Afscheid van Pie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 15:11

Maandagavond ben ik samen met Peter naar Pie gereden. De eigenaresse was erg vriendelijk en bedankte mij voor de goede zorgen van de afgelopen anderhalf jaar. De andere twee verzorgsters hadden bijna alles wat van mij was klaar gezet en we konden het zo in de auto leggen.
Het waren ontzettend veel spullen: wollen zweetdeken, halsdeken, uitrijdeken waterafstotend voor in de zomer, peesbeschermers, reflecterende beschermers, cap, zweep, nou ja noem maar op *LOL* .
Daarna mocht ik afscheid nemen van Isa en Pie. Eerlijk gezegd viel het erg mee. Pie en Isa stonden in de wei, en ik liep de wei in met wat brokjes en heb met name Pie verwend en lang geknuffeld. Daarna zette Peter mij bij de manege af, en heb ik daar nog een gedeelte van de avond doorgebracht en wat gekletst met vriendinnen.
Ik zal hem missen, zeker weten, maar er valt nu ook een enorme last van mijn schouders af. Het werk bedoel ik daar niet mee. Zij vond ook dat ik mijn taken goed uitvoerde en ook goed reed. Maar ik voelde altijd al dat het niet boterde tussen de eigenaresse en mij, dus dan is het voor iedereen beter dat ik daar nu weg ben.
Ik kreeg telkens het gevoel dat ik niets mocht zeggen, alleen maar dingen zoals "Ja is goed", en "Oke zal ik doen". Op het laatst had ik er een hekel aan als ik iets moest vragen of zeggen. Als Pie iets mankeerde (schimmel op z'n benen) ergerde ze zich al wanneer ik dat kwam zeggen (terwijl ik me gewoon zorgen maakte!).
Nadat ik dit verwerkt heb zal ik me alleen maar beter voelen. Tranen heb ik verstopt in een hoekje, nu even geen tijd daarvoor. Donderdag komt de kinderbescherming en het huis moet schoon en gezellig er uit zien.
Gevoelens kunnen vandaag niet.
Geen tijd voor verdriet.
En toch...
Pijn
zit er nog.

Thanks friends.
Dorine.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:15

Pfff, valt niet mee hè, Dorine?

Ik vind het knap dat je alles zo nuchter bekijkt, heel verstandig, maar wel moeilijk.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je je opgelucht voelt dat de spanning nu weg is van het zorgen maken om hoe je dingen gaat zeggen en of je ze kan zeggen... Allemaal niet fijn, maar ik weet zeker dat de eigenaresse jouw inzet voor Pie enorm zal gaan missen! Helaas heb jij daar niet zoveel aan...

Er komt vast wel een ander leuk paard in je leven en Pie houdt zijn eigen plekje in je hart.

Groetjes Mieke

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:22

Oh Door, iets zegt me dat dit niet kan, jij, juist jij die alles voor een ander wil doen en laten.

Verstop je gevoelens niet al te diep, geeft ze straks wel de ruimte als het kan!

Ik voel me je mee, zie Pie en jou voor me (hoewel ik niet een weet hoe jullie eruit zien), iets zegt me dat het goed zal komen, op wat voor manier dan ook...

Sterkte de komende dagen en maak je over de kinderbescherming niet te druk: wees jezelf, dan weet ik zeker dat ze je niets kunnen weigeren! Vertrouw op jezelf, op Peter, op Pie en op alles om ons heen, het komt in orde, ik weet het zeker!

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:23

Hoi Dorine,

Ik vind het fijn voor je dat je op jouw manier nog even afscheid mocht nemen van Pie.
Asl je even tijd hebt en je wilt het, moet je gewoon nog eens langsrijden om te kijken hoe het met hem gaat.

Ik vind het knap van je hoe je ermee omgaat.

Wat een vreemd mens zeg. Eerst doet ze heel raar en afwijzend. En als je afscheid komt nemen is ze ineens poeslief. Beetje vreemd Verward

Sterkte de komende tijd!

