wat voor bedrijf zou jij starten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wat voor bedrijf zou jij starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 15:11

je krijgt van je liefhebbende oom 1 miljoen euro. Dit echter als voorwaarde dat je het geld gebruikt om een paardenbedrijf op te starten.
Waar zouden jullie voor kiezen?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:16

handelsstal
Paarden als 3 jarige kopen. Zadelmak maken - inrijden - uitbrengen op wedstrijd - en weer verkopen. En 1 of 2 vaste paarden voor mezelf.
*keep dreaming*

:evaw:

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:22

zeggen dat ie die 1 miljoen in ze ***** kan schuiven want die 1 miljoen word nooit twee miljoen!!!

en sjimmy handelstal is ook niet zaligmakend believe me, ik heb ook een eigen dressuur/handelsstal opgebouwd maar om je hoofd boven water te houden is niet makkelijk zelfs niet met een startkapitaal van een miljoen...

als ik een miljoen zou krijgen zou ik een fijn beest voor mezelf kopen en weer fijn doen wat het leukste paard trainen/africhten die speelt met de oefeningen en geen beperkingen heeft en die ik niet meer hoeft te verkopen om te overleven...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:22

paar handelspaarden, en een paar paarden waarmee ik zover mogelijk probeerde te komen, en dan veeeeel les! *zucht*, waar blijft die miljonair die mij ziet zitten? Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:28

Tja Wouter, er staat niet voor niks bij *keep dreaming* Lachen Met die 1 miljoen in de paarden kom je nog nergens (niet in de bedrijfssfeer iig).

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 15:30

er staat ook om een bedrijf te STARTEN!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:31

Ik zou een pensionstal starten. En dan zou ik zelf wat paarden fokken, inrijden en weer verkopen. Heerlijk! Dat zou een paradijsje zijn voor mij. Dit is immers mijn grote droom.

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:37

Nou ik denk dat je met 1 miljoen het niet red om te starten! Ik zou geen paardenbedrijf willen hebben! Laat dat maar aan andere over! Het kost te veel geld, en wat je eraan terugverdient is meestal net genoeg om droog brood op tafel te krijgen!!
Dus inderdaad *keep on Dreaming* het is leuk als hobby!!! Maar om er je werk van te maken zet ik zo m'n vraagtekens bij!
Heb wel bewondering vooe de mensen die het toch telkens redden en toch met beide benen op de grond blijven staan!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:38

Citaat:
Heb wel bewondering vooe de mensen die het toch telkens redden en toch met beide benen op de grond blijven staan!!

het is een passie...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:42

voor mij een kleinschalige pensionstal.
ongeveer 20 a 25 paarden. met alle faciliteiten en luxe....
geen handel iig... misschien voor de hobby zo`n 1 a 2 veulens per jaar fokken....

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:47

handel-africhtings- en pensionstal. 15 pensionpaarden, 5 handelspaarden, 5 africhtingspaarden en verder privelessen geven. Er moet dus wel een binnenbak zijn, buitenbak, hindernissen enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:47

Ik zou denk dan ook een pensionstal beginnen, maar ik wil eigenlijk helemaal geen paardenbedrijf, dan zou ik liever van dat miljoen een mooi huis en een leuk dressuurpaardje kopen...

28-09-2007
Nothing compares too you...

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:17

Ik zou een klein huisje kopen,met goed gedraineerde buitenbak met witte omheiningen,veel weiland.Losgooipaddock,solarium en wasplaats.En ruim 25 boxen.

12 arabieren om mee te fokken,op keuringen uit te brengen
En een paar goede NRPS pony's om op wedstrijden uit te brengen in dressuur,en spring.Met de arabieren rijd ik af en toe wat endurance.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:17

Kleine pensionstal. Immers: hoe minder stallen hoe meer geld er te besteden is aan de kwaliteit van je stalletje Knipoog
Dus een mooie schuur met 6 onwijze boxen, binnenbak, buitenbak, spuitplaats, solarium, longeerring en dan alles het mooiste van het mooiste. En dan 1 eigen paard die ik houd en 1 paard voor de verkoop.
Andere 4 boxen worden dan verhuurd.
Ach ja, dan heb ik het geinvesteerd in een paardenbedrijf en komt er elke maand ietsjepietsje geld binnen (waar ik het onderhoud van m'n eigen paardje van kan betalen) maar profiteer zelf lekker het meeste van de accomodatie *LOL* Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:31

Handelstal.

