Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 00:11

Mijn ouders hebben sinds kort steeds een aantal kittens in huis die ze opvangen voor het asiel. Zij verzorgen ze tot ze sociaal en oud genoeg zijn om geplaatst te worden.
In de tweede lichting kittens (drie kittens uit allemaal andere nestjes, geen idee waar de broertjes en zusjes zijn) en daarbij zat Karel :+:

Karel heet ondertussen Jack en komt vanaf 14 september bij ons wonen. Hij is nu al bijna oud genoeg om gepaatst te worden.
Maar wij gaan verhuizen en dat leek ons het beste moment om Jack en onze huidige kat aan elkaar te introduceren. Onze huidige kat Beau moet dan ook een aantal weekjes verplicht binnen blijven, zodat ze niet terugloopt naar het oude huis.
Ik wil de introductie voorzichtig aanpakken omdat Beau snel wat gestresst is.
Het karakter van Jack is gewoon goed, iedereen is verliefd op hem en hij is verliefd op iedereen lijkt het wel. Zelfs de hond is helemaal in haar nopjes met Jack. Jack is de enige kitten die wel aan haar flostouw mag zitten en die wel uit haar waterbak mag drinken. Toen de andere twee er nog waren (die zin ondertussen terug naar het asiel om geplaatst te worden) was het de hond die Jack beschermde tegen die andere twee tirannen. Vooral toen Jack heel erg ziek was (niesziekte) was de hond beschermend.
Ik weet niet wat het is met Jack, maar hij heeft me op een aparte manier geraakt (net als Beau toen bij me deed :+ )

Ik hoop dus dat Beau en Jack dikke vrienden gaan worden of elkaar in elk geval gaan gedogen in huis straks. Jack gaat eerst nog een weekje met mijn ouders mee op vakantie :+ Terug naar het asiel voor die week wil mijn moeder niet en hij kan echt nog niet naar ons omdat we dan net druk aan het verhuizen zijn. Dus hij gaat een weekje naar de veluwe :')

Meet Jack
Afbeelding
Chillend bij mijn vader op schoot. Mijn vader zit trouwens in een rolstoel en Jack laat zich ook graag door het huis rijden danwel op de treeplank, dan wel gewoon relaxt op schoot :')



Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:18

wat een schatje,, hoop dat het koppelen goed gaat lukken

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:05

ik ga duimen dat het allemaal mag lukken!! Wel ideaal i.v.m. de rolstoel dat hij bij jullie thuis op kon groeien. Een rolstoel is voor het kitten dus iets wat heel normaal is in het leven

Anoniem

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:09

Wat een schatje! Veel succes met het koppelen en houd ons op de hoogte :j

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 14:57

Ja daarom zIjn mijn ouders ook ideaal opvangadres.
Ze hebben een hond, er komen kleine kinderen over de vloer en omdat mijn vader dus een handicap heeft komen er best veel mensen over de vloer.
En mijn vader heeft wat bezigheidstherapie :+

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:00

Ach wat een scheetje zeg.. Dat witte vlekje op z'n lip :')

Super schattig!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 15:48

Hij is trouwens anders dan andere kittens qua vacht en uiterlijk. Hij heeft heel zacht wat langer haar met hier en daar een nog langere witte er tussen. Zijn gezichtje is wat platter en hij heeft een heel klein neusje :+

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-12 16:24

Ik schop mijn topic even omhoog :o

Het gaat heel goed met Jack en hij is een weekje op vakantie geweest met mijn ouders.

Sinds vanmiddag is hij officieel van mij *\o/*
Hij heeft zijn laatste enting gehad en is gechipt en uiteraard helemaal goedgekeurd.

Toen ik hem uit het mandje haalde was de dierenarts verrast over zijn uiterlijk. Qua kleur gewoon een HTK kat, maar hij begon direct over zijn vacht en wat plattere gezicht. Zijn oren staan ook wat verder uitelkaar en heeft een kort en klein neusje. DA zei dat het altijd gokken is maar dat hij bijna zeker weet dat er Britse korthaar inzit.
Direct even opgezocht natuurlijk en moet eerlijk zeggen dat ik hier wel blij mee ben :j Een rustig karakter en dat was ook iets wat ons al opgevallen was.
Ook dat dit de enige kat is die wel echt goed met de hond kan, kan wel eens komen door zijn voorouders...... Tuurlijk hij speelt veel en is druk, maar daar is het een jonge kat voor :j

Afbeelding

Afbeelding

De hond uitdagen :+
Afbeelding

Zaterdag komt ie definitief bij mij wonen en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Heb Bach Bloesem gekocht voor mijn huidige kat en als die wel heel gestresst raakt krijgt ze daar wat van. DA was het hier ook mee eens, die kent mijn huidige kat ook :+

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:20

Wat leuk zeg zo'n kleintje erbij, hij is wel heel erg leuk en ziet er inderdaad net even wat anders uit dan een normale htk kat.
Ik ben benieuwd naar meer foto's :D

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:29

Op die 2e foto zie je dat goed idd.
Super dat hij alvast een blijvend huisje heeft!

Aaron
Elmar
Lucky

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-12 14:57

KLeine update:

We zijn inmiddels verhuisd dus de kleine woont ook bij ons, tot grote ergenis van onze al volwassen kat.
Die doet vooral veel grommen en blazen naar de kleine, en die raakt daar dus helemaal niet van onder de indruk, maar laat de andere kat dan wel met rust.
Oudere kat heeft twee uitgehaald naar de kleine want hij kwam echt te dichtbij. De eerste dag verloor ik de moed een beetje omdat de oudere kat ook naar mij toe bang e.d. reageerde. Gisteren heel veel tijd en aandacht gegeven aan de oudere kat en die draait nu langzaam bij.
Wat ik zo leuk vind van de kleine is dat hij zichzelf uitstekend kan vermaken. Hij sloopt niks en luisterd goed :j Heeft het druk met alle speeltjes en komt als hij moe is lekker op schoot liggen :j

Vandaag is hij voor het eerst alleen thuis met de oudere kat. Ik heb ze nog wel gescheiden zitten. Ze kunnen elkaar wel zien en horen als ze dat willen. Rond de middag werd ik toch een beetje zenuwachtig en heb ik even mijn moeder langsgestuurd om te kijken.
De kleine lag in haar mandje te slapen en de oudere kat lag onder de bank in dromenland.
Ze is nog wat bangig en ligt daarom denk ik onder de bank, zodra ik thuiskom zal ze er wel direct weer onderweg komen :j Ze hangt heel erg aan mij en daarom doe ik ze dus overdag nog niet bij elkaar, dat durf ik nog niet helemaal aan. 's nachts zittten ze ook nog apart van elkaar, zo krijgt de oudere kat de rust die ze nodig denkt te hebben en kan ze zich even uitleven op haar voertoren, zonder steeds gestoord te worden.

Ik heb nog even geen nieuwe foto's :+ Hij is veel te snel om fatsoenlijk op de foto te krijgen.
Ik zal morgen mijn camera eens te voorschijn halen (even zoeken ivm de verhuizing) en kijken of het dan wel lukt.

Anoniem

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:18

Dat klinkt op zich goed! Ik zou het echt rustig aankijken - toen ik er een kitten bij nam vond mijn oudere kat dat ook niet echt heel erg leuk. Aan kitten 1 heeft ze (vorig jaar) echt heel erg moeten wennen, pas na 2 maanden was ze weer zichzelf en gedoogde ze hem. Kitten 2 namen we er 2 maanden geleden bij en die accepteerde ze na 2 weken volledig (komt ook omdat hij niet nieuwsgierig was naar haar, maar des te meer naar kitten 1 - want die wilde met hem spelen!). Het duurt dus gewoon even. Als je oudere kat vertrouwen heeft in zichzelf én in jou gaat het vast snel weer goed.

Succes! :D En geniet ervan.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-12 15:36

Ik denk dat het ook wel goed komt hoor. Kitten weet dat hij de andere kat gewoon met rust moet laten en doet dat dus ook braaf :j Maar ja hij vliegt natuurlijk regelmatig door het huis dus ze komen elkaar gewoon tegen en dan wil de andere kat wel even laten weten dat ze daar niet van gediend is :+

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-12 08:06

Dag 3 :+

Beau = oudere kat (dik 3 jaar)
Jack = kitten

Toen ik gisteren thuis kwam lag beau lekker op het kleed bij de salontafel te slapen. Jack lag languit op de vensterbank. Binnen gekomen Jack genegeerd en eerst Beau aangehaald en geknuffeld, dit wilde ze erg graag :j
Heb ze beiden eten gegeven met de tussendoor open, Jack eet natuurlijk veel minder dus die is eerder klaar en gaat dan Beau zitten irriteren. Die vervolgens luid grommend en blazend op de vensterbank gaat zitten :+ Maar toch zie ik dat ze zich veel sneller weer ontspant, dat ziet Jack ook dus die gaat vaker bij haar kijken. Gisteren hebben ze een aantal keren neus aan neus gestaan, waar beau eerder het hazepad koos blijft ze nu liggen.
Jack irriteerd haar en het zou goed zijn als Beau hem even op zijn plek zette door een tik uit te delen :o Jack lijkt wel geobsedeerd door haar af en toe :+
Kortom het gaat dus best goed en voor Beau haar rust en omdat ze graag geknuffeld wil worden sluiten we Jack af en toe even op in de keuken en richten ons dan vooral op Beau. Jack vermaakt zich wel :j

Afbeelding

En goed in de gaten houden die kleine want je weet nooit wat ze gaan doen
Afbeelding

Beetje slechte foto's maar moest vooral die bovenste even snel maken :+
MMMMmmm krijg die bovenste niet groter! Beetje jammer.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:14

Dat is héél normaal katten gedrag hoor :j mijn rode kater is maanden van slag als er een (tijdelijke) kitten in huis komt. Hij is zwaar verontwaardigd, ligt niet meer bij ons negeert ons volkomen en valt de kitten aan. Maar naar 2 maand ongeveer komt hij weer bij ons voor knuffels en negeert hij het kleintje, en daarna wordt alles weer als vanouds. Ik heb 3 kittens in huis gehad en nu heb ik een kitten wat bij me blijft en hij heeft altijd zo gereageert. Nu is hij weer de koning van mijn huis en helemaal in zijn sas, gekke kat.

Mijn andere heeft 2 dagen geblaast en gegromt, en ze was doodsbang voor het kleine grut, maar nu liggen ze samen en spelen ze samen. Dus verschilt heel erg per kat.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:15

Waauw wat een mooierd!

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-12 11:50

Ja ik weet dat het heel normaal gedrag is maar ik ben ook maar een emotionele doos en vind het zielig voor Beau :+
Hoewel ik blij ben met hoe het nu gaat hoor, ik had het namelijk erger verwacht..........

Grijpen jullie ook in of laten jullie het begaan. Ik grijp soms in als mijn bloempotten beginnen te schuiven e.d. Liever doe ik helemaal niks, maar heb geen zin in rotzooi.......

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ja er komt een nieuwe huisgenoot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-12 07:56

He ik zie dat mijn foto's het niet doen (lekker op tijd)
Maar toch even een kleine update! Het gaat echt wel beter :j Gisteren stond ze gezellig met de neuzen tegen elkaar, tot dat Jack bedacht dat ie Beau gewoon echt wel lief vond en hij haar een kopje wilde geven. Dat ging Beau toch echt te ver en dus haalde ze uit :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majabeestje, Pellelilly, Unoo en 88 bezoekers