€10,- veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

€10,- veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 18:51

Hoi

Wat ik me afvraag is: is €10,- veel voor een paardenles? Ik zal even omschrijven wat wij dan doen.

Nou, wij hebben pony's en paarden. Totdat je 16 jaar bent moet je op een pony rijden. Dat kost €7,- Maar nu ben ik 16 en moet ik dus waarschijnlijk €10 gaan betalen. Maar omdat ik dus echt niet op paarden wil rijden blijf ik op pony's rijden. Dan moet ik nog steeds 10 euro gaan betalen.

Is dit vel?? Maar dan komt er ook nog bij wat we allemaal doen. Dat is dus niet zo veel. van januari tot aan eind oktober rijden we buiten. Dat is meestal gewoon een rondje hei of bos en dan een gallopje in het midden.

De lessen die we binnen rijden (maximaal 10 per jaar) rijden we gewoon achter elkaar. (als we met 3 zijn niet maar we zijn maximaal met 8) We rijden dan gewoon stap draf en gallop. We gaan soms zonder zadel rijden en soms zonder beugels. Ook springen we een beetje maar nooit echt hoog. We doen ook nooit moeilijkere oefeningen dan was in een b proefje kan gevraagd worden. (geen wijken of aan de teugel enz) Het is heel gezellig en het is vooral gewoon rijden voor je plezier.

Alleen nu ik bijna 10 euro moet gaan betalen vind ik dat toch echt veel te veel worden. Voor 10 euro zou ik echt wel beter les willen hebben! Hoe krijgen jullie les?

Wat vinden jullie hiervan en hoe duur zijn de lessen bij jullie? gaat het op leeftijd of op paard of pony? Hoe oud zijn jullie als jullie op paarden moeten/mogen rijden? En wat leren jullie allemaal in jullie lessen en voor hoeveel?

Groetjes van Fleur


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:00

Vind ik niet veel. Ik betaal ook €10 voor een uur les (op ponys). Het ligt ook aan de locatie van de manege natuurlijk. Hier in Hilversum betal je meer dan ergens helemaal het noordelijke puntje van Friesland ofzo.

Er is geen leeftijd wanneer je op paarden of ponys moet rijden. Je mag het zelf weten. Ik ben 15 en rijd veel liever op ponys dan op paarden, en als kleintje mag je ook op een paard als je dat wil (maar dan moet ie niet te moeilijk zijn ofcourse).

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 19:04

De manege staat in Goirle, onder tilburg. Eerst was het de goedkoopste manege van de buurt maar nu word het steeds duurder, er zijn hier al best veel goedkopere maneges.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:17

Dan ga je toch gewoon een kijken bij een van de andere maneges in de buurt. Niet geschoten is altijd mis Party!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:48

€10 is voor een les niet duur, maar als je geen moer uitvoert in een les, dan heb je er ook niet zoveel aan. Ik zou net als Jippie even rondkijken bij andere maneges en dan kan je kijken of je daar wilt gaan rijden of juist niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:07

ik snap nog steeds niet waarom maneges ruiters op een bepaalde leeftijd verplicht over laten stappen op paarden.
Ik ken een manege waar je met 12 jaar al naar de paarden moet.
Bij ons liep altijd "alles" door elkaar, en zat je dan een keer ergens achter wat langzamer ging, dan wendde je even af

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:18

Ik vind het te duur voor buitenrijden en achter elkaar aan hobbelen!!! Ik betaal ook 10 euro, maar ik krijg echt dressuurles en leer ook elke keer nieuwe oefeningen zoals keertwendingen enz. En als het erg warm is rijden we een half uur binnen en gaan we een half uur naar buiten. en bij ons is het gewoon 10 euro hoe oud je ook bent en wij worden zowel op paarden als op pony's gezet, ligt er natuurlijk wel aan hoe groot en hoe sterk je bent!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:40

Ik vind het best duur hoor, vooral als k zie wat je ervoor krijgt! Bij ons op de manege letten ze op je rijden zelf, als je beter rijdt mag je ook op de grotere (en moeilijkere) paarden, maar als je dat niet wilt mag je ook gewoon op een pony! Bovendien krijgen we ook superles, als we iets fout doen wordt dat geegd maar dan legt hij meteen goed uit wat je fout doet en hoe je het wel moet doen! Ook word er op zn tijd een complimentje gegeven en dat is natuurlijk ook motiverend! Verder hebben we super fijne paarden omdat onze eigenaar ook handelt dus dan krijg je telkens nieuwe paarden *en geen slome manegepaardjes, met alle respect ervoor hooor* Dat is natuurlijk hartstikke leuk, leuke paarden goeieles en ene fijne locatie en heel veel gezelligheid! Ikl betaal voor een les 7,90, valt dus ook harstikke mee!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 21:00

Bij ons betaal je tot je 17e 10,44 en vanaf je 18e 10,89, paarden of pony's maakt niet uit. Kijk maar op onze site: http://www.home.zonnet.nl/stalsintels Dan weet je hoe het er allemaal uit ziet. Er zijn dan groepen van 7 a 8 personen. Want dat staat een beetje fout op de website Bloos
Laatst bijgewerkt door liberty op 24-08-02 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 21:03

Nou, ik heb er al aan gedacht om naar een andere manege te gaan maar er is er maar 1 in de buurt nog. Dat is in een ander dorp en dat is ongeveer 20-25 minuten fietsen. Verder zijn er alleen maar maneges in Tilburg dichtbij en die zijn 30-45 minuten fietsen.

Maar op onze manege hebben ze hele lieve pony's. Die kan ik echt niet missen hoor! Ik weet dat ik niet alles kan maar ja, ik vind het allemaal zo vervelend. En ik zou ook graag beter dressuurles willen krijgen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 21:06

nee gewone prijs lijkt mij

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 21:09

Ik vind het best duur.
Ook stom dat je over moet stappen op een paard Verward
ik betaal 6 euro op een pony en ook gewoon achter elkaar en een B-proefje max. bij sommige instructrices een L misschien.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 10:18

bij ons heb je niet eens pony's Haha!

en een les kost hier 12 euro. (omdat het een grote stad is ofzo? )

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 10:40

Ik kan niet zeggen dat ik het duur vind, ik betaal 23 Euro per les, maar ik krijg dan ook privéles met superbegeleiding (komt ook omdat ik mijn pony aan het inrijden ben) Bij mij wordt er dus zowel op mij als op mijn pony gelet, ook als je op een pony zou zitten die al meer kan. Er wordt vanuit gegaan dat zowel ruiter als paard iets fout kunnen doen, en jou wordt dan verteld wat eraan te doen is..
Als ik jou was zou ik toch een betere manege zoeken, tenminste, als je verderop wil komen, beetje buitenrijden kan ook heel tof zijn (vind ik zelf ook) en als je daar genoegen meeneemt, zou ik ook niet ergens anders heen gaan.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 11:10

het is niet veel, maar ook niet weinig. je krijgt natuurlijk weinig instructie, maar wat wil je er aan doen dan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 12:07

Ik vind het ook best duur. Ik heb prive les voor iets minder dan 7 euro (3 lessen voor 20 euro dat was een makkelijker getal)
en ik leer harstikke veel. Ik les dan ook niet bij een manege maar op eigen pony.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 14:19

volgens mij is het niet echt goedkoop. maar ik zou gewoon even in de buurt rondkijken wat er op een andere manege word gevraagd en wat voor les je daar krijgt. het is natuurlijk wel leuk als je ook andere dingen leert zoals aan de teugel rijden en wijken enz. en ook dan kun je een gezellige les hebben. maar dat ligt aan de manege, je instructeur en bij wie je in de les zit

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:58

nee niet duur hoor

ik het wel jammer zo wieng tijd heb nog om paardterijden

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:53

Ik vind het best wel duur eigenlijk,ik heb priveles en dat kost 15 euro omdat de instructrice bij mij zelf in de bak komt.Zou ik naar haar toekomen zou het me ook 10 euro kosten,terwijl zij heeeeel erg goed les geeft,en ook nog eens priveles!!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:14

Nou ik rijdt dus ook bij Fleury op de manege....Sterker nog, we rijden ook nog eens in dezelfde les.....

Maarre, ik moet zeggen dat ik het wel steeds duurder vind worden....

Toen ik begon te rijden daar was de les 10 gulden, toen werd het 11 toen 12, 5 en toen werd het ineens 15.... toen kwam de euro en werd het 7 euro, weer een beetje duurder....

Ik ben dus ook net 16 geworden, maar op zich vind ik 10 euro best wel veel, voor wat we doen dan he..... Ik wil best graag goed leren rijden, maar de pony's op de manege zijn gewoon te lief. Maar niet alleen de pony's. Ik rijd nu 5 jaar op deze manege, en heb het verschrikkelijk naar mijn zin. Ik ken zo'n beetje iedereen daar, en zit er elke zaterdag van 10 tot half 6. Help ook heel veel mee en zo... Terwijl je op andere maneges in de buurt komt rijdt en weer gaat... Dat is toch verschrikkelijk saai.,.....

Wat ik stom vind is dat het slaat op de leeftijd. Ik bedoel, je hoeft niet op paarden te rijden, maar als je dan toch op pony's rijdt, laat het dan gewoon een pony prijs vind ik. Wat nog het allerstomst is, is dat op het briefje staat dat je tot en met je 16de 7 euro moet betalen en vanaf je 17de dus 10 euro.....

Daarnaast meot je bij de eigenaar (Thijs) wel gewoon 7 euro betalen, terwijl je bij de eigenarese (Chris) 10 euro betaald Verward Sorry hoor dat vind ik niet helemaal logisch....

En dan nog de druppel die de emmer doet overlopen.... er rijdt een meisje bij ons in de les.... Zij is al bijna 17 jaar, en ALLEEN OMDAT DE OUDERS DAAR EEN PAARD HEBBEN STAAN BETALEN ZE MAAR 7 EURO... da klopt toch ook niet helemaal....

OH NEE HET ECHTE TOPPUNT... gister hadden we les... nou we vertrokken om 4:10 vertrokken en we waren om 4:55 weer terug, dus maar 45 mintuen les....

Nou ja, dit wilde ik even kwijt, de manege is gewoon te leuk om weg te gaan, maar wat er allemaal gebeurd klopt niet helemaal hoor.....

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-08-02 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 22:20

En wat ik ook wel stom vind is het verschil. 3 euro of wel 6 gulden en 60 cent. Das niet niks!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 06:30

10 euro vind ik echt duur. Tjonge jong, bij ons heb je 12 lessen voor 85 euro (in 1 kwartaal dus). Maakt niet uit hoe oud je bent of op wat voor dier je rijdt, iedereen betaalt hetzelfde. 1 uur les, springen, dressuur, buitenritten (als daar behoefte aan is) en onderlinge wedstrijden t/m L2 niveau en L springen

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:53

Ik betaal ook 10 euro. Op eigen (of verzorg) paard, half uur priveles, op je eigen niveau les. Instructrice gediplomeerd t/m z2 dressuur en m2 springen.

:evaw:

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 19:28

Maar priveles mag ook wel duurder zijn!, ik vind de prijs van jou nog best wel goedkoop. Maar bij mij gaat het niet over privelessen maar over groepslessen.

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:52

Bij ons kosten de ponylessen 9 euro en de paardenlessen 12 euro. Ik neem aan dat jij een gevorderde bent, wij doen in onze gevorderde les alleen het eerst half uur makkelijke oefenigen om het paard los te werken, en het tweede half uur doen we altijd iets nieuws. Bijvoorbeeld je paard met zoveel mogelijk linkerstelling rijden, maar toch rechtdoor gaan en een keer in de maand krijgen we springles. Wij rijden over het algemeen de dingen uit de L2, omdat dat het hoogste niveau is waar je bij ons een manegewedstrijd (=op manegepaarden) mee kan doen.
Ik vind die tien euro niet veel, maar als ik zie wat jullie in de les doen (B proefoefeningen voor gevorderden...) als je binnen rijdt, en in een rijtje rijden. tsja.

groetjes patricia en hoeffie Stevie en Pardouz Pling

AmIgO


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers