welke schampoo voor witte manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

welke schampoo voor witte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 21:50

ik heb er wel eens eerder iets van gehoord, dat er een schampoo is om de manen weer echt wit te maken? Maar welke schampoo is dat precies?
Groetjes

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:53

je kan zilvershampoo gebruiken
dat is voor mensen met grijs haar zodat dat niet geel word...werkt ook goed op witte paardenharen/manen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:54

Zilvershampoo?

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:54

Wat ook goed helpt is om de staart eerst gewoon te wassen en daarna uitspoelen met water waar Reckiit Blue in zit. Dit gebruikte men vroeger bij de witte was. De staart wordt er echt weer wit van.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:55

Ja, dat is een paarsachtige shampoo, maar werkt echt super goed, verder werkt groene zeep ook goed *en is niet schadelijk voor de manen*

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:55

Hoi

kan je naar vragen bij de trekpleister of kruidvat bijv. Succes, het is kanp werk om witte manen schoon te houden..

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:56

Cody schreef:
Zilvershampoo?

ja zo heet dat dacht ik Verward
is een beetje paars/blauwe shampoo bij kruitvat (weet niet of ze dat nog steeds hebben maar dat zal vast wel)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 21:59

replika schreef:
Ja, dat is een paarsachtige shampoo, maar werkt echt super goed, verder werkt groene zeep ook goed *en is niet schadelijk voor de manen*

ik hen nu zilverschampoo gebruikt, maar toen de haf kwam had ze erg vieze gruize manen, en dat kreeg ik niet helemaal schoon. Dat zilverschampoo kun je dat gewoon bij de drogist halen? En is het niet schadelijk voor de manen, ja ik weet ook dat het voor mensen wordt gebruikt maar ik ben toch wel zuinig op de manen Haha! . Ze heeft nu aan de ene kant namelijk al de manen net als een fjord en aan de andere kant lan, anders hingen de manen naar twee kanten dus hebben ze het maar agfeknipt. en aan de onderkant de manen netjes recht geknipt Frusty Frusty Verward .

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:01

Voordat iedereen me gaat uitleggen wat zilvershampoo is... Haha!

Ik gaf 'zilvershampoo' als optie om de manen mee te wassen, het was geen reactie op Iceprincess, ik beantwoordde het topic net toen zij het antwoord er had neergezet *LOL*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:10

Bij mijn vlekken monster werkt zilvershampoo dus niet, Reckit Bleu daarentegen weer wel.
Groene zeep wordt bij ons op stal zeer vaak gebruikt bij de hafjes, schijnt erg goed te werken en in combi met Reckit Bleu helemaal.
Wat je ook kan proberen maar dat is een duurdere oplossing, bij Jordens Hippo verkopen ze Shampoo die heet "Shimmering White" die heb ik geprobeert op de witte beentjes van Eirian en ik zie haar s'nachts in het pikke donker nu dus gewoon op het land staan Haha! , haar beentjes zijn bijna lichtgevend wit geworden, heeeel erg wit dus!!!!

Groetjes, Tanja.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:29

Ik gebruik altijd groene zeep, krijg je het goed wit mee!
Maar voor een beetje eer effect nog een keer nawassen met zilvershampoo!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:04

Waar koop je dat Reckit Bleu dan???? Verward

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:08

Cody schreef:
Voordat iedereen me gaat uitleggen wat zilvershampoo is... Haha!

Ik gaf 'zilvershampoo' als optie om de manen mee te wassen, het was geen reactie op Iceprincess, ik beantwoordde het topic net toen zij het antwoord er had neergezet *LOL*

oowww...hihi *LOL*
moet je er maar geen vraagteken achterzetten Tong uitsteken
maar goed weet iedereen gelijk wat we bedoelen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:59

Idd, zilvershampoo, paarsachtig van kleur. Ik gebruik altijd die van Guhl, heb je maar heel weinig van nodig en werkt perfect! Stralend witte maantjes!
Viv

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:01

Ik gebruik ook altijd zilvershampoo. Ik gebruik gewoon Kruidvat huismerk Clown (Cheap Knipoog) Kijk eens in mijn profiel wat een witte maantjes! Lovers

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:28

*LOL* Dan zal ik maar niet vertellen wat ik er allemaal aan heb gedaan om Nappes z'n staart wit te krijgen *LOL* Dat durf ik niet eens te vertellen Bloos Ze hebben me maandenlang uitgelachen op stal Bloos

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 07:52

zilvershampoo van de kruidvat...
Werkt echt goed. Er is ook speciale shampoo,
die nog iets sterker is, maar er verder hetzelfde uit ziet,
en mega duur is... Dus ik zou maar gewoon die van de Kruidvat halen,
beste prijs, en super goed.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:28

De manen en staart van mijn bonte krijg ik niet wit genoeg met zilvershampoo. Ik gebruik Quicksilver dat is een speciale zilvershampoo voor paarden en die werkt super. Wel duur maar heeel erg zuinig in gebruik. Het is van Farnam en o.a. te koop bij de paardendrogist.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:36

ik heb een schimmel, die ondertussen bijna spierwit is, tenminste, als ze net gewassen is *zucht*
ik gebruik ook zilvershampoo, maar wel speciale voor paarden (die zal waarschijnlijk ook wel net iets sterker zijn dan zilvershampoo voor mensen)
voor de staart kan je bij het uitspoelen ook altijd een klein beetje bleekwater door het spoelwater doen, zorg er dan wel voor dat het echt goed verdund is en pas op met spatten op je kleding enzo (dus als je weet dat je paard zo'n enthousiaste zwieper is... niet doen!!!!)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 08:57

ok bedankt, ik zal gelijk een fles van die zilvershampoo halen en kijken of het werkt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:26

Zilvershampoo van de Kruidvat idd, je krijgt het idee dat je de manen blauw gaat verven, maar ze worden echt wit! Al doe ik er dan benen mee en geen manen, maar het gaat om het idee.
Reckit is toch gewoon te koop in de supermarkt bij de wasmiddelen???

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:59

zilvershampoo werkt niet zo goed bij tinkers helaas die zullen wel te stugge manen hebben, groene zeep en biotex zijn hiervoor de beste oplossing!!! helaas pindakaas

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:06

Zilvershampoo (of vloeibare groene zeep)helpt bij mijn pony(palomino dus witte manen ,staart) wel goed, maar bij dat paard(schimmel) niet, het lichaam is altijd stralend wit, maar de staart wil niet witter worden,het lijkt wel of die gele gloed er helemaal ingegroeid is!! want het bovenste stuk dat steeds bijgroeid is wel wit!!!
waar haal je reckit blue??bij de drogist of supermarkt?? dat wil ik ook nog eens proberen........

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:39

laatst heb ik een haf gewassen (moest ook witte manen) en ik had doodgewone shampoo van de kruidvat zo n goedkoop eigen merk shampootje en het werd echt super wit....dus al die dure middeltjes hoef je niet eens te lopen of de zilvershampoo heb ik gehoord van mn vriendin

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:57

zilver shampoo. vaak paars van kleur.