veulen verkopen?vraaagprijs bepalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

veulen verkopen?vraaagprijs bepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 20:55

gaan sommige van jullie hun veulen verkopen?ik twijfel namelijk nog,de merrie houden we sowiezo,de hengst weet ik nog niet,hij is uper qu karakter,maar wil hem alleen eigenlijk houden als het hengstenkeuringsmateriaal is,want zoek verder geen rijpaard erin voor mij zelf.

het liefst zou ik hem half willen verkopen,iemand heeft al een bod gedaan die zeer veel verstand heeft van paarden die veel handelt en ook al een goedgekeuride hengst heeft gehad en ze vaker ook al voorgebracht heeft,maar we zijn er nog niet uitgekomen qua prijs.

ik vind zeldf namelijk dat hetveulen een heel goed papier heeft hij moet alleen nog wel wat sterker worden in zijn draf.

het is dus die doruto *eros*wachtmeester,moeder ster,dan keur pref/prest,dan kroon en kroon.

de eros merrie heeft al een goedgekeurde hengst(kwpn)gegeven en een lichte tour paard van sultan en een zzlicht paard van doruto,das dus een volle broer van de doruto merrie,verder nog een keur merrie en een aantal stermerrie's, 2 paarden heben nog m niveau gelopen.

helaas heeft de doruto merrie zelf weinig gedaan in haar leven ze was m dressuur en heeft 8 veulens gegeven,loopt er 1 m1 en nog p[aar l en b niveau en een stermerrie,maar helaas allemaal bij de hobbyisten terechtgekomen,een 3 en 5 jarige zijn te bezichtigen die gaan binnenkort in de sport beginnen.

ik had zelf als vraagprijs f 15.000 let op gulden! als vaste prijs in gedachte is dat zo raar?

het veulen is flink aan de maat,prachtig donkerbruin 2nwitte sokjes achter en klein kolletje en zeer goed karakter.
hij had op de keuring de 1 na hoogste(middenbeemster keuring)verwachtingswaarde qua dressuur van alle hengstveul;ens met een veel hoger 5 qua zekerheid dan de die ene die een hogere score was en springverwachtingswaarde was ook heel redelijk.

ben benieuwd,het is zo moeilijk je ziet veulen van 30000f en 5000f en waar hoort jouw veulen nou bij.

het is nog niet zeker of we gaan verkopen maar was benoieuwd,er is trouwens de 15e september een veulenveiling he,kost 125 euro word hij voorgebracht en omgeroepen en handelen moet je zelf doen,is deze veiling nieuw? en gaat er nog iemand anders heen?

Z1+4


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:06

Eerlijke mening? Gezien de bloedlijnen heb je waarschijnlijk een waardevol veulen gefokt, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen er bereidt zijn om 15000 gulden te betalen voor een veulen. Persoonlijk vind ik het veel geld, maar ja, dat is mijn mening. Heb je geen foto van je veulen om erbij te zetten??

En wat je altijd houdt bij het kopen van een veulen: je moet natuurlijk maar afwachten wat het uiteindelijk wordt,.... Ik denk dat ze bij de aankoop vaak kijken naar de gangen, de wat minder sterke draf kan dan een probleempuntje zijn (let op: kan, hoeft dus niet).

Enne, je ziet ook al veulens vanaf 1000 euro, maar je moet me niet vragen wat je dan koopt hoor,.... Knipoog Tong uitsteken Haha!

Succes met je moeilijke keuze!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:42

Je hebt er wel een interessante stam achter zitten, daar kijken mensen ook graag naar, de veulens van ons liggen rond de 3000 euro.
Tja als je al een bod hebt gekregen waarom zou je er niet voor gaan?

Maar het blijft moeilijk.


prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:44

als je een goed bod er voor kunt krijgen moet je het altijd doen

geniet meer van het leven het is al kort genoeg

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:18

Er is natuurlijk meer vraag naar veulens van 3000 euro dan van 7000 euro...is logisch, de meeste kosten moeten bij zo'n veulen nog komen. Een veulen wat al 7000 euro kostte in aanschaf moet op zijn derde toch gauw een 11.000 euro verkoop opleveren...(onbeleerd) en die markt is dus niet groot.

Waarom biedt je het veulen niet aan op een van die talloze veulenveilingen. Dan kan je je minimum prijs stellen, en kan je afwachten of mensen er boven gaan bieden...
Een veulen met die afstamming willen ze vaak wel erbij hebben op die keuringen.

Heb je het veulen al geadverteerd? Er zijn vast wel mensen die wel 7000 euro neer tellen voor je veulen, maar dat zijn er niet zo heel veel. Je wilt wel dat juist die mensen weten dat je veulen te koop is....
En krijg je het geld er niet voor, kan je hem altijd nog lekker houden.
Maar bezint eert ge begint, de weg van veulen naar goedgekeurde hengst is errug lang, erg kostbaar en helaas ook doorspekt van vriendjespolitiek. De kans dat juist jouw veulen goedgekeurd wordt als dekhengst is erg klein, zeker als het veulen 100 % bij jouw in eigendom blijft. en grote hengsthouders werken niet graag samen met een hobbymatige hengstenveulenbezitter....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:13

Ja precies de eigenaar van mijn verzorgpaard zet zijn veulens te koop in paard en sport.
En dan gaat het super snel, dan zijn ze zo weg!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 18:35

het is zo vreselijk moeilijk helemaal omdat ie zón super karakter heeft Lovers ,maar als ik een goed bod gaat hij denk ik wel weg,we zijn namelijk net verhuisd en er moet eigenlijk nog licht om de bak en dat soort dingen en wat extra cash zou enorm helpen.

qua papier zit het echt wel goed en het is een heel aansprekend veulen,mooi hoog op de benen,perfecte aftekeningen alleen een echte kenner ben ik helaas(nog)niet,hij is nu 3.5 maand en we gaan op 4 maanden beslissen wat we gaan doen.

Z1+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Johnie, marjolein88, MDWStables, Umeo en 50 bezoekers