Trots op Pinky!! (VD) + Update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Trots op Pinky!! (VD) + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 14:50

Vandaag ging ik met tegenzin naar de pony's. Weet niet waarom. Laatste paar dagen is het zo saai.. Er is niemand (Linda is op vakantie en Inge moet lange dagen werken) en Pinky was vervelend de laatste tijd...

Op stal aangekomen wilde ik toch iets doen. Mennen kon niet (geen kar), longeren had ik geen zin in (en Pinky vast ook niet) en voor wandelen oid was ik te lui Haha!
Ik haalde Pinky uit de weide en hij ging er met me vandoor ( zo ongeveer richtin voerbak). Juist dat ging ik doen, vrijheidsdressuur!
Ik pakte mijn dressuur zweepje en de longeerlijn en ben begonnen met halthouden en komen.
Eerst was hij drammerig maar daarna ging het steeds beter.
Toen bedacht ik me dat ik het steigeren nog wel eens kon oefenen.
Dit had ik hem op 24-5 (zijn verjaardag) aangeleerd en er toen niets meer mee gedaan en toen ik het in Drenthe wilde showen wist hij niet meer wat ik bedoelde Haha!
Dus beentje opgepakt, en ja hoor, hij 'steigerde'. Nog een paar keer en hij deed het verdomde netjes.
Toen op afstand (dus alleen met "Up") en ja hoor, mijn smurf ging omhoog!!! Lovers Kwijl
Goed beloond, wat gelopen (stap en draf) en nog een keer. Weer perfect.
Toen besloot ik dat het tijd werd voor iets moeilijkers (voor hem Tong uitsteken), namelijk: "Voetje"
Hier ben ik een jaar geleden ofzo mee begonnen en hij snapte het gewoon ECHT niet..
Dus maar weer bij het begin begonnen. Aantikken met de zweep optillen, "Voetje" zeggen, neerzetten belonen. Het duurde ff maar opeens begon hij heel vervelen een optil en schraap beweging te maken Haha!
Ik helemaal gelukkig, paard de hemel ingeprezen en nog een keer. Weer een voetje, nu iets netter. Echt een 'tuigers voetje' Lovers
Helmaal trots en goed beloond.
Ik merkte wel dat hij het echt saaaaai vond dus wilde ff iets anders gaan doen.
Weet niet hoe ik erop kwam maar ik deed mn zweep horizontaal voor zijn borst en zij "Back" en jawel, hij liep achterwaards Cool
Toen "Stay", zelf weggelopen, "Kom maar" en hij kwam. Belonen en weer "back" en heel de weg liep hij keurig achteruit!!!
Toen was het genoeg, hij deed het zo goed!!
Lekker beloond en op zijn eten gezet (de grootste beloning voor hem Tong uitsteken). Nog ff gekroeld en hij voelde zichzelf echt goed. oortjes helemaal naar voren en helemaal niet zo nukkig als de afgelopen dagen!! Lovers

Pinky I Lovers You!!
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 23-08-02 17:10, in het totaal 3 keer bewerkt

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:00

Aah lieve Pinky! SUPERPONY! Lovers

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:19

aaah cool zeg!!! Goed van dat steigeren!!!
Superpinky!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:36

super meid, zolang je maar gedult hebt (waar ik bij jou niet bang voor ben) kom je er wel.
Wel gaaf dat ie nu eindelijk dat voetje doorheeft Haha!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 15:45

stef schreef:
super meid, zolang je maar gedult hebt (waar ik bij jou niet bang voor ben) kom je er wel.
Wel gaaf dat ie nu eindelijk dat voetje doorheeft Haha!!


Hihi ja daar hamerde jij zo op en ik had er zo genoeg van Haha! Dat domme beest dat maar geen voetje wilde geven en wel het compliment ed deed Haha! Maffe knol...

Naja, gedult?? Ik heb het niet altijd hoor Schijnheilig
Maar gelukkig stop ik als ik mn gedult verlies Haha! En vandaag zat ik vol gedult (vond ik heel knap want in het begin was hij zo vervelend Haha!) en je ziet wat dat loont Lovers

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:13

gaaf zeg, dat het allemaal zo goed gaat!
zo te hore gaat het bij jouw beter dan bij mij :P
veel succes verder
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 11-02-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:42

wat lewuk zeg. afwisseling is altijd goed hii

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 17:13

Vandaag snapte hij zelfs het verschil tussen links en rechts!! En wat helemaal geweldig was zijn de passen nu! Gister waren het 'tuigervoetjes' (dus alleen optillen) en vandaag echte 'dressuurvoetjes'!! Hij strekte enorm echt gaaf Tong uitsteken
Minder gaaf was dat ik bijna een been tegen mn knie had want hij werd ineens wel erg enthousiast Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:32

ah echt schattig. hij vind het kennelijk erg leuk.