk lijkt om dit soort blitse dingen te doen, maar als je de basis onder het zadel niet voor elkaar hebt kun je deze zware oefeningen niet doen omdat je paard daar kan op dat moment niet klaar voor is. Ook al kon hij het in het verleden dan nog neemt de kracht af na een tijdje minder intensief getraint te hebben. Dat moet je dus eerst weer opbouwen voordat dit dier zich zo goed kan verzamelen om een piaffe te kunnen doen. Heb jij genoeg ervaring om zelfstandig een paard naar dit niveau te rijden? Kun jij een zz proef aan? Zo nee dan zit je 'vast' aan les zoeken..

Milanzuidema
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:30

Ik rij al meer dan 8 jaar ik heb les al 7 jaar, mijn computer doet raar en ik schrijf snel, het is een schrijffout, ik ben meer gewend in frankrijk want ik heb hier pas leren schrijfen, hier in frankrijk heet het "cross" of "complet" of CCE dat staat voor concours complet d'équitation, ik doe volgend jaar "lamotte" dus frans kampioen schap eventing. Geef me nou maar antwoord als je schrijft om intressant te doen, hou dan maar je mond dicht,

ik heb al langer bokt maar op een ander acount, die was met me zus, nu heb ik een nieuw e-mail adres dus heb ik nu me eigen account aangemaakt>>>

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:31

Als je zo goed bent als je zegt was je allang op tv gekomen, hoor. Een 13-jarige die een eigen carriere heeft :=

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:33

Milanzuidema schreef:
Ik rij al meer dan 8 jaar ik heb les al 7 jaar, mijn computer doet raar en ik schrijf snel, het is een schrijffout, ik ben meer gewend in frankrijk want ik heb hier pas leren schrijfen, hier in frankrijk heet het "cross" of "complet" of CCE dat staat voor concours complet d'équitation, ik doe volgend jaar "lamotte" dus frans kampioen schap eventing. Geef me nou maar antwoord als je schrijft om intressant te doen, hou dan maar je mond dicht,

ik heb al langer bokt maar op een ander acount, die was met me zus, nu heb ik een nieuw e-mail adres dus heb ik nu me eigen account aangemaakt>>>

:x wat een praatjes voor een meisje van 13 jr >;)

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

x__Danielle

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:35

Citaat:
en tijdens dat ze in de lucht hangt bokt ze nog eens met haar twee voorbenen...


:Y)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:41

Als jij niet weet hoe je een piaffe of passage moet rijden, dan moet je dat ook zeker niet zomaar willen proberen. Je bent er nog niet aan toe, neem dressuurles en werk onder begeleiding naar een hoger niveau toe, dan komt de piaffe uiteindelijk wel, als jullie daar beide aan toe zijn :)

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:44

grappig maar echt niet reëel.
Neem les en blijf nog een jaar of 10 voortlessen, en dan komt mssn die start naar de hogere dressuurklassen.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:46

Rio 2016?? Word tijd dat je weer naar school gaat, kleine wijsneus *\%/*
Jouw paard kan dan wel op een hoog niveau gelopen hebben maar als het baasje daar niet aan toe is dan schiet je er weinig mee op, maar zolang je maar plezier met je paarden hebt is het prima toch. Wat jouw paard liet zien doen onze paarden hier ook, heb een driejarige die heel goed in de passage kan lopen als er een aanspanning over de straat gaat. En dan ook zijn staart nog rechtop. Knap he.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

diddletje
Berichten: 453
Geregistreerd: 21-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:53

Milanzuidema schreef:
Geef me nou maar antwoord als je schrijft om intressant te doen, hou dan maar je mond dicht,

Volgens mij krijg je genoeg antwoorden, ook al zijn dat niet de antwoorden die je zelf wilt. Als je zelf de kennis er nog niet over hebt moet je er niet zonder begeleiding aan gaan prutsen. Jij en je paard zullen er beide niet slechter van worden als je nu nog geen piaffe rijdt.

Happiness isn't happiness without a violinplaying goat.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:55

Sterker nog; als je gaat beginnen aan oefeningen die ver boven jouw niveau uitsteken, kun je zelfs schade aanrichten aan je paard.
Dus gewoon lekker met de basis beginnen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lielle en 38 bezoekers