Reistips.... backpackers..??? TIPS gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-01 20:05

OK zoals jullie ondertussen wel weten Slapen ga ik al over 3 weken (WHOAH) naar The States. Ik ga daar op een zomerkamp werken in Vermont, en daarna 3 weken reizen met een bustour.

Nou moet ik dus denken aan inpakken.. van de luchtvaartmtscpij mag ik max 35 kg meenemen, de organisatie zelf raad veel minder aan, liefst in een rugzak. Ik ga deze week bij iemand kijken of ik zijn rugzak kan lenen (zo'n prof ding, die zijn duuuuuur)
Wat ik aan jullie wil vragen, heb je nog dingen die ik ABSOLUUT mee moet nemen?? Ik zit zelf te denken aan bv van die Jesusstappers; van die Nike sandalen dus (die ik erg lelijk vind maar lijken me erg praktisch) Verder moet ik nog een slaapzak kopen, en waarschijnlihjk een cap. Jullie nog nuttige ideeen??? Alles welkom Party!!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:06

ask KA

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 22:16

goeie slaapzak is wel belangrijk
en een of ander matje om op te slapen
( zus is 2 jaar geleden ook geweest naar de states)
uumm.. denk
kijken of je i.d. kaart nog wel zo lang goed is
uumh verzekeing?

en verder weet ik het ook niet zal wel eens aan zusje vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 22:29

Ga eens bij Perry kijken, daar hebben ze heel veel lichtgewicht dingen, wat je echt heel veel scheelt (bv slaapzak, luchtbedje, kussentje) En voor aan je voeten kan ik je Teva's aanbevelen. Ik heb ze jaren geleden aangeschaft voor een woestijnexpi, ze kostten een rib uit m'n lijf toen, maar ik heb er nog steeds heeeel veel plezier van. In de winter gebruik ik ze in huis als een soort pantoffelvervanger en in de zomer doe ik nog meer dan ooit net of ik gek ben en ga er zelfs op naar kantoor *LOL* !
Ook voor de cap: lichtgewicht cascootje.

Je zult trouwens zien dat 35 kg echt enorm veel is hoor! Ik sleur altijd een hutkoffer vol mee als we met het vliegtuig op vakantie gaan, maar ik zit meestal aan de 16 of 17 kilo. En geloof me, ik heb nog net geen wasmachine bij me maar 't scheelt niet veel!

grtz, Sonja

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:45

Backpack-expert Ka meldt zich! Cool (bedankt Yor...)

Laura, als ik jou was zou ik niet meer dan 20 kg meenemen, anders zeul je je een ongeluk. Omdat je daar toch wel het een en ander aan souvenirs etc. zult gaan kopen, zou ik vanuit Nederland vertrekkend met hooguit 16 of 17 kilo. De laatste keer naar NZ ging ik met een rugzak van 14.5 (!) kilo weg en nog 6 kg handbagage, en op de terugweg had ik 19.5 kilo, wat handbagage betreft wil je niet weten (errug veel...). Heb in Australië een keer 28 kg in mijn rugzak & flightbag gepropt, ik hoefde gelukkig niet bij te betalen want het ging om een binnenlandse vlucht, maar het was wel ZWAAR...

Wat is handig? Inderdaad zoals Sonja zegt Teva's of andere niet-elegante maar o zo fijne slippers. Ik heb ze van Reef, maar die van Nike zijn ook erg goed, of die van de Perry (Armada ofzo?).

Verder natuurlijk de beroemde afritsbroek, in Australië 'Dutch pants' genoemd (alle Hollanders lopen ermee, twee voor de prijs van één Lachen ).

Ik heb verder een heel lichtgewicht slaapzak van Perry, de Wildebeast Bush Baby (iets van 100 piek geloof ik). Als je in backpackers hostels overnacht (wel zo gezellig), dan heb je alleen een slaapzak nodig, geen matje ofzo.

Ik weet vast nog wel heeeeel veel dingen die erg handig zijn als je gaat backpacken, maar het is nu kwart voor 1, dus ik stuur je wel een keer een lijstje via de mail of PB, oké? Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 01:55

Oh, en zoek ook ff op internet naar iets als 'backpack' ofzo.. Staan echt heeeeeeeeeel veel tips op.. Oh, en als je gewicht wil besparen, vermijd spijkerbroeken Lachen Die dingen zijn echt asociaal zwaar Lachen

'k weet verder niet hoe het met je financieen zit maar 't is misschien ook wel een strak plan om daar wat spullen te kopen die je niet meteen nodig hebt.

Maar zoek vooral eerst ff op internet, zijn echt een hoop leuke sites over!

BTW http://www.lonelyplanet.com is een beetje errug populair (maar staan wel erg leuke dingen op)..

Oh, en let een beetje op hoe je je rugzak inpakt, scheelt je een hoop rug/schouder en nek klachten Knipoog En zoek ff uit hoe je zo'n rugzak nou om hoort te hangen, ook wel belangrijk Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:37

ik had nog ergens een mailtje met tips die ik pas had gestuurd aan een vriendin dus hier gaan we. Misschien is niet alles relevant voor je maar goed.

veldfles
dompelaar (water koken op je eigen kamer, ideaal!)
lakenzak
zaklamp
thee
bouillon
waxinelichtjes
pet
kaarten / dobbelstenen
er zijn bij de drogist kleine flesjes met een soort gel die je handen ontsmetten. handig als je wil eten en nergens je haden kunt wassen
regenhoes voor je rugzak,
transporttas voor je rugzak voor in het vliegtuig (must, anders is je rugzak aan flarden)
simpel ehbo setje (in ieder geval paracetamol, pleister, simpel verband, compeed tegen blaren, thermometer, jodium en zo)
wagenziekte pillen (indien nodig)
zakmes
zonnebril
leesboek voor lange reizen
foto's van Iwaldo om te laten zien

tips :
- kopie van credit card nummer, paspoort etc meenemen, en ook thuis een kopie laten liggen

Al deze dingen zijn goed te krijgen bij een buitensportzaak (Spac sport Nijmegen is super, maar ook Bever of Demmenie).
En ik sluit me helemaal aan bij Karin max 16 kg, 35 is echt veel te veel. Dat kun je doen op de terugweg voor alle souvenirs.
Voor meer tips PB me.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:50

Ikke zou ook echt wat meenemen voor de waterp**p..
in amerika is het water anders (nie zo ranzig als in frankrijk maar anders)
die spullen die ze daar verkopen zijn heel anders en lang nie zo effectief als (oud maar vetrouwd) norit!!

35 kg.. dont go there!!!!! Ik zou t idd onder de 20 proberen te houden.

En simpele dingens als shampoo enzo nie meenemen.. misschien wat n een kleiner flesje maar nie die grote flessen meenemen. Gewoon daar kopen (en meestal is het nog goedkoper ook)

Goed muggenspul meenemen (bv jako/jago zoiets maar die is heeel goed)

Nahja..
t zijn van die kleine dingetjes maar die zijn ook wel belangrijk!