Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doriine

Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: noord brabant

Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:03

Hoihoi,

Zoals de titel het al zegt wil ik graag ervaringen van NHA thuisstudie of andere thuisstudie's.
Financieel kan ik niet naar school(wegens hebben van een huis en pony)
Dus reactie's als ik zou gewoon naar school gaan hoeft niet.

Groetjes,
Doriene

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:10

ik volg een studie van de nha, managementassistente,

ik vind persoonlijk dat je heel erg gemotiveerd moet zijn om dit te doen, niemand verplicht jou, je kan er zolang over doen als je zelf wilt dus het is heel makkelijk om even te zeggen van johh die examens doe ik de volgende keer wel. Verder wordt je niet echt goed geholpen als je iets niet snapt, je huiswerk daarentegen wordt wel snel nagekeken en terug gestuurd, dit gaat allemaal digitaal via de plaza op www.nha.nl .

als je nog meer vragen hebt kan je ze stellen of een pb sturen.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:15

Ik volg dit ook even. Ik heb in februari een studie afgerond, maar er is helaas geen werk meer in te krijgen (niet hier in ieder geval hahaha). Daarnaast ben ik net gaan samenwonen en kan ik om financiele redenen niet meer fulltime naar school. ik zoek dus ook iets om erbij te doen naast mn huidige baan

Doriine

Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:32

bedankt Ti_amo ik heb je gepbt:)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:40

Ik heb een studie gedaan via het NHA, maar na een jaar mee gestopt. Ik kon de discipline niet opbrengen.
Ik moet zeggen dat het allemaal wel heel netjes is geregeld.

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:22

Ik lees even mee... Zou graag een talenstudie naast mijn HBO studie doen. De prijzen van NHA spreken me erg aan, maar ben benieuwd naar de manier van aanbieden etc :) .

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:23

ik zou dan overigens wel gaan voor een cursus, met die studies moet je nog weer eindeloos stage lopen en daar heb ik dus geen ruimte voor.

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:27

wat ik me vervolgens wel afvraag, die diploma's, zijn die makkelijk te halen? want dan vraag ik me af in hoeverre bedrijven waarde hechten aan zo'n diploma?
Ik heb liever iemand in het bedrijf die geen/minder diploma's heeft en goed gemotiveerd is, en ook een goed inlevingsvermogen heeft, als iemand die een diploma heeft maar eigenlijk niks zelf kan bedenken en problemen op kan lossen zonder boek of leraar erbij.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:29

bij de cursussen kun je overigens ook kiezen uit met of zonder hulp van een docent, dat is wel duurder, maar ik kan me voorstellen dat dat prettig is :j

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:29

Ik kan me voorstellen dat die cursussen (aanvullend op je basis) wel van toegevoegde waarde zijn?

Doriine

Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:39

lijkt mij wel want je moet toch leren en dat doe je op school ook..

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:41

Ik heb praktijkdiploma informatica gedaan bij het NHA en met hoge cijfers afgelsoten. Ook pr en voorlichting gedaan en ben nu bezig met MBO 4 MMZ via het NHA. En weer tot volle tevredenheid. Dit in tegenstelling tot LOI, NTI. Open Universiteit ook positief, maar vond ik te pittig.

Doriine

Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:43

oke en is het allemaal te doen qua hulp enzovoorts?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:54

Wat voor hulp verwacht je? Als je een half jaar geen huiswerk instuurt, krijg je een mailtje. Op vragen krijg je antwoord. En verder moet je het natuurlijk zelf doen. Als ik iets niet snap, ga ik meestal op internet zoeken en dan vind ik dezelfde informatie, maar anders verwoord en vaak kan ik dan weer onderweg. De stof is erg helder beschreven en de opdrachten ook.

Doriine

Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 14:55

ja ik bedoel als je een vraag hebt dat je wel antwoord krijgt.. dus dat is ook goed in orde zo te horen:)

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:48

Ja hoor, heb ze zaterdag een mailtje gestuurd en maandagochtend al antwoord :)

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:37

Is het verplicht om bij een NHA studie stage te lopen?

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:04

Ik studeer ook via het NHA.

Als je de volledige BOL opleiding doet dan moet je stage lopen bij periode 3, dat staat ook op de site bij de opleiding.
Als je voor de basis gaat hoef je geen stage te lopen maar krijg je alleen het NHA diploma, wel met de mogelijkheid om daarna door te stromen met vrijstelling naar de volledige opleiding.

Je krijgt inderdaad snel antwoord terug op je vragen daar. ( maar eigenlijk is alles heel goed uitgelegd hoor je krijgt ook een groot pakket aan info thuis gestuurd haha)

Welke studie wil jij gaan doen?

ps: Weet iemand hoe de verplichte praktijk dagen gaan? ( bij verzorgende ig heb je er 8, en ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet?

Ik ben het met Ilja000 eens dat NHA een stuk beter/fijner is dan nti enzo, en nog goedkoper ook.
Het enige nadeel is dat je altijd naar Utrecht moet voor examens en bij de andere geloof ik meer opties hebt.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:50

ik heb informatie aangevraagd voor de cursus boekhouding. Overigens ook aangevraagd via de LOI, ik ben heel benieuwd wat de verschillen zijn :j

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:53

Ik zou graag een cursus russisch willen doen, iemand ervaring mee?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:02

LittleRose schreef:
Is het verplicht om bij een NHA studie stage te lopen?


Hangt van de cursus af. Als je een complete MBO opleiding doet wel, gewoon omdat dat via de wet verplicht is. Wel kun je bij de NHA ook kiezen voor de basisopleiding, dan hoef je geen stage te lopen, maar krijg je ook niet het officiele diploma. Wel krijg je vrijstellingen als je verder gaat met het officiele MBO deel.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:04

Mymy, inderdaad moeten we steeds naar Utrecht voor examen. Aan de andere kant... voor de OU moest ik bijv. naar Alkmaar en da's ook een ruim half uur rijden. Dus dat uurtje Utrecht gaat ook nog wel :) Examens beginnen om 10 uur, dus ik maak er altijd meteen een dagje uit van. Even naar de H&M, want die hebben we in Hoorn niet, lekker lunchen, shoppen, terrasje...

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:42

Ik vond het NHA echt super! Met vragen kon ik altijd bij de leraar waar ik aan gekoppeld was terecht en ik had ook heel snel een reactie terug. Nu was ik wel heel gemotiveerd om dit te doen, ik kan me voorstellen dat het veel moeilijker is om het allemaal zelf te doen als je niet echt gemotiveerd bent en niet af en toe een schop onder je kont krijgt.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:44

volgens mij kun je daarvoor een coach krijgen als je dat aanvinkt bij de opties op de site :P
zag ik net

Roozzy
Berichten: 220
Geregistreerd: 13-07-11

Re: Iemand ervaring met NHA thuisstudie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:47

Als je een taalcursus wilt doen, kan ik de NHA niet aanraden. Taalcursussen van de LOI en NTI zijn wel duurder, maar ook kwalitatief veel beter. Dat is mijn ervaring.

Wel een pluspunt van de NHA is dat je 5 jaar over je cursus mag doen (ik weet niet of dat nog zo is) en de goedkope prijzen natuurlijk.