Stenen.... runestenen, mineralen, kristallen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Stenen.... runestenen, mineralen, kristallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 21:25

De zwarte is een obsidiaan, staat voor 'helderheid, inzicht'...
Runesteen met het paard en een bloedsteen.

Afbeelding


Wie 'heeft' er ook 'iets' met stenen Haha! Verward

Mijn tante heeft een hele gave collectie....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:27

alleen steen, als in een stenenvloer! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-08-02 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:29

Michel heeft als hobby mineralen zoeken. Alleen gebruikt hij ze niet voor allerlei kwalen. Hij verzamelt ze omdat hij ze mooi vind.
Leuk detail, het grootste Bergkristal in huis heb ik in Zwitserland gevonden Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:30

vind ze wel mooi! Heb een aantal stenen in oostenrijk in de bergen gevonden met verschillende soorten metalen erin.. maar verder niet echt iets

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:56

ik ben er helemaal gek van maar alleen op een andere manier denk ik
ik gebruik de kracht van de stenen en mineralen voor allerlei "problemen"

het paard op de steen wat je daar hebt heb ik ook, in combinatie met een bepaalde steensoort geeft dat een bepaalde kracht. ik heb hem in amber en dat is voor zelfvertrouwen enzo.

ik geef ook vaak mensen een steen aan een ketting als ze ergens last van hebben. bijv. hoofdpijn, menstruatiepijn, stress, depressies enz.
heel interressant om allemaal te weten en het geeft je een goed gevoel om mensen op deze manier te helpen

verder heeft mijn neef een hele lange tijd stenen gespaard en heeft nu een erg grote en kostbare collectie maar hij spaart ze meer voor het mooie terwijl ik ze juist gebruik Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:01

ik vind ze mooi in hun natuurlijke vorm, die runesteen bv. niet, die is te bewerkt. dat er krachten aan verbonden zijn vind ik onzin, een steen is een steen.

Amor Vincit Omnia

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:33

ik heb heel veel met stenen,al vanaf mijn tiende jaar ofzo was ik er veel mee bezig,maar toen was ik ookal helemaal geobsedeerd door noord-amerikaanse indianen.ik heb zelf brokstukken amethist,bergkristal en rozekwarts en nog een paar anderen,maar het meest heb ik met amethist en bergkristal en jade,ik draag ze ook om mijn kettingen heb echt talloze hangers ervan.ik heb ook van die chineze juwelen doosjes,ingelegd met jade,chinese jade-hangers,een bergkristal piramide en weet ik veel wat nog meer.

soms is het beter om te zwijgen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 22:46

IcePrincess schreef:
ik ben er helemaal gek van maar alleen op een andere manier denk ik
ik gebruik de kracht van de stenen en mineralen.


Tot daar ben ik het mee eens Haha! iig hahaha.
Ik heb niet zoveel tijd en geld te spenderen Knipoog dus ik zoek ze uit op wat ze voor mij betekenen en soms ook voor anderen. Sterrenbeeld gerelateerd etc.

Ik had de 2 in mijn hand in een suede zakje met suedetouwtje, helaas is die doorgesleten...

Verder ben ik ook gek op natuurstenen vloeren hoor Prima Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:27

niet zozeer met stenen, maar spaar schelpen (heb er een paar duizend)

Heb wel een aantal stenen, zoals tijgerstenen en rozemarijn...
allerlei kleuren,... maar "doe er niks mee"
Mooi in me kast laten liggen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:33

Ik vond het ook complete onzin, het feit dat stenen krachten met zich mee dragen, tot ik het zelf heb ondervonden. Ik was met mijn vriendin in een "esoterische" winkel, waar zo onder andere ook edelstenen en halfedelstenen verkochten. Ik kreeg van haar een aquamarijn in handen, een vreselijk lelijk exemplaar, troebel en onooglijk. Hij werd ontzettend koud in mijn handen en ik kreeg in tintelend gevoel in mijn arm.

Nu heeft het waarschijnlijk ook geholpen dat ik net daarvoor mijn inwijding Reiki I had gekregen, en dat ik voor dit soort dingen ontvankelijker was. Ik heb er nooit in geloofd, maar deze ervaring heeft me bekeerd. Stenen kunnen heel veel krachten in zich dragen.

Je suis Charlie.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:51

Stenen, botjes, kaarten, theelepeltjes, alles heeft kracht als je er zelf maar in gelooft.
De kracht komt dan ook vanuit jezelf IMHO.
Niets mis mee dat je daar een steen voor nodig hebt om jezelf daarvan te overtuigen overigens Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:51

Ik heb een heleboel van die armbandjes van die halfedelstenen, of ze helpen Verward , ik weet het eerlijk gezegd niet! Toch draag ik ze wel heel vaak! Soms zoek ik ze met een bepaald doel uit (Als je ze links draagt, doe je het om te "ontvangen", als je ze rechts draagt, om te "geven"), maar soms ook omdat een bepaalde kleur gewoon leuk staat bij iets wat ik aan heb Knipoog !
Zo heb ik o.a. :
Aventurijn: voor innerlijke rust (groenen steen)
Halzith: voor harmonie (gele steen)
Hamatith: voor gezondheid (zwart/zilver gesprenkelte steen)
Rozenquarts: voor liefde (roze steen)
Blauwe Lapis: voor begrip en idealisme (d. blauwe steen)
Bergkristal: voor energie (doorzichtige steen)
Agaath: tegen hoofdpijn (paarse steen)
Amazonith: tegen roken, alcohollisme Knipoog (turkoise steen)
Tijgeroog: voor creativiteit (bruin/gouden steen)

Ik ken iemand die een tijd lang wel 20 armbandjes (nátuurlijk allemaal rechts Knipoog !) droeg; Bij haar heeft het iig niet geholpen: het is nog net zo´n dom wijf als voorheen Pling !

Nogmaals, of het helpt, weet ik niet! Ik vind ze iig wel leuk Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:54

Romkabouter schreef:
Stenen, botjes, kaarten, theelepeltjes, alles heeft kracht als je er zelf maar in gelooft.
De kracht komt dan ook vanuit jezelf IMHO.
Niets mis mee dat je daar een steen voor nodig hebt om jezelf daarvan te overtuigen overigens Lachen


Nee hoor, ik kan best zonder theelepeltjes, botjes, kaarten e.d. Maar jouw reactie t is weer typisch een reactie van een nuchtere man, die weigert te geloven dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat je alleen maar in iets kan geloven als je het kunt meten en het wetenschappelijk is aangetoond. Ook niets mis mee, maar er het is zo jammer dat je een heleboel ontgaat ....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-08-02 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:55

Ooit gaf ik een vriendin in een opwelling een steen, ik zou niet meer weten welke. Ze belde me een week later op dat ze geen hoofdpijn meer had gehad Verward. Dat was niet eens de bedoeling, ik vond gewoon dat die steen voor Syl was.
Sindsdien heb ik zelf ook stenen.

De buitenmuren van mijn huis zijn ook van steen, baksteen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 23:57

Sterre schreef:

Ik ken iemand die een tijd lang wel 20 armbandjes (nátuurlijk allemaal rechts Knipoog !) droeg; Bij haar heeft het iig
niet
geholpen: het is nog net zo´n dom wijf als voorheen Pling !



Hahaha ik heb ze niet omdat ze zouden 'helpen' Haha!
Toen ik jonger was, jaartje of 10 nam ik mooie stenen mee vanuit Oostenrijk, Frankrijk die ik op wandeling vond.
Vind het een 'natuur'sieraad. Het is alleen wel interessant om te weten welke betekenissen eraan gegeven worden, om te lezen ook wat jullie ervan vinden....

Maar hahahahaha Sterre, Lips are sealed

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:02

Cassidy, je hebt ongelijk. Ik geloof wel degelijk dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik denk dat het bij objecten als dit zo is dat het werkt als je daadwerkelijk gelooft dat het werkt. Je eigen geloof is daarmee een klankbord voor je eigen innerlijke kracht. Het lichamelijke gevoel dat je erbij krijgt is een fysieke presentatie van die kracht.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 00:06

Daar kan ik me wel in vinden RK, al geloof ik er wel in dat personen bepaalde objecten waaraan ze veel waarde of geloof hechten, dat ook werkelijk aan dat object kunnen hechten en misschien zelfs doorgeven.
Soort van karma/aura... moeilijk uit te leggen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:16

Hechten absoluut, het object krijgt speciale waarde voor die persoon. Doorgeven zou misschien kunnen, maar dan zou de persoon aan wie het doorgegeven wordt ook gerelateerd moeten zijn aan de 1se persoon.
Zoals een horloge dat van vader op zoon wordt doorgegeven. Het wordt speciaal doordat het verkregen wordt van een persoon voor wie het speciaal was. Doorgeven aan een wildvreemd persoon twijfel ik aan, ik sluit het echter niet uit.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 00:19

Ben het met je eens dat de hechting absoluut 'beter' gaat als de persoon in kwestie gerelateerd was aan de voorgaande eigenaar....
Misschien dat het doorgeven aan een wildvreemd persoon niet vaak zou kunnen, ligt misschien ook aan het object en of de wildvreemde de voorgeschiedenis kent van het object en hoe die persoon zich daarbij opsteld tegenover het object of de voorgeschiedenis.
Sommige 'geleefde' objecten ademen.... als je begrijpt wat ik bedoel... Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:27

Zekers, maar zoals je zegt moet je daar wel voor open staan. Anders vindt men het ouwe rommel.
Oude object dwingen vaak respect af doordat je weet dat ze zo oud zijn en dat het met veel inzet vervaardigd is. Daarom 'ademen' oude maskers of beeldjes ook veel meer dan oude potten.
Je kunt je alleen afvragen of ze ademen doordat jij denkt dat ze met veel inzet en gevoel gemaakt zijn, of dat ze ademen doordat de maker ervan een stukje van zijn persoon mee heeft gegeven aan het object.
Daar ga ik maar eens even over nadenken in mijn bedje Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 00:29

Dat is inderdaad een hele interessante stelling RK....
ik heb het overigens meestal met meubelstukken Haha!
en met het indonesische masker dat mijn stiefzusje mee had genomen.
Laatst bijgewerkt door orri op 21-08-02 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:41

Ik ben een echte stenofiel Knipoog Ik heb talloze stenen (oh nee, officieel heet dat genezende kristallen) en heb er een cursus in gevolgd. En daarbij sta je echt vreselijk te kijken wat een steen allemaal kan doen, en dat is lang niet altijd fictie.
Ik heb het zelf op het moment niet zo fijn, en elke nacht vind ik de Amathist in mijn bed. Tewijl het kernwoord van de Amathist hoofdpijn is en dat valt nu juist wel weer mee.
Cursusleider gebeld en die had een heel simpele verklaring. Ik had hem dus wel degelijk nodig.
Waarom zouden ze dan ook opeens stuk springen, terwijl ik er niets mee doe? Omdat hij 'leeg' is of omdat je hem niet meer nodig hebt.
Ik ben absoluut geen zweverig geval, wil altijd overal bewijzen van zien, maar hier heb ik al zoveel bewijzen van gezien dat ikovertuigd ben.
Orri, die andere steen in je hand is dat een Carneool? Is op de foto minder duidelijk omdat je hem niet even tegen het licht kunt houden.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 22-08-02 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Navragen is beter dan afvragen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 00:50

Had dat even gezegd Haha! ik had ze namelijk bij me op de wedstrijd....
ik draag ze meestal bij me.... ik had ook ooit een ring gemaakt van een steen (6 jaar terug beetje naam vergeten, metalen kleur) die zonder reden een keer van mijn vinger af brak.
Ik zie je vast wel weer een keer en dan mag je mij eens vertellen of het een Carneool is... was mij er niet bij verteld (of persoon wist het niet?)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 04:22

Ik geloof zeker in de kracht van stenen.

Waar haal ik anders de kracht vandaan om die molensteen om mijn nek te torsen????? Knipoog

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 06:56

Romkabouter schreef:
Het lichamelijke gevoel dat je erbij krijgt is een fysieke presentatie van die kracht.
ik ben het met je eens. de daadwerkelijke kracht komt niet extern (steen) maar intern (geloofskracht).

eyes, jij bedoelt zwaartekracht daar hoef je niet eens in te geloven, die merk je toch wel. Tong uitsteken

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, DotBot, Fair, Igniss, Jasia, Kaetibangsi, Kim1300, Lalidan, MalaQ, Mirre1415, Mo_Noah, moOby, Moonfight, Muronia, Prairy, Saskiaa_, Sica, sunshine, Suusw, YandexBot en 71 bezoekers