Mmm, erg kort antwoord, dus ik zet er even een zinnetje bij. Haha! Een handelsstal lijkt mij gewoon het leukste om op poten te zetten.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:39

Manege, en never nooit geen pensionklanten op m'n erf, veel te veel gezeur. Westernmanege trouwens.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:42

cody en jamylover ben bang dat je dan aan een miljoen niet genoeg hebt, maar ach het zijn wel erg leuke ideeen van jullie;-)

alweer een jaar samen Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:51

Sonja schreef:
Manege, en never nooit geen pensionklanten op m'n erf, veel te veel gezeur. Westernmanege trouwens.

DAar waar mensen zijn, is gezeur sonja. Ook bij manege klanten kun je dus gezeur krijgen. Is ook niet fijn hoor, mensen die op jOUW paarden zitten te bonken en te plukken.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:53

Een miljoen euro...kan ik wel een mooie schuur met 6 boxen van bouwen en een binnenbak en buitenbak...jaweeeeeeel toch?? Veel miljonairs anders in Nederland.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:00

samen met iemand anders!!! anders kom je er nooit.
een hengstenhouderij opstarten of een speramwinstation
lijkt me wel gaaf
maar dat kost een hoop centjes denk ik *LOL*

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:01

Dat weet ik Desiree, maar ik geef antwoord op de vraag. En IK zou dus geen pensiongasten in m'n manege willen. Heb je ook geen gesodemieter dat de ene zich meer denkt te kunnen voelen dan de ander etc.
Tuurlijk is een manege ook niet ideaal, maar het minst slecht lijkt het me wel.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:09

Ik zou wel een kleine manege willen hebben voor mensen met een verstandelijke handicap.
Ikzelf zou dan een cursus willen volgen om ze te begeleiden natuurlijk Haha! Ik zou dan een verlenging kunnen zijn van de Stek Haha! Lachen Tong uitsteken
Jammergenoeg komt dit nooit uit Boos!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:11

Westernstallen, pensionstal voor een paard of 15, een aantal jonge paarden om in te rijden, uit te brengen en te verkopen, mijn eigen paarden, dekstation...opfok Lachen *keep on dreaming Knipoog*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:24

Haha.. Mijn toekomst heb ik vanmiddag op de fiets al helemaal uitgedacht (de beste ideeen komen op de raarste momenten, zullen we maar zeggen..)..

Op mijn toekomstige (yeah right..) boederijtje, met paardenstallen, gedraineerde bak, weidegang en trainingsmolen én midden op de Veluwe zou ook ik een kleine pensionstal oprichten, een stuk of 5 tot 8 paarden. Mooie, ruime boxen, goed voer en strooisel. Elke dag lekker het land op..
Naast deze inkomsten (nou ja.. dat hoop ik dan..) wil ik Endurancepaarden gaan fokken. Met Navy als fokmerrie (in deze droom doet die hoefkatrol er niet toe Knipoog ), en wat andere merries die zich al hebben of gaan bewijzen in de Endurance, en een geweldig Arabisch Volbloed (of dergelijke) als dekhengst. En daar weer verder mee fokken.. Tevens is er een klein vakantiehuisje voor in de zomer en herfstmaanden, voor degene die van de prachtige Veluuwse natuur willen genieten. Ook worden er trainingskampen (look-a-like Yvonne v/d Velde..) georganiseerd voor het trainen en houden van Endurancepaarden.. Ach, waarheid zal het nooit worden, maar een mooie droom is het zeker (rijke mannen kunnen me natuurlijk altijd PBen.. YES! I wan´t a miljonair!!) Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:34

Voor mij wordt dit waarschijnlijk nog werkelijkheid ook! Knipoog
We zijn iig heeeel druk bezig met de boerderij, als alles meezit weten we eer deze dagen of we ons bod kunnen uitbrengen, en als de eigenaren akkoord gaan, dan:

Zetten we iig onze eigen stoeterij op, wel kleinschalig, maar wel zo luxe mogelijk.
Ook komt er een kleinschalige pensionstal bij, voor zo'n 8 á 10 paarden.
Alles luxe, 2 mooie schuren, een met 6 mooie boxen, en een met 4 mooie boxen. Een spuitplaats in elke stal, als 't even kan een solarium, zadelkamers, mooi groot plein buiten, alles mooi met een heg eromheen, een all-weather buitenbak, een grote losgooipaddock, en 11 hectare weiland...

Geloof mij, dit zijn echt zulke spannende en zenuwslopende dagen voor mij...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, janneke584 en 154 bezoekers