moeilijk paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 18:52

hallo, ik rij nou een paard van zodiak. dit paard is 6 bijna 7 en nog harstikke groen. omdat hij rondjes in de stal loopt is de ene hand moeilijker. nou gaat dit al helemaal goed met draven en loopt hij op beide handen super alleen met zijn hoofd in de lucht. in de stap heb ik hem mooi nageeflijk en goed voorwaarts. in de draf is hij ook mooi voorwaarts alleen niet neerwaarts te krijgen. vandaag kwam hij toch iets maar op het moment ik hem ontspannen heb komt het hoofd gelijk omhoog en begint ze te steigeren. ze is al gekraakt. is ze er nou gewoon niet aan toe Verward Verward Verward voor de rest gaat het harstikke goed. ze is goed aan het been geworden Haha! Haha! (heeft een tijdje geduurd) en ze galoppeert sinds een paar weken ook onder het zadel. *LOL* *LOL* *LOL* ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen want ik kom zo niet echt verder

Love the life that you live, live the life that you love


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:18

Ze is gekraakt????? Verward Verward Verward
Ik denk dat je de chiropractor bedoelt?
Lekker voorwaarts rijden en niks eisen of vragen. Zorg dat ze op beide zijde het bit goed accepteerd en loslaat.
Zorg dat ze met longeren de hulp voor het nageven ook snapt en stap er dan pas op met de zelfde bedoeling.
Ze kan ook haar hoofd omhoog doen vanwege pijn. Even laten checken denk ik *LOL*
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:19

heb je geen les, ik bedoel een instructeur die je hierbij helpt, zo niet dan zou ik die eerst proberen te krijgen. die ziet beter wat er moet gebeuren dan dat wij ons kunnen voorstellen. als mijn verzorgpaard zn hoofd in de lucht mikt laat ik haar altijd veel overgangen rijden en veel figuren dat ze goed oplet, ze wordt dan vanzelf nageeflijker, en gooit niet meer zo haar hoofd in de lucht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:51

Ik zou dat paard een paar keer longeren met een gogue. DAn leert hij aan de longeerlijn na te geven in de draf. Met de zweep kun je hem voorwaarts houden om te voorkomen dat hij gaat steigeren.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 19:06

nee met haar heb ik geen les omdat dat niet kon in geval met MKZ. maar nou mag het weer dus krijg ik van de week mijn eerste prive les met haar. zodra ze met het hoofd in de lucht loopt is ze goed loopt ze lekker kauwt ze op het bit maar zodra je iets vraagt dan gaat het verkeerd.

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers