instructie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:28

Wat mij opvalt hier is dat er zoveel mensen geen les nemen/krijgen.En alles word dan maar hier gevraagd.net als of we achter de pc ff zo kunnen zeggen wat er op de paard/pony gebeurt.Dus wil ik tegen iedereen zeggen die geen les neemt:BEZUINIG NIET OP GOEDE LES. je investeert hier injezelf en in je paard.Voordat er dadelijk een tig verknalde beestje rondlopen.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:30

volledig mee eens, jammer genoeg heb ik na ong een jaar zoeken nog steeds geen instructeur/trice gevonden. en aangezien ik sowieso de hele zomer wegben vraag ik me af hoelang ik nog door kan gaan met rijden. les kan ik in ieder geval gebruiken, af en toe krijg ik les van een vriendin van me, vanaf de grond zie je het beter dan erop, en een andere vriendin van me volgt een opleiding tot instructrice, dus ik zit met smart te wchten tot ze weer eens in de buurt is om op mij te oefenen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:43

Dat vraag ik me ook wel eens af hoor Kawa. Maar ik denk dat er ook een groot deel mensen wel les heeft maar toch nog heel veel vragen over houdt.
Echt goede instructie is schaars, dat verklart misschien de hoeveelheid vragen hier.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:52

Ik weet niet hoe het bij de anderen zit, maar ik krijg zelf 1x per week les op de manege met IJsco.
Als ik hier een vraag stel is omdat ik dan benieuwd ben hoe anderen hier over denken.
Ook als ik bijvoorbeeld vragen heb over de hoeven van mijn pony vraag ik ook altijd de hoefsmid even om raad.
Dus bokkers, jullie zijn niet mijn enige informatiebron }>
Maar ik vind het wel fijn om hier ervaringen en vragen met andere paardenliefhebbers te delen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:08

Volledig mee eens als je geen les neemt kun je even goed stoppen want je blijft toch ter plaatse trappelen!
Ikzelf heb een paar weken geleden besloten om te stoppen met de groepslessen op de manège en 2 x per week privé-les te nemen met m'n eigen paard.
Omdat m'n paard op een wei staat moest ik dus in de groepsles op een manègepaard rijden en ik vond dat ik daar echt niet meer zo veel van opstak dan van m'n privélessen eens in de week. Daarom heb ik besloten daarmee te stoppen en wat meer tijd en geld de steken in m'n eigen knol.
Toen ik dit voorlegde aan de instructrice zei ze dat dat inderdaad beter zou zijn voor mij en mijn paard. Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad.
Hoewel ik vind dat een forum als Bokt er ook wel mag zijn. Je kan immers nooit meningen teveel hebben en misschien zit er wel ergens een goede tip bij waar je al eeuwen op zat te wachten!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:16

Sja, soms zijn er geen mogelijkheden om te lessen. Ik vind het in mijn geval heel erg jammer, ik had graag zo af en toe eens gelesd.
Maar goed, tis niet anders. Daarom is het erg handig als je hier eens wat kunt vragen. En over de antwoorden denk ik goed na, of het bij mij kan of dat ik eerst nog verder oefen.
Heel misschien heb ik deze zomer mogelijkheid om te lessen, maar ik weet nog niet zeker of ik het wel doe en als ik het doe, met wie..... Maar eerst klop ik af en toe hier bij Bokt aan. Hardstikke handig!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:24

Tja ik heb 2 keer in de week priveles maar soms vraag ik me wel eens af hoe jullie er over zouden denken.
ik heb 9 weken geen les kunnen hebben door de MKZ en toen hing ik regelmatig aan de telefoon met m'n instructeur maar zo af en toe heb ik hier wat gevraagd die man ziet me komen als ik 9 weken lang dagelijks ging bellen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:29

hoi
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat je nooit genoeg kunt vragen over sommige dingen en zit er inderdaad de goeie tip ook wel tussen.Ik vind dit forum dus ook heel goed,dat wilde ik daarmee ook echt niet zeggen. (anders was ik ook niet bokverslaafd Lachen ) Ik doe zelf hetzelfde als cody.Hier vragen en aan de hoefsmid DA enz. en dan vind ik het zeker ontzettend leerzaam.Maar als ik sommige verhalen hoor knijp ik echt wel eens men tenen bij elkaar.

Nimber in zon geval is het ook wel een uitzondering en je leert na jaren lessen in 9 weken natuurlijk ook niet alles af.
_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-05-28 18:31 ]</font>

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:35

Ik heb helaas door een slechte rug niet de conditie om echt les te krijgen!! Ik heb op dit moment 1 keer in de week een half uurtje soms drie kwartier priveles! Ik vind het ook wel heel erg jammer maar ik kan het niet volhouden! Als ik zelf rijd kan ik zelf uitmaken wat ik doe. Dat pas ik aan aan de pijn in mn rug! Het gaat al wel een stuk beter hoor! Ik reed 3 maanden terug nog met een corset om maar die is er nu af en ik mag rustig aan steeds iets meer proberen te doen!
Maar om bij het onderwerp te blijven!! Ook ik vind dat je beter op les kan gaan! als je hier de mogelijkheid voor hebt! Je leert dan veel meer dan dat je zelf door blijft modderen!!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 19:04

Zelfs een half uurtje of drie kwartier les helpt al veel, Carolam. Het gaat er niet echt om hoe lang je les krijgt, het gaat erom DAT je les krijgt en dat iemand je met je problemen kan helpen en op je fouten kan wijzen en er dan ook nog een oplossing voor zoeken.
Mijn instructrice geeft soms ook minder lang les als mijn paard het goed doet, en als ze maar wat aanmoddert moet ze wat langer lopen. De beste beloning voor een paard is immers van zijn rug af te gaan en dat hij terug mag gaan doen wat hij graag doet: eten. (Bij mijn paard klopt dat als een bus, ze is nogal op eten belust!)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 19:54

nou ik heb drie keer per week les. twee keer van de vereniging en 1 keer prive. maar toch blijf ik vragen hebben en dan vraag ik me af hoe andere het op zouden lossen zo leer je er toch van?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 19:56

ik heb 3 x per week les, maar er zijn dingen die ik niet kan overleggen met mijn intrcutrice omdat het over haar gaat, of dingen waarvan ik graag wil weten hoe andere het oplossen... Bezuinigen in les doe ik niet Lachen

Groetjes Ymke

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 19:57

de buurman!!!
die zegt vaak wat ik moet doen.
(heeft zelf 7 paardjes, maar gaat verhuizen=paardjes mee=whéééé=foto's!!!)

In de zomer heb ik toch vrij regelmatig les (1x in de 2 weken)

Lucky

Berichten: 27
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:00

ik vind ook dat les heel erg belangrijk is. Ik heb maar 1x per week les en zou willen dat ik vaker les kreeg maar helaas zit dat er niet in. Dus iedereen die geen les wil ben niet eigenlwijs en ga wel les nemen het is kei fijn om dingen te leren!!! Lachen Knipoog

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 00:57

Of je nou les krijgt of niet, dit is een rijtechnisch forum en ik vind gewoon dat je door veel te vragen ook veel kunt leren. Okee, je moet de computer natuurlijk niet gebruiken om "even" te leren paardrijden. (Ach wel ja, je kunt vreemde talen leren op de computer, waarom dan ook niet paardrijden Haha! ) maar veel vragen vind ik best interessant.

Zelf heb ik dus geen les. Ik probeer wel naar clinics te gaan als die er zijn (haast nooit Huilen ) maar verder zijn hier dus geen goede instructeurs. Dus ja, wat moet je dan? Ik laat iemand mijn rijden op video opnemen en lees altijd mijn protocols heel goed door. Zo kom je ook een eind!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 09:39

Pril ben het met je eens.

Soms als je al lang les heb van dezelfde persoon is een andere blik wel welkom. En soms heb je vragen hoe andere mensen het ervaren.

Ik heb iedere week springles (ook een beetje dressuur erbijhoor) en een keer in de 2 weken dressuurles. Ik vraag altijd veel aan mijn instructeur en danvooral dingen die ik door de week kan oefenen.

Als je goed wedstrijden wil rijden moet je gewoon les hebben anders haal je het niet.

Gr Pris

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:33

Ik wil perse les, hoe dan ook.
Ik bezuinig wel, want ik moet alles zelf betalen. En ik ben maar een scholier.

Ik had eerst les van een vriendin, die zelf goed kan rijden, maar op een totaal andere manier dan ik gewend was (ik kreeg eerst les van de intructeur van NImber).
Toen heb ik aan jullie gevraagd wat ik moest doen. En ik ben nu met haar gestopt, krijg alleen nog springles van haar. Ik heb zaterdag mn eerste les van Nimber gehad, ik heb totaal anders moeten rijden.

Ik bezuinig wel, maar ik wel goed les hebben *LOL* Knipoog

Enne, weet je wat ik flauw vind? Dat mijn zusje (Wilona) wel dure lessen krijgt en ikke niet!!!
Maarja, ik ben al wat ouder en moet het dus zelf betalen. F10,- betalen mn ouders en alles wat erbij komt moet ik zelf bijleggen.
gr. Gerdien

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 11:57

Klinkt goed dat je les wil hebben. En beviel de les van Nimber ???

Wat raar zeg en banketstaaf voor jou. Kan je er niet over praten met je ouders.

Gr Pris

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 12:35

Ik vind ook dat je eigenlijk gewoon les moet hebben. Ik heb 1x in de week les op de manege(op manege-pony's en paarden) en jammer genoeg heb ik (nog) geen les op m'n verzorgpony's en het paard waar ik heel vaak op rijd. Ik krijg wel veel tips van de eigenaresse van deze paarden/pony's en leer dus wel bij. Binnen kort stop ik misschien op de manege en ga met dat paard naar de club hier in de buurt. Dan bezuinig ik wel(van 1000,- per jaar naar 300,-- per jaar) maar daar krijg je echt veel beter les en ook op je eigen niveau Lachen (op de manege rijden we met beginners en gevorderde door elkaar).
Met m'n verzorgpony's 'kan' ik jammer genoeg niet naar les. Verdrietig Het zijn 2 shetjes die ik zelf ingereden heb en als ik een probleem heb met een van hun vraag ik het hier en aan hun eigenaresse.
XXX
Dennis

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 12:58

Ik heb 2 x per week les. Nu voortaan 1 uur en een half uur. Ik heb les van iemand die grandprix startgerechtigd is, maar soms bedenk ik iets en dan zie ik haar een paar dagen niet en vraag ik het hier. Ik vind mezelf nogal een paardeleek en als ik het niet weet of bang ben dat ik het verkeerd doe vraag ik het liever dan zelf te gaan klungelen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 13:08

Ja de les van Nimber beviel me erg goed!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 13:24

Hoi,
Les is heel belangrijk. Ik heb helaas geen vast paard met een vast persoon om les van te krijgen.
Ik rijd nu allemaal verschillende paarden met allemaal verschillende meningen. Ideaal is het niet maar ik leer wel veel zo van allemaal verschillende meningen en paarden.
Er zijn ook mensen die wel geld hebben maar te eigenwijs zijn om les te nemen. En zulke mensen haat ik!
Groetjes!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 13:46

Ook ik vraag regelmatig rijtechnische dingen en ook van antwoorden die op rijtechnische vragen gegeven worden, leer ik heel veel. Ik heb één keer in de week springles, één keer in de week dressuurles bij de vereniging en één keer in de twee weken les van een privéinstructrice. Toch zijn er dingen die ik af en toe ook wel eens van iemand anders wil horen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:24

Ik heb ook les, maar ben wel een beetje jaloers op degene die 2 of zelf 3 x in de week les hebben!
Ik les normaal gesproken 1 x per week, maar ivm langdurige peesblessure en daarna MKZ heb ik al ruim anderhalf jaar geen les meer gehad van mijn eigen instructeur. Gelukkig wel veel hulp van de staleigenaresse, dus heb niets te klagen hoor. Waarom doe ik het dan Verward Verward Verward

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:05

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt