Wondje in oksel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Wondje in oksel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 00:19

Vandaag is het voor de tweede keer gebeurt, tijdens een buitenrit ontdek ik een wondje, op een bult, bij de oksel (of heet dat daar elleboog, zeg maar, de bovenkant van zijn linkervoorbeen, bij de overgang naar zijn bovenlijf)

De bult is denk ik formaat..uuhm....bikkel...uit de knikker tijd (:D) en er zit een vrij diepe snee op. Het bloede behoorlijk want er zat (net als de eerste keer, een paar maanden terug) behoorlijk wat bloed op zijn been.

Ik weet niet hoe het komt, maar de vorige was Tiko beetje te dun toen het gebeurde en was het volgens man bij ons op stal te wijten aan verslecherde weerstand. Hij dacht dat er een oud wondje klein wondje zat, waar vocht onder was gekomen, zo onstond die bult, en vervolgens was die bult volgens hem opengegaan. Het rare is dat het wondje van de vorige keer helemaal wegwas, ook geen korstje of litteken meer, en er toch 'plotseling' een wondje opduikt. Vandaag viel de bult toen ik het ontdekkte nog wel mee, en was het ook nauwelijk gevoelig. Toen ik een tijdje later terug was bij stal was de zwelling iets verergerd, en was het ook iets gevoeliger. Hij had gelukkig geen last ervan met het lopen, maar ik ben nu toch zeer benieuwd wat dat kan zijn!

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Myrthe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:03

Is het geen legger, die ontstaan als het paard ligt/opstaat en met zijn hoef zich zelf aantikt.
Er zijn speciale ringen voor te koop die je boven de hoef kan vast maken om dit te voorkomen.
Als ik jou was zou ik de DA er even naar laten kijken dan weet je het zeker.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:47

ook geen singelwond?
ja,ik snap niet precies waar je bedoeld :d haha.
maar als het bij zn oksel zit kan het een singelwond zijn.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:02

Het is geen singelwond, zit verder naar voren.
Het rare is dat het steeds ontstaat tijdens een rit, tijdens het poetsen zat er nog niks.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:18

Vandaag zei iemand op stal....is het geen zomereczeem..........huh...in de oksel, heeft dat wat met elkaar te maken??
Het is wel zo dat hij heel veel jeuk heeft.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:47

Even aan het brainstormen.. Geen insect, dat klem komt te zitten, vervolgens steekt (tijdens het rijden), en bult achter laat en deze gaat door het rijden open? Die legger leek me ook heel logisch.. Ben benieuwd..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:59

ik was ook aan het brainstormen.
Kan het niet zijn dat ie gewoon zweet en dat daardoor de stukjes huid tegen elkaar aan gaan schuren??

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:08

Ow.. dom.. dat kan natuurlijk niet.. 2 x in dezelfde oksel gestoken.. Wel een beetje té toevallig he??

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 22:55

Polly schreef:
ik was ook aan het brainstormen.
Kan het niet zijn dat ie gewoon zweet en dat daardoor de stukjes huid tegen elkaar aan gaan schuren??


Dit lijkt me nog het logischt!

Toch..het wordt een hele lelijke wond, die erg bloed en ook nog, in het begin, een flinke bult veroorzaakt, niet bepaald een schuurplek!
Hmmmmmmmm....echt vreemd!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:14

Maar kan het dan ook niet door dat schuren open zijn gegaan (zeg maar: 'geschaaft') ik weet nog van vroeger dat schaafwonden vreselijk bloeden.
Maar tsja, die bult past niet echt in het rijtje thuis.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 23:23

Nee...denk toch maar dat ik een da er bij ga halen...niet alleen voor het wondje, hij schuurt ook, en lijkt voor mijn gevoel (ik ben de enige die het ziet) niet gezond...kijkt wat dof uit zijn ogen etc. Hij is wel lekker voorwaarts en actief...maar toch.

Alleen ben ik bang dat de da, net als de vorige keer Frusty zoiets zegt in de trant van: Ja hij moet wel wat aankomen (toen was hij dun) bla bla bla!

Daar heb ik dus niks aan en je betaalt wel 33,50 voor consult, ook al kom je naar de kliniek.