Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:22


Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:43

*\o/* Mijn Iberica is binnen! *\o/*

Wat een mooi ding zeg! <3

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:51

Tja - ieder zijn meug - maar wanneer de kouwgomballenautomaat en handkoffiemolen uit jouw interieur zijn, ben je per definitie geen Rietveld of Gispen volger :P (en dat is gezien de tijd waarin deze mensen leefden, ook al ouwe meuk :+ ) Het middeleeuwse setje is heel leuk, maar dan moet je ook zo'n lijf hebben..... (en anders een heel berenvel aandoen, zonder coupenaden ;) )

Fijn Isegrim _/-\o_

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:30

Haha, dat lijf is geen probleem :P , dat berenvel wel, dan moet ik weer schriktraining gaan doen :+

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:47


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:07

Nééééééééééééé, dat wil ik niet weten met wat jij in je hoofd zit hihi :D :+ , die heeft wel twee berenvellen nodig lol

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:10

:= _O-

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:27

Ga eens naar een evenement als western experience en verbaas je..... :P

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:59

Ik heb weer eens heerlijk gereden op frits :) Ik moet wel weer echt even wennen aan het zadel qua houding. Ik neig weer heel erg naar stoelzit.. Maar dat valt wel op te lossen door er gewoon goed op te letten. Is gewoon een stukje gewenning :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frits vind het erg moeilijk te ontspannen in de bak omdat hij erg zwaar is, vandaar dat je wat spanning in zijn lijf kunt zien.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:28

Het lijkt inderdaad de Sahara wel - wat een diep zand! :oo

Inderdaad weer even je hoofd er bij en je zit netjes. Leuk! En ook nog met cordeo! +:)+

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:14

Even twee telefoonfotootjes van de eerste proefrit. :P

Moet hij niet verder naar achteren? :? Lijkt zo ver naar voren te liggen, maar qua singel klopt het wel.
Afbeelding

Ik zit hier redelijk netjes, zelfs iets naar achteren, maar moet erg oppassen dat ik er niet bij zit alsof het een luie stoel is, want zo voelt het wel. :j Het is even wennen en zoeken naar de juiste houding & balans. Maar het zit echt lekker en het lijkt me vooral prettig voor lange buitenritten. :)
Afbeelding

Ik ben in elk geval blij met mijn aanschaf en denk dat het goed voor mijn zit zal zijn om hier regelmatig mee te rijden. :j

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:20

Bij de WB afmeting Iberica zit er iets meer "zadel" voor de singelstoot - het is echter zo zacht dat het geen kwaad kan.
Het ziet er relaxed uit, maar je hebt idd een beetje de neiging om wat naar achteren te hangen met je bovenlijf. Ach - het is even wennen ;)

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:01

Normaal zit ik juist altijd te ver naar voren, dus in die zin is het een verbetering. :D

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:38

Niet om weer de zeikerd te willen zijn, maar naar mijn mening komt de stoelzit van Nikip dus doordat de beugelophanging te ver naar voren zit, en Isegrim haar hele zadel ligt inderdaad te ver naar voren, waardoor ze gevoelsmatig toch probeert om het zwaartepunt op de juiste plek te krijgen, en wat naar achteren gaat hangen...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:55

jammer dat er nooit iemand is om een foto van mij op de Iberica te maken.
Ik heb allemaal checkpoints (Parelli)om op mijn balancepoint te zitten die ik afloop als ik er net op zit en ik ben benieuwd of ik een stoelzit of weet-ik-veel-wat-voor-slechts heb.
Ik weet 2 ding wel: ik zit niet op m'n doos, ik zal dus nooit de zitcompetitie winnen :+

(ik had een paar jaar geleden een 8 jarig kindje op mijn pony rijden en die deed mee aan de zitcompetitie, die vertelde dat juffie had gezegd dat je goed zat als je bloed in je onderbroek had na het rijden, de moeder van het kindje bevestigde dat het meisje dat altijd had na een uur rijden op de manege maar nooit na rijden op Ukkie. Ze moest van juffie stoppen met Ukkie omdat ik haar slechte dingen leerde...... ze is nu 13 en rijdt geen paard meer....)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:57

Isegrim rijdt zonder beugels :)* Dus haar houding komt niet door de verkeerde plek van beugels -zoals al eerder gezegd zit bij de WB Iberica de singel/beugelophanging op ca. 18cm vanaf de voorkant van het Velzadel, dus er steekt automatisch wat meer Iberica voor dat punt uit. Hij zou inderdaad iets meer naar achteren kunnen, maar de zachte wol zal niet het paard hinderen bij het lopen. Isegrim heeft wel de neiging veel steun te zoeken bij de cantle en ik denk eerder dat het daardoor komt?
Nikip is inderdaad zoekende - het is even een dingetje waar je aan moet wennen en moet willen werken.
Bij de middelste foto zit ze beter dan bij de laatste (met de cordeo)

Ter illustratie: op de "Fellsattel" catalogus van Christ staan afbeeldingen van Natalie Penquitt - een Duitse dierenarts/dressuur/klassieke rijkunst/vrijheidsdressuurdame en die zit daar op sommige plaatjes enorm in stoelzit. Desalniettemin beveelt de de Velzadels aan om te leren zitten!

Enneh...wat je niet wil, hoef je ook niet te doen PM, het is een vrij land ;)

En Morrie - je doos is ook niet gemaakt om op te zitten, daar zijn andere onderdelen van je anatomie beter voor geschikt :') _O-
En wat betreft de richtlijnen van die instructrice - mag dat tegenwoordig nog, of hoort zo'n persoon gespietst te worden en tentoongesteld bij de ingang van de manege-hel _-:(

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:01

Ik zie dat Isegrim geen beugels heeft :P

En ook dat haar Iberica te ver naar voren ligt, waardoor ze teveel achterin de zitting komt te zitten (naar achteren wil hangen) omdat ze wèl gewoon netjes de juiste zitplek / zwaartepunt op de rug opzoekt....die in dit geval dus onder de achterkant van het zadel ligt omdat hij te ver naar voren ligt :)*

De singel zit ook vrij dicht tegen de ellebogen dus gewoon een stukje terug leggen, dan komt de zitting beter uit op de rug en verdwijnt het probleem wellicht als sneeuw voor de zon :)

Jeetje Els wat een raar verhaal weer, die kende ik nog niet, bloed in het onderbroekje...die zijn echt niet wijs 8)7

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:13

Citaat:
En Morrie - je doos is ook niet gemaakt om op te zitten, daar zijn andere onderdelen van je anatomie beter voor geschikt


een hele oude instructeur de van de Spaanse rijschool af kwam zei 30 jaar geleden altijd al: jullie zitten op je geld, dat is zonde!

Als ik foto's zie van hoge dressuurdames hier op Bokt, dan zou ik ze zo graag eens een lesje willen geven, maar daar gaan ze geen punten mee scoren met hun puntenmachientjes, want volgens mij kan je op zo'n dressuurplank nooit in balans zitten.
Ik zie regelmatig manegepaarden bij mijn landje langs komen, dan krijg ik plaatsvervangende schaamte voor alle niet passende zadels en in vreemde verkrampte houdingen zittende kinderen (en volwassenen) die er bij het minste zijstapje van het paard direct afdonderen, wat geen wonder is. Om over de voeten van de manegepaarden maar te zwijgen, dat is helemaal om te janken.

Vorig jaar kwam ik zo'n optocht tegen toen ik met Nono wandelde, de hele handel aan de kletter omdat het paard van de juf, die voorop reed, omdraaide en aan de kletter ging. Kreeg ik later de manegehouder aan het hek of ik niet meer met dat enge beest in HUN bos wilde lopen als ZIJ een buitenrit gingen maken 8)7 |o Ik heb voorgesteld om het (eigen) paard van de juf met juf erbij te komen desensibiliseren, maar dat was veel te gevaarlijk....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:20

:') _O- +:)+ Stom zooitje bij die manege!!! :x Mijn volk zal jouw Nono ook wel eng vinden, zeker als hij zijn klep opentrekt , maar daar moeten ze dan toch maar aan wennen... ;)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:38

Rena zou zo'n kruising tussen een pony en een konijn ook wel interessant vinden denk ik :))

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:43

Buitenzinnig schreef:
Ga eens naar een evenement als western experience en verbaas je..... :P

Oh ja geweldig, ben er 1 keer geweest, nou daar zie je wat lopen hoor.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:46

1x is ook ruimschoots genoeg! Daarna bekijk je je landgenoten nooit meer met de zelfde ogen :oo

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:58

Dat zoeken naar de juiste houding snap ik wel, toen ik van mijn boomdressuurzadel over ging naar de barefoot cheyenne, zat ik de eerste dagen ook gigantisch in stoel zit, schrok er toen zelf van toen iemand foto's had gemaakt, en nu zit ik nveel beter dan ik ooit met een boomzadel heb gedaan, en ik denk inderdaad dat het gewoon wennen is en goed opletten op je houding. Ik vind persoonlijk ook dat het zadel van isegrim te ver naar voren ligt en denk dat voor het mooie en misschien[alhoewel ik dat niet zeker weet] ook voor haar houding het beter is als het zadel ietsjes naar achter ligt. Zadel staat wel mooi op zo'n donkere tinker.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:59

Haha Don, zoiets dacht ik ook toen ik daar was geweest, jeetje zeg wat je daar allemaal ziet, maar zeker een leuk dagje uit, maar vind 1 keer wel genoeg.

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

Ik zal het de volgende keer wat verder naar achteren leggen en kijken hoe dat gaat. :j