Sinds ruim 4 maanden... Maaike onder 't zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Sinds ruim 4 maanden... Maaike onder 't zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 21:16

Ja, het heeft helaas een hele poos geduurd (ze heeft ruim 4 maanden stil gestaan wegens een te zware dracht), maar sinds deze week ben ik weer begonnen met het rijden van Maaike. Helaas moet ik, zoals ik al had verwacht weer helemaal van voren af aan beginnen met haar. Dit omdat ze op het moment dat ik met haar moest stoppen nog maar nauwelijks onder het zadel was. Daarom ben ik haar nu puur vanuit de ontspanning aan het rijden. Niet te veel vragen en haar zelf de aanleuning op laten zoeken en op haar eigen benen te laten lopen, zonder al te veel weerstand te bieden. Ik moet zeggen dat dat afgelopen dinsdag wel redelijk goed ging. Althans.. redelijk... het ging gewoon veel beter als ik zelf verwacht had. Nou maar hopen dat dat zo een beetje doorzet en het allemaal de goede kant op blijft gaan. Zodat ik ook eens een wedstrijd zou kunnen starten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:24

Dat ziet er heel netjes uit hoor!
Ik zie natuurlijk niet of ze ook meteen op je hulpen reageert, maar qua houding kan ze zo starten hoor Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 21:31

Ze reageert wel aardig op de hulpen, behalve op het been Verdrietig
Dat is dus nog een beetje een probleemgeval. Je kunt bij wijze van spreken 'pompen' wat je wilt of haar half dood trappen, maar nee hoor, madam reageert er helaas niet op.
Wanneer ik met een zweep ga rijden, al gebruik ik deze niet, is ze echt niet te houden en vliegt ze er helaas als een idioot vandoor en tja.. dan is de ontspanning volkomen verleden tijd. Verdrietig
Waarschijnlijk ga ik daarom binnenkort maar eens kijken hoe ze reageert op het gebruik van sporen. Hopelijk is dat wat succesvoller.
Maar inderdaad, ze loopt verder best netjes en voor ik moest stoppen zijn er eens videoopnamen gemaakt. Als je die bekijkt, dan zul je inderdaad kunnen zeggen dat die wedstrijdwaardig zouden zijn, al vermoed ik dat ze op wedstrijdterrein niet echt ontspannen zal zijn. Maar ja, oefening baart kunst! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:43

Zo zo, dat is een grote Friese dame of zie ik het nu verkeerd? Ziet er leuk uit hoor, fijn dat je weer aan de gang kunt!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:43

Zo van de foto's af gezien ziet het er super uit hoor! Party!! Ga zo door! *LOL* Party!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 21:53

Groot is ze zeker Jurga, ze is zo'n 1.70 m. hoog. Behoorlijk aan de maat dus voor een Fries.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:01

Wow, sjiek zeg! Echt heel mooi *Kwijl*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:22

Leuke foto's! Tja ik heb het nu een paar keer live mogen bekijken ik vind jullie toch wel een heel leuk stel samen hoor! Ze liep ook toen ik er was heel netjes, helemaal als je bedenkt dat ze inderdaad nauwelijks onder het zadel was toen je moest stoppen vanwege een dwars klein Geesketje Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:38

Erg mooie fries hoor en hij loopt ook kei mooi zo te zien.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 01:08

Ik blijf het een kloppend plaatje vinden, jij als Friese meid op een Fries paard... Ziet er goed uit hoor San! Lachen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 01:46

Lekker Friesje lekker ding hoor.......
ziet er nettjes uit hoor die foto's .....


mon-nikky

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:28

hele leuke foto's, maaike is echt een mooie fries
hele leuke combinatie!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:57

Hé Sandra,

Mooie foto's joh! Ziet er echt wel goed uit hoor. Volhouden en gauw gaan starten.

Moest wel lachen om je rode konen op de laatste foto, heel herkenbaar Bloos Clown Het is nou eenmaal zwaar werk zo'n zwart monster de bak rond te sturen }>

Jammer toch dat we zo ver van elkaar vandaan zitten, anders konden we mooi een keer een pas-de-deux rijden. Volgens mij kunnen Minne en Maaike mooi samen, vooral qua afmeting Haha! Verward Cool

Sjabrak komt ook goed van pas zie ik Knipoog

Groetjes,

Marijke

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:35

He gaaf san! Waar zijn je laarzen????

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 10:14

Inderdaad Marijke, het zadeldekje komt zéér goed van pas.. en er wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt! Lachen
En Maaike & Minne? Die zouden inderdaad erg goed bij elkaar passen Lovers

Sjimmy, mijn laarzen trek ik (on-ingelopen) waarschijnlijk volgende week aan te paard. Laatst had ik ze ook al aan.. kijk maar Haha! :

Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:50

Haha! Mijnes zitten inmiddels heerlijk! Vind ze alleen nog steeds aan de lage kant. En idd die plek die jij aanwijst doet de eerste paar weken lekker pijn...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 10:56

Sjimmy schreef:
:D Mijnes zitten inmiddels heerlijk! Vind ze alleen nog steeds aan de lage kant. En idd die plek die jij aanwijst doet de eerste paar weken lekker pijn...


Vandaar ook dat ik die plek aanwees Haha! Maar goed, volgende week begin ik er vol goede moed weer mee. Overigens.. kun jij fatsoenlijk opstijgen nu? (heb overigens geen idee hoe groot Omar is..)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:38

haha sterkte san met mijn nieuwe laarzen stap ik nogsteeds bagger op alleen links lukt rechts nog niet met mijn ouder laarzen kan ik zowel links als rechts opstappen..

maar wat een leuk paard zo onder het zadel! hopelijk lukt dat snel het starten ziet er netjes uit zo voor zo'n jong paardje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 14:45

Vandaag weer gereden en ditmaal toch maar de zweep erbij.. }> En ik moet zeggen dat het ook vandaag best goed ging. Nou nog hard oefenen en even wat privéles nemen van Dees haar vriendin en dan gaat het allemaal vast en zeker goed komen Lachen Ik droom nu al over een goede toekomst.. Dromen Nou maar hopen dat deze dromen ook werkelijkheid gaan worden. Haha!

Jettepet
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:52

mooooooooooooi

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:54

ziet er goed uit joh..
maar op die laatste foto ben je daar nou je beugel kwijt?? Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 14:56

Nope.. helaas voor jullie en gelukkig voor mij.. Haha! was dat niet het geval. Ik was op die laatste foto heerlijk aan het uitstappen.. zonder cappie en zonder mijn voeten in de beugels. Even lekker afkoelen Lachen

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:38

Ziet er erg mooi uit! Nog even en je kan door voor bestgaande fries! Knipoog
Ze ziet er trouwens ook nog erg slank uit voor een fokmerrie die zo lang niks gedaan heeft!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:02

Fijn dat het ook vandaag weer zo goed ging!!!
Wanneer ga je starten want ik wil natuurlijk wel komen kijken Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 18:04

Cody schreef:
Wanneer ga je starten want ik wil natuurlijk wel komen kijken Knipoog


Eeeeeh... als ik er klaar voor ben? Haha! En.. uiteraard.. als ze fatsoenlijk wil galloperen.. maar niet voordat jij er ook eens op gereden hebt Lachen