' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 10:28

Citaat:
De Republikein Todd Akin, die een gooi doet naar een Senaatszetel, is de overtuiging toegedaan dat vrouwen niet door een verkrachting zwanger kunnen worden. "Als het om een echte verkrachting gaat, heeft het lichaam van een vrouw manieren om dat hele ding uit te schakelen", zo liet Akin zich ontvallen. De fel tegen abortus gekante politicus uit Missouri zei dit zondag in een televisie-interview als reactie op de vraag of hij ook tegen abortus is in gevallen waar de zwangerschap het gevolg is van verkrachting. Nadat er ophef over zijn uitlatingen was ontstaan liet Akin later zondag weten dat hij zich tijdens het interview had 'versproken'. "Het is duidelijk dat ik me in dit interview heb versproken en het weerspiegelt niet de diepe empathie die ik voel voor de duizenden vrouwen die elk jaar worden verkracht en misbruikt." De politicus zei voorts dat hij ten diepste gelooft dat alle leven beschermd moet worden. De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney en diens running mate Paul Ryan namen onmiddellijk afstand van Akins uitlatingen. Romney en Ryan zijn niet tegen abortus in gevallen van verkrachting, aldus Romney's woordvoerster Amanda Henneberg


:\ Hoe kan iemand zich zoiets nu in het hoofd halen? Een vrouw zul je zoiets niet horen zeggen...
En dan nog zeggen dat het een ' verspreking' is... Ja hoor... :n

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:31

Oh god... wat een mafkees. Het is nochtans genoeg vrouwen al overkomen :n

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:31

En dat wil senaat worden?! :r
Die mag nog wel even terug naar school. Lesje biologie erbij kan dus kennelijk geen kwaad.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:36

Sukkel :')

korrie22
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:41

miss_lizje schreef:
En dat wil senaat worden?! :r
Die mag nog wel even terug naar school. Lesje biologie erbij kan dus kennelijk geen kwaad.


mee eens !

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:43

Blue_Eyes schreef:
Sukkel :')

Had het niet beter kunnen omschrijven! :')

Wat een mafkees zeg!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:44

Wat een idioot :+

Anoniem

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:46

Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws.
Hij heeft gewoon een belachelijke, domme uitspraak gedaan waar hij achter de schermen waarschijnlijk stevig voor op zijn vingers is getikt.

Vraag me af wat hij dan wel had willen zeggen ipv deze "verspreking"

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:50

miss_lizje schreef:
En dat wil senaat worden?! :r
Die mag nog wel even terug naar school. Lesje biologie erbij kan dus kennelijk geen kwaad.


Dat soort lieden hebben helemaal niets met biologie. Die laten zich alleen " voorlichten" door lieden die ook tegen abortus zijn.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:55

Walgelijk. Dit is niet meer grappig, dit is iemand die senator wil worden. En ze worden een vrij invloedrijke stroming, dit standpunt wordt door meerdere invloedrijke republikeinen gedeeld en soms zelfs uitgedragen, en het kan dan ook best dat hij echt senator wordt. En zo wordt zelfs verkrachting gelegitimiseerd. ("Je vond het blijkbaar lekker anders was je niet zwanger.")

Anc: ik betwijfel of hij hier wel zo stevig op z'n vingers voor wordt getikt. Hooguit 'het is nu nog te vroeg om dat openlijk te zeggen, wacht er nog even mee.' Of misschien is het ook wel een bewuste keuze geweest om het uit te dragen, om mensen nog verder te beinvloeden met extreme ideeen. WIJ reageren er nog heel heftig op, gelukkig. Maar of dat in de Amerikaanse samenleving, met name de 'normale' republikeinen ook zo is... Stapje voor stapje steeds kwalijkere dingen verspreiden, het is een tactiek die Hitler ook al effectief inzette. (En nee, in dit geval vind ik die vergelijking niet te ver gezocht.)

In een andere staat worden vrouwen die een abortus willen al verkracht (ze moeten een inwendige echo ontgaan: een zinloze invasieve procedure, die ze niet kunnen weigeren. Dat dat niet uit seksueel motief is, maakt het niet minder verkrachting.)
Een andere senator heeft ook al eens gezegd dat 'undocumented aliens' best misbruikt mochten worden en dan geen aangifte konden doen.

