Van 'afdankertjes' naar prachtige paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Van 'afdankertjes' naar prachtige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 16:20

Gister is callychanel bij ons geweest voor foto's van onze knapperts. Omdat ik hier op bokt al regelmatig tips heb gekregen wanneer ik weer eens een afdankertje had opgevangen leek het me leuk om nu het met allemaal erg goed gaat eens wat foto's te posten.

Dizzerd (Wizzerd X Hugo) ruin, 4 jaar oud, bijna 1.90m, nog onbeleerd.

Dizzerd kennen jullie misschien uit [PP] Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13] een korte samenvatting; Dizzerd stond bij een buurman die zijn paarden in de winter enkel witlofwortels voert en eens in de week een klein beetje hooi. Dizzerd was enorm in de groei en miste allerlei voedingsstoffen, waardoor hij mager en stijf werd de buurman wilde hem ervoor laten afmaken. Daarnaast was hij ook nog eens laagste in rang dus kreeg hij nauwelijks iets. Inmiddels is Dizzerd (1,5 jaar later) de bink van de kudde, hij mist nog wat bespiering maar is op gewicht en zit fijn in zijn vel.

Afbeelding

Afbeelding

Empire (Tuschinski X Fairplay) ruin, 3 jaar oud, ongeveer 1.60m, nog onbeleerd.

Empire hebben wij met 11 maanden oud overgenomen omdat hij ataxtie zou hebben. Empire's probleem bleek dat hij als veulen 3 maanden op stal had gestaan, hij miste hierdoor wat handigheid in zijn bewegen, zoveel mogelijk weidegang in een rustige kudde en extra voedingssuplementen van Equilin hebben hem er weer bovenop geholpen. Uiteraard word hij gecontroleerd voor het inrijden volgend jaar of er nog iets mis zit, maar zo op het oog is het een gezond, slungelig (zie foto 1 ;) ) maar prachtig bewegend jong paard.

Afbeelding

Afbeelding

Jordy (ouders onbekend) ruin, 11 jaar oud, 1.12m, beleerd onder het zadel en voor de koets.

Jordy is ondertussen alweer 6 jaar bij ons, hij kwam met 5 jaar oud zo van zijn moeder af bij ons zonder iets mee gemaakt te hebben. Wij hebben hem zelf ingereden en voor de koets beleerd en ondertussen is het de clown van stal. Voor zijn gevoel hoort hij bij de grote paarden, hij staat daar dan ook tussen in plaats van bij de pony's.

Afbeelding

Kindly Field (Beaujolais X Zevenster) ruin, 20 jaar oud, 1.83m, beleerd onder het zadel

Kindly (roepnaam Koen) is ons aller eerste eigen paard en hebben wij gekocht van de manege. Hij werd hier vanwege zijn mega brave karakter en enorme hoogte gebruikt om grote mannen op te leren rijden. Koen vond het vreselijk als manege paard, geen aandacht en daarbij is het een echt Dieseltje vanwege zijn maat. Hij kon koud uit een stal van 3x3 niet gelijk presteren en dat werd wel van hem verlangt. Van de eerste twee maanden als manege paard was hij al 3 weken kreupel. Wij hebben hem 9 jaar geleden gekocht en sinds dien loopt hij geen dag kreupel meer. Een hele berg kindjes op de manege hebben op hem leren rijden omdat hij zo ontzettend braaf is en mijn zusje werd met 7 jaar oud al clubkampioen met deze kanjer!

Afbeelding

Afbeelding

Ustinov (Ohorn X Athlet Z) ruin, 11 jaar oud, 1.85m, beleerd onder het zadel

Ustinov (roepnaam Kyllian) hebben wij vorig jaar gekregen nadat hij al 6 jaar continu kreupel liep. Na een week bij ons was er niets meer te zien. Kyllian bleek enorm schreef en werd door spanning daarvan in zijn rug teugel kreupel. Tegenwoordig kan hij zijn rug lekker ontspannen en loopt hij de sterren van de hemel.

Afbeelding

Afbeelding

Rottine's Litll Levi (Revi Pepper X Coelenhage's Jarno) merrie, 1,5 jaar oud, 1.11m, onbeleerd

Levi hebben wij samen met haar moeder gekocht toen ze twee weken oud was omdat haar eigenaar in de financiele problemen zat. Eigenlijk was de bedoeling om haar en haar moeder met een maand of zeven te verkopen, wij hadden ze alleen gekocht zodat ze samen konden blijven en wij doen niets met pony's, maar ondertussen zijn wij wel heel erg aan deze eigenwijze dame gehecht geraakt. Mocht er een goeie plek op ons pad komen gaat ze weg, zo niet blijft ze lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Caramello (ouders onbekend) merrie, 20 jaar oud, 0.90m, onbeleerd

Mello hebben wij twee maanden geleden 'gered' haar verhaal is in dit topic te lezen [PP] 'kneusje' nummer zoveel.. In het kort; Mello stond met een weidemaatje er vreselijk bij http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3D6SMNE.jpg 144 werd gebeld en helaas overleefde het weidemaatje het niet. Omdat mello een schuilstal en water had en verder geen duidelijk zichtbare problemen lieten ze haar staan. Dagen lang reden wij er langs en stond ze steeds op de zelfde plek. Toen we haar eindelijk op mochten halen was ze meer dood dan levend, uitgedroogd, slechte tanden, slechte hoeven en ga zo nog maar even door. Ondertussen zijn we twee maanden verder en blijkt mello de liefste pony die ik ken, ze is echt in en in lief. We weten niet of ze ooit gereden is maar ze reageert zo braaf op alles dat het wel zo lijkt. Mello is ondertussen weer gezond, zand en worm vrij en gelukkig. Net als voor Levi geld ook voor Mello dat wij eigenlijk geen pony's willen houden omdat wij er niets mee doen maar ze is zo ontzettend lief dat we ons ook aan haar enorm gehecht hebben. Als er een goed huis voor haar op ons pad komt mag ze weg om plek te maken voor nieuwe kneusjes.

Afbeelding

Afbeelding

Winston (Karandasj X Creool) ruin, 10 jaar oud, 1.68m, beleerd onder het zadel.

Winston heb ik 2,5 jaar geleden van dezelfde eigenaar als Dizzerd gekocht. Hij had een peesblessure doordat zijn ruiter op een springwedstrijd te laat was en geen tijd meer had voor warm rijden. Hij moest zo uit de trailer getrokken een M parcours springen en dat ging fout. Inmiddels is er van de pees blessure niets meer te vinden en doet Winston het hartstikke goed in de dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken naar mijn kanjers, een reactie zou natuurlijk erg leuk zijn :) Hier en daar zie je misschien wat wondjes en krasjes aan mijn paarden, het zijn gewoon lekker buiten paarden die dag in dag uit in een kudde op de wei staan. Hier moet soms een rang bepaald worden en word natuurlijk heel wat afgespeeld wat soms gepaard gaat met een krasje. Verder zijn sommige iets aan de stevige kant ze staan namelijk sinds een week op de zomerwei, na een paar dagen gaan ze al wat minder eten en na mijn examens gaan ze weer vollop aan het werk.


_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:27

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

meer kan ik er niet op zeggen.

er zijn nog paardenmensen :)

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:29

Trots op jezelf en op je prachtige kudde. +:)+

ChelseaII
Berichten: 849
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:30

Poeh, inderdaad diep respect!! Jullie hebben alle paarden/pony's prachtig opgeknapt en een heerlijk huis gegeven!!! Super!!!!

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:32

Respect! Wat zien je paardjes er gelukkig uit! Allemaal met een heerlijk grasbuik.

Onze mooiste ervaringen zijn onze stilste momenten.
Y;(

amber2588

Berichten: 571
Geregistreerd: 30-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:32

de paarden zien er stuk voor stuk rustig, open en ontspannen uit. Geweldig +:)+

FloortjeR
Berichten: 105
Geregistreerd: 12-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:34

Echt geweldig om te zien, hoe ze bij jullie nog een kans krijgen! En het vervolgens allemaal zo goed doen!

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:35

Op zulke paarden moet je echt trots zijn!
Wat een joekels zitten ertussen zeg :o

nnicolex

Berichten: 1230
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:35

Wauw, heb er echt geen woorden voor! Zo super zien ze er allemaal uit, geweldig!
Zo fijn dat er nog echte paarden mensen zijn die deze lieverds een nieuw leven geven!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_


NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:35

Wauw ik kan écht niet anders zeggen dan dat ik het fantastisch vind dat je deze paarden hebt gered, en wat zien ze er prachtig uit :j

prii_boy

Berichten: 2087
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:37

Ik heb echt respect voor wat jij doet!

+:)+ +:)+ +:)+

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 16:38

Bedankt voor alle lieve reacties al :o Ik ben ook enorm trots op de hele groep, ze passen en horen er allemaal echt helemaal bij.

Lieset23

Berichten: 417
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Bad Nieuweschans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:40

Inderdaad wat een prachtige dieren. Stuk voor stuk. Ook de kleintjes. Tja petje af wat je met deze dieren hebt bereikt +:)+ .

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:40

Petje af en een hele diepe buiging _/-\o_ . Andere woorden heb ik niet.
Wat een dankbaarheid zal jij van die "kneusjes" gekregen hebben. Diep diep respect heb ik voor je.

RoWi

Berichten: 6885
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:43

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben het helemaal met de anderen eens. Echt top, een hele dikke pluim voor jou! +:)+
Ze zien er stuk voor stuk geweldig uit!

Keep calm and eat chocolate! :D

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:44

Top! +:)+
Echt respect zeg, dat je al deze paarden zo goed er bovenop hebt geholpen! :j

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Van 'afdankertjes' naar prachtige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:46

Idd super dat je dat doet!
en mooie foto's :)


maar wow wat een reus dan die eerste van bijna 1.90 :')

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:46

ik ben de tel even kwijt...hoeveel paarden heb je nu? :D
Petje af hoor!Ze zijn in de hemel terecht gekomen <3
Maar wat een werk :7

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Frodo
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:47

Wat een prachtpaarden, om trots op te zijn!

"Wisdom is learning to let go when you want to hang on. Courage is learning to hang on when you want to let go." -Mark Amend

Miirtheex_x

Berichten: 93
Geregistreerd: 09-02-12
Woonplaats: Pijnacker

Re: Van 'afdankertjes' naar prachtige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:51

Wauw geweldig! Respect!! _/-\o_

Live, laugh, love!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:55

Het zijn stuk voor stuk zo'n mooie paarden! Echt knapperds!
En wat je voor deze dieren hebt gedaan, is nog oneindig maal mooier!

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Van 'afdankertjes' naar prachtige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:58

Veel respect hiervoor, en ze zijn uitgebloeid tot prachtige paarden/pony's :D

Chapeau!

Valar Morghulis...

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:01

Mooie paarden heb je zo bij elkaar!
Ik vind ze er goed uit zien hoor ;)
Wat goed van je dat je dit doet en dat het allemaal mogelijk is!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 17:03

geerke schreef:
ik ben de tel even kwijt...hoeveel paarden heb je nu? :D
Petje af hoor!Ze zijn in de hemel terecht gekomen <3
Maar wat een werk :7


Hihi.. het zijn er 8 :D Ik doe het samen met m'n moeder, broer en vriend trouwens hoor,
dat ze er nu allemaal zo goed aan toe zijn is net zoveel aan hun te danken,
ben ook erg blij dat we de mogelijkheid hebben om het te doen :) We moeten er veel voor
doen en vooral laten maar het resultaat geeft zo'n goed gevoel!

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:10

Wauw wat heb jij ze allemaal stuk voor stuk mooi opgeknapt zeg! Ze hebben allemaal zo'n rustige en tevreden blik in hun ogen, ze zullen je vast heel dankbaar zijn. wat doen jullie goed werk zeg, super!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers