Is dit nou echt niet goed? rijden zonder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:10

Het is helemaal niet gek om zonder zadel te rijden ik doe het ook regelmatig...misschien is ze jaloers omdat zij het niet kan Haha!
Volgens mij kan het niet echt kwaad hoor, ik heb er in ieder geval nog nooit zelf iets over gehoord

22 Januari verwachten we ons kleintje


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:11

als je normaal stil kan blijven zitten, en niet op de rug bonken is het niet slecht voor de rug hoor, en je doet het ook niet elke dag.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:37

juist vlak achter de schoft hobbeld het het minst Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:28

Misschien hobbelt het in het midden wel wat minder maar dat is voor je paard wel een stuk onprettiger! Ze zeggen meestal niks voor niks dat als je zonder zadel rijdt vlak acher de schoft moet zitten. Waarom dit precies is weet ik niet (ik ben niet geniaal...helaas Haha!) maar ik hou mij er wel aan.
Ik zie trouwens niet in waarom je niet af en toe zonder zadel mag rijden. liever zonder zadel rijden dan met zadel dat niet past, dat heb je ook vaak.

Succes!
xxx Kyralovertje en RockyLover

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:36

Achter de schoft is het sterkste gedeelte van de rug, daarom kun je daar het beste gaan zitten. Maar zonder zadel is echt niet slecht voor je pony hoor!
Ik heb zelf een fries gehad waar ik ook vaak zonder zadel op reed, soms zelfs samen met mijn nichtje van 10 zij zat dan voor of achter mij, en ik heb echt niet gemerkt dat hij daar last van had... Ok nou ben ik met mijn 21 jaar ook nog steeds een ukkie en ik weeg net iets meer dan 50 kg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:58

in vele maten zonder zadel rijden KAN inderdaad slecht zijn voor de rug.
Een zadel verdeelt het gewicht over heel de rug, wat je zonder zadel niet hebt, dan zit het gewicht veel meer op 1 punt.
In zekere zin heeft dat meisje dus gelijk, maar met mate is het niet erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:07

Nora schreef:
Maare nog ff een handige tip voor mensen die graag zonder zadel willen rijden maar het nogal er hobbelend vinden:
Ga in de midden van de rug van je pony zitten.
Het hobbelt ook niet zo en je hebt ook niet last van je kruis dat ie steeds op de schoft komt. *au!

Als je op die manier zonder zadel rijdt is het idd slecht voor de rug van je pony. Je belast hiermee de rug te zwaar. Flink naar voren zitten dus! Of misschien moet je eens met een bare-back-pad [zo heet dat toch???} gaan rijden

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 01:39

Hoe denk je dat de indianen reden. Die hadden geen zadels toen ze het paard ontdekten! Knipoog Dus het is helemaal niet erg hoor om zonder zadel te rijden. Gewoon dat ander meisje gewoon laten banketstaaf hoor. Misschien weet ze wel niet beters! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:36

Volgens Klaus ferndinant hempling moet je helemaal niet vlak achter de schoft gaan zitten maar een stukje verder naar achteren. Reden weet ik niet exact meer. Maar als je een goede zit hebt geloof ik er nix van dat zonder zadel rijden slecht voor je pony zou zijn.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 22:54

En denk jij dat al dat zonder zadel rijden goed voor die paarden waren van de indianen?? Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 00:06

Af en toe zonder zadel rijden is zelfs erg goed voor je evenwicht!! En daar heeft je pony alleen maar voordeel van.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 08:07

Ik rijd vaak zat zonder zadel. Gewoon even lekker makkelijk, als ik toch niet superserieus ga rijden. Een goede evenwichtsoefening idd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 08:24

Zonder zadel kan een paard veel vrijer gewegen , wordt niet blemmerd door de kamer , zweetbladen en boom.
Bovendien heb je dat harde stuk niet tussen je kont en de rug van je paard dus alles geweegt nog veel natuurlijker en vloeiender ook.
Je moet ok nog eens heel goed in evenwicht zitten anders tetter je eraf , op een zadel kun je scheef zitten zonder dat je het merkt , dat kan op een blote rug dus niet Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Rijsa, RoRo44 en 37 bezoekers