Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 23:36

Hello bokkers,

Een paar dagen geleden hebben Melissa en ik voor het eerst kennis gemaakt met polocrosse. Nja laten we zeggen Melissa. Ik heb al meerdere wedstrijden (toekijkend) meegemaakt en heb ook al vaker droog geoefend. Nu was het de beurt aan Melissa.
Nadat Melis eerst was uitgevochten met de vliegenspray (want dat spul was zo eng, ze heeft zelfs een kruiwagen omver gelopen := ) hebben we een poging gewaagd. En het was me nog een heel karwei om 1. op Melis te letten. 2. op de stick te letten. en 3. op de bal te letten. Uiteindelijk hebben we (alleen gestapt om het zo goed mogelijk te leren) toch nog de bal verplaatst kunnen krijgen.
Bij deze wil ik ook mijn instructeur aka stalgenoot bedanken voor de leuke ochtend die we gehad hebben!

Nu weet ik niet of polocrosse bij jullie bekend is. Voor degenen die het niet kennen, des te leuker om eens een kijkje te nemen! (n.b. deze tak van de paardensport is geheel paardvriendelijk. Veiligheid en gezondheid staan voorop. Strijk deze sport a.u.b. niet over een kam met polo)

1. Hoe hou je zo'n ding nou precies vast?
Afbeelding

2. ojaaaaaa, zo werkt zo'n ding.
Afbeelding

3. Nope, dat was em niet Melis.
Afbeelding

4. 1
Afbeelding

5. 2
Afbeelding

6. hebbes!
Afbeelding

7. Hier ben ik, gooi maar!
Afbeelding

8. bijna, bijna,
Afbeelding

9. we hebben hem Lis!
Afbeelding

10. Alsof we het al jaren doen...
Afbeelding

11. Nog 1 keer in actie dan.
Afbeelding

12. Mag ik dan alsjeblieeeeeeeeeeft wat eten nu? :\
Afbeelding

Dit was het alweer! Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's!

Laat ons weten wat je van polocrosse vond!

Groetjes Maaike en Melis

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:39

Wat leuk zeg! Heb er wel is van gehoord.
Ben benieuwd hoe het verder gaat uitpakken, succes :D

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 23:41

Ja ben ik ook heel erg benieuwd naar! Als het goed gaat en goed oefenen worden we misschien nog wel lid van de vereniging (:

Emm_
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:43

Haha, wat heb jij een geweldig brave pony zeg! Vooral die foto dat je er half naasthangt en ze echt staat te kijken van: 'nu stil blijven staan anders ligt baasje ernaast' := Lekker veel oefenen, lijkt me een leuke fanatieke sport :)

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:05

Ziet er leuk uit! bijzonder, lacrosse te paard, volgens mij vindt je paardje het ook echt leuk :P

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 10:31

Ja, ze vindt het echt superleuk om te doen. En het is ook wel goed, zo hebben ze ook wat afwisseling. Morgenochtend gaan we weer oefenen :)

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:34

Erg leuk! Hebben ze ook extra lange stokken :') dan wil ik ook wel een poging wagen! Alleen paard is een beetje te groot denk ik :')

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 10:39

Ilja_1997 schreef:
Erg leuk! Hebben ze ook extra lange stokken :') dan wil ik ook wel een poging wagen! Alleen paard is een beetje te groot denk ik :')


haha jazeker hebben ze ook extra lange stokken :') Ze hebben heel veel verschillende maten van sticks. Ook was ik er in het begin heel erg mee aan het kloten maar je kunt de stick ook heel gemakkelijk door je hand laten glijden als je de bal op moet pakken. Zo kun je variƫren van lang en kort.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:41

Leuk...... wil ik ook wel eens doen. Weet dat eem medehafforum lid dit ook doet.

Waar heb jij dit gedaan?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 11:12

Mando schreef:
Leuk...... wil ik ook wel eens doen. Weet dat eem medehafforum lid dit ook doet.

Waar heb jij dit gedaan?


Oh dat zou goed kunnen! Ik heb het gewoon bij onze stal gedaan. Mijn instructeur om het zo maar te zeggen en zijn vriendin zijn vrienden van mij. Zodoende. Er zijn ook wel clinics etc. door Nederland heen. Waar deze zijn en wanneer staat wel op hun site. http://www.polocrosse.nl/

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:58

Ok wat leuk.

Dus je kan dat als een clinic ook bij je op stal laten doen.
Dat is wel gaaf.

Zou ik ook wel willen, wij staan bij Leek op een stal en ik denk dat dit wel leuk is en dat er wel animo voor is.

Wat kost dat? .....
Doe jij het vaker op stal dan.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:40

Hey, daar heb ik wel eens een demo van gezien. Leuk dat jij er mee begonnen bent! En alle begin is moeilijk, na een paar keer oefenen zijn jullie er vast zo mee weg. Het plezier erin hebben jullie iig al ;)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:46

Mando schreef:
Ok wat leuk.

Dus je kan dat als een clinic ook bij je op stal laten doen.
Dat is wel gaaf.

Zou ik ook wel willen, wij staan bij Leek op een stal en ik denk dat dit wel leuk is en dat er wel animo voor is.

Wat kost dat? .....
Doe jij het vaker op stal dan.


Ik ga morgenochtend weer oefenen. Nu is Melis mijn verzorgpaardje en staat ze ook niet op een manege oid.
Wanneer je een clinic of zoiets wilt een keertje naar 1 van de contactpersonen moeten mailen denk ik. Ik heb het geluk dat mijn stalgenoot aan de sport doet dus dat ik samen met hem kan oefenen.

Maar als je het een keertje wilt doen moet je gewoon mailen, ze zijn (naar mijn idee) altijd bereidt om te zorgen dat er iets geregeld kan worden. Er is inderdaad zeker animo voor de sport, het is alleen niet zo heel bekend.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:52

Wat grappig. En de aktie-foto's zijn erg leuk. Inderdaad wat vriendelijker als polo.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Melissa haar kennismaking met polocrosse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 17:54

dankjewel voor de leuke reacties! (: