verjaardagfeest drama

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:06

goed :'), ik ben volgende week pas jarig maar het drama is al begonnen.

ik wou mijn feestje voor vrienden op zaterdag houden, voor mijn verjaardag(dat is op maandag). nu blijkt dat mijn ex dan ook een feest houd. waar dus ook een paar vrienden naartoe zouden gaan, ik ben(obvio) niet uitgenodigd, en dat interesseert mij ook niet zo. maar daardoor wist ik ook niet beter.
een andere datum wordt hem niet aangezien er de drie weken erna evenementen zijn. en dan is het te laat.

nu heb ik tegen mijn vrienden maar gezegd dat ze maar moeten kiezen, maarja het is toch knap banketstaaf als ik 'zijn' gasten wegpik.

wat zouden jullie doen?

ik wil het eigenlijk gewoon door laten gaan en testen wie nou mijn echte vrienden zijn. is dat slim? :P.

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:10

Ik weet niet hoe het is tussen jou en je ex. In mijn geval zal ik het gewoon bij hem aankaarten en hem ook uitnodigen.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:11

Uh.. maar andersom kaapt hij toch ook 'jouw' gasten weg ;) Gewoon lekker je ding doen en je merkt wel wie er komt.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 19-08-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:14

Gewoon jee feestje op die datum houden. Weet niet of jij en je ex ver bij elkaar vandaan wonen?
Anders rijden ze maar even heen en weer.
Moeten vrienden toch voor je over hebben!
Mochten ze niet komen omdat jou ex eerder vertelde dat hij een feest gaf, dan weet je ook gelijk wat je aan ze hebt ;)

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:17

Vrienden testen? Ze kunnen toch gewoon met jullie allebei bevriend zijn? Komen ze nu naar hem (of jou) en een volgende keer weer bij de ander. Ik zou gaan naar degene die ik het eerst had toegezegd te gaan, oftewel, waarschijnlijk degene die het eerst was met de uitnodiging.
En dat heeft dan niets te maken met dat ik voor of tegen de ander kies.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:25

Bij zulke probleempjes is splitsen toch normaal?Dus als ik 2 verjaardagen op 1 dag heb dan ga ik eerst naar de 1 in de middag en dan naar de ander in de avond.Of ik pak een andere dag uit om er lekker met diegene op uit te trekken.
Zou ik mijn verjaardag op een zelfde dag willen vieren als een ander wat meestal de zaterdag is en ik wil iedereen erbij hebben dan ga ik schuiven.Hetzij naar de vrijdag of anders de zondag.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:48

Als je ex zijn feestje in de avond houdt, dan kan jij het in de middag houden.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:54

ik en mijn ex kunnen met elkaar door de deur, maar toch altijd awkward.

haha, nee smiddags gaat hem niet worden hoor :'). vrijdag kan niet omdat ik zaterdag om 8 uur moet werken(en daar hebben meer vrienden last van), zondag gaat hem niet worden omdat ik een paar vriendinnen heb die dan 2 keer naar de kerk moeten.

ik heb ook nooit het idee gehad dat het een goede vriend was van mijn vrienden, plus dat zijn feest geen verjaardag is.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:22

Tja, als hij iedereen al uitgenodigd heeft is het wel een beetje flauw om je vrienden zo voor het blok te zetten door ze OOK nog eens uit te nodigen en hun dan in een moeilijke positie te brengen :P

Aan de andere kant is het wel een beetje raar dat hij net op die dag een feestje geeft, is dat om te pesten ofzo :?

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:06

Ik vind het wel schattig dat je er van uit gaat dat jij zijn gasten inpikt... Want ik weet toch wel heel zeker dat als iemand tegen mij zegt "kies maar" dan ik standaard voor de ander zou kiezen. Je zet vrienden niet in zo'n positie.

Anoniem

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:12

Ik vind het eigenlijk een beetje not done van jou :=
Je weet dat hij op die datum een feestje geeft, maar aangezien het ook voor jou het beste uitkomt, wil je je vrienden testen?

Ik zou uit principe al naar zijn feestje gaan heel eerlijk gezegd ;)
Je weet dat hij op die dag een feestje geeft, dan is het aan jou om een andere datum of een oplossing te vinden.
Je zet je vrienden nu voor het blok en ik vind jou op dat moment geen goede vriend door ze in zo'n lastig parket te brengen.

Kun je jouw feestje niet op zondag houden?

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:32

Serendip90 schreef:
Ik vind het wel schattig dat je er van uit gaat dat jij zijn gasten inpikt... Want ik weet toch wel heel zeker dat als iemand tegen mij zegt "kies maar" dan ik standaard voor de ander zou kiezen. Je zet vrienden niet in zo'n positie.

:') ik kan hier helemaal in meegaan. Inderdaad je moet je vrienden nooit laten kiezen , dat hort gewoon niet in vriendschap. Je kan toch gewoon je feest houden en dan zie je het wel. Ik heb wel gehad 3 verjaardagen op 1 avond :'). Nou dan hop ik van plek naar plek. Overal een paar uurtjes en klaar is kees :Y). Komt vast goed ;) .

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:34

Ik ga altijd naar degene die het eerste was met uitnodigen, ook al zou ik closer zijn met de ander.
Hoppen doe ik niet, er zit zo een uur rijden tussen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:52

Serendip90 schreef:
Ik vind het wel schattig dat je er van uit gaat dat jij zijn gasten inpikt... Want ik weet toch wel heel zeker dat als iemand tegen mij zegt "kies maar" dan ik standaard voor de ander zou kiezen. Je zet vrienden niet in zo'n positie.


Hier nog 1, ik zou dat niet echt kunnen waarderen van 'vrienden'

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:55

Zo te lezen wist de ts niet dat haar ex dan ook een feest hield. Als je het echt niet kunt verzetten dan gewoon door laten gaan, maar dan moet je niet gek opkijken als er mensen zijn die besluiten toch naar hem te gaan.

Hoppen van feest naar feest doe ik niet, tenzij het echt niet anders kan. Dan is het net gezellig en moet je weer weg.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 18:39

nee ik wist het echt niet, anders had ik het een week eerder gedaan, nu komen er een hoop drukke weken aan. en ik vind het een beetje raar om het pas over een paar weken te doen. ik heb al aangegeven dat het niet op zondag kan, omdat dan mensen niet mogen komen ivm geloofsovertuigingen. en ik heb liever dat zij komen dan de mensen die anders misschien niet zouden komen.

het gaat over ongeveer 3/4 mensen, deze hebben aangegeven om gewoon eerst daar heen te gaan en later nog naar mij te komen, of alleen naar mij. dus het komt helemaal goed. gelukkig gaat een groot deel van mijn vrienden niet met hem om, dus het is niet dat ik straks met niemand zit. gevalletje stress om niets, komt wel weer goed.

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:33

PocoGaucha schreef:
nee ik wist het echt niet, anders had ik het een week eerder gedaan, nu komen er een hoop drukke weken aan. en ik vind het een beetje raar om het pas over een paar weken te doen. ik heb al aangegeven dat het niet op zondag kan, omdat dan mensen niet mogen komen ivm geloofsovertuigingen. en ik heb liever dat zij komen dan de mensen die anders misschien niet zouden komen.

het gaat over ongeveer 3/4 mensen, deze hebben aangegeven om gewoon eerst daar heen te gaan en later nog naar mij te komen, of alleen naar mij. dus het komt helemaal goed. gelukkig gaat een groot deel van mijn vrienden niet met hem om, dus het is niet dat ik straks met niemand zit. gevalletje stress om niets, komt wel weer goed.



Goed geregeld TS!

Anoniem

Re: verjaardagfeest drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:21

Kijk, dat is goed opgelost :D
Heb dus niet goed begrepen dat je niet wist dat jullie feestjes tegelijker tijd waren.
Dat kan gebeuren en dat is jammer, maar niet onoverkomelijk zoals nu wel blijkt.

Maar vond de opmerking dat je ze ging testen zo apart en die schoot echt in het verkeerde keelgat bij mij ;)