het onweert... en niet zo'n beetje!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

het onweert... en niet zo'n beetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 17:27

Rond een uur of half vijf toen ik klaar was met werken begon het te onweren. Wil dus mijn fiets pakken en snel haar huis fietsen. Eenmaal op mijn fiets kom ik tot de ontdekking dat de band plat ligt... snel weer terug naar binnen en mn ouders opgebeld waarna mn vader 10 minuten later aangereden kwam. We hebben de fiets achter in geladen en toen we thuis kwamen was de hemel al helemaal opengebarsten. Een windkracht waarmee je nog net geen boom omver blaast en regen waardoor je bijna geen zicht meer had. Paar minuten later begon het keihard te bliksemen en donderen. Op verschillende plaatsen hier in Venlo is de bliksem ingeslagen en op minstens 2 plaatsen (nog een derde een brandmelding) is het flink gaan branden. Op de ene weg konden de mensen nog geen adem meer halen, omdat het vuur alle zuurstof in de buurt opzoog om zichzelf groter te maken. Nu begint het een beetje op te klaren en ik heb zojuist mijn fiets uit de auto gehaald... De kofferbak zat een beetje onder het water Bloos Hoop dat de branden snel geblust zijn...


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:29

Getver. Hier is het gelukkig nog rustig.Koelt het wel een beetje af?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 17:34

nu wel even, maar ben bang dat als de temperatuur dadelijk een beetje omhooggaat en de zon misschien nog terugkomt, dat het behoorlijk benauwd gaat worden!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:42

Het is hier droog geen onweer gezien,.,,,,

mon-nikky Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:44

Oeii wat eng! Waar ligt venlo precies? In Noord-Holland? Ik hoop niet dat het deze kant optrekt.Ik scheit namelijk 7 kleuren voor onweer...*brrr*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:45

Ik vind onweer heel vervelend.Als er een bliksemflits is 'snachts (al is het 10 km ver weg) ben ik klaar wakker en lig te tellen hoever het nog van ons weg is en of het dichterbij komt.En als ik jouw verhaal lees heb ik ook wel reden om het toch een beetje eng te vinden.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:47

goh roy, das is niet leuk, ik ben wel een bettje anders dan andere mensen, ik vind het leuk als het regent en ik haat het als de zon schijnt, maar ja, dat ben ik, dus sturr de regen maar hier naar toe

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 17:47

jamylover schreef:
Oeii wat eng! Waar ligt venlo precies? In Noord-Holland? Ik hoop niet dat het deze kant optrekt.Ik scheit namelijk 7 kleuren voor onweer...*brrr*


In Limburg Haha! Maar het had genoeg energie om nog een klein onweer buitje in het Noorden van het land te verzorgen volgens mij...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:50

en was de energie ook genoeg om een onweer bui hier naar florida te brengen? (ik hoop van wel Tong uitsteken )

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:52

jeetje zeg lijkt me eng om zo ff mee te maken... vooral als die zuurstof zeg maar opgebruikt wordt door t vuur!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:05

Ja, idd, het heeft hier gestort en geknald en geflitst, ik ben wel 100 keer op de foto gezet volgens mij Knipoog

Ik vind onweer echt geweldig mooi! Heb dus ook heerlijk vanaf mijn kamertje door mijn hele grote raam naar het onweer zitten kijken. Er was een supergrote knal die ergens is ingeslagen, en die knal vond ik op zich heel erg mooi! Alleen de gedachte dat hierdoor mensen hun huizen verliezen of gewond raken vind ik absoluut niet mee, dat vind ik ook de rotte kant van onweer Scheve mond

Max, mijn nijn vond het ook geweldig, hij sprong op de vensterbank en ging daar zitten kijken/liggen slapen. Ja, rare nijn, zo baasje zo nijn *LOL*

In ieder geval regende het wel heel hard, dus misschien zijn die branden niet heel groot geworden, door die stortbuien, ik hoop iig van niet. En ik hoop dat er niemand gewond of gedood is...

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:20

jak, ja hier ging het ook al zo tekeer. In reuver is in de straat van mijn trainster van het zwemmen bij de huizen om en om ingeslagen. Bij haar dus ook. En een dak ergens is helemaal weggebrand. Bij ons in Panningen is het geloof ik nergens ingeslagen, maar het ging wel flink tekeer.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:20

het begint hier zo los te barsten
want je hoor en zie het al in de verte
dus lekker binnenblijven
want ik haat onweer
ik laat lasagna gewoon op de wei staan
maar uik ben altijd zo bang dat ze getroffen word

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:31

Hier dus nada noppes niks he!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:43

Hier nix aan de hand, maar in hengelo schijnt het ook noodweer te zijn geweest Verward Blikseminslag, halve stad zonder elektriciteit????? Vaag, hebben hiero niks gemerkt, terwijl ik maar 5 min van Hengelo af woon...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:44

Ik werd van ochtend wakker van onweer om een uur of half 7, toen was de de lucht heel fel oranje, heel raar.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 23:08

net was er een gedeelte op sbs 6, ook filmmateriaal van de binnenstad (hier nog geen 300 meter verderop) het stond daar echt helemaal blank!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 17:04

Kwam vanmorgen op mijn werk en de benedenverdieping (begane grond) was helemaal nat, alles stond blank. Gelukkig stonden de kleren allemaal op pallets en is er niets kapot gegaan, maar als het zelfs daar hoog stond woooooo dan is het echt goed tekeer gegaan.... er is echt iets flink mis met het klimaat.....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:06

En zo.. zag de lucht er hier vandaag uit. Mooi blauw met hier en daar een wolkje. Tevens behoorlijk warm! Inmiddels al wel wat meer bewolking, maar nog steeds geen regen.

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 17:09

haha crosspost! die heb ik volgens mij al in 3 topics gezien Tong uitsteken Foei! hihii wel mooie foto trouwens Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:10

Hahahahaha foei Honeybee.. die net zegt in een ander topic misschien een donderslag gehoord te hebben....
Wij nog steeds nada niks noppes qua donder, klein beetje geregend maar ook.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:23

Tuurlijk crosspost... er gaan ook drie verschillende topics over hetzelfde onderwerp Haha!

Maar eh.. Orri, het was geen donderslag.. dan zou ik nu wel weer wat gerommel hebben gehoord en dat is nog steeds niet het geval Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:20

Help!!!!!!!!!!! Het spoelt hier en het flitst aan 1 stuk door en langzaam hoor je het onweer dichterbij komen!!!!!! help!!!!!!!! We hebben ook nog paardjes buiten!!!! Boos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 21:33

zet je paarden binnen als dat nog kan.. breng jezelf niet in gevaar. Daarnaast zou ik alle electrische apparatuur maar voor de zekerheid uitzetten.... tenminste grote dingen zoals pc, tv etc...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:52

bij os was het vreselijk weer echt zo eng!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!