gevallen met springen + naar ziekenhuis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

gevallen met springen + naar ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 22:10

ik had alles al klaar voor nijmegen, loulou geknipt enz. ik zou smiddags nog les krijgen. dus wij parcoursje opgezet, en wat gesprongen. loulou was wat aan het stormen omdat ze in de verkeerde galop zat en moest overspringen. ik weet nog dat ik er op de steil afstuurden en vanaf toen is het zwart. mijn lesgeefmens vertelde dat ze struikelde en viel. ze is bovenop me gevallen. toen is ze omgerold over mij heen maar dat lukte niet gelijk dus ze heeft best een tijdje op me gelegen. toen heeft ze me ook nog een paar meter meegesleurd omdat me voet in de beugel zat. volgens me lesgeefmens wilde ik gelijk opstaan terwijl ik van haar moest blijven zitten. dus toen heeft ze me op het bankje gezet. en ze heeft 3x moeten vertellen dat ik was gevallen voordat ik het kon onthouden. vanaf dat bankje weet ik het weer een beetje.
bregje (lesgeefmens) heeft toen de huisarts gebeld maar die was op vakantie dus ze kreeg een ander nummer, maar die was ook op vakantie dus toen heeft ze me maar naar de eerste hulp gereden.
die arts werkte daar volgens mij nog niet zo lang want hij had het er over dat ik opgenomen moest worden enz. terwijl ik me allles weer begon te herinneren (tot die val dan) toen ging ie overleggen en mocht ik toch naar huis. waarschijnlijk heb ik een (lichte) hersenschudding en ik moet dus vanacht steeds wakker gemaakt worden. hij deed ook nog van alles controleren maar alles was goed.
morgen had wedstrijd in nijmegen maar nou mag ik dus nie meedoen van me ouders Boos! ik heb echt nergens last vna geen hoofdpijn nix! en ik heb al eerder en lichte hersenschudding gehad toen ik van de fiets af was gevallen. dus ik weet heus wel hoe da voelt want teon had ik wel hoofdpijn enz. maar ik mach dus nie. ik had me er echt op verheugd en geoefend enz echt balen Huilen (en da is dan zacht uitgedruk)


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 00:02

gets inderdaad, moet natuurlijk weer vlak voor een wedstrijd gebeuren.
Maar ik geef je ouders wel gelijk hoor dat je niet mee mag doen, ze zullen waarschijnlijk ook niet zo'n fijne nacht hebben (elk uur wakker maken??). Is je paardje er ook een beetje goed vanaf gekomen?
Heel veel sterkte in ieder geval!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 00:11

Heel vervelend maar gelukkig is het niet ernstig voor je.Ik geef je ouders ook gelijk wat betreft die wedstrijd."Veel sterkte en er komt wel weer een andere wedstrijd toch?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 08:14

wat we gister konden zien had loulou nix. bregje was er snel nog op gesprongen en heeft hem toen in de wei gegooid.
er komt inderdaad wel weer een andere wedstrijd maar nou is het gewoon heel erg balen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:08

Balen zeg maar wel begrijpelijk van je ouders. Die houden je nog liever even heel natuurlijk dus die zullen wel geschrokken zijn.
Gelukkig maar dat Lou Lou niks heeft, die zal een extra vrije dag vandaag niet erg vinden, het is toch veel te warm om nu te crossen moet je maar denken.
Beterschap!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:15

Dat is echt balen he zulke dingen, net voor de wedstrijd. Frusty
Had ik ook een keer, was klaar met invlechten, zadel schoon enz. bijna helemaal klaar. Moest alleen nog even het bit op halen, dat doe ik en ik ren terug. Komt op eens onze hond door de heg gerent en knalt vol tegen mij aan. Ik viel op de grond en wat denk je: middenvoetsbeentje gebroken Frusty

Ken het gevoel dus Knipoog , maar in iedergeval: Beterschap!

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:56

echt vervelend dat je niet naar de wedstrijd kan,maar gelukkig heb je zelf verder niks behalve een hersenschudding,het had natuurlijk heel anders af kunnen lopen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:47

Zulke dingen gebeuren altijd voor een wedstrijd geloof ik! Frusty Echt jammer hoor, volgende keer beter moet je maar denken!

Beterschap iig!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:12

Daarom spring ik dus noooit meer Tong uitsteken
Beterschap!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:47

Xono: Zeg nooit nooit!
Zonde om nooit meer te springen.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 17:50

ItsMe schreef:
Xono: Zeg nooit nooit!
Zonde om nooit meer te springen.


idd Colin.. je weet niet wat je mist. Lachen

Maar loulou, idd heel erg balen.. beterschap. ( hoewel je dat eigenlijk niet nodig schijnt te hebben Knipoog )

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:23

Goh meid wat naar. Gelukkig dat het goed is afgelopen.
Beterschap ermee en alvast succes voor je eerstvolgende wedstrijd Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:51

jeezus, jij flikt dus echt gewoon van alles!! ik schrok vet van jolijn toen ze zei dat je naar het ziekenhuis was geweest. ik denk, die heeft nu een gebroken been ofzo. maar gelukkig alleen maar een hersenschudden. maar goed dat je je cap op had anders was je er nu misschien niet meer geweest!!!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:55

Echt rot voor je dat je bent gevallen.

Maar het feit dat 'alles zwart was tot het moment dat je op het bankje zat', dat is echt geen goed teken.

Ik vind dan ook dat je een beetje zeurt over je ouders, sorry als ik wat bot over kom.
De reactie van je ouders kan ik goed begrijpen, ze houden van je en willen je zo gezond mogelijk houden.

Verder hebben je ouders medisch gezien gelijk.
Het is gevaarlijk om nu binnen een paar dagen toch weer te gaan rijden.

Vraag voor alle zekerheid even aan een arts wanneer je weer mag gaan rijden, want als je te vroeg begint kun je je hele leven er last van houden: hoofdpijn, duizeligheid, slecht geheugen, en nog wat dingen die 'blijvend' kunnen zijn.

Misschien klink ik nu niet zo aardig, maar ik zou toch graag willen dat je goed beter werd, en de rest van je leven heerlijk ontzettend veel wedstrijden kon rijden! Lachen

Ik begrijp wel hoe je je voelt, ik heb dus het komende half jaar chemokuur (kanker) en zal daardoor errug moe zijn en mijn paard niet super kunnen trainen zoals gepland.
Ik wilde per 1 oktober voor het eerst starten, dat gaat wel door, maar veel wedstrijden rijden zal niet gaan: maar af en toe, vanwege dat ik gewoon mijn middagslaapjes moet doen. Boos!
Dus ik leef met je mee, ik weet hoe het is..

Heel veel beterschap!
Binnenkort ga je er gewoon weer lekker tegenaan toch? Party!!


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:23

Tja, wel even balen, maar ik kan je ouders inderdaad alleen maar gelijk geven. Een paar jaar geleden is er bij ons op de rijvereniging een meisje tijdens de dressuurles van d'r paard gevallen (zadel ging schuiven) en die heeft zich een hele tijd niks kunnen herinneren. Wekenlang kon ze ook niet onthouden wat er was gebeurd, hoevaak 't haar ook werd verteld. Ook bij haar werd een lichte hersenschudding geconstateerd, en zij moest 't ook rustig aan doen. Dat heeft ze toen niet gedaan, eigenwijs als ze was, en nu zit ze met de ellende, 24 uur per dag heeft ze hoofdpijn! Nu kan ze zich wel voor 't hoofd slaan dat ze toen niet heeft geluisterd!

Dus doe jezelf een groot plezier en luister voor deze keer nou maar naar je ouders. Ze hebben echt 't beste met je voor!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 22:28

bedankt
ik heb gister ook niet gereden alleen gelongeerd. vandaag heb ik loulou alleen losgestapt, toen heeft mijn lesgeefmens gereden en heb ik weer uitgestapt. heb ook maar gelijk een nieuwe cap gehaald want die ander was waarschijnlijk niet meer goed. je zag er nix aan maar hij kraakte heel erg en dat leek ons niet echt gezond.
niemand snapt ook dat ik geen blauwe plekken of spierpijn heb, omdat er gewoon +/- 450 kilo op me heeft gereden. had vanmorgen wel een beetje hoofdpijn. ben toen maar weer gaan slapen en nou heb ik eigenlijk nergens last meer van, maar doe toch voor de zekerheid maar rustig aan.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:20

hey,

ik d8 ook dat ik nergens last van had (was in de gymzaal met slagbal tegen iemand aangelopen)ik kon me ook niet meer herinneren wat er gebeurd was enzo.
Maar toen ging ik die middag rijden en steeds als ik ging aandraven, bonkte heel m'n hoofd (in stap heb je daar geen last van duzz ik zou toch mar rustig aan doen)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:42

Paard boven op je? Weten ze zeker dat je geen kneuzingen binnenin hebt?
Ik heb vanalles gehad, maar als je een paard bovenop je krijgt, nou, dat is niet niks. Zelf heeft een paard op mijn been gelegen, 6 mnd last ervan gehad, peesplaat helemaal vol met bloeduitstortingen.
Hersenschudding: week binnen & op bed gelegen, 6 uur 'zwart' en nog steeds geheugen problemen omdat ik het niet volhield op bed te blijven liggen. Een hersenschudding moet je echt niet onderschatten, als je daar te snel mee doorloopt dan heb je daar je leven lang problemen van, heel erg zonde! En jij gaat nu zitten computeren? Ik vraag me af of je wel wijs bent, ik kreeg daar heel erg koppijn van, maar dan nog: je moet je kop écht heel veel rust gunnen! Zonde als je hiermee later problemen houdt.
Ik ben ook op het asfalt geknald, niets te zien aan de buitenkant, had ik een ruggewervel beschadigd en waren ze doodsbenauwd dat ik een nierbeschadiging had.
Óf je hebt heel veel geluk gehad, óf je bent idd gewoon niet wijs. No offence verder, maar je krijgt maar 1 stel hersenen, en je leeft maar één keer, wees er een beetje zuinig op!
Ik ken genoeg verhalen van mensen die minder geluk hadden (dwarsleasie oid). Doe ajb een beetje voorzichtig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:58

Je paard bovenop je gevallen, ook nog even blijven liggen en je hebt alleen een hersenschudding. Wat heb jij een ontzettende mazzel gehad, realiseer je je dat wel. Dan maar geen wedstrijd hoor, wat belangrijker is is dat niet alle botten in je lijf hebt gebroken! Veel beterschap met je hersenschudding!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

spofreloe
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: dedemsvaart, in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:41

baluhhh, nou maar hopen dat je ouders gauw inzien dat -jij- gelijk hebt, mag je misschien binnen kort wel weer rijden met een little beetje geluk
doei
jellisa

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 22:49

Laui! schreef:
Paard boven op je? Weten ze zeker dat je geen kneuzingen binnenin hebt?
Óf je hebt heel veel geluk gehad, óf je bent idd gewoon niet wijs.


ik heb gewoon veel geluk gehad. ik heb de eerste dag wel een beetje hoofdpijn gehad. maar verder helemaal nix. geen blauwe plekken, kneuzingen, nix. niemand snapt het. maar het verhaal is echt niet overdreven want mijn cap heb ik weg kunnen gooien en dat was echt een goeie met alle keurmerken. je kon niet echt zien dat ie kapot was maar hij kraakte heel erg, dus maar een nieuwe gekocht
mijn lesgeefmens heeft het vandaag nog een keer verteld en hij kwam niet uit op de hindernis en is gevallen. ik heb bijna helemaal onder der gelegen behalve m'n hoofd. ze is helemaal over me heen gerold en omdat ze zichzelf niet om kreeg is ze gewoon seconde lang op me blijven ligggen.
het was ook een geluk dat de bak die week daarvoor helemaal om was gedaan en daardoor zacht was. en doordat ik bewusteloos ben geweest was ik ook helemaal slap. toen ik een tijd terug ben gevallen voelde ik het aankomen en dan houd je jezelf stijf, toen heb ik ook drie dagen m'n nek bijna niet kunne bewegen. en nou voelde ik m'n nek de dag erna wel een beetje maar dat was de 2e dag al helemaal over.
ik heb gewoon super veel geluk gehad.
maar mijn lesgeefmens rijd loulou ook deze week ik doe er losstappen dan rijd zij hem en dan stap ik weer uit. heb ik volgende week een lekker makkelijk paard Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers