Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-12 11:35

Tijdens mijn examen jaar VMBO hakte ik de knoop door. Als ik geslaagd was dan zou er een paard komen. Met vlag en wimpel geslaagd dus mijn zoek actie werd geopend. Na een aantal paarden online bekeken te hebben viel mijn oog op Verona. Een toen 6 jarige NRPS merrie. Afspraak gemaakt en langs geweest. Het was liefde op het eerste gezicht. Op 23 juli 2009 stond ze op stal.

Een prachtige merrie met een gebruiksaanwijzing die we er helaas niet bij kregen. Up’s en downs. Maar het ging steeds beter. Door de medische molen, meerdere osteopaat behandelingen verder ging het best oké.

Ik maakte de afspraak ‘je blijft tot je dood’ helaas… Ik werd ziek en kon deze belofte niet waar maken. Het uitzoeken naar wat de oorzaak was heeft een ruime 6 maanden in beslag genomen. Ik sliep 16 uur, en de overige 8 uur was ik aan het werk/school/stage om maar te zorgen dat ik haar kon onderhouden. Ik trok het niet meer, en Verona stond me te veel op stal. Bij gebrek aan een rijbewijs was het verplaatsen naar een stal met meer weidegang onmogelijk. Ik kon niks anders doen dan Verona te verkopen. Dit is een van mijn moeilijkste keuzes in me leven geweest. Maar voor haar welzijn het beste.

Ze werd verkocht… En verhuisde naar Drenthe. Tegen mij werd gezegd ‘er worden veulens mee gefokt’ Lang heb ik me voor gehouden dat ze het vast goed zou hebben. Maar hoe meer de tijd vorderde hoe meer het ging knagen. Steeds vaker stelde ik mij de vraag ‘zou het goed gaan met haar? ‘ ‘hoe gaat het met haar rug problemen? ‘ ‘zou ze in de salami zitten?’ ‘misschien staat ze wel te koop’

Tot slot kwam de vraag ‘ moet ik haar gaan zoeken ?’ Heel lang heb ik getwijfeld. Zoeken betekend natuurlijk niet dat je positief resultaat kreeg. Ik hakte de knoop door. Ik ging zoeken. En op 17 maart opende ik dit topic :
malih @ [OV] [PG] Verona, Nrps Merrie

En op 8 mei kreeg ik van een bokker een pb. Ze had Verona in haar bezit het ging goed met haar.
Ik kon mijn ogen niet geloven en heb de PB wel 6x op nieuw gelezen voor ik contact met haar op nam. Daarna raakte alles in een stroom versnelling. Ik mocht langs komen. Wat was ik blij! Gistere was eindelijk de dag (En geloof me, t wachten op 26 mei leek eeuwig te duren. :o )

Afijn stikkie zenuwachtig stapte ik morgens in de auto. Natuurlijk niet kunnen ontbijten. Na 2 uur rijden waren we eindelijk op stal. Ik reed langs de wei en ik dacht ‘ *\o/* daar daar daar, jaaa daar staat ze! <3 ‘ Afijn, t was maar goed dat t een rustige weg was, want op t verkeer letten deed ik niet op dat moment…… :o

Kennis gemaakt met de nieuwe eigenaren. En wat een top mensen. We waren allemaal erg nieuwsgierig of ze me nog zou herkennen. En jawel, ik riep, en ze bleef maar kijken, hield me onwijs goed in de gaten <3 .

Even over het rijden, ik heb geen cap op. Dat deed ik nooit. Ik vertrouw Verona als geen ander en noem me gek of levens moe. Ze is t enigen paard wat ik zonder cap reed. En de rest van me outfit… Tja, ik was al blij dat ik een appel mocht voeren. Nooit verwacht dat ik er op zou mogen. We hebben nog geprobeerd om rijlaarzen aan te krijgen, ( ja daar zijn foto’s van :P ) Maar dat werd geen succes. :+

Ik wil de nieuwe eigenaren onwijs bedanken dat ik mocht langs komen. Nu kan ik een hoofdstukje afsluiten en vrede hebben met mijn keus. Zo nu en dan kan ik updates krijgen en als mijn huidige paardje oud genoeg is gaan we samen een buitenrit rijden.

Net uit de wei, een lekker appeltje.
Afbeelding
Samen zullen wij alles delen <3
Afbeelding

Hobbel hobbel :o
Afbeelding

In het verleden kosten dit haar onwijs veel moeite. En nu ze fysio krijgt gaat het dus n stuk makkelijker. Was erg fijn toen ik dit voelde.
Afbeelding

Dit plaatje vind ik zo leuk! Ben ik echt mega blij mee. Vind het zo vrolijk!
Afbeelding

En de laatste rij foto.
Afbeelding

En voor wie wil lachen :+
Afbeelding

Dikke pret
Afbeelding

En verona lacht ons uit :P Maar de laars is uit!
Afbeelding

Rij technies zal er vast een hoop verbeterd kunnen worden. Aan die tips heb ik niks in dit geval. Dit was een uitzondering. En de kans dat ik ooit nog op haar rug kom ligt aan de nieuwe eigenaren. Maar leuke reactie's mogen natuurlijk wel.

Naast dat ik de eigenaren wil bedanken ben ik ook wel verplicht mijn altijd eeuwige lieve vriend te bedanken voor zijn steun en medeleven. Zijn acceptatie tot mijn paarden verslaving. En het maken van de foto's Thnx lieffie <3

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”


Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:40

De foto's spreken voor zich..
Fijn dat je Verona weer hebt gevonden, je hebt wel mazzel met zulke eigenaren.
Ze ziet er prima uit!

Massie <3

Lizaa01

Berichten: 721
Geregistreerd: 15-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:40

Super dat je haar hebt gevonden en dat het goed met dr gaat!
Wat leuk dat je mocht rijden!

♡ ♡ ♡

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:44

Wat fijn dat je haar gevonden hebt!
Ook heel erg lief van de eigenaren dat je langs mocht komen en er ook nog op mocht!
Super :)

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-12 11:44

Ja, ze zeiden wil je er op en ik wist echt even niet wat ik moest zeggen. Ze vonden het leuk om te zien, hun is namelijk verteld dat verona alleen maar kon stappen onder het zadel. Dus ze waren super rustig bezig en voorzichtig omdat ze dachte dat ze het niet kenden. Niks is minder waar. Madam kan het gewoon allemaal.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:44

Nou fijn.toch dat je langs mocht komen en zelfs mocht rijden :)

ONDERSCHRIFTLOOS


ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:45

Wat super zeg.. Heel erg fijn en natuurlijk ook voor hen nu ze weten dat ze meer kan, haha!

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

VogeltjeM

Berichten: 3726
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:48

Wauw wat fijn voor je! :) <3

Instagram: lusitano_roux

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-12 12:45

Dankjulliewel!!!!

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:51

Wat fijn zeg! :D
staat ze ver weg van jou?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-12 12:56

Ja behoorlijk :P Ik woon in Almere, en ze staat vlakbij Emmen (Dik 2 uur rijden dus)

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:57

Wat leuk! Super dat je er ook nog op mag rijden..... :j

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:00

Paard ziet er geweldig uit! En wat zal dat een fijn gevoel zijn om haar zo terug te zien.

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:39

Ik ben het helemaal met Rider eens, De foto's spreken echt voor zich! :D Wat ziet ze er super uit! Wat fijn dat ze zulke goede baasjes heeft getroffen en super dat jij nu weet hoe goed het met haar gaat! moet een hele geruststelling zijn! :)

Suzy ♥ Just another part of me ♥

GoLizz

Berichten: 2481
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dronten

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:38

Wouw wat goed zeg!
Fijn dat je haar weer heb kunnen opzoeken en het goed heb kunnen 'afsluiten'

<3 Diva, Jacintha, Willo <3
Diva drachtig van Zwartbont vd kortenhof! -> 28-04-2018

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:40

He, jij bent de vriendin van Daniel toch? Zag het laatst bij hem op FB staan dat je je paardje na zoveel jaar weer terug had gevonden! Leuk hoor, en leuke foto's. Paard ziet er goed uit!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

OnlyFroukje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:44

Wat een leuke fotos en wat onwijs gaaf dat je haar weer gevonden hebt! Ik hoop dat de eigenaars het goed vinden dat jij e soms komt. almere - emmen valt mee hoor. Aangezien ik zelf ook vlak bij emmen woon. En vaak richting almere ga weet ik dat het niet zo heel ver is;) en alles voor je grote liefde he;)

Love you both Elliot en Tanja mijn toppertjes

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-12 21:51

Melanie_B schreef:
He, jij bent de vriendin van Daniel toch? Zag het laatst bij hem op FB staan dat je je paardje na zoveel jaar weer terug had gevonden! Leuk hoor, en leuke foto's. Paard ziet er goed uit!


haha ja dat klopt *\o/* 100% de vriendin van Daniel *\o/* Wat grappig dat je me verhaal herkende. Hij had het idd op FB gezet. Vond t zo leuk om me zo happy te zien.

@ froukje. Opzich valt t ook mee, maar niet zo dat ik het even elke week rij ofzo. Maar zo nu en dan is het best te doen. En heb de volgende afspraak al staan. Over anderhalf jaar als me huidige pony oud genoeg is gaan we samen crossen in het bos. En natuurlijk als ze wedstrijdjes gaat starten dan kom ik ze aanmoedigen. En zeker, voor me aller eerste eigen paardje heb ik toch wel extra veel over.

@GoLizz. Afsluiten kan ik het nu zeker, ik weet dat ze het nu goed heeft. Ik kan nu vrede hebben met de keus die ik toen gemaakt heb. En weet nu zeker dat het oke zit met haar.

@Carolinee. Ja, een hele geruststelling. En voor me verjaardag de belofte gekregen dat ik een stukje staart krijg. Kan ik tzt me mooie armband laten maken met haren van Verona en Fenya

@aerdenhout! zeker. En toen ze me zag, hoe ze reageerde zo mooi. Ze bleef stok stijf stil staan, en maar kijken naar me. Oortjes er op. Prachtig gewoon <3

@sjors, ja joh, dikke verassing. Had niet verwacht die gelegenheid te krijgen. Was al blij dat ze een appeltje mocht krijgen van mij haha :P

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:41

Oooh Milih wat ontzettend fijn zeg! En goed dat ze het zo goed heeft daar. Ben erg blij voor je meid!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:16

Wat fijn dat je haar hebt teruggevonden en dat ze nu eeen superplekje heeft! Kun jij het ook een plekje geven!
Wel super van die nieuwe eigenaren dat je langs mocht komen en even mocht rijden! :D

Verona ziet er goed uit!

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-12 17:11

Dankje Nienke!

Ramanoff ook bedankt natuurlijk :) t was zeer zeker heel speciaal.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

rhanasasja

Berichten: 931
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:04

Wauw, wat een heerlijke geruststelling, fijn dat ze goede eigenaren heeft, echt super! Ziet er heerlijk uit, en een leuk dier is het <3

~Nobody is the same, everybody is perfect~

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-12 08:41

Leuk is ze zeker :D met een iets wat eigen karakter dat wel. Maar als je hem kent is t een dotje.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:45

Wat een mooie hereniging en wat onwijs fijn dat je haar nu gerust kan achterlaten.
Je straalt helemaal van geluk.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:45

Wat een leuk topic! :D Fijn dat je haar hebt gevonden en dat het zo goed gaat bij de nieuwe eigenaar. Die foto's met die laars zijn echt hilarisch! :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, Jintexx, Sastaic, xJurdyWonanx en 17 bezoekers