Een column hierover (Engelstalig), ook de reacties zijn vaak leerzaam: http://www.patheos.com/blogs/slacktivis ... -moralism/

Ik vind het geen sukkel, ik vind het levensgevaarlijk. En ik hoop dan ook dat we nu al alles in stelling brengen om te voorkomen dat die invloedrijke stroming (die zichzelf leugenachtig 'pro life' durft te noemen, ook al verwoesten ze met dit soort horror eerder levens dan dat ze die redden) ook hier voet aan de grond vindt. Want als het gaat om religieus extremisme dat de rechten van mensen bedreigt...

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:19

Gek :n

En als je deze idiote mening hebt, krabbel dan later neit terug met dat je je versproken hebt.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:21

Wat een randebiel :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:22

Shadow0 schreef:
Walgelijk. Dit is niet meer grappig, dit is iemand die senator wil worden. En ze worden een vrij invloedrijke stroming, dit standpunt wordt door meerdere invloedrijke republikeinen gedeeld en soms zelfs uitgedragen, en het kan dan ook best dat hij echt senator wordt. En zo wordt zelfs verkrachting gelegitimiseerd. ("Je vond het blijkbaar lekker anders was je niet zwanger.")

Anc: ik betwijfel of hij hier wel zo stevig op z'n vingers voor wordt getikt. Hooguit 'het is nu nog te vroeg om dat openlijk te zeggen, wacht er nog even mee.' Of misschien is het ook wel een bewuste keuze geweest om het uit te dragen, om mensen nog verder te beinvloeden met extreme ideeen. WIJ reageren er nog heel heftig op, gelukkig. Maar of dat in de Amerikaanse samenleving, met name de 'normale' republikeinen ook zo is... Stapje voor stapje steeds kwalijkere dingen verspreiden, het is een tactiek die Hitler ook al effectief inzette. (En nee, in dit geval vind ik die vergelijking niet te ver gezocht.)

In een andere staat worden vrouwen die een abortus willen al verkracht (ze moeten een inwendige echo ontgaan: een zinloze invasieve procedure, die ze niet kunnen weigeren. Dat dat niet uit seksueel motief is, maakt het niet minder verkrachting.)
Een andere senator heeft ook al eens gezegd dat 'undocumented aliens' best misbruikt mochten worden en dan geen aangifte konden doen.

Een column hierover (Engelstalig), ook de reacties zijn vaak leerzaam: http://www.patheos.com/blogs/slacktivis ... -moralism/

Ik vind het geen sukkel, ik vind het levensgevaarlijk. En ik hoop dan ook dat we nu al alles in stelling brengen om te voorkomen dat die invloedrijke stroming (die zichzelf leugenachtig 'pro life' durft te noemen, ook al verwoesten ze met dit soort horror eerder levens dan dat ze die redden) ook hier voet aan de grond vindt. Want als het gaat om religieus extremisme dat de rechten van mensen bedreigt...



Dat is in Nl ook hoor, inwendige echo bij abortus of gyb. Maar als je abortus pleegt moet je toch een echo hebben om te zien wat er zit, hoe groot het is en of het wel weg is na de behandeling?? Als het te klein is kan het niet met een normale echo gezien worden, dat is met een "gewilde" zwangerschap ook, een inwendige echo....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:24

Maar een dergelijk echo hoeft niet vaginaal. Dat kan gewoon via de buikwand.
In uitzonderlijk situatie kunnen ze hrt niet zien via de buikwand en dan kan je altijd nog een vaginale echo doen.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:26

Pas vanaf een week of 10 zwangerschap is die uitwendige buik-echo betrouwbaar. En bij dikke vrouwen nog later pas...

Walgelijke uitspraak trouwens van zo iemand die straks wellicht zo veel invloed heeft op een land.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:28

Nickeltje schreef:
Pas vanaf een week of 10 zwangerschap is die uitwendige buik-echo betrouwbaar. En bij dikke vrouwen nog later pas...

Walgelijke uitspraak trouwens van zo iemand die straks wellicht zo veel invloed heeft op een land.


Bij mij was het met 6 weken zeer duidelijk te zien. Ook bij de tweede zwangerschap.(toen met 8 weken)
Ik ben slank dat klopt maar de verloskundige gaf aan dat de echotechnieken tegenwoordig zo goed zijn dat een vaginale echo bijna nooit meer nodig is.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-08-12 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:29

walgelijk.
zo'n personen hebben ook nog eens veel invloed...

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:29

NatasjavE schreef:
Maar een dergelijk echo hoeft niet vaginaal. Dat kan gewoon via de buikwand.
In uitzonderlijk situatie kunnen ze hrt niet zien via de buikwand en dan kan je altijd nog een vaginale echo doen.



