airco voor in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 16:08

Hoi hoi,

Ik ben zoekende naar een airco voor in huis. Nou beging ik door de airco's het bos niet meer te zien.

Wat is verstandiger een losse, dus verplaatsbaar, of vast.
welke heeft een laag energie verbruik.
Ik heb geen afvoer mogelijkheid naar buiten.

Het is voor belangrijk dat zo'n ding op mijn slaapkamertje komt zodat ik beter kan slapen. Maar mijn slaapkamertje is niet geïsoleerd en op het zuiden. Is het verstandig om daar zo'n ding te plaatsen. De ene verkoper zegt van wel de ander van niet. :?

Mijn slaapkamertje is 3x3, 2m hoog, plafon oppervlak is 3x0,70. Ik heb een schuin dak.

Wie o wie kan mij meer vertellen, uit eigen ervaring. Van verkopers word ik niet wijzer, de een zecht dit de ander het tegenovergestelde.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)


PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:42

Kijk iig naar het lawaai wat ze maken.

De vaste units bestaan vaak uit 2 delen waardoor een gedeelte ervan buiten gemonteerd wordt
Bij een losse is het handiger denk ik om de ruimte voor het slapen gaan al op temperatuur te brengen en dan uit te zetten.
Ook is het kijken of de unit wel het koel oppervlak kan halen of dat deze net op het randje zit.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 17:08

Lawaai maak ik niet zoveel zorgen om, ventilator draait nu overuren en geeft ook aardig geluid. Moet geen geluidsoverlast worden voor de buren, muren zijn nogal dun. (huisje van 1870)

Ik neem aan dat je buiten ook echt buiten het dak/muur bedoelt. Ik heb een huur woning en mag aan de buitenkant niks veranderen wegens monument.

Volgens de verkopers moet zelfs de kleinste mobiele airco genoeg zijn om de temperatuur op 18 graden te krijgen/houden.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:16

dan zou ik voor binnen gaan, met losse units heb je vaak iet s van een condens bak eronder zitten
een te kleine/kleine unit moet een hoop werk verzetten om de ruimte op temeperatuur te krijgen/houden.
Er gaat meer tijd overheen . Het kan daardoor ook wat nadelig zijn in het verbruiken tov een iets zwaardere uitvoering. Het zelfde krijg je dan met geluid overlast (voor jezelf)

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 17:54

Ik heb dagelijks last van geluidsoverlast door mijn oren :D Ik heb een piep/brom in mijn beide oren een ander geluid van buiten af lost dat op. Hetzij door radio/ventilator/.....

Zal ik daar nog eens naar kijken met zo'n condens bak. Slaapkamer is geen 9 kub aan volume eerder 6. Daar zou een kleine toch niet veel moeite mee hebben? Behalve, met weer als gister.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:42

Een mobiele airco een uurtje voordat je gaat slapen aanzetten is ruim voldoende om lekker te slapen. Ik heb er ook 1 die nu werkeloos is omdat ik vorig jaar rolluiken geinstalleerd heb. Zet hem alleen niet te koud, net zoals ik de eerste keer....ben nog een fleecedeken uit de kast gaan pakken :+ omdat ik het koud had :') Wat je ook kunt helpen (en is vrij goedkoop) is raamfolie, zonwerende raamfolie die kun je zo weer verwijderen en is overal via internet te bestellen. Ik heb dit op mijn werk- wij zitten in portocabins op een constructiesite en dat scheelt al heel erg veel.

Maar vergeef me dat ik wel even moest lachen toen ik dit topic zag na net je reactie in het topic over de tsunami in Japan te hebben gelezen, aircos verbruiken heel veel energie!

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:43

Wij hebben in alle kamers airco! Is hartstikke fijn.
Onze airco veroorzaakt ook geen lawaai omdat je hem ook op geluidloos kunt zetten :)!

Mikey :+:
DR Z1 & SPR L

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 18:52

Mist schreef:
Wat je ook kunt helpen (en is vrij goedkoop) is raamfolie, zonwerende raamfolie die kun je zo weer verwijderen en is overal via internet te bestellen. Ik heb dit op mijn werk- wij zitten in portocabins op een constructiesite en dat scheelt al heel erg veel.

