Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 20:28

Hallo allemaal,

ik wil graag van bokt weten of hier ruiters bij zitten die een boom en boomloos zadel hebben ! Ik zelf wil dit namelijk graag :)

Voor mijn hafje is de zadelmaker een dressuurzadel aan komen meten, passen deze is inmiddels geleverd en ligt perfect. Ook zit die echt heerlijk en voor buiten te rijden is die zeker wel geschikt. Maar ik wil eigenlijk ook graag een western zadel voor erbij. Nu hoor ik veel mensen zeggen dat een barefoot gewoon geweldig lekker zit!

Nu hoor ik eigenlijk ook van veel mensen, eenmaal in een barefoot gezeten dat een boomzadel dan gewoon vreselijk zit. Nu is mijn boomzadel me echt super veel waard. Zou ik het niet een beetje voor mezelf verpesten als ik nu nog een BF voor erbij pak? Want dan kan ik mijn boomzadel gaan verkopen omdat die niet meer lekker zit.

Echter is het barefoot zadel wel een goede investering! Het is voor buiten te rijden, maar ook voor mijn moeder (heeft nog wel eens last van evenwicht problemen en kan als het even niet lukt de knop vast pakken)

Ik hoor het graag van bokt!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel



Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:30

Toevallig heb ik ze beide :D

Ik rij meestal met mijn boomzadel.
Maar heb haar ingereden met boomloos.
Met langere buitenritten of als ik naar een waterplas ga gebruik ik ook het boomloze zadel.
Wanneer ik ga springen of train voor een kleine wedstrijd, gebruik ik het boomzadel.

Een vriendin van mij rijd er soms ook op, en die heeft liever ook boomloos.

Nu ik beide heb, geef ik toe dat ik vaker met boomzadel rij, vind ik zelf fijner.
Maar ben blij dat ik ze beide heb :D

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:30

Ik heb een boom- en boomloos zadel. Het boomzadel rijd voor geen meter meer nu ik Barefoot gewend ben. Haha

thoraklover

Berichten: 2332
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:32

Heb Barefoot gehad en heb nu weer boom. Met boom lag beter op mijn paard :j

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 20:33

Ja daar ben ik dus zelf erg bang voor. Ik wil de barefoot echt super graag hebben ! Maar die zitten zo vreselijk lekker dat ik bang ben dat ik mijn boomloos zadel dadelijk moet verkopen tegen een rot prijsje terwijl ik er zelf echt mega veel geld voor betaald heb..

Echt heel lastig

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 20:33

Dat kan idd ook ! als het boomloos zadel niet goed ligt moet het er sws uit

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:39

Ik heb het ook beide, en ik verkies m'n boomzadels toch echt ver boven m'n BF. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich :j

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 21:45

Oke.. ja ik weet het nog steeds niet zeker. Ik zou eigenlijk graag eens een boomloos zadel op haar willen proberen maar ken niemand die eventjes zijn zadel aan me uit wilt lenen :P

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:50

Je kunt gewoon een testzadel aanvragen, kun je het een weekje proberen!
Hier bijvoorbeeld
http://www.equixantosbarefoot.nl/c-398897/barefoot-boomloze-zadels/

Persoonlijk vond ik boomloos meteen lekker zitten! Reed er zo op weg. Het verschil in soorten en merken is wel erg groot.
Ze liggen alleen stuk voor stuk op mijn paard niet lekker, de één direct al niet, de ander op langere termijn niet.
Daarom toch weer een boomzadel hier, waar ik nu ook heel tevreden mee ben (en paard ook zeker).

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 22:57

mhh ja dat klopt, om telkens te klooien met een zadel en hem passend te krijgen. Begin steeds meer te twijfelen. Eerst was ik er zo van overtuigd dat ik hem wou ...

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:00

Ik heb ook boom en boomloze zadels. Rijd zelfs ook nog western ook :D Maar ik heb geen BF, vind ik persoonlijk verschrikkelijk zitten. Ik heb een BM, DS en een Circle Y, naast ook nog een aantal boomzadels. Ik stap net zo makkelijk van de boomloze op het boomzadel als andersom. En ook de wisseling van het engelse zadel (boom) naar een westernzadel (boom of boomloos) maakt voor mij niet uit. Tuurlijk krijg je wel een voorkeur voor een bepaald zadel, maar ik heb er niet 1 tussen waarvan ik zeg "die zit verschrikkelijk". Dan blijft ie ook niet lang :+

Waar je wel op moet letten, als je moeder last heeft van evenwichtsproblemen is imo een boomloze niet de goede stap, al heeft ie een knop. Voor een boomloze moet je toch wel een behoorlijk evenwicht hebben, met oog op evt toch gaan schuiven bij echt hangen aan 1 kant. En omdat je paard veel meer voelt van wat de ruiter doet kan dat meer reactie opleveren dan je wilt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 23:02

oh okee dat wist ik nog niet.. IK ga er goed over nadenken.. het is toch een behoorlijk bedrag enz

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:07

Heb ook jaren met beide gereden, dressuur met boom en western zonder. Prima combinatie. En tussendooor trainde ik ook dresuur met mn barebackpad. Prima te doen.

Momenteel ben ik boomloos-loos maar wel op zoek voor erbij. Dus als iemand nog een leuke BF-western te koop weet ;)

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 23:13

ik heb op dit moment een BF nevada gereserveerd omdat ik er gewoon zeker van was dat ik hem zou kopen. Totdat ik dus echt veel topics tegen kwam op bokt waarbij dus gezegd werd dat als je eenmaal in een BF had gezeten je niks anders meer wilde

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Ashkerlon

Berichten: 2638
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:17

ik heb een tijdlang beide gehad. Een endurance zadel met boom en een barefoot. de barefoot na een jaar terug verkocht aangezien die toch maar in de kast bleef hangen. ik rij veel liever met het endurance zadel.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 23:28

oke, ik weet wel iemand die hem wilt kopen als ik hem niet wil.. maar dan nog haha

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:01

Ervaringen van anderen zeggen niks over wat je zelf gaat ervaren, je ziet het hier ook: allerlei verschillende ervaringen en meningen :)

Als ik jou was zou ik gewoon een betaalbare Nevada op Marktplaats opsnorren en die lekker eens gaan proberen, dan weet je tenminste wat het is en hoef je niet meer zoveel energie en onrust te verspillen aan al die twijfel :P

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 09:00

ik heb voor 500 euro een hele nette complete nevada gevonden! inc de originele singel, een grandeur pad, fenders en beugels (of hoe heet dat allemaal haha)

Denk dat ik er toch maar gewoon voor ga! Als ik hem echt niet fijn vind dan verkoop ik hem aan de oude eigenaar van angel. Dan heeft zij een zadel waarmee ze haar paard over 2 jaar mee kan inrijden :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:02

Dat is een prima prijs inderdaad!

Ik zie zo vaak mensen die lange tijd twijfelen, en merk steeds dat ze beter af zijn als ze het maar gewoon doen. Valt het tegen dan dan ben je het zadel zo weer kwijt, bevalt het goed dan is het ook prima.

In beide gevallen is het onderwerp tenminste eindelijk afgesloten tussen je oren anders BLIJF je er maar mee bezig :P

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:09

voor mij zelf zou het niet werken. ik heb al moeite om aan het andere gevoel te wennen als mijn zadel een cm meer achteruit of vooraan ligt dan normaal :D
wel heb ik een eigen zadel per paard (mijn oudste de london, mijn jongste de arizona, oudste rij ik dressuur mee, jongste wordt western beleerd)
als ik men westernzadel op de oudste leg kan ik er absoluut niet deftig op zitten, op die jonge zit het als een zeteltje :D

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 09:18

Ja dat klopt ook wel! Ik blijf er toch een beetje over twijfelen maar aan de andere kant. Wat heb ik te verliezen haha!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

KarmaChansy

Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:38

wij hebben voor jola een dressuur en BF ik rijd nooit meer op de dressuur haha, wat wel ontzettend wennen was waren mijn benen, met dressuur krijg je toch een zekere steun die ik dus niet bij mijn BF heb :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 18:45

en wrm rijd je alleen nog maar in de bf ? is het omdat je dressuurzadel niet meer fijn zit of rijd je gewoon geen dressuur meer ?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Imke1998

Berichten: 1643
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:47

mijn shetlander heeft ze allebei, maar met boom word vaker gebruikt.

Spencer

Saul

Berichten: 9632
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Een boom EN boomloos zadel.. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:09

Ik heb ook beide. Maar ik kan juist in mijn barefoot niet lekker rijden :n


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annahiltlady, Change3x, Flubberboot, Googlebot, IASCrawler, lideli, maessie, Rupser, Sunrise en 11 bezoekers