Met je pony over het wildrooster...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 23:06

Daarnet las ik op TV Drenthe Nieuws iets waarvan ik nogal schrok. In de buurt van Buinen heeft een meisje geprobeerd met haar pony over een wildrooster te rijden (terwijl ernaast een hekje was waar ze door kon). De pony raakte er in vast, brak zijn achterbenen en moest afgemaakt worden.
Ik kon er niet bij dat ze zo iets heeft kunnen doen! Ik vond het zo sneu voor die pony!!! Verdrietig
Wat denken jullie hiervan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:23

Oh jemig wat een snuggere dan!!
Arm beest.
Huilen Hoe haal je het in je hoofd pffff. Snap ik niet he, dat meisje heeft ook hersens neem ik aan? Zou dat zelfs met IJsco's soepbordhoeven Schijnheilig nog niet eens proberen.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:35

Boos! Huilen
nou ja
*snik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 00:11

Dat vind ik zo ontzettend stom. Ik wil er niet eesn aan denken want dan kan ikwel janken, arme pony. Huilen

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:58

hoe kan je zoiets nou doen? dat snap je toch niet, wildrooster de naam zegt het toch al, dat het is om wild tegen te houden. arme pony dat ie zo aan zn einde moest komen.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:51

He gatver, ik vind het ook inderdaad heeeeeeel erg dom! Je weet dat zoiets kan gebeuren, en dan neem je nog het risico, terwijl je ook gewoon simpel door het hekje kan. Verward Echt zielig voor die pony....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:00

ja, het is natuurlijk hartstikke zielig. Maar hoe oud was dat kind? ik denk als je ene jaar of 8-9 bent, dat je het gevaar niet zo kent, en dat je denkt: 't ken net!
ja, ik zal ook nooit over zo'n ding heen gaan!

Bij ons ging er laatst een paard en wagen over zo'n hoogholtje (ik weet niet of het een echt nederlands woord is), maar paard raakte ook vast. en ze hebben het paard los moeten snijden, en paard is in het water beland. wonder boven wonder heeft hij het gered, en er wordt zelfs weer op haar gereden.

ze was ontzettend kreupel de veearts zei, dat dit nooit meer goed zou komen. Ik heb echt respect voor die man, die in zijn paard geloofde!

dit verhaal was weer lekker off topic, sorry.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 16:19

Kimmy, het meisje die erop reed was 13, het lijkt me dat je op die leeftijd al wel weet dat zoiets onverantwoordelijk is, toch? Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:32

Mijn kennisje woonde ook in een gebied waar wildroosters waren. Zij reed vaak met haar vriendin in dat gebied. Haar vriendin ging altij over het wildrooster. Op een dag gleed ie erin met alle vier zijn benen. Hulp kwam snel ter plaatse en de pony had niets alleen de schrik en wat schaafwonden. Denk je dat ze er iets van geleerd heeft? nee hoor. Ze is er nog een keer over gegaan en helaas moest de pony toen afgemaakt worden.

ik snap het ook niet. Al gaat het 100 keer goed die ene keer dat het fout gaat is er net een teveel...

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:43

dat dat meisje het deed is al, dom maar dat die pony zo gehoorzaam was om er die fatale x weer overheen te gaan nadat ie de x daarvoor al klem was komen te zitten, dat snap ik niet. of hij was supergehoorzaam, of hij had blind vertrouwen in dat meisje, in beide gevallen heel jammer voor die pony.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:47

ik zou zoiets nooit nooit nooit nooit nooit doen. Wat een risico loop je dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:47

hoi
bij ons in het bos zit ook een wildrooster maar daar zitten van die smalle splijltjes op daar kun je zelfs met een pony niet in of door zakken.maar ik geloof dat die bij ons best veilig is.Ik zie er nl. ook heel vaak paarden en ponys over gaan. Dus zo te horen zit er veel verschil in wildroosters. Verder krijg ik Kawa nog niet in de buurt van dat ding dus laat staan erover.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:14

dat klopt. Er zijn verschillende soorten. Over somiige kun je gewoon heen met je paard of pony.

ik weet alleen niet of ik dat zou durven....

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:35

Ik vind het zo ontzettend zielig voor die pony!Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las en gelijk haat-gevoelens tegen het meisje.Ze WIST namelijk dat je er niet overheen kon met paarden, maar het hek ging zo moeilijk open, dus daarom probeerde ze het maar.Zo laks vind ik dat, omdat zij het hek niet goed open kreeg bracht ze haar pony in gevaar.Van andere mensen had ik trouwens gehoord dat het hek een dag ervoor wel gewoon open ging.En ook al ging die niet open, dan ga je toch terug???Zij zal nu moeten leven met een schuldgevoel, maar ik heb geen medelijden.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:43

Hoi!
Ik denk gewoon dat dat meisje echt niet ingelicht was over dat wildrooster, dat dit zo gevaarlijk kon zijn. Anders doe je dit toch niet? Waarschijnlijk wist ze echt niet beter. Het komt nog steeds voor dat mensen niet worden ingelicht over hoe zo'n rooster werkt, en dat je gewoon door het hekje kan.
Hopelijk leren heel veel mensen van dit treurige bericht...
Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 13:56

hoi
ik denk hetzelfde als dorine.
Als zei dit had geweten had ze het vast niet gedaan.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:11

nou dan denk je toch ook niet na?? lijkt me niet dat een normaal mens dat doet

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:32

Wat een stom mens!!
Dan ben je toch ook dom als je dat gaat doen?
tssssk Boos!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 14:46

Nou, nou. Moet je je voorstellen hoe dat meisje zich nu voelt. Die heeft er echt gigantische spijt van. Wij kunnen allemaal wel onze vooroordelen hebben, maar als je eens nadenkt, heb je dan nooit iets geks of wilds gedaan met je paard? Ik sprong vroeger over vaste hekjes of glijbanen, toen zag ik dat gevaar ook niet. Maar ik vind het gewoon jammer dat jullie allemaal haat gevoelens tegenover haar hebben. Ik denk dat ze er kapot van is en zo'n verlies gun je ook niemand, zeker als je weet dat het je eigen fout is. Einde discussie.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 16:02

Ik ken alleen maar wildroosters met hele smalle spijlen. Ik reed een keer ergens in een bos en wilde ook over een rooster heen, omdat ik die kant op moest. Maar de pony waar ik op reed (Fjord) wilde er perse niet over. Dus ben ik er niet over gegaan.

Maar nu ik er over nadenk... in Breukelen is er een parkje met ook zulke roosters en daar reden wij altijd wel gewoon over heen met de paarden, maar ook met zulke smalle spijlen.

Nou ja wel heel erg zeg voor die pony... en ook voor dat meisje als ze het niet wist...

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 22:40

Niks mis met wildroosters, alleen goed opletten of de afstand tussen de spijlen klein genoeg is. Als maat kun je aanhouden dat de hoef ten alle tijden op minimaal drie spijlen moet kunnen staan. En natuurlijk altijd afstappen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 09:51

Ik zou het niet durven, bang dat mijn paardn uit zou glijden, er door zou schieten of zakken. Moet er niet aan denken. Maar als je jong bent, komen die gedachten kennelijk niet in je op. Harde les.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 09:54

ja, sorry hoor, maar dat meisje heeft vast niet gedacht: 'oh, leuk een wildrooster, ik zal er door heen gaan, misschien breekt mijn pony d'r been dan wel'
nee, ze zal vast gedacht hebben, dat het goed kon gaan. anders doe je het toch niet?!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:48


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:19

Ik ben ze gelukkig nog nooit tegen gekomen.
En dat meisje heeft het vast niet expres gedaan, ik heb wel medelijden met haar.Lijkt me nniet leuk om op die manier je pony te verliezen.Misschien heeft zij er wel vaker ruiters over zien rijden waarbij het wel goed ging?