Liefs Casy Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:36

Ik begin die eigenaresse steeds dommer te vinden. Wat een schaap zeg.
Knap van je dat je het zo van een afstandje als het ware kunt bekijken. je komt er wel doorheen hoor!
En je vind zekers wel weer een ander maatje.
Als je nu hier in de buurt woonde wist ik wel wat, maar ja......

Sterkte gewensd!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:49

Fijn dat je toch nog afscheid hebt kunnen nemen van Pie en Isa. Sterkte ermee hoor...enne succes donderdag!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:57

He jeetje, zit ik op mijn werk ineens verdrietig te zijn. Als ik terugdenk dan weet ik nog wel hoe het voelt om afscheid te nemen, heel zwaar.

Positief is juist het bezoek van de kinderbescherming, maar ik snap wel dat je niet wilt huilen want je moet toch stabiel over komen. je weet nooit hoe ze het zien.
Straks als ze geweest zijn, lekker even uithuilen. Het is in ieder geval een hele grote stap dichterbij jullie kindje.
Heel veel sterkte vanmiddag. You show them!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:05

Lieve Dorine, ik ben helemaal stil van je verhaal. Nu is het dus echt over. Voor zover ik kan beoordelen van achter mijn laptopje hou je je er heel goed onder. De tranen komen nog wel, dat weet ik zeker, maar alles op z'n tijd. Jij, de gevoelige Dorine, die altijd iedereen hier weet op te beuren, en dan niet huilen? Maar schaam je er alsjeblieft niet voor, je bent buiten jouw schuld om een goede vriend kwijtgeraakt en dat is een groot verlies. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat je uit je fijne herinneringen aan jouw tijd met Pie kunt putten. Dikke knuffel van mij en ook heel veel succes gewenst voor donderdag!

P.S. Wat een trut, die vrouw. Knap dat je nog zo aardig over haar schrijft, maar voor schijnheiligheid heb ik geen goed woord over.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:08

Toch wel leuk dat je zo afscheid kan nemen.

Nou mocht je verdwaalt zijn richting Utrecht. Kom je maar even lekker rijden op Leys.

Spannend zeg de kinderbescherming we hopen op heel goed nieuws.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:10

Nu ik je verhaal zo lees Dorine weet ik dat het echt voorbij is met Pie.....ik had eigenlijk nog de hoop voor je, dat het een bevlieging was van die vrouw.....maar helaas ze laat je zo gaan....sjonge sjonge wat een dommert is dat mens Verward

Ik wens je heel veel sterkte en geluk met de verwerking van Pie en voor het vinden van een ander leuk verzorgpaard (met een lieve eigenaresse waar jij het ook mee kan vinden, en die niet op je vingers kijkt, en waar je gewoon mag zeggen wat je op je hart hebt)

Knuffel van Jacqueline Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-05-29 16:11 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:19

Hey Dorine,

Wat vervelend he, zo'n afscheid?
Heel veel sterkte ermee. Ik leef met je mee.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:22

Scheve mond\ Veel sterkte en je vind vast nog een goed plekje in je hart voor Pie!
Idd als de kinderbescherming is geweest kun je jezelf op het bed werpen en een huilbui toelaten... oneerlijk zijn dit soort dingen!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 16:44

