Schildklierproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Schildklierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:09

Hi,

Zijn er mensen die mij het e.e.a. kunnen vertellen of ervaring zelf hebben met de werking van je schildklier?

Wat zijn de kenmerken, etc.

THX

Ik ga zelf ook nog even kijken op de zoekmachines, maar ik vroeg mij af of er ook bokkers zijn die hier bekend mee zijn. PB mag natuurlijk ook hoor.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:11

Ik weet er niet o veel van.
Als hij te hard werkt val je af (qua gewicht) en werkt hij te langzaam dan wordt je dikker.
Google weet vast veel meer Lachen

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:01

Het is een niet prettig en groot probleem op het moment dat je schilklier niet goed werkt. Een goede vriendin van mij heeft een te langzaam werkende schilklier.
Je bent eigenlijk altijd moe en je kan het niet bijslapen omdat je schilklier eigenlijk altijd achter loopt.
Daarbij de medicijnen, vaak bloed laten prikken, controles, etc.
Je kan je schildkleir ook laten verwijderen, maar dan is de consequentie dat je geen kinderen meer kan krijgen. Dus dat is voor de meesten ook geen optie.
Mijn vriendin zit nu in de overgang. Het klint heel raar, want ze is pas 24. Dat komt omdat haar hormoonhuihouding verstoordis en niet meer de goede hormonen maakt om ongesteld te worden. Ze krijgt nu deze hormonen weer ind e vorm van pillen. Wat dat als gevolg heeft:
-moodswings: het ene moment vrolijk, dan sjacho en dan depri
-acné: net alsof je weer ind e pubertijd zit.

Ze houdt ook nog eens veel vocht vast , waardoor ze zichzelf dik vind. Ten eerste is ze dat niet, alleen door het vocht is ze mn op haar buik wat opgeblazen. Het is ook niet blubberig maar strak, alleen een wat bollere buik dan normaal. Daar zit ze heel erg mee. (vooral bij de moodswings).

als je meer wilt weten, laat het maar horen, ik zal kijken of ik een antwoord voor je heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:49

Mijn moeder heeft een te traag werkende schildklier.
Voordat ze wist wat ze had was ze ineens 10/15 kilo aangekomen en heel erg moe en lusteloos.
Nu heeft ze medicijnen en heeft ze nergens meer last van.
Het enige nadeel is dat ze haar verdere leven medicijnen moet blijven gebruiken.
elk half jaar moet ze dan bloed prikken en word er voorgeschreven hoeveel medicijnen ze moet.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:59

Mijn moeder heeft een schildklier die juist te snel werkt. Ze heeft een heel opgejaagd gevoel, terwijl ze toch ook heel moe is. Af en toe heeft ze ook hartkloppingen. Ze is hiervoor ook behandeld met radioactief jodium, wat nu iets resultaat brengt, maar nog niet bar veel.

Ik weet niet of je hier zelf last van hebt, maar het kan lang duren voordat je eraf bent.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:17

Ik ken ook iemand met een te snel werkende schildklier, zij voelt zich net als de moeder van manon. Ze is ook al twee keer met radioactief jodium behandeld maar dat heeft niet egholpen, nu slikt ze medicijnen die de boel enigszins onder controle moeten houden en dat gaat aardig..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:31