Genoeg tijd voor 2 pony`s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Genoeg tijd voor 2 pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 10:19

Hallo,
wie van jullie op bokt heeft hier 2 pony`s of paarden?
En moet ze dagelijks allebei bereiden?
Ik krijg nm een nieuw paard, maar peppertje mag ook blijven.
Hebben jullie daar genoeg tijd voor?
Pepper hoeft niet elke dag bereden te worden maar zeker wel om de 2 dagen. (gewoon rondje buiten ofzo)

Hebben jullie hier genoeg tijd voor inverband met school?

xx Chantal


Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:46

Ik had een eigen paard en een bijrijdpony die ik 3 dagen per week reed. Nee, ondanks dat ik 3 middagen vrij ben kwam het niet uit met de rest van mijn bedoeningen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 10:53

Ow.. :S

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:58

Als ze op dezelfde stal staan en je nu elke keer dat je er heen gaat nog ruim tijd over hebt voor je weg moet kan het.. als het nu al een beetje haasten is zou ik er absoluut niet aan beginnen..

Ik vind één paardje al veel werk, en die longeer ik alleen nog maar 4 dagen in de week, de rest wandel ik alleen.

Niemand kan ik je agenda kijken, dus reken zelf uit hoeveel tijd het kost en hoeveel je nu over hebt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:03

Wij hebben er twee, en ik baal als een stekker als Dick een dag niet kan,want je rent je rot om er twee te doen. Twee paarden kosten me op een of andere manier meer tijd dan twee x de tijd die ik voor Milena nodig heb Verward

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:03

Ik rijd elke dag twee paarden (een half uur per paard intensief trainen) en over twee weken komt daar ook nog een paar keer per week een jong paard bij. Het kost me een groot deel van de avond en dan heb ik geen tijd om een tijdje lekker bij te kletsen.

Ik werk 40 uur in de week en heb dus alleen 's avonds en in het weekend tijd voor de paarden. Het is te doen, maar je moet dan geen andere verplichtingen ernaast hebben (zoals huiswerk?)

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:14

hoi hoi

ik heb ook twee ponies te rijden een arabierxwelsh en een welsh cob en het is wel goes plannen met twee van die ponies maar soms doe ik ze alle twee op een dag en anders om de dag ik red het wel hoor maar soms is het wel een beetje moeilijk ik weet niet of je wedstrijden rijd ik namelijk wel !!!!dan staat er ook nog een jong paard op stal en die stal moet ook uitgemest worden en over een tijdje ga ik er ook op rijden dus het is wel druk maar je moet het er voor over hebben!!!!

dominique

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 11:33

Ja mijn zusje en m`n nichtje gaan op de pony rijden.
Maar als ze niet kunnen moet ik.
Maar als is het zo hoor is het niet zo goed?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:55

Ik heb een tijdje twee (of drie) paarden gereden.
Zolang ze op de zelfde stal staan en ze hoeven niet perse elke dag allbei bereden te worden is het (bij mij ) goed te doen.
Maar ik weet niet of je ook allebei moet mesten, hoe druk je het met school hebt, hoe veel reistijd je hebt enz.
Je kan het zelf denk ik het beste beoordelen.
Ik had trouwens het idee, dat ik met twee paarden minder dan twee keer zoveel tijd kwijt was.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:21

Ik heb er nu 3 om te rijden en een jaarling die op dit momnet kwakkeld met d'r gezondheid 1 paard staat op een andere stal.
en 1 op de stal waar mijn paard ook staat.
daar ben ik dus mee gestopt want ik trek het niet meer.
voor dat andere paard krijg ik betaald dus ja het is veel vliegwerk en ik kan maar weinig tutten manen trekken etc kan echt alleen in het weeken door de week heb ik daar geen tijd voor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Genoeg tijd voor 2 pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:25

Chantal14 schreef:
Hallo,
wie van jullie op bokt heeft hier 2 pony`s of paarden?
En moet ze dagelijks allebei bereiden?


Gelukkig niet zeg! Je eet ze toch niet op??? Tong uitsteken Ik berIJd mijn 2 paarden ongeveer 5 of 6 keer in de week. Meestal dressuur en voor de afwisseling of wegens te weinig tijd ga ik ook weleens het bos in (we wonen in het bos dus dat is ideaal!)

Bootjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:38

ik heb 1 pony Haha! Tong uitsteken


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:49

JA ze staan bij elkaar op stal.
En de reistijd is ongeveer een kwatiertje!
Dus dat is niet zoveel!!

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:16

Ik heb 2 paarden. En het kost mij ontzettend veel tijd. en 1 daarvan rijd ik nog maar 2 X per week 15 min. Ik werk ook 40 uur per week en een dagje tot rust komen zit er niet in voor mij. Ik ben altijd bezig. Een bijrijder is bijna niet te vinden, want ro is vreselijk eenkennig en El Roy is een hengst en daar zijn veel mensen bang voor Verward (hij doet niets maakt alleen wel eens herrie *LOL*

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:25

Als ik fulltime naar school zou gaan of fulltime zou werken. (neit het werk wat ik nu doe) zou ik met gemak 2 of 3 paarden kunnen rijden in de avonduren, wat je niet moet vergeten is dat je er veel andere dingen voor moet laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:26

Steef, hoe zou je dat in mijn geval redden dan? Als je rond een uurtje of 19 uit de file komt zakken, en de stal sluit om 22.00 uur???? Verward (en moeke is dus niet in de buurt voor boodschappen, strijken, schoonmaken, warme prak maken etc... Haha! )

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:48

Bootjuh schreef:
ik heb 1 pony Haha! Tong uitsteken


denk niet dat ze op zo'n antwoord zat te wachten Knipoog

Maargoed als je best veel tijd heb kun je het wel proberen.
Maar als je toch al flink moet haasten om die ene pony dan moet je het niet doen.
En je zegt al dat er nog meer op gaan rijden dus dan zal het denk ik niet zo'n probleem zijn.
Veel succes Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:37

Als je best veel tijd hebt kun je het makkelijk proberen.
Vorig schooljaar had ik ook zeeen van tijd, maar nu ik in havo4 zit (en ik net mn rooster gehad heb..) red ik het amper om alleen Nico 3x per week te doen.
Als je genoeg tijd hebt moet t lukken hoor!

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Genoeg tijd voor 2 pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:46

mij is het ook gelukt ik kan op een avond drie pony''s rijdenmaar dan moet je wle goed door rijdne
en dan de spullen klaar zetuh en nie ouwehoeren ofzo dan lukt het je wel alsik ging rijdne pakte ik de zadels trenzen enzo nou pakt er 1 efe snel poetsen en dan zadel erop nou rijden minstens een half uur effe soms springe en dan effe uitstappe afspuiten en op stal zettte en dan de volgende zo maar dan begon ik om een uur of half 6 en 9uur wa sik klaar ofzo duzzz Slapen maar nu heb ik er maar twee duzz maar het duurt nie lang of ik krijg er weer drie duzzzzzzz maja
moet ik maar is effe zien hoe ik da doe nouja de Tong uitsteken mzzzl

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:52

ik denk dat het wel gaat ik doe meestal 2 of 3 paarden op een dag.. je zou toch ook altijd savonds nog eventjes kunnen gaan?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 19:14

Ja savonds kan ik wel!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:45

ik rij er vier tot vijf op een dag... Dus twee zou je wel moeten lukken Lachen

Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 22:06

Merel Blom schreef:
ik rij er vier tot vijf op een dag... Dus twee zou je wel moeten lukken Lachen


Dan zou het zeker moeten lukken.. Haha!

En zit je ook op school ?

Poeh poeh.... (das veel veel Knipoog )

Party!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:45

ik reed eerst ook altijd op 2 paarden en dat ging makkelijk! ik maakte dan s'avonds mijn huiswerk.
nu is er 1 te klein geworden dus staat ze voor de kar, dat doen we alleen in het weekend. we hebben nu in totaal 4 paardjes en ik kan het nog makkelijk bijhouden, ik rijd niet op alle 4 natuurlijk maar verzorg ze wel alle 4.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:57

Ik rdoe Taran elke dag verzorgen. En meestal rijd ik dan ook nog een verzorgpony. Dus ik red het wel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, JessicaK, Maaraatje, marjor, Mizora, nicole_floor, Rainer, Sintara en 131 bezoekers