Hee wat lief van jullie!!
Ja ik heb al wel gehuild hoor. Zondagavond na 'het' telefoontje. En gistermiddag. En vanmorgen op mijn werk (redactie van radio-omroep): tijdens het liedje "Pappa, ik lijk steeds meer op jou" van Stef Bos.
Ik lijk ontzettend veel op mijn vader. En ik heb behalve de kanker en de epilepsie in die familie van hem ook andere dingen geërfd, zoals een stoornis in de motoriek. Mijn evenwicht is slecht, en ik leer zeer langzaam paardrijden door die stoornis.
Een "zitles" zou mij goed doen, maar dit kan niet aan de longeerlijn want ik word ontzettend gauw duizelig en kan zelf niet eens een paard in galop longeren.
Allemaal dingen die meespelen bij het zoeken van een nieuw verzorgpaard. Moet ik het inrijden? Dan wel met hulp, want longeren kan ik niet langdurig. Is het wel dichtbij genoeg? Autorijden mag ik niet Boos! .
Hoe zit het met mijn rijkunst, rijd ik wel goed genoeg? Ruiterbewijs zegt tegenwoordig ook niks meer, ook al heb ik het met een dribbelig opgefokt paard gehaald die bijna met de achterbenen tegen de auto van de examinatrice aan zat... Koe
Op mijn werk was ik even in m'n uppie in studio 1 gaan staan, luisterend naar de tekst van het liedje: "Pappa, ik hou steeds meer van jou..."
En ik dacht bij mijzelf: "Omdat jij, pappa, één van de weinigen bent die het echt begrijpt. Die wéét hoe het is. Die wéét dat ik wel wil.
Omdat jij, pappa, mij zo graag iets had gegeven: een lichaam dat niet op het jouwe leek. Jij die huilde twee jaar terug toen je dacht dat ik nog sliep na de narcose. Je kon mij niet geven wat jij ook niet had: gezondheid.
Tranen vol zelfverwijt.
Maar jij, pappa, was degene van wie ik vroeger naar de manege mocht fietsen met mijn vriendinnetje, zaterdags, ondanks de kans op een epilepsie-aanval. En zonder dat ik het wist was mijn vader daar elke week weer bij:
hij fietste 200 meter achter mij.
Liefs, Dorine.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:00

Huilen
Serieus, zit nu een potje te janken achter mn PC. Iedereen heeft z'n eigen ellende, maar Dorine, ik bewonder jouw positieve instelling zo erg! Ik heb veel leuke en minder leuke verhalen gelezen en bewonder hoe open je erover bent en hoe duidelijk je je gevoelens kan tonen. Ik vind het echt heel knap!!
Je knokt en je geeft niet op, en blijft het positief bekijken. Heel veel andere mensen zouden dat na zoveel ellende wel anders zien..
Hou vol, Dorine. Iedereen krijgt z'n zonnestraal op z'n tijd.
Het feit dat je zonder verwijt kan spreken over de eigenaresse, siert je bijzonder.
Weest trots op de mooie unieke persoon die jij bent! Heel veel succes donderdag met de kinderbescherming. Ik ben ervan overtuigd dat jij een goede mamma zal zijn!
Knuffel van Laura

En PS; jongens, als er ooit nog een 'Bokker award' komt, vind ik dat Dorine hem verdient!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:03

Huilen volgens mij moet jij boeken gaan schrijven of korte verhalen... zo mooi als jij kunt schrijven springen de Verdrietig in mijn ogen. Mijn man heeft een uitermate lichte vorm van epilepsie en naar ik weet in zijn leven maar 1 of 2 keer een aanval gehad.
Wel zit hij zijn hele leven aan het medicijn vast en telkens weer de gevolgen daarvan.
Wat jij verder beschrijft heeft hij niet, wel last van moeilijk op gang te houden bloedsomloop vanwege de medicijnen, dus snel koude handen, voeten, neus e.d. Foliumzuur is daar heel goed voor!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:04

Hoi Dorine, ik wens je wel veel sterkte. Vind het wel jammer voor je hoor. Ik hoop dat je snel een ander leuk bijrijdpaard vindt.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:04

Hoi Dorine,
wat rot zeg dat je Pie niet meer mag verzorgen! En wat een stomme eigenaresse!! Ik snap niet dat ze zoiets kan doen Boos! !

Ik weet hoe moeilijk het is om afscheid te nemen van je verzorgpaard. Ik heb het ook een keer moeten doen. Maar ik heb een heel lief ander verzorgpaard gevonden (Kanjer Lovers ) en daar ben ik heel gelukkig mee. Hoe erg het nu ook is, er komt een tijd dat je een ander lief paardje vindt.

Sterkte he! En huil hier maar lekker uit!

xxx Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:08

Jeetje wat een verhaal zeg, Dorine. Ik kan er niks aan doen maar vind die eigenaresse toch wel een beetje een Koe hoor. Je vind vast wel een ander verzorgpaard, maar daar heb je op dit moment weinig aan natuurlijk. Vind het wel heel erg knap hoe je er mee omgaat.

Heel veel succes gewenst voor donderdag, ik zal voor je duimen!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:28

Dorine wil je nu ophouden? Mens, ik zit hier met grote tranen in m'n ogen achter m/n bureau, hopend dat m'n collega's het niet zien....

je bent een bijzonder mens! (net als je vader)

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-05-29 17:29 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 17:42

Grijnz..... ga nu maar ff huilen van het lachen dan, is ook wel leuk. Ik heb namelijk grappig nieuws: de eigenaresse moet nu op dinsdag en woensdag zelf uitmesten *LOL* .
Ik voel me alweer een stuk beter en ga morgenavond lekker naar de les kijken en mensen vragen of ze nog een paardje weten voor me.
Thanks iedereen! Dorine.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:46

Ha net goed *LOL* !!!!!
ik hoop dat die stal heeeeel vies is!
Dan zal ze je goed missen en beseft ze wat voor Koe ze is geweest om je te "ontslaan"!

Zo'n goeie verzorgster vindt ze nooit meer en dat zal ze weten ook }>

xxx Roos

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:09

He gat Dorine!!! Ik vind het echt vreselijk voor je Verdrietig Huilen
Heel veel succes met de kinderbescherming, maar daar werken niet van die schapen hoor. Ik weet zeker dat ze in een oogopslag zullen zien dat jullie helemaal geschikt zijn voor een huis vol kinderen! Knipoog
Uit ervaring kan ik zeggen: begin er maar met eentje, hihihi!!!
Het verrijkt je leven zo enorm, zeker als je er zoveel voor hebt gedaan en voor gelaten.
Maar als die kleine er is... Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap , hihi!

Groetjes Suzanne

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:23

Jeetje Dorine, heel veel sterkte. Ik snap niet dat je dit zo goed kan opvatten, mij zou 't niet lukken. Ik heb daar echt bewondering voor.

Laat je emoties maar gaan! Wij zijn er voor je!

Dikke knuf Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:24

heeeeeeeeeeey lieve dorinepien.
fij dat het afscheid nog redelijk verliep en dat ze je niet verbood de wei in te gaan (daar had ik d'r wel voor aangezien!!!!!!!)

Mocht je het echt helemaal zat zijn en willen uit waaien in een rengalop over de wei dan hoor ik je wel.
Peet wil je vast wel even brengen en lottie mag je zo meenemen want hij zou een moord doen voor zo'n lieve verzorgster!
Ik hoop dat je vanavond een beetje rust krijgt want volgens mij staan er allemaal eigenaren aan je arm te trekken nu ze hebben gehoord dat je weer vrij bent alsjeblieft kom mijn paard doen.
Jij gaat natuurlijk naar de hoogste bieder!

lieve dorine je bent net zo'n geweldig mens als je paps dikke kus van mij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 19:42

Ze was in ieder geval zo eerlijk om toe te geven dat je altijd goed voor pie hebt gezorgd en dat zij de reden is dat het fout ging. Veel sterkte toegewenst, en ik hoop dat alles goed gaat als de kinderbescherming langskomt, moet eigenlijk wel, waar kan een kind nou beter terecht komen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Cjuan, juniper, Lanoca, lynn_Joy, Myrkvi, paljaslaura en 113 bezoekers