Jakkes, gewoon gestressed..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:06

Momenteel gaat mijn omaatje van 87 met rappe sprongen achteruit.. Gisteren moest ze voor een controle naar de internist en ze kon meteen blijven. Ernstige bloedarmoede en een infectie in haar bloed.

Ze gaan haar nu helemaal nakijken, maag, darmen, lever etc..

Wat ik nog het meest zorgelijk vind is dat ze in nog geen 2 maanden 1/3 van haar gewicht is verloren. Haar armpjes en beentjes zijn nog maar een paar stokjes. Vreselijk om te zien!

Mijn oma is mijn alles.. Opa ook trouwens, daar gaat het de laatste tijd beter mee. Maar oma is zo rap achteruit aan het gaan, ik denk dat ze binnen hele korte termijn wegvalt. voor haar beter, mooie leeftijd enz.. Ja, ik weet het, maar wat moet ik nou zonder mijn oudste vriendinnetje straks?

Ik kan mij vandaag gewoon niet zetten tot het werk en heb al heel de dag de gierende zenuwen in mijn lijf. Misselijk, verdrietig, gewoon dikke stress dus. Zorgen..

Ik moet het gewoon even van mij afschrijven, zit even erg rot in mijn vel! ;(

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:07

Je weet dat het erbij hoort, maar het blijft zo vreselijk rot.... Sterkte.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:09

Bah wat vervelend! sterkte!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:11

Heel veel sterkte! :(:)
Mijn oma is in november afgelopen jaar overleden, ook op 87 jarige leeftijd. Ik had zo'n sterke band met haar en ik werd al gek bij de gedachte dat ze er niet meer zou zijn. En toch moet ik zeggen dat het me heel erg meevalt.. Ik heb heel veel tijd gehad om afscheid van haar te nemen, ben elke dag bij haar geweest in haar laatste week en ik was er bij op het moment van overlijden dus misschien helpt dat mee. Maar ik verbaas me er over hoe snel je went aan de nieuwe situatie.

Natuurlijk gaat er nooit een dag voorbij dat ik niet aan mijn oma denk en hoe ik haar mis.. Maar je bent sterker dan je denkt. Voor je oma is het beter, hoe moeilijk ook.. Y;(

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:11

Dat is altijd verschrikkelijk zoiets. Sterkte ermee!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:36

Ik zit mezelf gewoon in de weg.. Ik weet al een poosje dat ze gewoon op is. Maar omdat ik zo dol ben op die oudjes blijf ik maar hopen dat ze er nu ook weer bovenop klimt, maar of dat nou eerlijk is? Ik weet het niet.. ;(

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:50

Heel veel sterkte.. Dat is een hele nare situatie :(:)

Je weet dat er een moment komt dat ze weg zullen vallen maar als het moment zo dicht bij lijkt te komen.. Ik ben ook echt héél gek op mijn opa (mijn oma is al heel lang geleden overleden, toen ze 59 was) en moet er niet aan denken dat hij er niet meer zou zijn...

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:42

Mijn oma heeft dit ook gehad, 88.
Ze kreeg in het ziekenhuis ook nog 2 infarcten door de bloedarmoede.

Goede hoop ze is nu weer thuis :)

Sterkte met je oma.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:49

ik ken het meid. bij mij was het mijn opa die mij zooo dierbaar was!!! ben toen ik hoorde dat hij in het ziekenhuis moest blijven naar het onderzoek meteen naar het ziekenhuis gegaan en mocht gelukkig weg op stage :D dat was wel de laatste dag dat ik hem zag... :(

ik zou zeggen ga zo vaak langs als je kan nu is ze er nog! en ik kan je vertellen dat ze dat heel fijn vinden. ;)

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:50

Tallie1979 schreef:
Ik zit mezelf gewoon in de weg.. Ik weet al een poosje dat ze gewoon op is. Maar omdat ik zo dol ben op die oudjes blijf ik maar hopen dat ze er nu ook weer bovenop klimt, maar of dat nou eerlijk is? Ik weet het niet.. ;(


dat dacht ik toen ook. totdat ik bij mijn opa was en hij gewoon zat te huilen van de pijn.
nou op dat moment verscheurt je hart gewoon dat wil je niemand aandoen. ;(
gelukkig is hij ook 1 week later overleden en heeft hij nu rust.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:40

Vanavond geweest, ze had al weer wat kleur! :D Ze hebben haar een zakje vloeibare staalpillen gegeven vandaag en morgen kijken ze in haar darmen. Ze moest een goor drankje drinken en iedere keer naar de WC! := Gelukkig kan ze er zelf wel om lachen!

