Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 


Jasia

Berichten: 6754
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:01

Oke, het is inderdaad een mooi concept :j
Maar ik vind het nog steeds best prijzig om even te proberen :+

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:08

Is het ook :j

Ik heb geen idee of het ergens te testen is :)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:00

En EZ rides?? Die zijn ook hel erg prettig en minder duur dan K'vall. Plus die passen aan gewone beugelriemen.....
Of van die Spaanse bakjes?

Ik heb ook nog nooit die K'vall dingen geprobeerd, het ziet er intrigerend uit.


NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:41

Ik heb mijn zadel binnen!! :D
Morgen lekker uitproberen :j

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:40

Leuk, leuk!
Vast weer een verslaafde bij :P
Ik ben nu toch wel blij met mijn "gewone" schaap als ik lees en zie hoe die Iberica aan het klooien is met de singel ligging.
Voor mij zit de singel op een prima plek en heb ik van haakjes en oogjes geen last.

tja....

Jasia

Berichten: 6754
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:38

Ik vind t echt verschrikkelijk als mijn voeten in zo'n bakje zitten.. Kan niet zo goed tegen ' druk'..
Ach misschien dat ik ooit nog zonder beugels ga rijden haha :)

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:33

Hier komen mijn foto's :D

Voor het rijden
Afbeelding

Na het rijden
Afbeelding

En met zijn bijpassende hoofdstelletje :)
Afbeelding

Hij was nog niet helemaal wakker :')

Ik heb extra inlages in het zadel erbij gedaan, zodat hij iets steviger is. Frits gaf aan dat hij het iets te dicht contact op zijn rug vond. Met de extra inlages ontspande hij super! :j

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:27

Ik wou net zeggen, wat kijkt hij er soepig bij :')

Staat hem wel goed! Extra inlages vind ik zelf ook erg veel fijner :j
Alleen die fenders....ik weet niet hoor :P

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:16

Ik wil wel iets sierlijkere fenders aan gaan schaffen ja :')
Deze zijn zo grof..

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:13

Ah - hij is er nog helemaal confuus van 8-)
Inderdaad iets elegantere fenders zouden aardig zijn.... ;)

Jasia - kom ik nog een keer: probeer eens ergens EZ rides :o
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:04

de onderkant van mijn Iberica zit in de wasmachine, hij was door zweet en regen keihard geworden en stonk vreselijk, aangezien hij altijd in de auto ligt en ik ook met die auto naar mijn werk moet en met mensen naar andere vestigingen moet rijden, was de stank een probleem

Hij ging met moeite door het deurtje (en ik heb een wasmachine met een extra grote deur) en ik ben heel benieuwd hoe ie er straks uit komt

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:52

ooohhhhhh er zaten inlages in dat ding, die zijn nu ook schoon dus :o? 8)7

als ik de droger op wol zet, houdt ie er na 1 minuut al mee op, heb hem nu maar op strijkdroog gezet

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:59

Wat zullen die mensen genoten hebben van de geur in je auto

Ik weet niet of strijkdroog wel zon goed idee is hoor :?

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:03

meer smaken heb ik niet op mijn stokoude droger, maar hij is er alweer mee opgehouden, dus het heeft maar 10 minuten geduurd...... aangezien dit mijn enige zadel is (heb de Ghost uitgeleend) MOET ie morgen droog zijn.

De stank in de auto was na de regen van zondag niet te harden van de week......nat schaap + zweet + .....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:25

En op het wasvoorschrift stond dat de inlagen er uit moeten voor het wassen.... :oo

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:48

er zat geen waslabel in......en hoe moet ik nou weten dat er onder dat schaap nog inlages zitten????? Ik dacht dat alleen die rare harde dingen van de bovenkant eruit moesten, aangezien ik die er nooit meer in gefrot krijg, wordt de bovenkant gewoon niet gewassen

Ik hou sowieso niet van inlages, dus dat komt mooi uit. Als er iets in een zadel moet,is het schapenwol, daar bedel ik ieder jaar weer om bij de buren als de schapen geschoren worden

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:49

Hij hing er aan - dat kaartje.... :list:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:55

ja, dat knip je er toch af zodra je weet dat je het zadel houdt 8)7

Ik hoop dat ie morgenochtend om half 8 droog is, dan moet ik weer te paard en anders hang ik hem toch maar op stal op, ik neem aan dat zadeldieven hier geen interesse in hebben

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:59

let ik even niet op, gaat het regenen en is het hele ding weer zeiknat, 2e rondje in de droger dus (hij lag op balkon in de zon.....)

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:05

Och jee dat is wel weer typisch Els hoor, hihi :))

Hopelijk valt het mee, zijn ze er toch nog goed uitgekomen of wat is er gebeurd :)

Pfffft, ik schrok me vanochtend rot, ging de ponies voeren, ligt Rena in de stal.

Dat zegt jullie misschien niet zo veel, maar RENA die LIGT in een stal...dat is echt heel-erg-raar.
Ze lag ook met de rug naar de deur, en dat is *nog* raarder: Rena is een schijtebroek, die wil altijd alles in de gaten houden waardoor ze sowieso al niet zo van de stallen is, en ze dus altijd naar buiten staat te kijken als ze op stal staat. Nu LAG ze, met de rug naar de deur...en reageerde ook nog eens niet toen ik aan kwam lopen en tegen haar aan kletste. Sterker nog, zelfs toen ik door het hekje heen kwam, kwam er nog geen reactie. Normaal hinnikt of pruttelt ze, en àls ze al eens ergens (in het zand) ligt, dan kan ik er eigenlijk nooit bij komen voordat ze weer is gaan staan. Rena blijft eigenlijk nooit liggen als er iemand aan komt...misschien 2 keer wel gelukt is de meer dan 10 jaar dat ik haar heb...

Nu bleef ze nog liggen ook, maakte geen aanstalten om op te staan, toen ik naast haar kwam staan :=

Ik verwachtte echt minimaal een open beenbreuk ofzo aan te treffen aan de andere kant van die hoop liggende pony, maar niks...pfieuwwww!

Zag er verder goed uit, niks raars te zien, maar ze bleef helemaal liggen en ik kon haar ook helemaal aaien enzo, dat is echt absoluut niet des Rena's allemaal hoe dit zo ging :=

Ze ademde wel raar: erg stoterig. Een beetje hyperventilatie-achtig: vrij krachtige korte ademhalingen afgewisseld met even niks zeg maar.

Geprobeerd of ze wilde staan...was niet echt enthousiast maar ze kwam toch wel overeind gelukkig (2e pfiiieeeuw) en liep ook niet zwalkend weg ofzo (weer een pfieuw). Geprobeerd of ze haar brokjes wilde en mwoah nouja daar begon ze dan wel aan... wederom een "pfieuw" van mijn kant.

Ik vond haar ogen wel wat raar staan, beetje kleine, diepliggende oogjes, rare blik.

Afijn omdat dit zooooooo raar is voor Rena vond ik het wel alarmerend en heb de VA gebeld.
Die is nu net geweest en merkte wel een wat onregelmatige hartslag, de oogjes vielen ook wel op (vooral links, je ziet het niet als je er niet op let hoor :P ) en het viel op dat aan de linkerkant van haar hoofd de aderen goed zichtbaar waren en aan de rechterkant niet.

Maar ze kon niks echt raars vinden verder dus tja.

Rena loopt gewoon wat door de wei en is lekker aan het grazen, je merkt er weinig aan, maar wat dat nou was :=

Misschien een wegtrekkertje, kleine beroerte ofzo ??

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:30

een soort TIA, dat hoor ik wel vaker dat dat kan gebeuren bij paarden. wel eng zeg.... brrrrrr

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:40

Gadverdamme zeg!!! :oo :(:) Dat is schrikken!!!
En wat gaat die DA er aan doen? Bah! -O-
Ik hoop voor je dat het daar bij blijft!

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:48

hé bah, wat akelig van Rena. Hopelijk herstelt ze snel en gebeuren er verder geen rare dingen.

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:57

Ze loopt er nu weer gewoon normaal bij, er was eigenlijk niks dat aanleiding gaf om verder te onderzoeken.

We zien wel of het hier bij blijft... :=

Ze heeft sowieso nogal eens wat rare streken gehad, heeft bijvoorbeeld ook een paar jaar achter elkaar in de zomer ineens een paar dagen behoorlijk last gehad van zwellingen onder haar buik / borst, dan was ik ook al bang voor hartproblemen ofzo :=

Maar de laatste keer dat dat gebeurde was minstens een jaar of 6 geleden....sindsdien niks geks gebeurd en gezien ze toch al een jaar of 17 is zal ze vast niet ècht slecht in elkaar zitten :P

Het is natuurlijk wel een palomino en die hebben net als schimmels een groter risico op melanomen enzo...het is natuurlijk altijd een beetje een typisch beestje geweest dus het zou me niet verbazen als er uiteindelijk iets raars in haar hoofd blijkt te zitten ofzo, dat op een bepaalde leeftijd dan misschien wat verder gaat groeien :=

Ze heeft ook al jaren een erwtje op haar bil zitten en die is nu ook ineens beginnen te groeien, het is nu een klein knikkertje. En ze heeft nog wel een paar van die erwtjes op haar lijf. Niks bijzonders hoor, maar misschien toch een teken aan de wand...

Als ze nog eens iets raars heeft wil ik toch maar eens kijken naar de mogelijkheid om haar te laten scannen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, maitestar23, snorkel1986 en 24 bezoekers