jaarling merrie & de Welcome hengst: update foto's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

jaarling merrie & de Welcome hengst: update foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:43

Gistermiddag ben ik naar Belgiƫ gereden om mijn jaarling merrie te bekijken. Deze loopt in opfok bij de eigenaren van haar vader. Ik heb die hengst vorig jaar heel korte tijd in training gehad, helaas is hij toen verongelukt Scheve mond Als troost mocht ik toen een van zijn veulens uitzoeken en zij loopt daar nu in opfok.

Ik kon dat mooi combineren met het wegbrengen van mijn jonge hengst. Hij wordt daar nu zadelmak gemaakt en ze bekijken dan meteen of zij er nog iets in zien voor de hengstenkeuring.

Door de drukte bij mij op kantoor was ik pas om 4 uur weg. De vrachtwagen vertoonde nog steeds wat kuren wb de lichten, en ik wilde dus eigenlijk vroeg gaan en bij licht weer terug rijden. Ik heb in Venlo een Finse vriendin van mij opgehaald, die daar op bezoek is bij familie. In de auto hebben we mooi kunnen bijkletsen!

Toen we aankwamen (en deze mensen wonen op een heel mooie plek langs de bosrand) kon ik meteen de ultieme test doen: "ontdek-je-paardje") Ik wees haar wel meteen aan, maar kon toen eigenlijk niet geloven dat ze al zo groot zou zijn. Achteraf bleek dat ik toch gelijk had gehad Haha!

We hebben de hengst afgeladen en op stal gezet. Hij heeft veel vakantie gehad de afgelopen tijd, en te weinig manieren geleerd, dus hij was flink aan het brullen toen ik met hem door de stal liep }> Dat leert hij nu wel snel genoeg af denk ik. Wij hebben ons op het terras gezet voor koffie, en af en toe hoorden we hem dan weer een keer schreeuwen. Verder staan er alleen maar jonge hengsten, dus men was blij weer een "echte" hengst op stal te hebben.

Daarna zijn we de jonge paarden gaan bekijken. De veulens van vorig jaar liepen nu met 4 bij elkaar. Zara is echt enorm gegroeid! Dat gaat een heel groot paard worden. Het veulenachtige is er nu een beetje af, en voor een jaarling (jaarlingen-naarlingen) vond ik haar er niet eens zo gek uitzien. De bovelijnbespiering kon iets mooier, maar ach, rijd ze straks maar eens een jaar en zie hoe het dan ontwikkelt...

Ik was blij dat ze nog steeds dat beetje extra "veer" in haar beweging heeft wat ze als veulen ook al had. Verder zie je er toch zo weinig aan vind ik, bij die jonge dieren.

Daarna hebben we de veulens van dit jaar bekeken. Er zaten een paar leuke veulens tussen en mijn vriendin is er over aan het denken om er een van te kopen.

Intussen was het al heel erg laat geworden. Mijn auto werd nog even voor me nagekeken, dus de lampen doen het weer goed en de banden zijn weer helemaal op spanning dus daar ben ik ook weer veilig mee thuisgekomen.

Ik was heel erg blij met hoe mijn merrie er bij stond. Deze mensen hebben een schitterend bedrijf, en ze is daar echt in heel goede handen. Het is niet al gte dichtbij, maar ik zou geen andere plek voor haar willen, dit is gewoon ideaal. Ze doet het hartstikke goed! De komende weken heb ik het erg druk met mijn werk, mijn studie en mijn verhuizing, dus ik ben ook heel tevreden dat ik een goede plek voor het hengstje heb gevonden. Hij begon me iets te veel praatjes te krijgen, dus hoog tijd dat hij eens wat gaat doen. Als ik straks klaar ben met mijn (tijdelijke) baan, ga ik me full-time op het paardrijden storten, dus dan ga ik lekker met hem aan de gang!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-02 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:37

Super hoor!

Je hebt toch wel foto's gemaakt he?
Begin nou wel heel benieuwd te worden naar jouw merrie!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:40

Foto's Zep??????
Wie is de vader van je jaarling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:57

Ik heb wel fysieke foto's gemaakt, dus ik zal eens kijken of ik die in de buurt van een scanner krijg binnenkort.

Fabienne: voor meer info zie mijn profiel Haha!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:00

Oh wat gaaf zeg, lekker bij je meissie kijken en ik ben heel benieuwd hoe je hengst het straks gaat doen. Pics!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:04

Fijn hoor, even lekker je kleintje bekijken. Dan heb ik het toch beter voorelkaar, ik ga wekelijks *LOL*
Zeg, maar nu heb je die jonge hengst weggebracht, die vos? Nu kan ik die niet meer bekijken.....
Of neem je Nescio mee?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 23:16

Zep wat voor kleur is je jaarling? En hoe groot is ze nu en hoe oud precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 07:28

Jantina: misschien kunnen we er nog wel een keertje heenrijden volgende week.

Fabienne: ze is een bruine merrie met een klein, ruitvormig kolletje en een wit voetje achter. Ze is van 8 april 2001 dus een dik jaar oud nu. Ik moet gewoon altijd een chique bruin dressuurpaard op stal hebben, hahaha! Ik zit wel eens te filosoferen dat ik haar misschien wel an D-Day laat dekken over paar jaar. Dan hoop ik weer een schimmel terug te fokken...


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:03

leuk koppie heeft je merrie zeg!
waarom maak je de hengst zelf niet zadelmak?
Ik vind hem trouwens ook erg gaaf zeg die hals!
Ben heel benieuwd wat die onder het zadel gaat doen. Hopelijk mag ik dan een keertje komen kwijlen Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:40

hoi zep
heb je profiel bekeken. Jouw Nescio is niet de mijne, wel een trakehner van Poker E zag ik, vond ik wel een goede hengst. We hebben toch wel iets gemeen ik heb een merrieveulen van Welcome en ook een donkerbruine en een beauty. Ik moet een van mijn jonge aanfok wegdoen en hoop dat men deze niet kiest, maar gezien de markt kan ik niet weigeren als dat wel gebeurt
groet sarabane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Celebi, Desi_2409, Mark0919, Martje80, Vagabondo en 36 bezoekers