Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 15:55

Dit weekend hebben we gereden op de Paardehappening te Zottegem (België) waar we een demo gaven met twee minispannetjes: ons vierspan hengstjes en ons merrietje Flakje in enkelspan <3 Het was ongelofelijk warm, maar onze spannetjes lieten zich toch prachtig zien! Daarna nog even een veldje opgezocht om wat mooie fotookes met groene achtergrond te nemen en ziehier het resultaat:

(ps: hoe krijg je bij vier hengsten de oortjes terzelfdertijd naar voor, iets wat echt niet simpel is? Oplossing: je laat een knappe dame met koets ten tonele verschijnen! En kijken dat ze deden!!! :oo :* )
(pps: hoe laat je die knappe dame dan haar oortjes naar voor zetten? Oplossing: het vierspan heren draaft voor haar uit en zij denkt, pff zie die uitslovers bezig 8-) ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mdr op 20-08-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:56

Wat een gaaf span hengstjes :D Je merrie is wel wat aan de bolle kant? Knap hoor dat jullie met dat warme weer op concours zijn geweest.

bobolien
Berichten: 766
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: soest

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:59

wat een ontzettende leuke pony´s en mooie karretjes

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 16:01

Bedankt!!!
Ja, ons Flakje krijgen we niet veel slanker, ook al staat ze echt getraind en letten we op haar voeding. Maar het is zo'n schatje dat we haar enigste minpuntje er graag bij nemen ;-)

Eigenlijk hadden wij blijkbaar meer last van de warmte dan hun, want die lange bloezen aandoen, koste ons nu wel heel wat tijd, terwijl de paardjes lekker in de schaduw onder de luifel stonden en zelfs niet bezweet waren na het rijden :D.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:09

Ik ging nog zeggen; Hé dat rode karretje zag ik gisteren, wat grappig.. lees ik de OP :+ Jammer dat ik je gemist heb! Had wel haast je karretje gestolen _O- Gaaf ding dat het is!

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 16:14

Hé Jackytje, ook wel toevallig zeg! En maar goed dat je het niet gestolen hebt, daar zou ik niet goed van geweest zijn hoor :D Ja, ik ben er ook helemaal gek op, is een heel handig koetsje!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:18

Prachtige combinaties.
Het vierspan is zo mooi uniform. Super.

Alleen vind ik de oogkleppen wel erg dicht op de ogen en laag zitten. Bepaalde reden dat ze zo dicht zitten?

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 16:21

Bedankt! Ja, was ook wel een droom van mij om een gelijk span te kunnen ineen steken! En kan ik eindelijk zeggen dat ik toch weer een droom heb kunnen realiseren! Weer iets om dankbaar voor te zijn ;-)

Nee hoor, zo dicht zitten ze er in werkelijkheid niet tegen en normaal gezien zitten ze ook wel 1/3 boven het midden van het oog, maar ja, het is allemaal zo ieniemini het tuig en hun hoofdjes, dat het net iets moeilijker aan te passen is allemaal dan bij een groot paard of pony. Thuis rij ik ze zelfs meestal zonder oogkleppen, vind ik nog zo handig.

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:28

Prachtig Valerie!!!
Wat zul jij trots zijn op je mannen.

Britt_S

Berichten: 1887
Geregistreerd: 14-06-10
Woonplaats: Goirle

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:42

wat gaaf! vooral de 4span :j

Senna012

Berichten: 671
Geregistreerd: 28-06-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:46

Wat een leuke en mooie foto's.Dan moet je wel een trailer nodig hebben :D . Ik vind het echt gaaf, zeker de 4span. Leuk paardjes zijn dat ook de shet die is ook echt lief *D

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:57

Mooi Valerie! Knap hoor zo'n vierspan en dan ook nog eens in die hitte..petje af! En Flakje si helemaal gaaf zo voor de wagen!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:04

Tosadog schreef:
Mooi Valerie! Knap hoor zo'n vierspan en dan ook nog eens in die hitte..petje af! En Flakje si helemaal gaaf zo voor de wagen!

Ik vond het in Zottegem nog meevallen, daar stond er nog een briesje. Toen ik thuis aankwam voelde ik echt het verschil.. Hier was het echt superwarm.

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:12

Valerie,wat super,ga er maar aan staan met 4 hengstjes voor de kar,petje af hoor _/-\o_ _/-\o_ +:)+ en wat ben ik dan ook extra trots op Seluutje he :o
en gave foto's zeg van de mannen en Flakje:D <3

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:25

Valerie, superdesuper wat prachtig dat vierspan, en jij mag trots op jezelf zijn dat je de vier heerschappen zo goed onder controle hebt, toppie +:)+

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:30

ITP -> AR-ITP

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:48

Heee wat leuk, een bokker uit Oudenaarde :D (ik woon ongeveer 20km bij jullie vandaan)

Prachtig vierspan heb je daar! <3
De koetsen vind ik ook heel gaaf, welke zijn dat?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:17

Netjes hoor, je hebt een prachtig span !

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:21

Valerie wat een geweldig span is dat zo !
Supergaaf om zo met 4 mannen te kunnen rijden +:)+
En Flakje vind ik zo leuk :D

Top hoor ! :j

melanie_h

Berichten: 2989
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:48

Valerie nogmaals wat een prachtig span heb je toch. Ben blij dat Bonnetje tot bij jouw is gekomen. Hij past perfect bij de rest van je span. Vind het fijn om hem zo nu en dan nog eens tegen te komen doet me goed.
Sinds vandaag is zijn stalletje ook niet meer zo leeg :D

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:39

heel erg gaaf vooral de vierspan :j

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:41

Wauw wat een onwijs gaaf span <3
Echt knapperts stuk voor stuk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:43

wie is nou wie valerie?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vierspan en enkelspan miniatuurpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:58

Weer een prachtig plaatje om te zien! :D

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 14:03

Bedankt iedereen voor de leuke complimentjes en ja, ik ben best wel trots op mijn mannen! Voor diegene die het nog niet weten, we staan trouwens met een artikel in het Miniature Horse World magazine, het vakblad van het AMHA stamboek. Ben ik ook best trots op <3 !

sennag schreef:
Wat een leuke en mooie foto's.Dan moet je wel een trailer nodig hebben :D . Ik vind het echt gaaf, zeker de 4span. Leuk paardjes zijn dat ook de shet die is ook echt lief *D


Hihi, we zijn met de vrachtwagen en met een auto en trailer gegaan. Je ziet de mensen dan altijd zo kijken, kom je met een grote vrachtwagen toe, denken ze dat er veel grote paarden in zitten en wat komt er uit? Allemaal mini's en een koetsje :D
En nee, Flakje is echt geen shet hoor, ze doet alleen maar alsof :+ Ze is echt wel een amha paardje, maar met een voorliefde voor eten helaas en blijkbaar heeft ze niet veel nodig :Y) !

sandra3235 schreef:
Valerie,wat super,ga er maar aan staan met 4 hengstjes voor de kar,petje af hoor _/-\o_ _/-\o_ +:)+ en wat ben ik dan ook extra trots op Seluutje he :o
en gave foto's zeg van de mannen en Flakje:D <3


San, Seluutje zal altijd onze gezamelijke liefde blijven hé en ik ben nog steeds ongelofelijk blij dat ik hem bij jullie kon kopen!!!

lottex schreef:
Heee wat leuk, een bokker uit Oudenaarde :D (ik woon ongeveer 20km bij jullie vandaan)

Prachtig vierspan heb je daar! <3
De koetsen vind ik ook heel gaaf, welke zijn dat?


Ook toevallig zeg! Waar woon jij dan? De koetsen zijn van het merk Glynkovski, verkrijgbaar bij 't Peirdegedoe.

melanie_h schreef:
Valerie nogmaals wat een prachtig span heb je toch. Ben blij dat Bonnetje tot bij jouw is gekomen. Hij past perfect bij de rest van je span. Vind het fijn om hem zo nu en dan nog eens tegen te komen doet me goed.
Sinds vandaag is zijn stalletje ook niet meer zo leeg :D


Ja, Melanie, jij had nog de ontbrekende schakel in mijn span hé :D Ik ben dus heel blij dat jij hem aan mij wou verkopen en ja, ik vind het ook altijd fijn om nog es contact te hebben met de mensen waar paardjes van mij naar toe zijn, dus omgekeerd ook hé! Ja, ik las dat je zijn dochtertje Faithje weer naar huis gehaald hebt! Ik vond haar ook prachtig en hoop om ook ooit zo'n dochtertje van Bon te mogen fokken!

stef schreef:
wie is nou wie valerie?


Stef, vooraan links, dat is Bonfire, vooraan rechts is DB Double Dilute Luke, achteraan links is Berkana's Dreaming in Color en achteraan rechts is Seluutje :*
Selu loopt normaal vooraan en Luke achteraan, maar Selu en Bon hebben beide gedekt en daarom zagen ze elkaar een beetje teveel als concurrentie. Het zou wel gelukt hebben, maar omdat ik niet wou afgaan voor een serieus groot publiek, heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en ze geschrankt. En zo ging het ook super!