Ik heb maat 36 , en ben echt niet dik en met 8 weken zwangerschap was via normale echt echt niks te zien hoor terwijl ik wel al een buikje begon te krijgen ( ja echt!!)

En als iemand door verkrachting zwanger is denk ik niet dat die pas met 8 weken abortus laat plegen maar veel eerderen dan is nog minder te zien

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:30

Bij mijn weten is een inwendige echo bij een vroege zwangerschap inderdaad niet abnormaal, eerder standaard. Daarom moet je tot 10 weken ook met een helemaal lege blaas naar een echo komen en de eerste weken daarna juist met een helemaal volle.
Nou is het natuurlijk resp. 9, 7 en 6 jaar geleden dat ik zwanger was, maar toen was het op die korte termijn echt nog niet via de buik te zien (terwijl ik zeker toen heel slank was).
Dan nog kun je je afvragen wat precies nodig is - een abortuspil is de eerste weken ook afdoende en de vraag is of je daarvoor per se moet weten hoe ver je precies bent. Aan de andere kant wil je wel zeker weten dat je echt zwanger bent en dat er niet iets raars aan de hand is voor je zo'n bom in je lichaam stopt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:31

Blue_Eyes schreef:
Bij mijn weten is een inwendige echo bij een vroege zwangerschap inderdaad niet abnormaal, eerder standaard. Daarom moet je tot 10 weken ook met een helemaal lege blaas naar een echo komen en de eerste weken daarna juist met een helemaal volle.
Nou is het natuurlijk resp. 9, 7 en 6 jaar geleden dat ik zwanger was, maar toen was het op die korte termijn echt nog niet via de buik te zien (terwijl ik zeker toen heel slank was).
Dan nog kun je je afvragen wat precies nodig is - een abortuspil is de eerste weken ook afdoende en de vraag is of je daarvoor per se moet weten hoe ver je precies bent. Aan de andere kant wil je wel zeker weten dat je echt zwanger bent en dat er niet iets raars aan de hand is voor je zo'n bom in je lichaam stopt.



Jawel, ze moeten echo maken vooraf en erna, om te zien of wel "alles" weg is

http://www.tipswerkendeouders.nl/zwange ... -echo.html hier staat ook dat het vaak zelfs later in zwangerschap nog inwendig gedaan wordt

neemt verder niet weg dat deze meneer een enorme sukkel is

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:33

Lynn_Nikita schreef:
Dat is in Nl ook hoor, inwendige echo bij abortus of gyb.


In Nederland wordt dit, voor zover ik weet, uitsluitend uit medische noodzaak gedaan. De wet die er gekomen is schrijft juist voor dat dit in alle gevallen moet gebeuren, ook als daar geen medische noodzaak toe is.

Zie bv http://www.nytimes.com/2012/03/04/opini ... .html?_r=1

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:35

maar het is toch medisch, om te zien hoever iemand zwanger is en of een abortuspil nog kan ( ivm termijn) of dat afgezogen moet worden?

Of dat diegene misschien al veel langer zwanger is dan van de verkrachting en dat dat datumtechnisch gezien niet kan

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:36

Wat een ontzettende mafkees.. Doodeng dat mensen met zulke ideeën zo hoog op de maatschappelijke ladder staan en mogelijk zo'n invloedrijke positie bekleden.. |o

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:37

Lynn_Nikita schreef:
maar het is toch medisch, om te zien hoever iemand zwanger is en of een abortuspil nog kan ( ivm termijn) of dat afgezogen moet worden?


Lees het artikel en verdiep je er verder in: het gaat nadrukkelijk niet om medische noodzaak.

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:44

Shadow0 schreef:
Ik vind het geen sukkel, ik vind het levensgevaarlijk. En ik hoop dan ook dat we nu al alles in stelling brengen om te voorkomen dat die invloedrijke stroming (die zichzelf leugenachtig 'pro life' durft te noemen, ook al verwoesten ze met dit soort horror eerder levens dan dat ze die redden) ook hier voet aan de grond vindt. Want als het gaat om religieus extremisme dat de rechten van mensen bedreigt...

Pro Life = tegen abortus & voor de doodstraf.

Nu krijg je als je na zo iets naar de ehbo gaat standaard een cocktail aan medicijnen, morning afterpil zit er dacht ik bijna standaard bij.