stijgeren bij een fjord...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

stijgeren bij een fjord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:16

Hoi

Ry kan al een hele hoop maar het stijgeren wil er maar niet in.. Kijk een shetje is makkelijk die til je zo op maar een fjord! en ik al helemaal niet meer met mijn rug.. Wie heeft er tips hem het stijgeren te leren.. zonder dat ik mijn rug vertil... Zwappen met een zweep voor zijn neus enzo heeft absoluut geen nut....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:43

nou, shetjes til je niet zo op hoor. Sommige wel, maar bij hon krijg ik het ook absoluut niet voor elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:01

stef schreef:
nou, shetjes til je niet zo op hoor. Sommige wel, maar bij hon krijg ik het ook absoluut niet voor elkaar


whahaa zal ik ff langs komen Haha! Ik til zo alle shetjes van mijn werk omhoog.. Haha! die zijn niet zo moeilijk... helaas is ry een paar 100 kilo zwaarder... Boos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 08:00

Moet je ff een mailtje sturen naar Suzanne van Jordy of Jolanda van Guus, die kunnen je wel uitleggen hoe het moet. Ik weet alleen niet of die van hun het ook ana de hand kunnen, ohz in ieder geval wel, en hoog ook.
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:41

Vippie schreef:
Moet je ff een mailtje sturen naar Suzanne van Jordy of [***] van Guus, die kunnen je wel uitleggen hoe het moet. Ik weet alleen niet of die van hun het ook ana de hand kunnen, ohz in ieder geval wel, en hoog ook.
Viv


Thanks! zal ik doen!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:04

jah, ik krijg hon wel omhoog, maar ze legt de link niet

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:28

Waarom wil je eigenlijk je paard leren steigeren?? Ik denk (zelf) dat je dit niet zomaar moet aanleren, kan nl erg gevaarlijk zijn.
Ik heb zelf al een keer meegemaakt dat ik op een steigerd paard zat en deze klapte om, bijna boven op mij.
En mocht hij achteroverslaan, denk dan wel eraan dat de rug een behoorlijke opdonder krijgt. (zadel zit er ook op)

Mijn advies: doe dit samen met iemand die er verstand van heeft, zo voorkom je in iedergeval ongelukken.

PS: dat zwiepen met die zweep zou ik maar achter wege laten, dat komt bedreigend voor je paard over.

Veel succes......

Natas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:02

sherif schreef:
Waarom wil je eigenlijk je paard leren steigeren?? Ik denk (zelf) dat je dit niet zomaar moet aanleren, kan nl erg gevaarlijk zijn.
Ik heb zelf al een keer meegemaakt dat ik op een steigerd paard zat en deze klapte om, bijna boven op mij.
En mocht hij achteroverslaan, denk dan wel eraan dat de rug een behoorlijke opdonder krijgt. (zadel zit er ook op)

Mijn advies: doe dit samen met iemand die er verstand van heeft, zo voorkom je in iedergeval ongelukken.

PS: dat zwiepen met die zweep zou ik maar achter wege laten, dat komt bedreigend voor je paard over.

Veel succes......

Natas


Hoi

Ik weet heel goed waar ik aan begin.. Ik heb rydar al menig vrijheiddresuur aangeleerd (zie profiel) Ik weet daarom heel goed hoe ik het allemaal aan moet pakken alleen hetr stijgeren wil niet lukken vandaar mijn vraag. aangezien ik druk aan het oefenen ben voor een show wil ik dit er graag in hebben.. Ik ben dus niet zomaar een pennie meisje van 12 die dit wil gaan doen..

Bedankt voor je reactie..

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:18

Erg fijn om te horen dat je geen penny meisje bent, want dan zou het dus echt een andere zaak zijn.
Maar goed je geeft aan de nodige ervaring te hebben, dan zul je ook best weten dat je dit toch het beste samen met een ervaren iemand kan doen die hier al mee ervaring heeft.

Ik hoop voor je dat het lukt
Ben zelf ook erg van vrijheiddressuur gecharmeerd, mijn paardje leer ik nl ook het nodige, ben nu zover dat ik graag wil dat hij een buiging kan maken. Lukt bijna !!!

VEEL SUCCES NOGMAALS

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:37

Ik moest erg lachen over de opmerking, "ik ben niet zomaar een penny meisje hoor" wahhh Haha! hhhhhhhhh Haha! hhhhhhhahhaha Haha! hahahaa Haha!

Ik was vandaag op stal en zag toevallig een Penny club liggen, die ik als klein meisje van 12 dus wel altijd las, leuk blad is het toch he?

En heel veel succes Debora met de kunstjes, leuke foto's in je profiel..mooie fjord..

Mon-nikky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:18

hihi ja ik moest het even kwijt... Ik kan het soms niet uit staan dat "pennymeisjes"vanalles bij hun pony uithalen en ze zo verzieken.. Ik weet waar ik mee bezig ben heel goed zelfs en daarom zei ik dat.. Haha!

(ik las ook de penny hoor vroeger Tong uitsteken )