Maar waarschijnlijk moet ze nog tenminste een week blijven, dus we zien wel wat eruit komt. We hebben bijna 2 uur zitten beppen vanavond, ze vond het echt supergezellig zei ze! :D

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:11

Nou, ik weet niet of jullie het willen weten, maar mijn oma heeft waarschijnlijk kanker.. Het hoe en wat weten we nog niet precies, ze krijgt maandag nog een paar onderzoeken. Ze hebben gisteren een scan gemaakt en het blijkt dat er breukjes zitten in haar ruggengraat ( aan de binnenkant ) dit komt niet van vallen, maar er is iets wat het kapot maakt.

De doktoren hebben aangegeven volgende week een familieberaad te willen. Denk dat dat al genoeg zegt..

Ik ben er stuk van..

En nu zelf ook in de lappenmand. Ik heb al sinds begin van het jaar pijn aan mijn handen. Ben nu zelf geprikt om te testen of ik een ontsteking of reuma heb. Het is zelfs al zo erg met de pijn, dat ik niet meer normaal kan werken of paardrijden. Ik heb geen kracht meer in mijn handen.

Alles komt altijd tegelijk.. :(

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:14

Wat rot zeg !
Eerst je oma , wat al hartstikke rot is voor je :(:) echt heel veel sterkte daarmee !
En zeker met het laatste bericht wat erg zeg ! ;(

Hopen op goede uitslag van je handen !
Dat zou wel naar zijn zeg, zoveel pech achterelkaar :(:) heel veel sterkte !

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:15

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar voor wat het waard is, knuffel vanaf hier :(:)
Heel veel sterkte...

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:18

Heel veel sterkte met je oma en met je handen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:19

Mijn oma is 87 geworden en die mis ik nog steeds. Maar niet op zo'n manier meer dat ik er heel erg verdrietig van word, want dat zou ze echt niet willen!! Ze zou me voor gek verklaren en zeggen joh ik was oud en moest gaan, jij bent nog maar een puppie en moet wat van je leven maken, doe je best!
Ik denk nu altijd met een glimlach, en oke soms een traan, aan haar terug.

Overigens hebben wij (werk in de zorg) een vrouwtje van 96 die al jaren kanker heeft.. Die leeft maar door! Dus het HOEFT niet afgelopen te zijn zodra dit geconstateerd word. Hoe dan ook, praat veel met je oma en schrijf het op. Mooie herinneringen voor later..

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:25

Dank jullie wel! :) ik heb van de dokter diclofenac gekregen, goed tegen de pijn en als er dan een ontsteking zit, wordt hij meteen bestreden. Het komt wel weer goed hoop ik. En met paardje kan ik ook wel wat grondwerk doen, krijg van de week ook les daarvoor om het een beetje beter te gaan begrijpen! :)

Maar oma, wat ik er van moet denken of hopen weet ik niet. Ga morgen even twee haringen voor haar halen voor het bezoek, vroeg ze vanavond om.. Heb nog even lekker gekroeld en gebruld met haar en ze was weer zo blij dat ik er was! ( kon gisteren niet ivm een personeelsuitje ) ik ben in de afgelopen 1.5 week bijna iedere dag geweest en ik wil haar zo veel mogelijk zien! Ook al is ze bijna blind en af en toe een beetje doof, lol hebben we samen nog steeds! :D

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:27

Ik vind het wel echt super om te lezen dat je zo klaar staat voor je oma !

En dat het toch nog leuk is tussen jullie samen !
Dat vind ik echt mooi om te lezen gewoon haha,
oude mensen verdienen ook veel liefde !
En jij bent iemand die je oma dat echt geeft :)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Jakkes, gewoon gestressed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:36

Er zijn mensen in het wooncomplex waar ze wonen die nooit familie zien. Mijn opa en oma hebben iedere week aanloop. Mijn moeder en oom gaan iedere week, mijn tante ook bijna wekelijks en ik ben er ieder weekeind om de boodschappen voor ze te doen.

Ik weet niet beter meer! Doe het al jaren voor ze, met uitzondering van mijn vakanties! :D Maar ik ben zo trots op mijn familie dat we zo goed voor ze zorgen! Vooral mijn moeder, die regelt echt alles voor ze! :j

Nou ga ik morgen boodschapjes doen voor ze, ook voor het geval ze dinsdag alsnog naar huis mag, kook meteen voor opa ( die overigens ook bijna niet kan lopen ) en met korte tussenstop via paard naar oma :)

Ik moest van haar naar mijn paard afgelopen maandag, had een ziekenhuis verbod, haha! :D verplicht om lekker paardje te gaan rijden.

Ik vraag morgen of mijn moeder een foto van mijn oude bes en mij wil maken.. Ik heb opgemerkt dat ik te weinig foto's van haar heb!