Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:33

Na een wisseling van sportschool kan ik eindelijk weer naar mijn geliefde lessen Bodybalance! Heb het nu weer drie keer gedaan en vind het fantastisch.

Hoewel het te boek staat als rustige les heb ik er toch wel wat lichte spierpijn van. Ik doe BB op aanraden van de fysio; door zwakke rugspieren en een slechte balans heb ik vaak last van mijn rug. Slappe spieren geven ook klachten bij het hardlopen wat ik heel fanatiek doe.

Ik wil ook graag als ik wat extra tijd over heb de hele lessen pilates en yoga volgen.


Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die het doen en het net zo fijn vinden :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:12

Ja, ik! In september doe ik het twee jaar en ik ben niet van plan om voorlopig met BB te stoppen.
1x per week doe ik BB en daarnaast thuis nog een aantal yogaseries die ik uit tijdschriften of apps haal.

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:14

delerium@bokt doet ook aan bb, lesgeven etc, misschien haar op topic attenderen?
edit=heb al pb gedaan ;-)

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:20

:wave: Doe BodyBalance sinds release 15 en geef les sinds release 21 :)
Pilatespapieren heb ik ook, maar BodyBalance is wel mijn favoriet

Anoniem

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:36

Wow en dit is toch 57! Als ik tips nodig heb weet ik je te vinden :D In wat voor tijdschriften haal je die oefeningen Plien?

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:40

Ook ik doe bb als de lestijd mij goed uitkomt en heb er echt wel spierpijn van hoor haha

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:41

Liek_ schreef:
Wow en dit is toch 57! Als ik tips nodig heb weet ik je te vinden :D In wat voor tijdschriften haal je die oefeningen Plien?

Yoga magazine. In iedere editie staan een aantal series die ik thuis graag doe. En op mijn telefoon heb ik de 'Workout trainer' van Skimble. Dat is een hele leuke app met o.a. yoga-oefeningen.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:43

Bij ons op het sportcentrum volg ik Pilates lessen. Heb vaak last van mijn rug en merk dat de pilates wel helpt om de boel losser te maken/spieren te trainen. Buiten dat vind ik het ook super leuk :D

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:36

Bij ons op de sportschool wordt het ook aangeboden! Maar ik twijfel nog heel erg. Weet niet of ik straks wel iedere week op het zelfde moment heen kan ivm rooster en wil dan niet de ene keer wel en de andere keer niet komen. Plus dat ik ook al minder kan gaan sporten en wil mijn fitnessprogramma eigenlijk ook wel blijven doen.. dilemma's!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:45

Waarom zou je niet af en toe kunnen gaan?

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:09

Ik ga morgen voor het eerst, ben benieuwd! :)

Anoniem

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:11

Ik merk trouwens wel dat mn handen en voeten wat zweterig worden omdat ik het toch wel warm krijg, daardoor glij ik soms een beetje weg :') Herkennen jullie dit en wat kan je er aan doen? Handdoek constant in de buurt houden?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:15

Heb je een eigen matje of gebruik je een van de sportschool? Ik heb nu een eigen mat, besteld op internet en die is veel stroever dan het doorsnee sportschoolmatje. Maar in de Down Dog leg ik vaak nog een handdoek onder mijn handen zodat ik écht niet weg kan glijden!

Anoniem

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:16

Sportschoolmatje! Wat voor matje heb jij?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:18

Ik doe sinds een paar jaar Pilates, voldoet me geweldig!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:19


delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:39

Ik gebruik het liefst helemaal geen matje. Af en toe handen afvegen aan je broek of shirt, en verder gewoon de grip van de vloer :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:46

De vloer heeft nog minder grip dan het sportschoolmatje. En is vaak wat viezig, hoewel hij wel wordt geswifferd tussen de lessen door zie ik vaak nog wat zand / stof liggen en dan sta ik liever op een matje :D.

ShannonJuul

Berichten: 720
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Groningen

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:52

Bij ons op de sportschool wordt het ook aangeboden. Ben er al een tijdje nieuwsgierig naar, maar nooit geweest. Ga het binnenkort toch maar proberen dan :)

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:53

:oo NOG minder grip dan een matje? Vind de ellende van matjes dat ze ook weer op de vloer kunnen schuiven. Dan "hang" er op een zeker moment als het ware in en ben je geen oefening meer aan het doen maar apekooi.
Vieze vloer is altijd reden om eens een babbeltje te maken met de instructeur, week daarop geen verbetering: met de GFM, week daarop nog geen verbetering: met de eigenaar van de sportschool. (of filiaalmanager). Is er dan nog geen verbetering dan is er een goede reden om met de groep gezamenlijk te rellen.

Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:54

Ik ga in september starten met Pilates bij mijn sportschool om mijn rug en houding te verbeteren. Ik ben echt heel benieuwd er naar :Dv Zijn er nog eventuele tips voor beginners? Ik las al iets van speciale sportbroeken?

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:56

Ik heb vroeger lang yoga gedaan, nu heb ik een week lang iedere dag dans + 1 yogales. Tijdens het schooljaar doe ik Pilates, ben er helemaal fan van :D

Bodybalance geen ervaring mee, misschien toch ook iets om eens uit te proberen :)

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:57

Gewoon kleding dragen die je niet strak zit. Dat is het fijnste, dan kun je je tenminste vrij bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:12

linky schreef:
Ik doe sinds een paar jaar Pilates, voldoet me geweldig!

Hoe voldoet het? Geestelijk of lichamelijk? Ben benieuwd of je ook verschil merkt met spierkracht enzo.

Plien91 schreef:
http://www.yogashop.nl/yogamatten/yoga-mat-buddha
Ik vind het een heel fijn matje. Is vrij lang, dus genoeg ruimte om de oefening op te doen. Ik heb 'm ook bij deze webshop besteld!

Leuke matjes! Zeker onthouden voor als ik er eentje wil kopen :)

ShannonJuul schreef:
Bij ons op de sportschool wordt het ook aangeboden. Ben er al een tijdje nieuwsgierig naar, maar nooit geweest. Ga het binnenkort toch maar proberen dan :)
Zeker doen het is echt fijn!

Nessavende schreef:
Ik ga in september starten met Pilates bij mijn sportschool om mijn rug en houding te verbeteren. Ik ben echt heel benieuwd er naar :Dv Zijn er nog eventuele tips voor beginners? Ik las al iets van speciale sportbroeken?

Sorry geen tips maar wil je wel veel plezier wensen!

Lidewijke schreef:
Ik heb vroeger lang yoga gedaan, nu heb ik een week lang iedere dag dans + 1 yogales. Tijdens het schooljaar doe ik Pilates, ben er helemaal fan van :D

Bodybalance geen ervaring mee, misschien toch ook iets om eens uit te proberen :)
Zo dat is heftig! Soort dans/yoga bootcamp :D

delerium schreef:
Gewoon kleding dragen die je niet strak zit. Dat is het fijnste, dan kun je je tenminste vrij bewegen.

Ik heb nu mijn hardloopkleding aan en dat is hartstikke strak :D Maar het zit heel fijn en ik kan er goed in bewegen. Zou wel graag zo'n wortelbroek willen!

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:41

Ik ben net terug van de eerste ervaring :D helemaal enthousiast!