help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 21:55

Zoals de titel al zeg...

Ik ben echt radeloos op het feit dat mijn pony geen ontzag heeft voor mijn been en zweep.
Ze is erg sloom en niet aan mijn been te krijgen.

Ze heeft geen enkel respect voor mijn been of zweep.
Ik wil haar actief hebben maar weet niet meer wat ik moet doen haar hier ontzag voor te krijgen.
Ik kan haar proberen vooruit te schoppen maar dat werkt niet want krijg geen reactie en met de zweep moet ik echt heel hard slaan en dat vind ik zielig.

Dit is met alles zo of ik nou dressuur, buiten rij of spring ze blijft sloom en niet reageren.
Wel loopt ze ontspannen nagevelijk maar ookal rij ik haar lang en laag de reactie word niet beter.

Wie kan mij helpen?

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje


Anoniem

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:09

Kan het zijn dat je pony wel wilt maar niet kan??

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:10

en accepteren dat er gewoon geen pit in zit?

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:13

Is ze altijd zo sloom geweest? Als dat niet het geval is zou ik eens bloed laten trekken en na laten kijken op eventuele tekorten. Als er medisch niets is werken overgangen altijd fijn, ik neem aan dat ze wel enigszins reactie vertoont?

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 05:28

Ja alleen heeft ze geen voorwaartse drang en denkt ze niet naar voren als je haar een rot klap vekoop met de zweep gaat ze wel even naar voren daarna valt ze weer stil..... Die klappeb met de zweep wat nodig is op die van mij hoef je op algemeen ander paard niet te doen want dan zit het aan de andere kant van de bak in een noodvaard en binnen 1sec.

Daarom gebruik ik die zweep ook liever niet aangezien ze er toch niet op reageert en haar anders zo hard moet slaan wil ik iets van reactie krijgen.

Wat mijn been betreft wanneer ik wil draven of galopperen doet ze dat wel op mijn beenhulp alleeb krijg haar niet actief wb wanneer ik overgangen wil rijden en schakelen reageert ze dua niet meer

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:30

Misschien eens met positive reinforcement beginnen, negative reinforcement werkt niet, lees ik in je post

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:35

Even in profiel gekeken wat een mooie pony. Heb je les? Kijk er voor uit dat je niet blijft drijven. Je geeft been op een normale manier dus 1 keer aan drukken,te weinig reactie een keer flink been een handen naar voren nog geen reactie toch die tik. Als ze reageerd belonen maar niet bv gaan stappen meteen. Probeer zoveel mogelijk te schakelen. Dus niet 1 rondje in het zelfde tempo.

Heb je ook wel eens naar het voer gekeken?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 08:12

ik heb wekelijks les in mn les loopt ze de laatste 10min iets actiever maar niet zoals we willen het maakt ook niet uit wie je erop zet.

Voor de rest is het een super pony 100% bomproof.

Aan voer staat ze nu op sportbrok ipv basisbrok en krijgt ze haver bij gevoerd in totaal krijgt ze 1kilo sportbrok over de dag verdeeld en een halve kilo haver.
Na het rijden krijgt ze een halve kilo musli maar daar zit verder ook niets ib.

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:16

Maar is ze altijd zo geweest dan? Ik vind het eerlijk gezegd niet echt normaal klinken. Ik ken wel genoeg pony's die niet echt voorwaarts denken, maar die reageren toch wel anders op het been/zweep dan jouw paard. Ik zou voor de zekerheid toch wel bloed laten trekken, puur om iets lichamelijks uit te sluiten.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:23

Kan toch ook afgestompt gedrag zijn zoals je bv wel bij manege paarden ziet. Is er iets wat ze wel leuk vind om te doen? Bv in het bos een lekker stuk galop in verlichte zit.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:29

Ik wil eerst even zeggen dat ik geen dierenarts ben, en ik het dus niet zo kan zeggen maar ik wil toch even mijn verhalen delen.

Een van mijn bijrijdpaarden was ook totaal niet voorwaarts in de bak, ook de zweep werkte niet of nouwelijks en anders kon je wel blijven tikken want dan reageerde ze alleen daarop. In het bos was dit paard nog wel vrolijk en dat vond ze ook leuk, na een poos vond ze het in het bos rijden ook niet meer leuk. Achteraf bleek dat ze al jaren lang botwoekering had, waardoor ze het gewoon niet kon.

Ik zeg niet dat jouw paard dit heeft, maar het kan wel, bij dit paard leek het ook alsof ze het niet wilde. Er heeft een keer iemand op gezeten die haar een klap gaf toen liep ze wel, maar achteraf dus niet zonder pijn.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 08:33

Ja zo is ze altijd al geweest heb haar al van jongs af aan en met longeren toen ze 2,5jaar was reageerde ze ook al totaal niet op de zweep.
ik weet zeker dat ze niet dood gemaakt is op de zweep maar ze heeft er gewoon nooit respect gehad uit eindelijk hebben we een plasticzak aan de zweep gedaan om met longeren reactie te krijgen.
En ja mijn pony snapt wat er gevraagt word en de bedoeling is ervan is maar het boeid haar allemaal niet

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 08:39

Xjosee schreef:
Ik wil eerst even zeggen dat ik geen dierenarts ben, en ik het dus niet zo kan zeggen maar ik wil toch even mijn verhalen delen.

Een van mijn bijrijdpaarden was ook totaal niet voorwaarts in de bak, ook de zweep werkte niet of nouwelijks en anders kon je wel blijven tikken want dan reageerde ze alleen daarop. In het bos was dit paard nog wel vrolijk en dat vond ze ook leuk, na een poos vond ze het in het bos rijden ook niet meer leuk. Achteraf bleek dat ze al jaren lang botwoekering had, waardoor ze het gewoon niet kon.

Ik zeg niet dat jouw paard dit heeft, maar het kan wel, bij dit paard leek het ook alsof ze het niet wilde. Er heeft een keer iemand op gezeten die haar een klap gaf toen liep ze wel, maar achteraf dus niet zonder pijn.


wat is dat botwoekering dan?
en is dat een aangeboren probleem?
Ze was 14maanden toen ik haar kocht dus ken haar verleden.

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 08:41

kohtje schreef:
Kan toch ook afgestompt gedrag zijn zoals je bv wel bij manege paarden ziet. Is er iets wat ze wel leuk vind om te doen? Bv in het bos een lekker stuk galop in verlichte zit.


Afgestompt is ze niet dat weet ik zeker en zoals in mijn openingspost staat met buitenrijden is ze ook sloom ook in het bos

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:57

Heb jij wel respect voor de pony??
Blijkbaar niet als je haar vooruit schopt en hard met de zweep slaat.
Weet je wel wat actief is en kan de pony dat wel ?
Sommige paarden hebben enorm last van hun balans met een ruiter zeker als ze nooit echt goed getraint zijn en die worden sloom of gaan staken of zelfs in een gevecht met een ruiter die niet weet hoe het op te lossen, wat blijkt dat jij dat niet kan, neem dus les en respecteer de pony zijn tempo op dit moment , als je gaat werken aan het rechrichten dus het voorwaarts maken van het achterbeen zal het paard ook beter in balans komen, denk ook niet dat jij nog voelt wat actief is, elk paard heeft zijn basis tempo , daar mee kun jij aan de slag,kijk welk tempo d epony heeft en ga daar nog langzamer in lopen vandaar uit weer naar meer tempo , dan zul je merken dat het dier ook actiever gaat stappen, doe dit alles op je zit niet met been en zeker niet met zweep, jij bent nog niet toe aan de zweep, he gebruikt hem verkeert. ook been weet je niet te geven, want wanneer geef je b.v been en waarom.

