paarden tijdens stierenvechten; GRUWELIJK!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 11:24

Laatst kreeg ik weer post van het comite anti stierenvechten, waar ik dus lid van ben. Het schijnt in Spanje nogal "in" te zijn om paarden te betrekken in het stierenvechten. Stierenvechten op zich vind ik al een criminele aangelegenheid, ze worden hoe langer hoe gekker daar in Spanje! Laten ze een doorgedraaide stier die al dagen geen eten en drinken heeft gehad, en in een donker hok heeft gestaan los in een arena met een verzwakt paard erbij. Nou, je kunt je wel indenken wat het gevolg is. Paard wordt even van voren tot achteren opengereten en gespiesd! Als ik zoiets zie dan word ik echt gewoon misselijk... Misselijk Dat er mensen bestaan die zoiets organiseren, en de mensen die er naar gaan kijken en ervoor betalen dan! Die zijn even schuldig!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:51

Ik vind het ook gruwelijk, dat het mag daar, de arme beesten..

Renee

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:02

ik vind het ook stom, dat stierenvechten met alleen een doek, en waarbij de stier stompe horens heeft of bescherming eromheen kan ik mee leven, die lopen het hele jaar in de wei, en die paar keer moeten ze effe opgefokt doen. maar die gevechten waarbij zo'n dier wordt verminkt vind ik gruwelijk, al helemaal als je 2 dieren tegen elkaar laat vechten, nog verzwakt ook, bah, hoe kan je daar nou naar kijken. Ik snap niet dat ze dat soort dingen niet verbieden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:48

ik heb hier verder nix aan toe te voegen
als dat het gewoon walgelijk is dat zoiets anno nu nog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:48

Ylva, ook de stieren die worden bevochten met een cape worden eerst bevochten vanaf het paard. De toreador [schrijf ik het goed Verward ] benaderd de stier te paard, meestal een Andalusier of Luisitano, en draagt daarbij een speer. Deze speer steekt hij in de nek van de stier. Pas wanneer al zijn speren in de nek van de stier staan komt hij van zijn paard om de stier met zijn cape te bevechten. Ook zeer Misselijk dus. uiteindelijk wordt de stier totaal uitgeput van zijn leven beroofd doordat de toreador zijn hals doorsnijdt.

_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-05-28 14:52 ]</font>

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:01

Zaols jullie allemaal al zeggen, zoiets is gewoon gruwelijk Misselijk
Ik snap niet dat mensen zoeits toe kunnen staan. het moet echt verboden worden. Ik kan er niet eens aan denken, laat staan ernaar kijken.

Ik snap ook niet dat mensen dit als een geweldige avond uit zien. naar de arena en een stierengevecht bekijken. Ik ga toch liever gewoon naar de bios ofzo.

Ik hoop dat men er iets aan zou kunnen doen zodat het stop (hoewel ik daar voor Spanje een hard hoofd in heb Frusty )

Groetjes,
Casy Party!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:23

He bah Misselijk . Daar zou ik dus nooit naar kunnen kijken Misselijk Misselijk Misselijk

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:20

Ik vind het ook walgelijk. Misselijk
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om DAAR naar te kijken.. Huilen
En die spanjaarden geven altijd maar als argument: 'HET IS Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk TRADITIE' Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:12

jippie, ik heb het over de gevechten die diervriendelijk zijn, wat zoveel betekent als ze worden niet met speren gespietst ed. die gevechten die jij nu beschrijft ben ik ook tegen want die stieren moeten ook lijden voor het vermaak van het publiek en worden daarna afgemaakt. ik heb het over de gevechten waar de stierenvechter het risico loopt(eigen schuld) omdat ie vertrapt en eventueel gespietst kan worden, de stier wordt daarbij met niets ander geraakt dan de cape, jammer hebben deze gevechten de conventionele dieronvriendelijke nog niet vervangen Boos! Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:17

Stierenvechten is in een woord WAGELIJK!!! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

_________________
Als de wapens spreken...vervloeken ze de vrede (uit Spits)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-05-28 22:17 ]</font>

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:52

Hoi Suus, ik vindt het ook verschrikkelijk dat paarden daarvoor worden gebruikt!
Ik kan er ook heel boos over worden als het bijvoorbeeld uigezonden wordt op de tv of het gewoon op de voorpagina van een krant of tijdschrift staat! Extreme duivel Ik hoop ook dat het zo snel mogelijk wordt afgeschaft. Boos!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 08:58

Ik snap de wereld gewoon niet he! Zo heb je protest tochten voor zinloos geweld en zo worden er op een ander deel van de wereld zinloos dieren afgeslacht voor de ogen van het publiek. In het ene land ga je aan de strop als je iemand vermoord en in Nederland bv. krijg je een gratis hotelkamer incl. tv en ben je na een korte periode weer vrij.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 17:45

ik dacht even dat het om het matador gedoe ging.
Ok het is superfout om er rozetten in te prikken en dat beest zijn geslachtsdelen af te binden, maar de rijkunst en de getraindheid van de paarden is echt subliem. In Portugal heb ik op zulke beestjes gereden. Die konden echt alles, dus als ze die rozetten nog ff vervangen enzo, dan mag het van mij, maar verder: zo'n stier is ook een beestje!
Paarden er voor mishandelen vind ik echt niet kunnen, maar het lot van die stieren is ook gruwelijk...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 18:05

Ik vind het niet helemaal normaal dat mensen zoiets doen.
Ik vind het voor een paard net zo erg als voor de stier(misschien het paard toch wel iets zieliger)
Ik word al bijna misselijk als ik er aan denk:r Misselijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers