konijnen en warmte

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
jansen123

Berichten: 253
Geregistreerd: 31-03-12

konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 21:57

hoi allemaal!,
sorry dat ik dit forum bij paardendingen plaats maar ik moet nog 16 berichten plaatsen om dat te mogen -_-
oke dan nu mijn vraag:
wat kun je met je konijnen doen als het zo warm is?
ik ververs veel het drinken
ik leg een bevroren fles in het hok alleen ze gaan er niet tegenaan liggen.
ze staan in een hok op onze ''varanda'' en ze hebben veel ruimte dus ze gaan niet snel in het hok liggen
het zijn trouwens 2 vlaamse reuzen :D
groetjes Bente

Mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nog nooit een paard gehad :)
[color=#BF80FF]B, ik ga je nooit vergeten <3]


capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:57

Zorgen voor schaduw, voldoende vers water en eventueel iets koels in het hok leggen, veel meer kun je volgens mij niet doen.

jansen123

Berichten: 253
Geregistreerd: 31-03-12

Re: konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 21:59

oke:) ze staan s'ochtends zoiezo in de schaduw smiddags wat minder maar ze kunnen ook onder het hok zitten

Mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nog nooit een paard gehad :)
[color=#BF80FF]B, ik ga je nooit vergeten <3]

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:00

En anders iets van een deken ofzo erover heen hangen?

coulash
Berichten: 183
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:02

Belangrijker nog dan warmte (waar ze idd niet goed tegen kunnen) zijn de vliegen:
Koop een goedkope klamboe (Xenos bv) en hang deze geheel over het hok: ik heb al meerdere konijnen verloren aan maden: Daar doe je niet zoveel aan, behalve de vliegen weghouden (deze leggen eitjes in bv dunne poep die aan hun vacht blijft hangen) de larven (maden) die daaruit komen kunnen binnen 2 uur je konijn van binnen opeten!

Dus geen natte groenten geven (zoals sla) waarvan ze aan de diarree kunnen komen, hok regelmatig verschonen en klamboe eroverheen.
Je zou nog een waaier neer kunnen zetten voor luchtverplaatsing, maar niet direct op de hokken (=tocht)

en idd schaduw en vers water!

let's do it easy!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:03

Parasol boven het hok zetten voor meer schaduw?


MerelxG_R
Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:04

Hier laat ik ze los in de tuin waar veel bomen, stuiken en zand is zodat ze een plekje kunnen zoeken die ze zelf het koelst vinden.

coulash
Berichten: 183
Geregistreerd: 29-03-05

Re: konijnen en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:07

Oja: zand vinden die van mij zalig: gat graven en er dan lekker languit in liggen: lekker koel!

let's do it easy!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:09

coulash schreef:
Belangrijker nog dan warmte (waar ze idd niet goed tegen kunnen) zijn de vliegen:
Koop een goedkope klamboe (Xenos bv) en hang deze geheel over het hok: ik heb al meerdere konijnen verloren aan maden: Daar doe je niet zoveel aan, behalve de vliegen weghouden (deze leggen eitjes in bv dunne poep die aan hun vacht blijft hangen) de larven (maden) die daaruit komen kunnen binnen 2 uur je konijn van binnen opeten!

Dus geen natte groenten geven (zoals sla) waarvan ze aan de diarree kunnen komen, hok regelmatig verschonen en klamboe eroverheen.
Je zou nog een waaier neer kunnen zetten voor luchtverplaatsing, maar niet direct op de hokken (=tocht)

en idd schaduw en vers water!

Dit, en dit moet je altijd blijven onthouden! Ik ben mijn konijn aan maden verloren, was een dagje weg en t dier was van binnen werkelijk HELEMAAL opgegeten. Goed opletten dus!

En idd, voldoende schaduw, drinken en iets koels in het hok leggen, meer kan je niet doen!

Love is our resistance

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:28

Ik verplaats dit topic van VS naar BB. En een slotje omdat de topicstarter hier niet kan reageren momenteel. Als je niet genoeg berichten hebt is het niet de bedoeling het elders te plaatsen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 51 bezoekers