Neem dus les van iemand die jou dit kan leren maar ook alllemaal kan vertellen, maar stop ermee je pony pijn te doen , jij wil dat niet , maar denk je dat je pony hier blij van word en je gaat vertrouwen, hoe meer en harder jij schopt en trapt hoe minder jou pony zal willen werken , het klinkt gek maar hij kan dan zelfs niet harder, hij zal alleen maar langzamer worden en gaan verkrampen en zeker niet blijer worden, dus maak je hulpen eens zo klein mogelijk en heb geduld en als je dat niet hebt zoek dan een andere hobby

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:17

Nou zeg wat een overdreven reactie hierboven. Je doet net alsof de ts haar pony mishandelt. Als goed had gelezen had je zien staan dat ze haar zweep liever niet gebruikt.
Zelf heb ik niet echt tips voor je, maar ik vond die reactie hierboven erg overdreven dus daar wilde ik even op reageren

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS


Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:33

Op de foto's in je profiel vind ik het er erg netjes uitzien TS, paardje loopt daar mooi actief. Weet je zeker dat je activiteit niet met snelheid verwart? En denk je zelf wel genoeg voorwaarts wanneer je rijdt?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 09:50

@midgie volgens mij snap jij mijn probleem niet helemaal ik mishandel me pony niet doe juist alles zo vriendel mogelijk en met veel rust.

@koper mijn pony kan wel actief lopn maar moet meer op die achterhand komen en veller aan mijn been wanneer ik haar naar voren vraag

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:59

Ik zeg nergens dat je je pony mishandel, dat zijn je eigen woorden, je hebt het zelf over hard slaan en schoppen en respect, dus mijn advies is dat niet te doen en je hulpen heel klein te houden en leren waarom de pony niet actief is , de pony heeft geen respect voor jou omdat jij geen respect hebt voor de pony dat is vaak de rede waarom ze niet lopen, voor de aan het been zijn moet hij leren wijken voor druk en jij moet leren hoe de hulp te geven en wanneer , want wanneer geef je een been hulp??

Anoniem

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:06

Wat ik op de foto in je profiel zie is dat ze nogal op de voorhand loopt ipv op de achterhand, maar dit kan ook een moment opname zijn.
Loopt ze wel aan de teugel?
Misschien een idee om eerst goed voorwaarts te hebben en dan pas aan de teugel te rijden. (Ik weet niet of je dat al doet maar ik zeg het gewoon voor de zekerheid ;) ).
Ook vooral veel tempowisselingen gaan rijden.
Als je haar longeert, is ze dan wel lekker voorwaarts?

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 10:07

Ik geef been hulp bij het schakelen in de ovegangen en ter ondersteuning van bepaalde oefeningen.
Ze gaat wel opzij voor de druk van mijn been maar niet naar voren

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 10:12

amykimmie schreef:
Wat ik op de foto in je profiel zie is dat ze nogal op de voorhand loopt ipv op de achterhand, maar dit kan ook een moment opname zijn.
Loopt ze wel aan de teugel?
Misschien een idee om eerst goed voorwaarts te hebben en dan pas aan de teugel te rijden. (Ik weet niet of je dat al doet maar ik zeg het gewoon voor de zekerheid ;) ).
Ook vooral veel tempowisselingen gaan rijden.
Als je haar longeert, is ze dan wel lekker voorwaarts?


Ze loopt wel ontspannen nagevelijk maar idd op de voorhand en dat wil ik oplossen door het beter aan mn been te zetten dat ze zich gaat activeren van achter naar voren.
Met longeren is ze ook sloom.
Wanneer ik haar lang en laag rij en niet richting de oprichting heb ik de zelfde reactie dan wanneer ze in de aanleuning loopt zoals op de foto hierbij is ze ook super licht in dr mond

Alexia mijn wereld pony en beste vriendinnetje

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:15

Mss een stomme vraag, maar is ze in de wei wel actief als ze aan het gek doen is? Of doet ze dat niet? Hoe is haar conditie qua gewicht? Is ze toevallig te dik?

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:17

Op de foto's vind ik haar actief zat. Om haar meer te verzamelen moet ze het bekken kunnen kantelen. Kan ze dat wel?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

pat1974

Berichten: 55
Geregistreerd: 21-08-12

Re: help pony heeft geen ontzag voor been en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:21

veel gaan schakelen met je paard en na elke oefening weer gaan schakelen zo blijven ze opletten











Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers