Dat is nou echte liefde!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 12:58

Ik werk in de thuiszorg dus ik kom bij verschillende mensen thuis om schoon te maken.
Zo was ik vandaag bij een man van 87.

Deze man vertelde al vrij snel dat hij het fijn vond dat er iemand was want het was altijd zo stil in huis sinds
zijn vrouw 3 jaar geleden overleden was. Even kort met hem gepraat en daarna mijn werk gaan doen.

Hier was ik vrij snel mee klaar dus ik had nog een uur. Ik mocht naar huis maar mocht ook nog even een kopje koffie blijven drinken.
Wat ik natuurlijk niet afgeslagen heb.
Al snel begon deze man zijn hele levens verhaal te vertellen. In eerste instantie over hoe hij zichzelf vanaf 15 jarig jongetje als schilder helemaal opgewerkt heeft naar directeur van een schildersbedrijf.
Waar zijn vrouw al die jaren achter hem stond en uiteindelijk ook de schilders/behangwinkel is gaan runnen die bij het schildersbedrijf hoorde.
In alles merkte je zo erg hoe deze man zijn vrouw miste.

Alle trouwfotoboeken van de klein kinderen werden naar voren getoverd die hij met veel trots liet zien.
Waar zijn vrouw ook nog veel te zien was. De trots straalde van hem af.

Toen hij 55 was en dus al 40 jaar gewerkt had heeft zijn vrouw gezegd we stoppen er mee. Ik wil de wereld zien.
Dus ze hebben samen veel gereisd.

Nu vond deze man een aantal maanden geleden ergens tussen de verzekeringspapieren verstopt een brief van zijn vrouw. Die wist dat ze dood ging en wist dat ze afscheid moest nemen.
De man heeft mij deze brief laten lezen. Echt de tranen stonden in mijn ogen.
Wat een liefde. Ze beschreef hun leven en hoeveel ze daar van hield. Hoeveel ze van hém hield. Dat ze als ze weer moest kiezen
zeker weten weer voor hem zou kiezen omdat ze zoveel van hem hield.

Als dit geen liefde is weet ik het ook niet meer.

Wat wil je nog meer.

Wat ik me dan wel af vraag. Wanneer weet je zeker dat iemand de liefde van je leven is. Weet je dat gedurende de tijd al, of pas achteraf?

Jade <3 29-12-19 <3


Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:01

Ahh, echt heel erg lief dat soort dingen <3

En om antwoord op je vraag te geven, ik denk eigenlijk dat je het achteraf pas zéker weet. Je weet nooit hoe dingen lopen...

[o]

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:02

Agoh wat schattig. Ik zou daar zo tranen van in mijn ogen krijgen.
Heel mooi.

Op de vraag of je kan weten bij leven of het je echte liefde is.... poeh moeilijk. Er kan zoveel gebeuren dat dit kan veranderen natuurlijk. Maar als je op je 80ste nog samen bent en echt nog van elkaar geniet dan kan je wel zeggen dat het je echte liefde was.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:02

Wauw, zo mooi dat soort relaties! Ik heb het idee dat er tegenwoordig minder van dat soort levenslange, diepe relaties zijn. Ik denk dat mensen minder bereid zijn hard te vechten als het erg tegen zit. Niet iedereen, maar toch, er zijn zoveel scheidingen. Mooi om dit soort verhalen te lezen :z :j

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 13:03

Vond t zo bijzonder dat hij dat allemaal wilde delen.
Hij zei ook, dit deel ik echt niet met iedereen hoor. Zeker die brief niet.

Krijg nu bijna weer tranen in mijn ogen.

Jade <3 29-12-19 <3

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:03

En daarom hield ik ook zo van mijn werk in de huishoudelijke hulp. Vaak de alleenstaanden die achtergebleven waren, die met zo veel liefde over hun overleden echtgenote/echtgenoot praatten.. Heb ook meerdere malen met tranen in mijn ogen gezeten.

Tja, liefde van je leven.. Dat weet je natuurlijk pas echt achteraf, als je heel je leven met zoveel liefde bij elkaar bent gebleven. Alhoewel je natuurlijk tijdens je relatie het ook wel merkt hoe het zit :)

Goos_Horses
Berichten: 1116
Geregistreerd: 02-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:07

Lastig, denk dat je het op het moment zelf wel voeld.
Mijn man en ik zijn nog echt stapel op elkaar dat merken we in alles wat we doen.

Maar zo ken ik ook gezinnen die puur bij elkaar blijven uit gewoonte en vaak ook vanwege de financiele status. In eerste instantie zeggen ze dat het liefde is maar als je echt met ze praat merk je dat dat niet het geval is.

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:09

Ahhhh ik ga nu al bijna huilen!! The notebook effect <3

Ik werkte dit weekend op een concour en daar zag ik een vrouw van middelbare leeftijd lopen met een man die duidelijk iets van een beroerte ofzo heeft gehad, of een ziekte dat weet ik niet maar hij had echt haar begeleiding nodig, kon moeilijk praten. En ze was zooo lief voor hem, je zag gewoon aan haar hoeveel ze van hem hield. Toen dacht ik ook even dit is echt oprechte liefde, door dik en dun. Mooi is dat...

Toch geloof ik niet in sprookjes, het is ook maar net wat je er zelf van maakt denk ik en wat je verwacht van je leven.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:11

Mooi is dat he?! <3

Ik werk op een kleinschalig wonen voor mensen met dementie, er woont daar een mevrouw, en haar man komt haar nog elke dag opzoeken. :+:

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 13:13

Ik vind dat ook zo mooi om te zien, 2 oude mensen die duidelijk van elkaar houden.

Zijn vrouw heeft ook 3 jaar voor haar dood in een verpleegtehuis gewoond omdat ze haar rug gebroken had.
Hij vertelde dat hij elke dag om half 9 op de stoep stond en om 5 uur weer naar huis ging.

Jade <3 29-12-19 <3

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:17

De tranen staan in mijn ogen, amai... Wat een prachtig verhaal...

Wat enorm knap dat je de tijd genomen heb om naar hem te luisteren, ik ken heel veel verpleegkundigen/poetsdamen die alles snel snel doen en maken dat ze weg zijn.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:17

Mooi he, dat dit nog bestaat.
In deze wereld waar het vaak toch meer haat en nijd is en bol staat van de scheidingen.
Erg zielig ook voor die man.
Soms lijkt bij zulke mensen dat hun leven ook voorbij is als hun partner sterft en dat ze echt aan het wachten zijn tot zij ook kunnen gaan.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:18

x_Anne_x schreef:
Ik vind dat ook zo mooi om te zien, 2 oude mensen die duidelijk van elkaar houden.

Zijn vrouw heeft ook 3 jaar voor haar dood in een verpleegtehuis gewoond omdat ze haar rug gebroken had.
Hij vertelde dat hij elke dag om half 9 op de stoep stond en om 5 uur weer naar huis ging.

Echt, zo ontzettend lief! <3

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 13:19

Ik had alle tijd en hij had t duidelijk even nodig.
Dan ga ik echt niet weg :n

Vond het zo bijzonder. Hij vroeg ook of ik nog eens langs kwam om te kletsen.

Jade <3 29-12-19 <3

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 13:20

jesito schreef:
Mooi he, dat dit nog bestaat.
In deze wereld waar het vaak toch meer haat en nijd is en bol staat van de scheidingen.
Erg zielig ook voor die man.
Soms lijkt bij zulke mensen dat hun leven ook voorbij is als hun partner sterft en dat ze echt aan het wachten zijn tot zij ook kunnen gaan.

Dat viel bij deze man gelukkig wel mee.

Heeft nog veel familie die veel langs komt.
Hij riep ook om t hardst dat er nooit meer een andere vrouw kwam.

Jade <3 29-12-19 <3

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:23

Gelukkig maar, is evengoed sneu.

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:27

x_Anne_x schreef:
Ik vind dat ook zo mooi om te zien, 2 oude mensen die duidelijk van elkaar houden.

Zijn vrouw heeft ook 3 jaar voor haar dood in een verpleegtehuis gewoond omdat ze haar rug gebroken had.
Hij vertelde dat hij elke dag om half 9 op de stoep stond en om 5 uur weer naar huis ging.


Ik vraag me dan af waar iemand dan nog de zin om te leven vandaan haalt. Mijn oma was 69 jaar getrouwd met mijn opa toen hij vorig jaar plotseling overleed. Toch is ze nog heel vrolijk en onderneemt veel dingen. Soms zegt ze uit het niets tegen me ik mis vader zo erg (zo noemde ze hem) Maar ze is verder nog vol levens lust. Vind ik knap!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:30

jesito schreef:
Mooi he, dat dit nog bestaat.
In deze wereld waar het vaak toch meer haat en nijd is en bol staat van de scheidingen.
Erg zielig ook voor die man.
Soms lijkt bij zulke mensen dat hun leven ook voorbij is als hun partner sterft en dat ze echt aan het wachten zijn tot zij ook kunnen gaan.

Dat zie je inderdaad vaak, mijn oma heeft 15 jaar 'gewacht' op haar dood, nadat haar partner was gestorven. In die 15 jaar is ze veel met de buurvrouw opgetrokken, en dan ook elk jaar op vakantie, en elke maand/week(?) uit eten met de buurvrouw. 3 maanden na het overlijden van mijn oma is de buurvrouw overleden.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 13:35

Mijn oma is nu iets van 15 jaar geleden overleden. Toen mijn moeder 10 jaar geleden overleed was mijn opa ook echt gebroken van verdriet. 3 maanden later is hij zelf ook overleden. Terwijl wij altijd zeiden die wordt makkelijk 100!

Jade <3 29-12-19 <3

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:24

Wat een mooi verhaal zeg!

Echte liefde... Mijn vader is ernstig ziek en dat weten we nu 2 jaar. In de 2 jaar daarvoor werd alsmaar niet duidelijk wat hij nou had, met alle frustraties van dien. Zijn karakter was vreselijk veranderd, letterlijk.
Maar mijn moeder bleef zo haar best doen ondanks haar werk/het huis noem maar op.

Toen duidelijk werd wat mijn vader had en hij werd geopereerd werd hij weer helemaal zichzelf. Het is fantastisch om te zien hoe die 2 nu dagelijks genieten van wandel- en fietstochtjes enzovoorts! Wanneer hij zwakker is door chemo's genieten ze van samen in de tuin werken. En hoe dankbaar mijn vader is als mijn moeder s'avonds na haar werk weer thuiskomt. Diep respect voor die echte liefde :)

Anoniem

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:59

Hier word ik al emotioneel van <3 <3

Wat prachtig dit :j

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:16

Ik kom in mijn werk/opleiding ook best veel dingen tegen, ook best ontroerende dingen zoals bovenstaand :j (Ben verpleegkundige in opleiding, maar werk ook bij het flexbureau, dus bij veel verschillende 'huizen')


_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:37

zo heb ik afgelopen jaar tijdens mijn stage als zelstandigwerkend kok in een verzorgingstehuis ook heel wat verhalen aangehoord.
ging voordat ik werken ook eerst even samen met een paar ouderen gezellig een bakje koffie drinken.

jammer genoeg moet er zoveel bezuinigd worden zodat ik waarschijnlijk mijn laatste jaar niet af kan maken.
en dus waarschijnlijk geen diploma heb.
wil totaal niet in een restaurant vind het heerlijk om met oudere mensen om te gaan.

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Anoniem

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:27

Oh, ik krijg ook zo goed als tranen in mijn ogen, dat vind ik nou echt mooi. :+:
Was fijn geweest als meer mensen elkaar in een huwelijk zo goed kunnen waarderen..

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Dat is nou echte liefde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 08:44

Ik zei gister nog tegen mn vriendin, gaan wij ook 62 jaar getrouwd zijn?
Zegt ze ook hoe wou je dat doen meisje, dan moeten we morgen trouwen anders is t bijna niet meer te halen. (zijn nu 21 en 24)
Je moet echt wel heel oud worden om samen 62 jaar getrouwd te zijn en heel jong trouwen.
Toen realiseerde ik me echt pas hoe lang 62 jaar is.

Jade <3 29-12-19 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Gerdien_, Appeltje00, BingBot, Eapy, Justme_Lisaa, laran, Valentijn5, YandexBot en 138 bezoekers