Meubelzaken met betaalbare banken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 08:46

ik ben op zoek naar een nieuwe bank en ga vandaag met moeder een paar meubelzaken af.
Alleen ken ik niet zoveel zaken waar ze in mijn budget (tot 1000 euro) mooie hoekbanken hebben.

bekend zijn:
- leen bakker
- kwantum
- seats en sofa's
- lowik
- otje van potje

jullie nog meer ideeën in regio twente?

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:48

Ikea?
Woonexpress heeft ook mooie banken:)

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 08:49

ikea ben ik al geweest, maar vind ik niets moois hebben :o

woonexpress ga ik even googelen

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 08:51

woonexpress zit helaas niet in de buurt, dus die slaan we voor nu nog even over :)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:52

Zoek je echt een gloednieuwe? Anders kan je natuurlijk ook even op marktplaats kijken!

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:54

Wij hebben onze bank bij Maron in Terborg gekocht. Niet duur maar een enorm slechte service! Daarnaast zakken de banken wel wat snel in als je vaak op dezelfde plek zit. Als je dat niet erg vind een prima winkel :)

Ik zou gewoon goed in de gaten houden wanneer de opruiming weer van start gaat bij de betere meubelzaken. Vaak kan je nog meer korting krijgen op showmodellen omdat ze de showroom opnieuw willen vullen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 08:55

ja ik zoek inderdaad nieuw :)

volgens mij zijn de opruimingen allemaal net begonnen, dus ben wel op een goede tijd gaan zoeken :D

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:56

Seats & sofa's zou ik niet doen, google er maar eens op := Slechte kwaliteit en behoorlijk slechte service.

Verder kan ik je niet echt verder helpen, zit niet in jouw regio :)

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:57

S&S vind ik ook geen aanrader. Opdringerige verkopers etc.
En mocht je daar TOCH je droombank vinden, minimaal 20% eraf, eigenlijk meer (30%).

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:03

heb inderdaad wel wat verhalen gehoord over seats en sofa's, maar kijken kan imo geen kwaad.
afdingen ben ik vrij goed in, dus dat komt wel goed :D

Ben op dit moment verliefd op een modulaire bank bij de leen bakker, maar wil eerst nog even verder kijken en niet iets hals over kop kopen :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:05

Ik heb een hele fijne bank gekocht bij Profijt. We hebben allerlei winkels bezocht en bij Profijt hadden we voor ons budget toch best wat keus!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:07

profijtmeubel zit hier volgens mij bij lowik in, dus daar gaan we ook even kijken

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:07

WIj hebben onze bank bij profijt meubelen (dochterorganisatie van Koop de Vries) Weet niet of er een bij jullie in de buurt zit, maar die hebben kwalitatief goede banken en goede service.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:08

Onze hoekbank komt ook bij Profijt vandaan. In Vriezenveen gekeken, maar in Hoogeveen besteld :') Maar prima bank voor prima prijs :)

Sky_As

Berichten: 4711
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:10

Seats & Sofa's beloofd niet veel goeds inderdaad, ik had ook gegoogled voordat wij een bank gingen kopen.
Wij zijn uiteindelijk voor Pronto wonen gegaan, goede prijs-kwaliteit (beter dan de Ikea vind ik) afdingen gaat echter niet, maar daar is de prijs ook niet naar.
Wij hebben deze bank:
http://www.prontowonen.nl/banken/hoekba ... letta.html

Onze boxspring en kast voor slaapkamer. Vrij leuke prijzen, niet spotgoedkoop, maar wel mooi en vrij goede kwaliteit!

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:58

Ik heb toch best goede ervaringen met Seats & Sofa's. Samen met een vriend kocht ik twee banken en door scherp te onderhandelen bedong ik zo'n 50 procent korting en een gratis hocker.

Qua kwaliteit gaat het om de duurste bekleding. Met de goedkoopste versie kan ik mij voorstellen dat er klachten ontstaan, dat is net een theedoek.

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:07

Heb van meerdere serieuze klachten gehoord van S & S, zelf ook geen goede ervaring ermee.
Ze vroegen een aanbetaling op een bank die besteld moest worden (andere kleur poten wat volgens de verkopen absoluut kon..) Bank was afgeleverd in Den Helder.. Kon m daar afhalen, tja dus niet als er een winkel in de buurt zit waar deze ook besteld is en Den Helder ruim 2 uur rijden.
Telefoontje dat de bank binnen is, ga je er heen met paardentrailer achter de auto, bank is niet binnen staat nu weer ergens anders, we moesten daar maar heen. Niet dus.
Vervolgens weer een telefoontje, bank was er nu echt. Hij stond in het magazijn. Bij aankomst moest ik eerst het restant betalen voordat ik de bank te zien kreeg (ben gekke henkie niet) moest praten als weet ik wat en mocht de bank bekijken op een afstandje, verpakkingen mochten er niet af, het ging mij er om dat ik de kleur wilde zien van de poten. Uiteindelijk de poten gezien, kleur fout.
Terug naar de balie, wilde mijn aanbetaling terug, was niet mogelijk, kon de bank afnemen en anders pech. Tja dan hebben ze aan mij een verkeerde. Afspraak gemaakt dat ik op vrijdag het geld terug kwam halen, dan hadden ze wel genoeg in kas. Krijg ik een telefoontje dat ze het geld hadden afgestort terwijl ze wisten dat ik er aan kwam.... Ben gegaan en heb stampij geschopt in de winkel net zo lang totdat ik mijn geld terug had, heeft ze die dag best wat klanten gekost die weg zijn gelopen!

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:08

Wehkamp en Otto hebben ook banken voor relatief lage prijzen.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:14

S&S zeker niet doen. Wel goedkoop, maar is duurkoop. Echt zoveel verschrikkelijke verhalen van gehoord.

IKEA krijgt een nieuwe lijn en erg veel nieuw spul, zou zeker nog eens op de site kijken. Ook had mijn bank al 6 jaar en kussens waren niet goed meer, erg ingezakt. Kreeg een geheel nieuwe bank en benzine geld.

Leen Bakker niet veel ervaring mee, maar vind de kwaliteit er niet goed uitzien daar.

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:22

De opdringerigheid bij S&S komt doordat de verkopers mede op provisiebasis werken, hoe meer ze verkopen
des te meer salaris. Verder geen ervaring met meubels daar. Maron in Terborg vind ik wel een prettige zaak. heb daar ooit eens een bed gekocht en wat kleine dingen. Koop banken altijd 2ehands op MP. Groot gezin, aanhang, honden en katten op de bank. Nee, zonde van een nieuwe bank ;)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:24

Liselot schreef:
heb inderdaad wel wat verhalen gehoord over seats en sofa's, maar kijken kan imo geen kwaad.
afdingen ben ik vrij goed in, dus dat komt wel goed :D

Ben op dit moment verliefd op een modulaire bank bij de leen bakker, maar wil eerst nog even verder kijken en niet iets hals over kop kopen :)


Dat had ik ook alleen die verkopers pakte ik gewoon terug. Was namelijk een zielige alleenstaande moeder met wel een inkomen maar niet veel en had geen bank meer. Wilde een bank voor ver in de toekomst voor een leuke prijs.
Nou heb nou een leuke lederen bank (nep) voor een leuke prijs heeft geholpen. Nu heb ik hem als ruim 3 jaar staan en hij is nog steeds super. Hou hem netjes bij en zelfs nu met 2 honden en 2 kids is hij nog goed. Geen doorzak punten of vale plekken.
Ben er echt blij mee.

Verkoper kunnen nog wel zo slecht of goed zijn gaat mij om de bank.

Bij de Leen Bakker vertrouw ik de kwaliteit niet helemaal alles voel zo gammel aan.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 10:34

de bank die ik bij leen bakker op het oog heb is er wel een in het duurdere segment. Was bij het zitten en proberen ook duidelijk te voelen dat deze duidelijk van betere kwaliteit was dan een paar andere banken die ik geprobeerd had en wat lager qua prijs lagen.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:52

Gezien je budget + woonplaats zou je ook eens kunnen kijken in Duitsland, heb altijd het idee dat ze in Duitsland meer van de hoekbanken zijn dan in Nederland..

b.v Roller in Gronau. Daar kun je met jou budget echt wel leuke hoekbanken vinden :) . De goedkopere banken zijn qua kwaliteit ook wat minder.
Eventueel in de buurt zitten daar geloof ik ook nog wat meubelzaken.

3bengels
Berichten: 466
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Meubelzaken met betaalbare banken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:54

Bij goossens. Daar hebben wijern erg fijne bank gekocht niet duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:57

Montel, maar ik weetniet of die bij je in de buurt zit, verder wehkamp en trendhopper