Maar vergeef me dat ik wel even moest lachen toen ik dit topic zag na net je reactie in het topic over de tsunami in Japan te hebben gelezen, aircos verbruiken heel veel energie!


Folie ook al gehad, nu zilverfolie op de ramen werkt beter wel weinig licht :Y)

_O- in dat topic had ik het over overbodige luxe. In de kamer hoe ik geen, ramen en deuren staan lekker tegen elkaar open.
Voor mij is een koel slaapkamer noodzaak. Ik kan mijn warmte slecht kwijt mijn longen zetten vaak met dit weer uit (astma) waardoor mijn hart in de verdrukking komt. Ik heb de afgelopen dagen wat angstige nachten gehad. Had ik een groot genoege kelder gehad lag ik daar te pitten. Ik heb ook de tip gehad om een bak met ijsklonten voor mijn ventilator te zetten, zou de lucht ook van afkoelen.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:59

:D maar had/heb jij die folie die ze ook bv voor auto's gebruiken ? want het scheelt wel heel veel!

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:11

Jep. gehad op de achter raampjes en heb die nog op de voor ramen. Boven dan. Achter vielen ze er vaak af, werd te warm. Maar dan word het nog erg warm boven wegens geen isolatie :( En die warmte nekt mij als nog.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)


Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:15

Is een ventilator voor aan het plafond geen idee?! (vind die veel fijner dan een staand exemplaar)
Vind een nadeel van een mobiele airco (dus zonder buitenunit), dat deze er aan de achterkant bijna weer net zoveel warmte uit gooit :P

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:23

Plafon is 70 cm breed de rest is schuin en net 2 meter hoog. Moet erg bukken wil ik er onderdoor lopen.

Dat nadeel wist ik nog niet. Ik had mij laten vertellen door verkopers dat alle lucht gekoeld werd en er geen warme lucht uit kwam. Wel water.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:27

Dat is zeker niet handig, voor een plafondventilator :P

Weet niet zeker of alle modellen het hebben hoor, maar dat is de reden dat een airco met buitenunit zoveel beter werkt!
Als je er een met een slang voor naar buiten hebt, is het een mogelijkheid om in het openslaand gedeelte van je raam iets van een plaat (bijvoorbeeld piepschuim) te maken met een gat erin om je slang naar buiten te brengen.
Zou misschien een mogelijkheid voor je zijn!?

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:28

aikon schreef:
Plafon is 70 cm breed de rest is schuin en net 2 meter hoog. Moet erg bukken wil ik er onderdoor lopen.

Dat nadeel wist ik nog niet. Ik had mij laten vertellen door verkopers dat alle lucht gekoeld werd en er geen warme lucht uit kwam. Wel water.


Dat is de reden dat de vaste units meestal uit 2 delen bestaan.
Zelfde idee als met een koelkast. daar zit aan de achterkant ook een rooster waar de warmte mee wordt afgevoerd.

Afbeelding

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 16:41

Ok, duidelijk. Piepschuim zou moeten lukken, moet de slang alleen over mij heen >;) Slaap pal onder het enigste raampje was de enigste plek waar mijn bed kon staan. *Had ik maar een grote kelder ^) *

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:00

Hmm wij hadden thuis een vaste airco, en volgend jaar gaan wij er in ons eigen huis ook een laten plaatsen.
Alleen zit je wel met de buizen die door je kamer heenlopen, als je het naar verschillende kamers wil, of als je bijv de buitenunit aan de buitenmuur hebt en de binnenunit niet gelijk aan de buitenmuur vast zeg maar.
Ik vond de herrie reuze meevallen trouwens.
Met die mobiele airco's moet er toch een slang naar buiten?

Esmée 03-02-2015
Lauren 06-09-2017

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: airco voor in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 17:34

Niet bij allemaal heb ik mij laten vertellen. Ik heb op een werklocatie van mij ook een airco zien staan die een opvangbak had staan, als die vol was moest ik hem legen. Vaak was mijn collega die voor mij dienst had het "vergeten" en kon ik dweilen.

Ik hoef maar 1 kamer te koelen.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dancer, DDD3, Mizsz_Kitty, SusanH en 118 bezoekers